Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hollmuth
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hollmuth

Member
Plussia ja miinuksia!!!

Olen hiukan pettynyt tähän uuteen PES peliin. Odotukset olivat korkealla, mutta muutamat seikat häiritsevät pelaamista ja tuntuu kuin pelissä olisi jäänyt hiottavaa ohjauspuolelle. Lähinnä minuä kismittää nyt ohjauksessa se ihmeellinen seikka joka oikeastaan on ollut kaikissa pro evo peleissä mukana elikkäs kun sulla on ohjauksessa joku ukko niin tietokone silti ohjailee sitä välillä niin että se ei ole sun kontrollissa. ukko saattaa lähteä pallon perään etkkä saa ohjattua sitä mihinkään. Tämä selittää mielestäni myös ukkojen nykimisilmiön kyseisessä pelissä!!! ukko nykii kun tietkone vetää sitä toiseen suuntaan ja pelaaja toiseen.

Edelleen peräänkuulutan nyt muiden kokemuksia tästä pelistä ja tosta ohjaus / nykimisongelmasta, koska alan jopa epäillä että onko mun konsolissa jotai vikaa prossupuolella?

Muuten peli on mielestäni täydellisyyttä hipova. Musiikki on mielestäni mahtava lähinnä se elokuvamainen mahtipontinen kappale! Aivan kuin itse williamssin Johnin tekosia! Kiitoksia myös Highlight osuudelle!

Tekisi kyllä mieli kokeilla sitä uutta fifaa ja se kertoo siitä että nyt kismittää.Ehkä palaan maanpinnalle huomiseen mennessä:rolleyes:
 
Pro Evosta

Tuo nykiminen on tuttua jo aiemmistakin ISS-peleistä,eikä se valitettavasti ole hirveästi muuttunut tähänkään peliin, kone vie miestä toiseen suuntaan minne itse haluaisi ukon kipittävän. Onneksi tämä on mielestäni pieni haittapuoli, sillä pelissä on niin paljon hyvää ja potentiaalia ihan helvetisti. Henk.koht. fiilis on sama kuin edellisten versioiden kohdallakin, eli pelaaminen aluksi hankalaa nysväämistä, mutta kärsivällisyys palkitaan ruhtinaallisesti, kun jaksaa vain jauhaa ja jauhaa ja hakea uusia ratkaisumalleja ja kikkoja. Voisinpa sanoa että ihan kuin oikeassakin jalkapallossa. Peli on ehdottomasti parasta futista koskaan. Jokaisesta versiosta vaan puuttuu mahdollisuus katsoa hidastuksia silloin kuin itse haluaa, highlights-homma on jo sinnepäin, mutta liekö tuo niin hankalaa laittaa peliin tuo hidastus-juttu. Ja loppukaneetiksi vielä sopii täydellisesti: "easy to learn, hard to master."

t: ISS-fanaatikko ja vuosia
 
Eipä ole Sensible Soccerin jälkeen tullut innostuttua futailusta niinkuin nyt tämän PES:in kanssa! Mahtava peli, ei voi muuta sanoa. Nykiminen ja se, ettei pelaajaa aina saa täysin kontrolloida, eivät minua häiritse, mutta löytyy pelistä silti pari juttua, jotka muutaman pelatun ottelun jälkeen mietityttää. En muuten ole aiemmin pelannut ISS sarjan pelejä, joten saa vääntää rautalangasta.

1: Miksi häviän kaikki pitkien avausten jälkeiset puskutilanteet? Jos veska tai pakki avaa pitkän, oma pelaaja on aina konevastustajan takana, enkä saa pukattua palloa omille. Saan kyllä liikutettua äijää R2 napin kanssa, mutta silti häviän jotakuinkin kaikki pääpallot. Minkälainen tekniikka tähän auttaisi?

2: Kannattaako käyttää analogista syöttöä? Meikäläisellä syöttely oikeanpuoleisella tatilla tuntuu menevän päin honkia, oppiiko siinä niin hyväksi, että siitä olisi oikeasti hyötyä?

3: Miten laukausten tähtääminen toimii ja voiko vetoihin laittaa kierrettä? Itselläni laukaukset lähtevät vähän minne sattuu, eli joskus tuntuu lähtevän juuri mihin yrittää, mutta toisinaan ei sinne päinkään.

4: Mitä kamerakulmaa suosittelette?

Nyt pitää lepuuttaa peukaloa, on meinaan kipeä kun tahkosin PES:iä tuntikaupalla... :D

- Jussi
 
Originally posted by Teurastaja
voisiko joku antaa linkin sivuille josta löytyisi kuvia pelistä...?
Kiitos!

Veikkaisin ainakin ps2.ign.com. Olen itse asiassa pettynyt tuohon, noh, empä paljoa odottanutkaan, koska en fani ole. Vittu tääl gw:llä on kuuma...
 
Moi!

