Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maickkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Piti eilen master league aloittaa mutta eihän se oo mahdollista kun kaikki siirrot ei oo tehty. Aika ihmeellistä kyl kun kuukausi sitten oli oikeat sirrot online puolella sekä exhibition matseissa.

Itellä ainaki data packin jälkee nollautu editoitujen pelaajien ulkonäöt ja kansalaisuudet entiselleen bundesliigassa jonka tein feikki liiga peu:n tilalle :mad: kitit oli sentää säilyny. Eihän noita pelaajia voi mennä editoimaan jos joka data packin jälkeen noin käy.

Ilmeisesti nuo kadonneet editoinnit pystyy pelastamaan takaisin käyttöön, kunhan saavat seuraavan päivityksen jakoon.

http://www.konami.jp/we/2016/online...ion=europe&lang=en-gb&platform=steam&id=32165

Tulikos muuten tuomareihin mitään tolkkua tuon päivityksen myötä?

Itselläni on nyt tullut muutamaa vaparia per ottelu ja tuomarin näyttämät edut vielä siihen päälle. Vastustaja taklaa paljon useammin, joka on hyvä parannus.

Eilen tapahtu muuten ekan kerran se että kone yritti filmata rankkarin itelleen.

Itselläkin vastustajan neymar sukelsi rangaistusalueella ja sai palkinnoksi kortin. Hyvin todenmukainen tilanne siis [emoji1]

Eilen tapahtu muuten ekan kerran se että kone yritti filmata rankkarin itelleen.
Jossain Fifassahan oli käsivirheetkin olemassa, että näinköhän toi filmauskin muuttuu pitemmän päälle vain ärsyttäväksi, kun itse ainakaan niille käsivirheille ei voinut yhtään mitään.

Jossain Fifassahan oli käsivirheetkin olemassa, että näinköhän toi filmauskin muuttuu pitemmän päälle vain ärsyttäväksi, kun itse ainakaan niille käsivirheille ei voinut yhtään mitään.

En usko että kovin usein tulee filmejä. Itellä ei tosin käsivirheetkään tullu fifassa vastaan koskaan (pelasin onkline). Aikoinaan kyllä ekan kerran tuomariin osuva pallo tuli vähän liian usein siinä sarjassa.

Onko muilla jääny tuo silver collector basic trophy aukeamatta. Kaikki muut kyllä tuli aukaistua mutta tuo ei jostain syystä toimi. Rankkareitakin tuli ammuttua ekan kerran niin että näin sen tähtäimen. Eipä tuo kyllä vieläkään selvinny että mikä tuon idea on kun ihan mihin sattuu ne näytti lentävän. Tähtäin aina yhtä iso ja sitten tuuri määritti miten hyvä veto tuli. Oma tuomio: täys floppeja nuo pilkut.

Olikin näköjään pronssi vaan tuosta syöttelystä. Se aukes kun otti silmän käteen ja kahto vähän tarkemmin pyttyjen värejä.

Onko muilla jääny tuo silver collector basic trophy aukeamatta. Kaikki muut kyllä tuli aukaistua mutta tuo ei jostain syystä toimi. Rankkareitakin tuli ammuttua ekan kerran niin että näin sen tähtäimen. Eipä tuo kyllä vieläkään selvinny että mikä tuon idea on kun ihan mihin sattuu ne näytti lentävän. Tähtäin aina yhtä iso ja sitten tuuri määritti miten hyvä veto tuli. Oma tuomio: täys floppeja nuo pilkut.

Tähtäimen koon määrittää se kuinka kauan painat veto näppäintä pohjassa eli miten kovaa laukaiset. Mitä enemmän voimaa lataat, sitä isompi tähtäin eli epätarkempi ja kovempi veto. Tähtäin ei siis todellakaan ole aina yhtä iso vaan sen koon eli vedon tarkkuuden ja kovuuden pystyy aina itse määrittämään.

Kannattaa vain harjoitella lisää niin varmasti jossain vaiheessa alkaa sujumaan.

Sitä suuntaa pitää näyttää niin kauan, että potku lähtee. Vasenta tattia ei saa päästää silloin, kun pelaaja lähtee liikeelle ja tähtäin häviää.

