Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Niin ja tuosta viestistä unohtui että millainen tuossa on tuo 360 ohjaus? Ja millainen on pelin tempo/nopeus?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Siis master leaguehan on aina ollu semmonen, että siinä pelataan vaan sillä tietyllä jengillä, eikä siinä koskaan ole pystyny vaihtaa joukkuetta.

Siis tää uus pessihän on ihan mahtava. Ite pelkäsin pitkään tota näppäinviivettä ja kai sitä edelleen ps3 versiossa jonkin verran on, mutta itse olen ainakin siihen täysin tottunu. Eli siis sitä on todella vähän, ihan eri homma kuin tossa demossa. Peli on muutenkin paljon parempi kuin mitä demo antoi olettaa. Tempo ei itselle ole liian nopea, mutta on se nopeampi kuin fifa 10 slowilla. Tätä pessiä on vaan niin kiva pelata ja koko ajan tuntuu että pitäis lisää päästä pelaamaan, tällästä tunnetta ei yksikään fifa ole minuun saannu sitten fifa 99. Pelissä ei ole enää niin helppo yhdellä pelaajalla viedä koko kenttää, joka on hyvä edellis versioon nähden. Pelistä tuli heti alkuun semmonen kunnon vanha hyvä pes-fiilis ku sitä pääsi pelaamaan, jota en ite oo saannu sitte pes 6 ps2/pc version. Tässäkin on tietty edelleen mukana se yksi pessin suurin vahvuus, joka puuttuu fifasta kokonaan. Eli kaikki pelaajat ovat omia yksilöitä ja sen todella tuntuu että millainen pelaaja sinulla on komennuksessa, jolloin taas kaikki joukkueet tuntuu oikeesti erilaiselta, toisin kuin fifassa, jossa tuntuu ettei sillä ole käytännössä mitään välilä ketä siinä peluuttaa. Myös nuo uudet taktiset säädöt ovat erittäin hyviä, jolla joukkueen saa pelaamaan juuri niinkuin itse haluaa. Niiden ansiosta myös pelin joukkueet pelaavat niinkuin ne oikeastikkin pelaavat, tai ainakin noi kaikki vähänkin suuremmat seurat.

Jos jotain huonoa pitää sanoa, niin tottakai lisenssi ja maalivahdit ovat edelleen aika huonoja, tosin ovat paljon kehittyneet demosta.

Nettipeliä en itse ole vielä kokeillut joten en siitä osaa mitään sanoa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

No jo alkaa myös tämän vanhan PES-veteraanin sydän lämpenemään kun lukee noita pelikokemuksianne. Kieltämättä itsekin olen tahkonnut nyt aika paljon tuota Aasia PlekkariStoresta imutettua demoa joka on huomattavasti parempi verrattuna euroopan demoon. Siinä on juuri tullut täälläkin jonkun mainitsema "vielä yksi peli.." fiilis. Aasia demossa viive on hyvin minimaalinen. Jospa olis vielä pienempi valmiissa tuotoksessa...

Hei tänks vaan kaikki jotka saitte mut taas järkiini. Olin jo valmistautunut myymään äitini mutta palaankin hieman häpeillen takaisin hänen lempeään syliinsä.

EDIT:
laitoin tän jo tuonne tarjousketjuun mut ympätään viel tänne jos joku haluaa käyttää tilaisuuden hyväkseen.
Eli Hutissa PES 2010 £27,93 + £0,99 toimituskulut

http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...ketju-ei-muuta-keskustelua-33.html#post977620
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

No tulipa sitten itsekkin tilattua peli :) Mikäs olisi paras Option File tällä hetkellä? Oikeat kokoonpanot ja paidat? Pistäkää linkkiä mitä itse käytätte:)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

No tulipa sitten itsekkin tilattua peli :) Mikäs olisi paras Option File tällä hetkellä? Oikeat kokoonpanot ja paidat? Pistäkää linkkiä mitä itse käytätte:)

