Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer kokemuksia

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Miquel
Hmm, kyllä minä ainakin onnistuin saamaan klassiset Hollannin ja Saksan joukkueet neljällä tähdellä.

Ilmeisesti olen sitten väärässä...Itse koitin ensin neljällä tähdellä mutta olin sitte valinnu vissiin sellasen joukkueen mille ei ole klassikkojoukkuetta (taisi olla Englanti, olin silloin aika varma että sillä pitäis olla).
 
Harhautukset

Miten PES:issä saa tehtyä kunnon harhautuksia ettei tarvitse vain syöttöjen avulla rakentaa tilannetta:(
 
Re: Harhautukset

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jussione
Miten PES:issä saa tehtyä kunnon harhautuksia ettei tarvitse vain syöttöjen avulla rakentaa tilannetta:(

No R" ja L2 (olikohan noin?) sa tehtyä, mutta niist ei ole hyötyä, kuin aivan helpoimmilla vaikeustasoilla. Eli syöttelemällä se paras tapa on tuosta huolimatta
 
Re: Harhautukset

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jussione
Miten PES:issä saa tehtyä kunnon harhautuksia ettei tarvitse vain syöttöjen avulla rakentaa tilannetta:(
Taitaa olla FIFA:n poikia ku kuvittelee, että PES:issä pääsis kikkanapin ja turbon hakkaamisella kentän läpi...

Syötöillä ja kesoilla pallo keskikentälle ja sieltä juoksupalloa/tavallista kärjelle, tai keskeltä jakelu laitaan ja keskitys börsälle.
 
Re: Re: Harhautukset

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JuRka
Taitaa olla FIFA:n poikia ku kuvittelee, että PES:issä pääsis kikkanapin ja turbon hakkaamisella kentän läpi...

Syötöillä ja kesoilla pallo keskikentälle ja sieltä juoksupalloa/tavallista kärjelle, tai keskeltä jakelu laitaan ja keskitys börsälle.

FIFA:aa en oo pelannu sit 98 mut oikeassa jalkapallossa harhautukset ovat kaiken a ja o joten ihmettelin et miksei pes:ssä vois olla jotain pientä harhautus juttua vaikka onhan siinä jotain niitä pieniä
 
Nyt kannattaa kiinnittää huomiota siihen että Pes ei tarjoa mitään kikkanappulaa vaan sinun on itse kikkailtava ja opeteltava liikuttamaan palloa niin että puolustajalla menee jalat solmuun.

Ei eilisessä Jugoslaviaottelussakaan esim Litmasella ollut hihassaan nappulaa joka olisi antanut esim fifatyyliset "kolme pyörähdysta akselin ympäri ja maali."

Eli mieti haluatko realistista taitopalloilua vai EA-Sports arcadea
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Elton
Nyt kannattaa kiinnittää huomiota siihen että Pes ei tarjoa mitään kikkanappulaa vaan sinun on itse kikkailtava ja opeteltava liikuttamaan palloa niin että puolustajalla menee jalat solmuun.

Ei eilisessä Jugoslaviaottelussakaan esim Litmasella ollut hihassaan nappulaa joka olisi antanut esim fifatyyliset "kolme pyörähdysta akselin ympäri ja maali."

Eli mieti haluatko realistista taitopalloilua vai EA-Sports arcadea
Niinpä, ja sehän PES:sä onkin niin hienoa, kun pääsee itse tekemään ne harhautukset, vaikka ei se helppoa ole, mutta kun joskus onnistuu viemään vastustajan kahville, niin on se sitten niin mukavaa. :)
PS. Harjoitus tekee mestarin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Totta mitä sanotte mutta on hienoa, että myös PESissä on varta vasten harhautusanimaatioita (step-over ja valelaukaus). Saavat onnistuessaan harhautukset näyttämään vielä hienommilta kuin pelkkä juoksulla kikkailu. PES:issä hienous on siinä etteivät ne ole liian tehokkaita eivätkä onnistu läheskään aina. Mitään 360 pyörähdyksiä ei todellakaan tarvita vaan sellaisia joita oikeissakin peleissä näkee.
 
Kyllä näin on et harjoittelua vaan joukkueella ni johan alkaa kikkoja löytymään. Itse olen vääntänyt useita tunteja ja päiviä pelkkää treeniä, jolloin olen löytänyt kaikkea kivaa pikku sälää jolla laittaa pakit kunnolla kahville. Pelaajat joilla on B.F.Fake (both foot fake) esim. Owen, Figo ja pelin mielestäni paras pelaaja Shevchenko osaavat tehdä sellaisen kikan että he siirtävät pallon jalasta toiseen nopealla sivuttaisliikkeellä ja potkaisevat sen eteenpäin ja ottavat sen jälkeen spurtin pallon perään. Siinä jää puolustaja kuin eno veneestä konsanaan. Kannattaa kokeilla. Juokse pelaajalla R2 pohjassa (esim. vasemmalle) ja juuri ennen kuin pallo osuu jalkaan paina ristiohjaimesta alas ja heti vasemmalle jolloin pelaaja tekee edellä mainitun harhautuksen. Tämä ristiohjaimen liike pitää tehdä todella nopeasti. Voit myös painaa ylös ja vasemmalle, kummalta puolen haluat harhautuksen nyt sitten tehdä. Ja sama juttu jos juokset oikealle päin mutta alas/ylös painamisen jälkeen painat luonnollisesti oikealle. Liikkeen voi tehdä myös L1-napilla sekä ilman olkapäänappeja. Nämä vaativat jo hiukan harjoittelua, mutta onnistuessaan pelissä tuottavat irtaantumisia pienessäkin tilassa. Kamerakulmana käytän wideä eli sivusta katsottuna. Toivottavasti nyt saatte jotain selvää mitä ajan takaa. Moni varmaan luulee että tarkoitan tässä liikettä jossa pelaaja tavallaan steppaa pallon kanssa sivulle päin suojaten sitä, mutta sitä tämä ei juuri ole. Kyllä se sieltä löytyy kunhan vaan jaksaa harjoitella. Tärkeintä tässä liikkeessä on ajoitus. Joku hoksaa liikkeen heti kun taas joku ei saa sitä millään toimimaan.Kun liike on hallussa voit tehdä sen juostessasi mihin suuntaan tahansa. Liikkeen tekevät vain ja ainoastaan pelaajat joilla on B.F.Fake. Ja nyt treenaamaan!!!
 