Sitä suuntaa pitää näyttää niin kauan, että potku lähtee. Vasenta tattia ei saa päästää silloin, kun pelaaja lähtee liikeelle ja tähtäin häviää.

Tämä on väärin, suuntaa ei tarvitse näyttää niin kauan että potku lähtee. Riittää että pitää suuntaa siihen asti kunnes irroittaa veto näppäimestä eli kun vedon voima on ladattu ja tähtäin häviää, niin tatista voi irroittaa tai osoittaa ihan mihin tahansa, suunnalla ei ole enää vedon lataamisen jälkeen merkitystä.

Treenatkaa tätä niin selviää kyllä miten yksinkertaista ja helppoa pilkkujen vetäminen on.

Vinkkinä vielä panenka-tyylisen pilkun vetämiseen pidetään L1-näppäintä pohjassa samalla kun vedon voimaa ladataan.

Täytyy kyllä vaan edelleenkin kehua ja positiivisessa mielessä ihmetellä tämän pelin tekoälyä! Päivityksen jälkeen on tullut päivittäin pelattua vähintään muutama matsi ja kyllä se vaan on sanottava, että tässä pelissä on paras tekoäly koskaan, mitä on missään urheilupelissä tullut vastaan. Sellaisia realistisia ja tosielämään noudattavia ratkaisuja järjestäen melkein joka tilanteessa. Ei ole tullut julkaisupäivän jälkeen vastaan varmaan kuin 2-3 tapausta, joissa olisin joutunut sanomaan "miksi sä noin teit?". Ihailtavan erilaisia otteluita tulee myös vastaan: välillä sitä saa pitää palloa ja pyöritellä "rauhassa" koittaen avata sitä vastustajan puolustusta ja välillä taas, kuten tänään esimerkiksi kun pelasin Lyon - Zenit ottelua, niin kotona pelanneella Lyonilla olin "hätää kärsimässä", kun venäläiset vaan painoivat päälle ja veskari Lopes pelasti pari paikkaa haamuilla. Ensimmäiseen 60 minuuttiin saanut laukaustakaan kohti vastustajan maalia, kun olin niin sillassa, mutta lopulta sitten Lacazette pääsi vastahyökkäyksestä tekaisemaan maalin. Tasan päättyi ottelu lopulta, kun Hulk onnistui tasoittamaan.

Ihan loistava esimerkki tuokin ottelu siitä, millaista draamaa tämän pelin kanssa saa aikaan ja vieläpä hyvässä mielessä. Kaukana takanapäin ovat ne päivät, kun FIFA 15:n kanssa tuli kiroiltua, kun tekoäly teki mitä tahtoi. Tässä pelissä kun häviää, niin syy on järjestäen aina itsessä ja siinä, että pelasi tekoälyn maaliin johtaneessa tilanteessa jotenkin väärin. Tappioiden syy ei ole siinä, että tekoäly päättäisi voittaa, vaan siinä, että minä olen itse pelannut huonosti. Samaten voittaessa voiton syy on se, että on itse onnistunut useammassa suorituksessa peräjälkeen, eikä siinä, että tekoäly nyt vaan päätti, että pelaaja saa tällä kertaa voittaa.

Täytyy kyllä vaan edelleenkin kehua ja positiivisessa mielessä ihmetellä tämän pelin tekoälyä! Päivityksen jälkeen on tullut päivittäin pelattua vähintään muutama matsi ja kyllä se vaan on sanottava, että tässä pelissä on paras tekoäly koskaan, mitä on missään urheilupelissä tullut vastaan. Sellaisia realistisia ja tosielämään noudattavia ratkaisuja järjestäen melkein joka tilanteessa. Ei ole tullut julkaisupäivän jälkeen vastaan varmaan kuin 2-3 tapausta, joissa olisin joutunut sanomaan "miksi sä noin teit?". Ihailtavan erilaisia otteluita tulee myös vastaan: välillä sitä saa pitää palloa ja pyöritellä "rauhassa" koittaen avata sitä vastustajan puolustusta ja välillä taas, kuten tänään esimerkiksi kun pelasin Lyon - Zenit ottelua, niin kotona pelanneella Lyonilla olin "hätää kärsimässä", kun venäläiset vaan painoivat päälle ja veskari Lopes pelasti pari paikkaa haamuilla. Ensimmäiseen 60 minuuttiin saanut laukaustakaan kohti vastustajan maalia, kun olin niin sillassa, mutta lopulta sitten Lacazette pääsi vastahyökkäyksestä tekaisemaan maalin. Tasan päättyi ottelu lopulta, kun Hulk onnistui tasoittamaan.