Itellä testissä tällä hetkellä tämä http://www.pesgaming.com/showthread.php?goto=newpost&t=73514 Siinä on valioliiga joukkueilla ja la liga jengeillä aidot asut ja kokoonpanot. Myös suurimmalla osalla euroopan maista aidot peliasut. Tosin vielä aika keskeneräisiä nää kaikki option filet on. Monet odottelee konamilta sitä pelaajien siirto updatea ja sen takia ei vielä hirveesti ole tarjontaa noissa option fileissä. Eiköhän sitä kohta tule kuitenkin jo ihan valmiita yksilöitä jakoon.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Itellä testissä tällä hetkellä tämä WENB PES 2010 Option File! - Page 5 - PESGaming Forums Siinä on valioliiga joukkueilla ja la liga jengeillä aidot asut ja kokoonpanot. Myös suurimmalla osalla euroopan maista aidot peliasut. Tosin vielä aika keskeneräisiä nää kaikki option filet on. Monet odottelee konamilta sitä pelaajien siirto updatea ja sen takia ei vielä hirveesti ole tarjontaa noissa option fileissä. Eiköhän sitä kohta tule kuitenkin jo ihan valmiita yksilöitä jakoon.

Ok kiitoksia :) Täytyyko noi kaikki tiedostot ladata tosta ensimmäiseltä sivulta eli noi Kits pack ja Emblem pack myös?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Itellä testissä tällä hetkellä tämä http://www.pesgaming.com/showthread.php?goto=newpost&t=73514 Siinä on valioliiga joukkueilla ja la liga jengeillä aidot asut ja kokoonpanot. Myös suurimmalla osalla euroopan maista aidot peliasut. Tosin vielä aika keskeneräisiä nää kaikki option filet on. Monet odottelee konamilta sitä pelaajien siirto updatea ja sen takia ei vielä hirveesti ole tarjontaa noissa option fileissä. Eiköhän sitä kohta tule kuitenkin jo ihan valmiita yksilöitä jakoon.
Itsekkin kokeilin tuota, mutta se sitten valitti pelin käynnistys vaiheessa, että kyseessä ei ole oma savefile, niin trophyt ei ole voimassa.
Tällaisia tapauksia on näköjään muillakin, kun pesfan ja pesgaming foorumeita lukaisin nopeesti.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Itsekkin kokeilin tuota, mutta se sitten valitti pelin käynnistys vaiheessa, että kyseessä ei ole oma savefile, niin trophyt ei ole voimassa.
Tällaisia tapauksia on näköjään muillakin, kun pesfan ja pesgaming foorumeita lukaisin nopeesti.

Joo jos noita option filejä käyttää, niin ei enää trophyja saa. Itelle se nyt on se ja sama, kun en niitä oo koskaan mitenkään "keräilly", mutta varmasti jollekkin voi olla aika huono juttu.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Nyt olen lueskellut noita ulkomaisia foorumeja ja saanut sen käsityksen että tuossa valmiissa versiossa on yhtä iso viive kuin demossa :/ Vai onko tuon päivityksen jälkeen viive pienentynyt? Tuo viive juuri häiritsi tuossa demossa paljon mutta esim täällä sanottiin että iivettä ei juuri ole :/
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Nyt olen lueskellut noita ulkomaisia foorumeja ja saanut sen käsityksen että tuossa valmiissa versiossa on yhtä iso viive kuin demossa :/ Vai onko tuon päivityksen jälkeen viive pienentynyt? Tuo viive juuri häiritsi tuossa demossa paljon mutta esim täällä sanottiin että iivettä ei juuri ole :/

Siis ei todellakaan ole samanlainen viive kuin tuossa euro demossa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Siis ei todellakaan ole samanlainen viive kuin tuossa euro demossa.

