Project CARS 2

Gunslinger

Well-Known Member
Menee vähän meikän spämmiseksi, mutta tässä sama hot lap Turismossa ajettuna. Ihan samaa autoa ei ollut valittavissa, mutta Ferrari 458 GT3 omassa näpissä hyvin samanlainen kuin PC2:ssa oleva 488. Hiukan vaatii totuttelua pelistä toiseen hyppääminen, mutta hyvin samallatavalla pystyy ajaa molemmissa ja pystyy jopa käyttämään opittua ristiin. Eikä ajatkaan eroa juuri toisistaan, nyt 1.29.652. Kummassakin tuli tehtyä virheitä, mut yhtäkovaa koitin puristaa menee.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli nyt testattua, kun sai niin mukavaan hintaan. Ajotuntuma on hyvä, vaatii vielä ohjainasetusten viilausta. Graafisesti ok ja liiketoisto hyvä. Valikot vähän tönkköjä. Pitää funtsia niissä liikkumista. Tarkoitus on hurjastelun sijasta nauttia ajamisesta. Kaasun ja jarrun kanssa oltava herkkä.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Tuli nyt testattua, kun sai niin mukavaan hintaan. Ajotuntuma on hyvä, vaatii vielä ohjainasetusten viilausta. Graafisesti ok ja liiketoisto hyvä. Valikot vähän tönkköjä. Pitää funtsia niissä liikkumista. Tarkoitus on hurjastelun sijasta nauttia ajamisesta. Kaasun ja jarrun kanssa oltava herkkä.
Juu, tää peli parhaillaan kun etsii mieluisan luokan ja auton, laittaa säädöt kohdilleen. Samat asetukset ei välttämättä oo hyvät joka autolla, joten niitä joutuu ainakin luokkaa vaihtaessa vähän fiksaa. Toisella foorumilla vinkattiin vaihtamaan auton säädöistö steerin ratioo, mutta itte en huomannut siitä pädillä ajaessa mitään apua. Oon myös näiden ajopelien takia miettinyt sitä Nacon Re Pro2-pädiä, missä sais tikkujen ja liipamisien lineraarisuutta ym. muutettua, oishan siitä varmaan johonkin muissakin peleissä.
 
Pädin säädöistä kytkimen sekä kaasun herkkyyttä säätelemällä saa ihan toimivan ajon aikaiseksi. Minimum Shift Timen sätöä kannattaa kokeilla. nolla asetuksilla auto nykii vaihteiston vaihdon yhteydessä.

Road American rataa Porschella ajaessa tuli jo hyviä kierroksia saatua. Pitkissä kaarteissa huomasi yliohjautumista. Mten saa nopeuden vaihettua maileista kilometreiksi?
 

Senaattori

Toimitus
Jessus miten huono peli tämä on. Ajettavuus erittäin hyvä, mutta ihan vasemmalla kädellä toteutettu itse kilpailut. Ajoin pitkää kisaa voittotaistelussa, kunnes sade alkoi. Pyysin varikkostoppia sadekelin renkaille ja tulin sijalta 3 sisään. Tallikaveri teki jostain sijan 10 paikkeilta saman ratkaisun ja mulle kerrotaan varikkosuoralla ollessani, että "varikkoruutu on täynnä, tule ensi kierroksella". Näin jouduin ajamaan vain varikon läpi tallikaverin kurvatessa varikkoruutuun 10 sekunnin päästä. Oli päässyt vuoden tauon jälkeen unohtumaan, kuinka huonosti tämä peli on tehty.
 
Tulipa sitten uramoodi alettua erinäisten auto- ja ratakokeilujen jälkeen. Ginetta-cupin voitin heti näytöstyyliin, vaikka Silverstonen ja Brands Hatchin sadekisoissa auto luisti. Ei muuta, kuin ajamann Renault Clioilla ja tämä osoittautuikin vaikeaksi. Perä luisui helposti mutkissa, joten en yllättynyt ekassa kisassa viimeiseen sijaani. Katotaan mitä ens kerral tapahtuu.
 
Uramoodissa edetty kohti GT-luokan huppua eli World Challenge-sarjaa. Porschella voitetun GT4-sarjan jälkeen voitettu Lamborghini Super Trofeo sarja ja kirjoitushetkellä Audilla voitettu GT3 EM-sarjan viidestä kilpailusta kolme. Tosin ajan vielä helpommalla vaikeustasolla, joten tasoitusta tulee paljon. Porschen tehadaskuskihaastetta en ole viel läpäissyt. Tarkkana saa siin olla, kun maantiellä menee.

Monissa ajopeleissä vaikeustaso on nykyään 0-100 säätöasteikolla, mikä antaa paljon pelivaraa. Onko tässä järkeä?
 

Gunslinger

Well-Known Member
Uramoodissa edetty kohti GT-luokan huppua eli World Challenge-sarjaa. Porschella voitetun GT4-sarjan jälkeen voitettu Lamborghini Super Trofeo sarja ja kirjoitushetkellä Audilla voitettu GT3 EM-sarjan viidestä kilpailusta kolme. Tosin ajan vielä helpommalla vaikeustasolla, joten tasoitusta tulee paljon. Porschen tehadaskuskihaastetta en ole viel läpäissyt. Tarkkana saa siin olla, kun maantiellä menee.