Ihan loistava esimerkki tuokin ottelu siitä, millaista draamaa tämän pelin kanssa saa aikaan ja vieläpä hyvässä mielessä. Kaukana takanapäin ovat ne päivät, kun FIFA 15:n kanssa tuli kiroiltua, kun tekoäly teki mitä tahtoi. Tässä pelissä kun häviää, niin syy on järjestäen aina itsessä ja siinä, että pelasi tekoälyn maaliin johtaneessa tilanteessa jotenkin väärin. Tappioiden syy ei ole siinä, että tekoäly päättäisi voittaa, vaan siinä, että minä olen itse pelannut huonosti. Samaten voittaessa voiton syy on se, että on itse onnistunut useammassa suorituksessa peräjälkeen, eikä siinä, että tekoäly nyt vaan päätti, että pelaaja saa tällä kertaa voittaa.

Olen täysin samaa mieltä. Itselleni on tullut vain yhden ainoan kerran semmoinen tilanne missä on ääneen ihmetelly tekoälyn ratkaisua. Päivityksen myötä nekin outoudet esimerkiksi yhtäkkiä hidas käännös loistaa poissa olollaan.
Pelasin tuossa juuri SuperStar tasolla 3 ottelua puolen tunnin puoliajoilla.

Minä ensin mainittuna.

Espanja - Italia 2-1
HJK - Apoel 6-3
Marsseille - Galatasaray 5-2

Esimerkiksi tuo HJK ottelu olisi voinut ratketa Apoelille jo ekaan puoleen tuntiin. Onnistuin nimittäin säheltämään niin että vastustaja pääsi 4 kertaa läpi. No ei niistä tullut kuin 1 maali. Puoli ajalla peli oli 1-1.
Tuntui käytännössä lähes koko pelin siltä että teen mitä vaan niin koko ajan joutuu vaan puolustamaan Apoel teki 3-3 tilanteeseen asti aina ensin maalin ja piti aluksi tapella se tasoihin. Pelkästään paikan saaminen vaikeimmalla tasolla on työn takana. Sain siinä sitten itse tehtyä kuin vahingossa 4-3 maalin. Samalla hetkellä tekoäly päätti tosiaan yrittää tasoittaa. No kun hyökkäät kuin hullu niin sinne omaan puolustukseen jää tilaa tällä kertaa onnistuin käyttämään sen tilan. Ekalla jaksolla kaikki laukaukseni maalia lukuun ottamatta tuli kulman jälkeen jos tuli.

Oli myös mukava huomata että omaa pelaamistaan on vähän pakko muuttaa riippuen siitä joukkueesta jolla pelaa.
HJK:lla oli pakko pelata mahdollisemman yksinkertaisesti eikä voinut yrittää oikein mitään pujottelua kenenkään ohi koska semmosta pelaajaa ei Konamin mukaan Klubista löydy. :D
Esimerkiksi HJK Apoel pelissä tuli selvästi eniten harha syöttöjä joka on suoraan suhteessa pelaajien tasoon. Tätäkään en ole FIFASSA koskaan huomannut tuntui aika samalta onko se Barcelona vai joku Divari joukkue.

Marseille pelissä saan kiittää omaa veskariani että ylipäänsä voitin. 5-5 olisi lähempänä totuutta miten peli oikeasti sujui.

Lisäsin tähän viestiin kuvan jokaisen pelin tilastoista.
Espanja italia pelissä peli aika on 20minuuttia per puoliaika siksi kaikki luvut on vähän pienempiä.
Näytä liitetiedosto 15023 Näytä liitetiedosto 15024 Näytä liitetiedosto 15025

Muuten ihan samaa mieltä, ihan mahtava peli yksinpelinä, mutta kyllä sieltä vikoja/paranettavaa löytää.

Vastustajan maalit edelleen ~90% samoja, tarkka ja luja veto alakulmaan. Homman voisi hyväksyä, jos kyse olisi pelkästään huippuhyökkääjistä tai vetoihin saisi vaikutusta, kun puolustaja iskee iholle vetohetkellä.