OKei hyvä tietää. Luotan sun sanaas kun muutenkin tullut asiallista ja asian tuntevaa tekstiä pelistä :) Onko tuo Top-Player haastava taso? 09:sä se oli aika easy loppujen lopuksi :/
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Nyt alkaa tosissaan vituttaa tämäkin peli. Voisin jo kirjoittaa kirjan kaikista epäkohdista.
1.
Rajaheitoissa tietokone kusettaa oikein huolella, näennäisesti voit liikkua minne haluat vastustajan heiton aikana mutta käytännössä 1/10 pääset väliin heittoon koska kone heittää lähes poikkeuksetta nopeammin kuin kerkeät liikkumaan. Omissa rajaheitoissa on taas isompi viive joten kone ehtii mukavasti kusettaen väliin vaikka rämpytät x-nappia kuinka ajoissa.
2.
Tietokone saa pelata pallottomat pois ilman mitään seuraamuksia tai vaikkapa pallontavoittelutilanteessa ei tule mitään seuraamuksia kun tietsi tempaisee jalat alta, tilanne on kovin erilainen jos itse syyllistyt samaan, poikkeuksetta kortti ja ehkä 50/50 tuleeko punainen, tämä alkaa parinkymmenen pelin jälkeen vituttamaan oikein kunnolla.
3.
Se ***** viive on vieläkin tässä, ei niin suuri kuin demossa, mutta silti. Sen funktio ei ole muuta kuin keinotekoisesti lisätä vaikeusastetta kun luonnollisesti tietokoneen on "hieman" helpompi ennakoida tilanteita. Joka kerta kun haluat laukaista tai syöttää niin äijä ottaa vielä kuusi askelta ja tilanne on yleensä menetetty. Siinä ei ole mitään ***** realistista että sen äijän pitää miettiä jonkun aikaa ennenkuin toimii kun nappia painaa, en ymmärrä miksi tätä piti sinne Fifan skeidan suuntaan tässä suhteessa viedä. Mukava ylläri on myös kun lähdet kuljettamaan palloa(ei väliä kenellä) niin aina pitää skudasta se kuustoista metriä eteenpäin jotta varmasti vastustaja kerkeää väliin, tämän kun yhditää tuohon vedon viiveeseen niin johan on resepti. Tuntuma ukkoihin on myös todella kankea, tuntuu melkein että äijät pinkoo kentällä kiskoja pitkin.
4.
Tuomarityöskentely ylipäätänsä, olen ehkä viitisenkymmentä peliä nyt pelannut ja vaikka on kuinka törkeitä tilanteita tullut niin ainuttakaan punaista ei ole tietokone saanut, keltaisiakaan ei ole tullut kuin ehkä 5, yhden pilkun olen saanut kymmenistä pilkkualueella tapahtuneista jalkojen alta vetämisistä.
5.
Mitä ideaa on tehdä klassikkojoukkueet jos sieltä puuttuu mm. Pele, Cruyff, Zico, Platini, Passarella, Charlton, Lineker, Rummenigge, Beckenbauer jne...
Aika snadisti otti päähän kun pelasin noin kaikki jengit kehiin ja sitten joutuu itse alkaa rustailemaan noita ukkoja sinne jengiin:mad:
6.
Käännökset, Messillä kuljetat palloa ja koitat tehdä Messille tyypillisiä nopeita käännöksiä niin eipä vaan onnistu, tämä on nyt vissiin sitä perkeleen realismia mistä tätä on niin hehkutettu kun pelaaja ei toimi niinkuin esikuvansa, Hurraa.
7.
Pallon suojaaminen ei onnistu lähellekkään samaan malliin kuin edellisissä
8.
Kaikin puolinen Fifan kosiskelu ja pelin siihen suuntaan vienti, tässä alkaa pelaajat muistuttaa jo enemmän ja enemmän toisiaan, ei juuri huomaa eroa kuljettaa sitä palloa sitten Hyypiällä tai Ronaldolla.
9.
Vieläkään et voi maalivahdilla pistää peliä nopeasti käyntiin torjunnan jälkeen:( Pitää hieroa ja hieroa ja vähän vielä hieroa että varmasti ehtii vastustajajengi järjestyä.
10.
Nyt ei enää plärätessään oman jengin ukkoja näe niitä statseja siinä isona valmiiksi vaan täytyy siihen pieneen näyttöön kaikki ahtaa, mikä hemmetti tossakin oli muka vikana kun piti muuttaa?? Kuka idiootti näki tuossa alkuperäisessä systeemissä jotain vikaa ja päätti huonontaa sitäkin olennaisesti?