Monissa ajopeleissä vaikeustaso on nykyään 0-100 säätöasteikolla, mikä antaa paljon pelivaraa. Onko tässä järkeä?
Ihan hyvä, että on säätömahdollisuutta paljon vaikeusasteessa, niin ei tarttee sortua kuminauhaan, se on huonoin vaihtoehto. Pelaajissa on niin suuria eroja, ettei ainakaan simulaatioon kallellaan olevissa peleissä tahdo muutama vaihtoehto riittää.

Toki voisi peliin silti laittaa vaikka, easy/medium/hard/hc-vaikeusasteet jos pelaaja ei halua alkaa hakee sopivaa vastusta ja saisihan niin laitettua ittelle helpommin myös haastetta.

Mutta PC2 on kyllä tekijöiden laiskuutta että vaikeusaste heittelee luokka ja ratakohtaisesti, jätetty pelaajan kontolle vähän jokakohdassa hakee itse hyvät säädöt.
 
Uramoodissa on voiteetu Audilla GT-eurosarjan mestaruus ja päästy kyseisen merkin tehdaskuljettajaksi. Seuraavaksi ajelen GT-autojen MM-sarjaa, valitsin lyhyemmän, kolme osakilpailun sarjan. En halunnut vel ajaa Nordschleifea. Nostin hiukan vaikeustasoa, joten aka-ajoen ajaminen on entistä tärkeämpää ajolinjojen löytämiseksi. Samalla tulee helpotettua lähtöasetelmia kisaan.
 
GT-MM-sarja tuli voitettua ja Pirelli World Challenge luokassa tuli neljästä osakilpailusta voitettua kaksi. Viimeinen kisa Span radalla meni pieleen sääolosuhteiden vuoksi. Aika-ajoissa aurinko paistoi, mutta kilpailussa sumu muuttui sateeksi, mikä vaikeutti ajamista. Pit Stopin jälkeen tein kova nousun ollen 19:sta. Sarjasijoitus kolmas.
Tehdaskuskikisoista läoäisty 1/3. Audi 90 Quattrolla on hauska ajettava, viisisylinterisesta koneesta tulee komea ääni. Seuraavaksi ajan formula fordeilla.
 

Gunslinger

Well-Known Member
GT-MM-sarja tuli voitettua ja Pirelli World Challenge luokassa tuli neljästä osakilpailusta voitettua kaksi. Viimeinen kisa Span radalla meni pieleen sääolosuhteiden vuoksi. Aika-ajoissa aurinko paistoi, mutta kilpailussa sumu muuttui sateeksi, mikä vaikeutti ajamista. Pit Stopin jälkeen tein kova nousun ollen 19:sta. Sarjasijoitus kolmas.
Tehdaskuskikisoista läoäisty 1/3. Audi 90 Quattrolla on hauska ajettava, viisisylinterisesta koneesta tulee komea ääni. Seuraavaksi ajan formula fordeilla.
Miten, ootko löytänyt sopivan vaikeustason, vai joutuuko vekslaa edelleen sarjakohtaisesti?
 
Rallicrosskisat olivat umpitylsiä, kun voitin helposti jopa oletusvaikeustasolla. Niistä voitettuani mestaruudet alimmassa luokassa siirryin takaisin ratakisoihin, tällä kertaa Group A eli 90-luvun DTM-autot.
Ajoapujen vähentämisellä on vaikutusta, jo Authentic-asetus tekee ajamisesta haastavaa. Onnistuin BMW:llä nousemaan viimeisestä lähtöruudusta 7:nneksi. mutta tiimi vaatii parempia suorituksia. Uramoodissa vain voitolla merkitystä, vaikka kolmossijalla läpäiset luokkatason.
 
Viimeksi muokattu:
Vakioautosarjoja on ajeltu Bemarilla, Group A-sarjassa olin toinen, Renault Sport Trophyssa helppo mestaruus ja nyt sitten ollaan jo ylimmässä eli TC International-luokassa. Vaikeustason aion laittaa välille 25-40, jotta tulee oikeasti haastetta.
 
BMW-tehdaskuskikisat voitettu ja Audin vastaavista on suoritettu 2/3. Sateella ja pimeällä ajo on himputin vaikeaa, kun jarrutuspaikkoja ei löydä ajolinjasta huolimatta.
Endurance-sarjossa olla edetty toiseksi korkempaan ja autona Lmp2-luokan Ligier. Vaikeustasoa tullaan nostemalla välille 35-40, jotta aika-ajoissa saa kunnolla taistella paalupaikasta.
 
Endurance-kisoissa edetty 1. luokkaan eli Global Endurance Trophyyn, ajokiksi tuttu Audi R18 E-tron Quattro. Huomasin, et mid-savea ei löydy, joten kehitin pitkiä kisoja varten sopivan taktiikan. Jätä aika-ajot väliin ja lähe joukon perältä. Laitan kovat renkaat, jotta pitoa löytyy.
Audi on tehoiltaan ja reaktioltaan hyvä, mutta mutkissa raskas ajettava.
 

MAINOS

Ylös Bottom