Hieman pitäisi vielä lisää heikentää noita koneen korkeita läpisyöttöjä tai sitten saisi edes topparilla juosta noissa tilanteissa täyttä vauhtia. Tämäkon kyllä parani jo päivityksen jälkeen.

Keskikenttä pelaajat lopettavat pelaamisen, kun topparit lukittuvat tilanteseen. Siinä vaiheessa niiden pitäisi jatkaa pelaamista ja auttaa puolustajia loppuunasti.

Ja tuohon ylläolevaan asiaan liittyen, "väärin pelaamalla" pystyy keskikentältä juoksemaan aina vetopaikkaan asti superstar tasolla. Keskikenttäpelaajat ja puolustajat vuorollaan lukittuvat tilanteseen ja näin pallolliselle jää melkein kunniakuja juosta vetopaikkaan asti. Toki itse en tuollaista fifa ravaamista harrasta, vaan syöttelen.

Parasta virtuaalifutista mitä olen pelannut. Konami on korjannut paljon asioita viime vuoden versiosta, mutta edelleen siellä on mukana sitä vanhaa huonoa koodia. Uskon kyllä vakaasti, että ensi vuonna on nuokin asiat korjattu. Siellä ei muuten niin hirveästi enää ole akuuttia korjattavaa ja tuskin samaa peliä puskevat ulos kahdesti. :D

Vielä, kun voisi pelata manuaaleilla netissä niin olisi ihan kiva. Nyt on yhteydet ollut ihan hyviä päivityksen jälkiä.

P.S. Ihan törkeän kiva ollut pelata Bundesliiga joukkueilla, pakko sen on jaksaa väsätä koko liiga pystyyn. Nyt on vasta muutama joukkue tehty.

Itse olen huomannut että sen puolustajien "jäätymisen" voi estää sillä että rikkoo tai jollain muulla tavalla pysäyttää pelin. Toinen minkä on hyvä keino siihen on se että pyrkii itse ohjaamaan yhtä pelaajaa siitä puolustus linjasta. Ite ohjaan yleensä toista topparia aina kun he kuvassa näkyvät. Eipähän tule hyökkäystä keskeltä.

Itse olen huomannut että sen puolustajien "jäätymisen" voi estää sillä että rikkoo tai jollain muulla tavalla pysäyttää pelin. Toinen minkä on hyvä keino siihen on se että pyrkii itse ohjaamaan yhtä pelaajaa siitä puolustus linjasta. Ite ohjaan yleensä toista topparia aina kun he kuvassa näkyvät. Eipähän tule hyökkäystä keskeltä.
Joo, samaa käytän myös itse. Välillä jopa lähden juoksemaan alaspäin ennen sitä korkeaa läpisyöttöä, mutta ei se auta kun pelaajaa juoksee vasta sitten täyttä vauhtia kun vastustajalla on pallo. Usein pääse toki päällä katkomaan syötön, jos ohjaa topparilla ja liikkuu hyvin.

Eniten ehkä harmittaakin tuossa se, että saan yleensä pidettyä vastustajan hyökkäykset hyvin kurissa ja sitten sieltä se kuiten väkisin kerran roiskaisee ottelussa täydellisen pallon, täydelliseen ajoitukseen ja juoksuun, josta sitten tule varma maali vaikka ehtisit vielä tilanteseen mukaan.Se tuntuu huijaukselta niin kaikkiin muihin hyvin tilantesiin nähden siinä ottelussa.

Yhtä asiaa tuohon voisi opetella eli linjan nostoa ristiohjaimesta, täytyy katsoa kuinka nopeasti ne pelaajat reagoivat käskyyn.

Ja kyllähän tuosta itsekin hyötyy, koska hyökkääjät tekevät hyviä juoksuja pystyyn joihin sitten voi heittää täydellisen korkean läpisyötön manuaaleilla ja niissäkin tilanteissa huomaa, että vastustajan toppari jää vähän liian heikkoon asemaan.

Joo, samaa käytän myös itse. Välillä jopa lähden juoksemaan alaspäin ennen sitä korkeaa läpisyöttöä, mutta ei se auta kun pelaajaa juoksee vasta sitten täyttä vauhtia kun vastustajalla on pallo. Usein pääse toki päällä katkomaan syötön, jos ohjaa topparilla ja liikkuu hyvin.