Kyllä peli tosiaan treeniä vaatii. Tohon analogitikun syöttöön en ole vielä puuttunut pitäs kai testailla. Tähtäystä kannattaa myös harjoitusmoodissa testailla. Ja kierrettäkin vetoihin saa käsittääkseni vääntämällä ohjainta sihen suuntaan kumpaan kierteen haluaa.

Avauksissa tosiaan on hankala saada omille, mutta tänään mulla ainaki aukes yksi maalintekopaikka pitkästä veskan avauksesta ehkä säkällä?

kamera mun mielestä kannattaa ottaa tv:n koon mukaan . Itsella 21 tuumane tavalline joten toi normaali asetus on paras jos laittaa far ni menee liian pieneksi ukot. Isolla telkalla varmaa Wide ois paras? Ei muuta ku reenaama!!!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nako13
Täytyy myöntää että fifa2002 on parempi kuin PES.

LOL! Ainakin sait aikaan hyvät naurut. FIFA2002:ta olen pelannut pari matsia ja se on lähes samanlainen kuin FIFA2001 eli suoraan sanoen uskomattoman paska. Ihan hienon näköinen tosin, mutta jos peli muuten on niin huono (muistuttaa enemmän jääpalloa kuin futista) niin se ei paljoa lohduta.

Voisitko perustella mikä siinä FIFA:ssa on niin hyvää PES:n verrattuna? Itse en keksi muuta kuin grafiikka. This is Footballkin on parempi.
 
Kyllä se niin on että joillekin riittää futispeleissä kaunis ulkokuori ja lisenssit. Itse kuitenkin kohdistan katseeni pelattavuuteen, joka mielestäni ratkaisee enemmän kuin kauniit grafiikat ja "täydelliset" lisenssit. Myönnän, että Fifa-sarja ei ole hyvää peliä nähnyt moneen vuoteen. Silloin joskus vuosia sitten fifa oli pelattavuudeltaan huippuluokkaa, eikä graffoilla mässäilty. Nykyäänhän fifa-brandilla taotaan rahaa vaikka peli ei säväyttäisikään. Itseäni kiinnostaa enemmän NHL-pelit, joissa laatua sentään on pidetty jotenkin yllä.
 
Joo se seikka tietenkin vähän hämäsee varsinkin jos sen takia syntyy turhat heitot,kulmat tai maalipotkut..

Mutta muutoin peliin kun pääsee kunnolla sisälle niin kyllä siitä nauttii koko rahan edestä.. varsinkin kun pelaajia on enemmän.. hyvä moninpeli, messuilla tuli pelattua ihan kivasti, eli aika paljon ja kyllä ton vois hommata.. en oikeen näe että markkinoilla olisi parempaa Futis peliä..
 
1) pääpallojen voittaminen on oikeastaan eniten kiinni vastaanottavasta ukosta, heading-arvo ja miehen pituus ratkaisevat paljon. Ihan turha pommittaa pitkää palloa jos kärjessä on joku lyhyt tappi, toista se on silloin kun joku Tsekin Koller tai Irlannin Quinn nikkailemassa pääpalloja alas. Itse avaan oikeastaan aina lyhyenä laitaan, josta lähden rakentelemaan hyökkäystä. Mutta toki sitten kun joku torni on sopivasti keskialueella ottamassa palloa vastaan pitkää vaan.

2) analoginen syöttö ei onnistu kyllä meikäläiseltä, eikä haittaa; entinen toimii loistavasti, ei ole tarvetta muuttaa tapojaan, toki se on kiva lisä.

3) laukaiseminen on myös miehen taidoista kiinni ja siitä missä asennossa vetoa lähtee suorittamaan. Ja jos mies on oikeajalkainen, ei vasurilta kannata odottaa mitään ihmeellisyyksiä. Suuntaaminen tapahtuu neliön painamisen jälkeen ristiohjaimella, kierteen saaminen on vähän henkimaailman hommia.

4) itsellä 32" laajakuvaTv, joten wide on loistava ratkaisu. siitä näkee kentän ja miehet laajimmin.
 
Samanlaista harjoitteluahan tämä aina näitten ISS:ien kanssa aluksi on. Mutta kun uusiin jippoihin tottuu, niin kyllähän tämä alkaa sujua.

Tässä muutamia juttuja mitä mielessä nyt on.
1. Omien pelaajien ominaisuuksiin kannattaa tosissaan syventyä, jos aikoo saada kaiken irti joukkueestaan.
2. Analogisyöttö on tosi kätevä sopivissa tilanteissa. Itse käytän ristiä ja tattia sekaisin.
3. Korkea tattisyöttö aiheuttaa päänvaivaa...Harjoittelukentällä pienet zipit onnistuvat loistavasti mutta pelissä mittari pärähtää aina täysille ja pallo lentelee päätyrajasta yli. Keskialueelta korkea tattisyöttö kulmiin avaa muuten vastustajan puolustusta mukavasti.
4. pelihän on ilmeisesti cd-levyllä. Nyt kun joku väsäisi tähän editorin PC:lle, kuten ISS pro evo 2, niin voisi väsäillä omat joukkueet/liigat.
 