Kokemusta on vanhoista pesseistä ja top playerillä pelaan nyt ja aina. Lisää paskaa keksin helposti, ottaa päähän rankasti että kannoin 2009:n gamestoppiin vaihtariksi.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Kun luki tuon yllä olevan tekstin niin rupesi huolestuttamaan että kannattaako pakettia avata kun tippuu postiluukusta :/ Tuo ***** viive on kyllä pakko mielle täällä päin, vihaan juuri sitä mitä demossa oli että kun painoi syöttönappia niin kaveri syö yhden ryynimakkaran ja sitten syöttää :/ Puolet sanoo että viivettä ei ole ja puolet sanoo että ehtii vetää voltin siinä välissä kun olet sen toiminnon ohjaimesta lähettänyt. Harmi kun otin pelin laskulla niin jos paketin avaa ei voi palauttaa :/ Perkele!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Kun luki tuon yllä olevan tekstin niin rupesi huolestuttamaan että kannattaako pakettia avata kun tippuu postiluukusta :/ Tuo ***** viive on kyllä pakko mielle täällä päin, vihaan juuri sitä mitä demossa oli että kun painoi syöttönappia niin kaveri syö yhden ryynimakkaran ja sitten syöttää :/ Puolet sanoo että viivettä ei ole ja puolet sanoo että ehtii vetää voltin siinä välissä kun olet sen toiminnon ohjaimesta lähettänyt. Harmi kun otin pelin laskulla niin jos paketin avaa ei voi palauttaa :/ Perkele!

Tuo on se suurin yksittäinen ongelma pelissä(noista mitä äkkiä tuli mieleen), ekat pelit kun pelasi niin tuntui ihan ookoolta koska se on kumminkin huomattavasti pienempi kuin demossa, mutta nyt kun on tottunut niin ärsyttää jo oikein huolella. Nopeat harhautukset jne... ovat historiaa, jos haluaa ohi mennä pelaajasta niin se on juostava ympäri. Itse hommaan mahdollisimman halvalla 09:n takaisin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Tuo on se suurin yksittäinen ongelma pelissä(noista mitä äkkiä tuli mieleen), ekat pelit kun pelasi niin tuntui ihan ookoolta koska se on kumminkin huomattavasti pienempi kuin demossa, mutta nyt kun on tottunut niin ärsyttää jo oikein huolella. Nopeat harhautukset jne... ovat historiaa, jos haluaa ohi mennä pelaajasta niin se on juostava ympäri. Itse hommaan mahdollisimman halvalla 09:n takaisin.

Mulla on tuo 09 :D Tehdäänkö kaupat ;)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

a198 sun tekstin perusteella sä oot sitte ollu aika tyytyväinen tohon 09 versioon? Tää peli on täysin erilainen kuin tuo vanha ja tietysti ihan ymmärrettävästi ei välttämättä miellytä alkuun niin paljoa kuin edellinen. Itellä kans pari kaveria joilta kuullu vähän samaa. Itse en niin hirveästi noista parista edellisestä pessistä ole pitänyt, vaikka tota 09 tulikin hakattua semmonen reilut 300h. Tämä uus on mielestäni selvästi parempi ja on paljon lähempänä esim. just tota pessin 6 versiota ps2:lla ja pc:llä. Tähän parannettu paljon tuon 09 todella pahoja puutteita ja vikoja.

Tässäkin versiossa on kyllä aivan huima ero sillä, että onko komennuksessa Ronaldo/Messi/Ribery tai sitten joku perus jantteri. Palloa ei pysty tosiaan enää samaan tapaan suojaamaan ja kuljettamaan kuin edellis versiossa, jossa joltain Messiltä pallo oli käytännössä mahdoton ottaa pois. Kuitenkin pelaajilla pystyy palloa pitämäänkin ettei kyseessä ole mikään Fifa, jossa jo pelkän pakin lähelle tulo saa oman pelaajan luopumaan pallosta. Pelissä on pelaajien käännöksiä ja varsinkin sellaisia 180 asteen käännöksiä hitautettu aika lailla. Tosin edelleen nuo parhaat ja vikkelimmät pelaajat kääntyvät aika sukkelaan.

Nuo pelin valikot ovat kieltämättä tavallaan vähän huonontuneet ja pelaajien statsien katselu kestää vähän kauemmin. Myös se overall skilli tuntuu lähes turhalta, sillä se määrittyy selkeästi vain tiettyjen skillien mukaan, jotka eivät välttämättä ole aina ne tärkeimmät. Tai no riippuu minkälaista pelaajaa hakee.