Eniten ehkä harmittaakin tuossa se, että saan yleensä pidettyä vastustajan hyökkäykset hyvin kurissa ja sitten sieltä se kuiten väkisin kerran roiskaisee ottelussa täydellisen pallon, täydelliseen ajoitukseen ja juoksuun, josta sitten tule varma maali vaikka ehtisit vielä tilanteseen mukaan.Se tuntuu huijaukselta niin kaikkiin muihin hyvin tilantesiin nähden siinä ottelussa.

Yhtä asiaa tuohon voisi opetella eli linjan nostoa ristiohjaimesta, täytyy katsoa kuinka nopeasti ne pelaajat reagoivat käskyyn.

Ja kyllähän tuosta itsekin hyötyy, koska hyökkääjät tekevät hyviä juoksuja pystyyn joihin sitten voi heittää täydellisen korkean läpisyötön manuaaleilla ja niissäkin tilanteissa huomaa, että vastustajan toppari jää vähän liian heikkoon asemaan.

Itse käytän sitä manuaalista paitsioansaa todella usein. Jos pelaa paljon niin oppii ne tietyt hetket milloin tekoäly todennäköisesti yrittää sitä pitkää läpisyöttöä. Sillä ainakin allekirjoittanut saa "helposti" paitsion aikaan.

"Maltti on kuitenkin valttia, ja vähitellen pelaaminen alkaa sujua paremmin ja paremmin. Haastetta PES 2016 tarjoaa yllin kyllin, ja siinä saattaakin olla sen ongelma – sitä on vaikea hallita täydellisesti. Onkin mielenkiintoista nähdä, miten jalkapallofanit suhtautuvat peliin, jossa ei voikaan vedellä vain pitkää palloa Ronaldolle, joka kirmaa yksin läpi kohti maalivahtia.

Pro Evolution Soccer 2016 on realistisinta jalkapalloa koskaan. Siihen se saattaa myös kaatua.

Jarkko Fräntilä"

^^ Ote Pelaajalehden Arvostelusta. Mistähän lähtien Realismi on ollut urheilu pelissä huono juttu?

http://www.pelaajalehti.com/arvostelut/pro-evolution-soccer-2016
Tuossa vielä koko Arvostelu jos joku haluaa lukea

Mites se on, jos laitan pakit supporttaan hyökkäystä, niin nouseeko ne kulmapotkuissa vain maalille vaiko hyökkiikö ne sinne sit jatkuvasti? tai maalivahdin , mites sen saa kulmissa sinne?

Mistähän lähtien Realismi on ollut urheilu pelissä huono juttu?

Ei mistään lähtien. Se vaan saattaa käydä myyntien päälle, jos peli ei koko ajan tarjoakaan nykyiselle ADHD-sukupolvelle onnistumisia, vaan pelaaja joutuukin näkemään vähän vaivaa ensin oppiakseen pelin mekaniikat ja ideat ja sitten vasta alkaa tulla ensin niitä pienempiä onnistumisia ja sen jälkeen tässä tapauksessa niitä maaleja. Kaikilla ei vaan se maltti ja pinna riitä siihen, että ensin pitää pari iltaa ottaa virtuaalisesti turpaan ennen kuin oppii...

Realismi kun urheilupeleissä yleensä tarkoittaa sitä, että pelaajan tekemistä virheistä rokotetaan aika armotta ja se ei todellakaan monelle maistu. En itsekään varmaan jaksaisi sitä viikkotolkulla, mutta kyllähän se palkitsee, kun lopulta oppii ja taitojen kehittyminen näkyy maalien muodossa molemmin päin, itse tekee enemmän ja vastustaja vähemmän.

Ihan hauskan katkelman olit lainannut arvostelusta! Onneksi on olemassa se toinenkin jalkapallopelisarja, missä sillä Ronaldolla voi käytännössä kikkailla läpi koko kentän ja kaikki saavat onnistumisia. Se on valtavirralle sopivampi pelisarja, kun taas joillekin vähän erikoisemmille tapauksille(lue: meille) maistuu tämä realistisempi PES paljon paremmin :)

Ylös Bottom