Pelaajat liikkuvat kankeammin kuin edellisessä versiossa, mikä tosin ei välttämättä ole huono homma. Mutta syötöt lähtevät viiveellä, mikä on *ittumaista, mutta kai siihen tottuu ;).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Elton
Plussia ja miinuksia!!!

Muuten peli on mielestäni täydellisyyttä hipova. Musiikki on mielestäni mahtava lähinnä se elokuvamainen mahtipontinen kappale! Aivan kuin itse williamssin Johnin tekosia! Kiitoksia myös Highlight osuudelle!

Jaa, no mielestäni musiikit ovat aivan kaameat. Mutta ehkä sen takia sopivat ton puheen kanssa (Analysis: "Both sides played well"..thank you for your analysis)-tyylitellyn esimerkin kera.
Eli pelistä saa niin paljon inhimillisemmän kuvan kun huomaa moiset epätäydellisyydet. On selkeästi lähdetty panostamaan itse peliin eikä ulkokuoreen.
Puheet vain luovat hilpeyttä itsestäänselvillä kommenteillaan. "Uses his head".

PS: tietenkin se on makuasia

Hävisin muuten Kiinalle 5-1 kun pelasin Brasilialla. Vaatinee hieman harjoitusta (ensimmäinen ISS mulla) :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mä oon kyllä aika pettynyt! Mun mielestä edelleen paras futispeli on ISS Pro Evolution 2. Siinä on jotenkin paljon paremmat kontrollit. Fiiliskin on ihan eri kun tekee maalin. Ehkä Pessikin aukee kun jaksaa vaan jauhaa ja jauhaa.

Jouduin jopa kaivaa Evo 2:sen esiin viikonloppuna kun teki mieli pelaa kunnon futispeliä. Toivottavasti PS2:selle tulee vielä saman tason peli kun toi on, toivoa ei taida olla muista kuin Pes 2:sesta.
 
Itse olin pettynyt aluksi PES:iin, mutta parin päivän päästä peli tuntuu aivan loistavalta. Kaikki pettymykseni johtui ilmeisesti ainoastaan vain siitä, että en hallinnut peliä vielä niin hyvin (paljon vaikeampi, kuin edelliset ISS Pro Evot). Ainoa asia mikä enää häiritsee on ne musiikit (saa pois) ja ne jättiläis valokuvaajat ja järjestysmiehet kentän laidalla.

En ole ikinä pelannut yhtä realistista peliä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
En ole mikään futis fani ollut, mutta 4-peliä tuli viikonloppuna pelattua ja yllätyin. Tämähän oli hyvä peli.

Varsinkin kun Shabanin kanssa hakattiin Esa Mäkijärvi ja Dmz. Voitto irtosi siis tiukan matsin jälkeen 1 - 0. Minun hienosta syötöstä Shaban pisti verkot laulamaan ;)
 
Nelinpeli

Miten muuten toimii 4 samalla puolella?
Vaihtuuko ohjattava ukko vai lukitaanko kontrollit samaan hemmoon?
Jos ukko vaihtelee, mistä tietää kenelle kontrollit vaihtuu, kun esim. syöttää koneen ohjaamalle pelaajalle?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
En ole mikään futis fani ollut, mutta 4-peliä tuli viikonloppuna pelattua ja yllätyin. Tämähän oli hyvä peli.

No sitähän mä sanoin yritin sanoa, mutta ei tarvi uskoa :)


Varsinkin kun Shabanin kanssa hakattiin Esa Mäkijärvi ja Dmz. Voitto irtosi siis tiukan matsin jälkeen 1 - 0. Minun hienosta syötöstä Shaban pisti verkot laulamaan ;)

Juu oli kyllä hieno voitto. Vaikka numerot olivat vain 1 - 0 ei Esalla ja Dmz:lla ollut mitään mahdollisuutta, sen verran enemmän paikkoja tehdä maali meillä oli, tosin minä tuhrin melkein kaikki ;)
 
Sain pelin pari tuntia sitten ja on tullut pari peliä nyt pelattua eikä voi muuta sanoa kuin että realismi ja pelattavuus on huippuluokkaa. Vanhana ISS Evolution sarjan fanina pelkäsin etukäteen, että PS2 versiossa pelattavuus kärsisi grafiikan kustannuksella, mutta onneksi näin ei käynyt.

Mutta ei peli ole kuitenkaan täydellinen, eniten harmittaa ehkä se ettei ole mahdollisuutta pelata seurajoukkueilla mestareiden liigaa eikä kansallisia liigoja puhumattakaan siitä, että saisi itse "customoida" liigan/cupin. Myös äänipuoli on edelleen todella surkeaa, varsinkin selostaja on todella apaattinen. Onneksi selostuksen saa kytkettyä pois päältä.

Onneksi nämä puutteet eivät kuitenkaan huononna peliä merkittävästi, vaan se tulee todennäköisesti olemaan eniten minun ja kavereideni pelaama PS2 peli, niinkuin ISS Evolutionit olivat PS1:llä.
 
Ylös Bottom