Joo toi BF Fake on aika hienon näkönen liike kanssa mutta sekin alkaa kulua kun kone käyttää sitä 4 tai 5 tähden vaikeusasteella jatkuvasti. Ite oon onnistunu tekemään sen lähinnä vahingossa :)
 
Vielä viimeisiä kokemuksia ennen perjantaita...

Eilen nimittäin sattui aika hauska juttu. Pääsin läpi oikealta laidalta Karpinilla, ja keskitin aivan viime tingassa ennen päätyrajaa. Karpin kaatui kentän ulkopuolelle ja jäi odottelemaan sinne ettei tekisi paitsiota, kun tilanne jatkui vielä maalin edessä. Onko muille sattunut tätä?

Ja ootteko monestikin onnistuneet "chippillä"(L1 + neliö) nostamaan pallon maalivahdin yli? Itse ole ehkä kerran. Mielestäni vielä vaikeampaa kuin maalivahdin harhauttaminen.

Ennenkuin viette PESin kauppaan, suosittelen pelaamaan muutaman pelin Japanilla. Tällä joukkueella olen tehnyt ehkä kaikkein hienoimmat maalit. Hieman kotiinpäinvetoa noissa statseissa :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan heinz
Ennenkuin viette PESin kauppaan, suosittelen pelaamaan muutaman pelin Japanilla. Tällä joukkueella olen tehnyt ehkä kaikkein hienoimmat maalit. Hieman kotiinpäinvetoa noissa statseissa :rolleyes:

Ja kotiinpäinvetoa myös siinä että kaikki Japanin pelaajat maksavat Master Leaguessa vain 18 pistettä jotta kaikki innolla niitä ostaisivat joukkueeseensa :p
 
Huomenna sanon sitten hyvästit PESille. :( Kaveri ostaa sen nimittäin silloin poies. Toivotaan että PES2 tulisi jo torstaina, niin ei tarvitsisi olla kuin päivä ilman.
Eilen kehittelin uusia "muodostelmia" (formation). Keksin aivan tappavan ratkaisun, jota en tietenkään muille kerro. ;)
Sillä alan pelaamaan PES2:a heti alusta alkaen, riippuen tietenkin joukkueesta.
Hienoin maalini on muuten Perulla suoraan volleysta saksipotkulla tolpan kautta. :D
 
Mä myin omani pois n.1.5kk sitten ja olen jo kaks kertaa meinannut ostaa PESin takaisin. :D
Maistuupa uusi PES nyt vielä paremmalta kun on ollut pelaamatta ykköstäkin jo niinkin kauan.
 
Itelläkin oli tuossa kesällä täydellinen pelaamattomuus-tauko PS2:n suhteen. Se kesti varmaan pari kuukautta. Sen jälkeen kun palasin PESin pariin, niin hyvä kun kahdella tähdellä voitin! :D
Nyt olen treenannut taas ankarasti ja viidellä tähdellä pärjätään kohtuullisesti.
 
Re: Harhautukset

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jussione
Miten PES:issä saa tehtyä kunnon harhautuksia ettei tarvitse vain syöttöjen avulla rakentaa tilannetta:(


Helpoin tapa viedä kahvi pakille eli pakki kahville on painaa L1 (kävely) ja muuttaa suuntaa sopivasti.... myös harhautuslaukaus eli neliö pohjaan ja sit X on todella hyvä joissakin tapauksissa (varsinkin kun on vauhtia enemmän)...

BF Fake on todella hyvä ja onnistuu myös jotenkin silloin kun ottaa pallon vastaan selkä maalia kohti rankkarirajalla (ja pakki selän takana iholla kiinni)... yks askel taakke (siis maalista pois päin) ja jotenkin häsläämällä esim. Figolla saa pallon menemään puollustajan toiselta puolelta ja Figo kiertää toiselta -> puollustaja jää paikoilleen ihmettelemään... älkää kysykö miten se tehdään, kun on tullut muutama kerta vahingossa tehtyä se... siis ihan samanlainen kuin tuo BF Fake, mut pallo menee pakin toiselta puolelta ja harhauttaja toiselta...

Tuolla harhautuslaukauksella tein kerran pirun hienon maalin (ainakin omasta mielestä)... eli tulin ronaldolla laidasta, kaksi saksalaista pakkia hiosti ihan takana... harhautuslaukaus juuri oikealla hetkellä ja toinen pakki meni ihan vipuun ja toinen taklasi rankasti ohi... siitä sitten rauhassa maalille ja ulkosyrjällä pilkun ja mokealueen välistä moken yli hienolla vippauksella (älkää kysykö miten sen tein :))... ja replay löytyypi todisteena :p
 
Ylös Bottom