Noissa rajaheitoissa ei itsellä ole ollut mitään ongelmaa. Kunhan vaan vähän tarkemmin kattoo että kenelle heittää, eikä vaan hakkaa sitä x-nappulaa. Pakko sanoa että itseäkin välillä ottaa päähän nuo comun taklaukset, joista ei aina vihelletä vaikka ukko maahan kaatuukin. Tosin olen myös huomannut että kaverin kanssa pelatessa käy välillä samalla tavalla, eli ehkä ne sitten oikeasti ovat ns. puhtaita taklauksia. Tosin itseäni ei liikaa ole tuo vielä häirinnyt.

Mitä noihin classic teameihin tulee, niin itse en sitäkään isona haittana näe. Sillä jos ei itse jaksa noita pelaajia sinne tehdä ja laittaa, niin ei varmaan kauaa mene, että netistä sellaisen option filen saa, johon ne on tehty. Itse en syytä siihen tiedä, että miksei kaikkia noita ehkä suurimpia legendoja noista joukkueista löydy. Ehkä pelin tekijät ovat haluneet saada niihinkin vähän vaihetelua, sillä nuo pelaajat löytyivät ps2 aikoina noista joukkueista. Tosin mielestäni 09:ssä ei myöskään ollut kaikkia noita pelaajia niissä classic teameissa.

Mitä nyt tuohon viiveeseen tulee, niin se ei ainakaan tällä hetkellä ole itselle liian paha este pelin pelaamiseen. Itse olen aina ollut erittäin herkkä tuolle, mutta tässä olen siihen sitten kai jossain määrin tottunut. Mielestäni viivettä on maksimissaan yhtä paljon kuin mitä pes 5 oli aikanaan. Itsekkin olin niin varovainen tämän suhteen, että tilasin myös pelin pc-version, jossa ainakin demossa sai tuon viiveen kokonaan pois. Se ei tosin ole vielä saapunut, mutta ajattelin sitä kokeilla kuhan se postiluukusta tipahtaa.

Torpedo 360 mielestäni sinun kannattaa ehdottomasti kokeilla kyseistä peliä, sillä ainakin itsestäni tämä on vihdoin oikeasti hyvä pessi sitten ps2 aikojen. Tietysti pessistähän saa sen kunnon kuvan vasta satojen pelien jälkeen, mutta ainakin tähän asti itse olen nauttinut todella paljon kyseisestä tekeleestä. Tämä on selkeästi haastavampi peli kuin edeltäjänsä, joka on mielestäni erittäin hyvä. Noissa vanhoissakun se pelaaminen oli liian helppoa ja vaikeimmallakin peli oli erittäin helppo. Varmasti tämäkin voi olla aika helppo vähän ajan päästä. Aluksi tosiaan jo tuo professional antoi itselle sellaisen kivan haasteen. Harmi ettei peli ole näköjään sinua a198 mielyttänyt, mutta eihän se tietenkään kaikkia voikkaan miellyttää, sillä mielipiteitä on monia.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Onhan tämä tietty haasteellisempi näin alkuun kuin 09 mutta ärsyttää suuresti että haaste on tehty tavallaan niin että tietokone pääsee tavallaan huijaamaan, eli siis juuri tuo viive +taklaukset. Se vaatii älyttömän tuurin että tuon viiveen takia saa edes liukkarin onnistumaan. Tietokone toki viljelee takaapäinkin taklauksia ja saa niistä aniharvoin kortteja, jos itse teet se on lähes satavarma punainen. Minäkin tykkäsin 6:sta ja mielestäni 09 on huomattavasti lähempänä sitä kuin tämä, tämä on lähempänä Fifaa kuin yksikään aikaisempi pessi, ikävä kyllä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Kiitoksia a198:lle viiltävästä kritiikistä peliin. Sain onneksi Fifa 10:n myytyä ja ryhdyin jopa harkitsemaan, että jos PES:n halvalla jostain sais. No ei kiinnosta enää. Sitten kun Fifan / PESsin alelaarista / briteistä pilkkahintaan (eli n.20e) niin voin ostaa pois. Siihen mennessä keksin 50 eurolle PALJON parempaakin käyttöä, kuin pilata päiviäni paskojen pelien kanssa..
 
Ylös Bottom