Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS 2

Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Tämä on kyllä jännä, kun ykkösessä oli ongelmistaan huolimatta todella hyvä tekoäly, enkä samanlaista taistelua ole sen jälkeenkään kokenut missään.

Samaa mieltä. Tekoälyssä ei ollut pahemmin vikaa. Etenkään kun otit siitä sen potentiaalin irti.
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Ykkösessä tekoäly vähän riippui autoista ja radasta, mutta siitä oli kyllä kaivettavissa aika hyväkin tekoäly esiin parhaimillaan. Välillä oli jonoajelua ja välillä se tuntui elävältä sekä aggresiiviselta, ei ehkä niinkään järkevältä. Toi kivasti vaihtelua kisoihin. Sitten oli tietenkin näitä, että ekan kierroksen aikana tekoäly ei tajunnut mistään mitään, jäi jumiin ja ajeli pitkin nurmikkoa sekä ottivat liian hitaita lähtöjä. Ja kaikenmaailman bugejakin ja outouksia tuli vastaan kisojen aikana.

Tuota videota katsoessa näytti, että PC2:ssa olisi aika paljon tylsempi sekä rauhallisempi tekoäly. Pitää kuitenkin nähdä enemmän materiaalia ja mielipiteitä.
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Ykkösessä tekoäly vähän riippui autoista ja radasta, mutta siitä oli kyllä kaivettavissa aika hyväkin tekoäly esiin parhaimillaan. Välillä oli jonoajelua ja välillä se tuntui elävältä sekä aggresiiviselta, ei ehkä niinkään järkevältä. Toi kivasti vaihtelua kisoihin. Sitten oli tietenkin näitä, että ekan kierroksen aikana tekoäly ei tajunnut mistään mitään, jäi jumiin ja ajeli pitkin nurmikkoa sekä ottivat liian hitaita lähtöjä. Ja kaikenmaailman bugejakin ja outouksia tuli vastaan kisojen aikana.

Tuota videota katsoessa näytti, että PC2:ssa olisi aika paljon tylsempi sekä rauhallisempi tekoäly. Pitää kuitenkin nähdä enemmän materiaalia ja mielipiteitä.

Kakkososassa voit määrittää itse tekoälyn agressiivisuuden. Ykkösosan videoissa on melkein järjestäen aina tekoäly tyyliin 70 kun se pitäisi olla 90-92 välillä. Kakkososassa taitaa skaala olla vieläkin laajempi.
Toinen on se että lähes aina tekoälyä haukkuvat ajavat 5 kierroksen kisan ja lähtevät vikasta ruudusta - for life, ei siitä voi tehdä mitään johtopäätöksiä.
Tekoäyn startti 1 osassa oli täyttä pa*kaa suomeksi sanottuna ja yli 93 vaikeusasteen, tekoälystä tuli aivan hullu. Nuo ne suurimmat ongelmat sen kanssa.
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Pc-livetestiä (Gamermuscle).
[video=youtube;ZS_V44JcDqU]https://www.youtube.com/watch?v=ZS_V44JcDqU[/video]
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Argh pelissä on sitten se sama bugi jota ei ikinä korjattu ensimmäisessä pelissä, eli jos et katso/aja koko aika-ajoja tekoäly vetelee ihan haamuaikoja joille ei voi pärjätä mutta kisassa ne ajelee kun mummot mudassa.

Eurogamerin arvostelusta muutama ongelma kohta.

"And so, on paper, Project Cars 2 is the game that its predecessor should perhaps have been - yet I've still experienced one too many problems in my 30 hours with it to be able to unreservedly recommend it. Maybe it's inevitable that there'd be a bump or two in the road when a relatively small team tackles a project of such scope and breadth; it's worth reiterating that, while other games might boast bigger car lists, nothing comes close to the track list or feature set on offer here. The AI, which is often excellent, can be inconsistent; I've witnessed AI drivers struggle in the wet, and on one occasion during a rallycross event in Lohéac no-one made it past the first corner intact, proceeding to crawl around so I wound up winning a six lap race with two laps on the rest of the field.

Other issues are more problematic still. The dynamic racing line only works on some tracks, at many more disappearing completely or giving erroneous information. Skip to the end of qualifying having set a seemingly insurmountable time and your competitors will then become capable of inexplicable speed in your absence, ensuring the only way to get a good grid position is sitting through an entire session. Elsewhere, there's a fuzziness to the new race director that can frustrate, with penalties being handed out when you're nowhere near track limits or any of your competitors for reasons I've been unable to fathom. It's a pain in single-player races, and will definitely need attention if the multiplayer's hopes of enabling serious eSports - which see the introduction of an iRacing-like safety rating - is to take off.
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

[video=youtube;aU66iRC9UBA]https://www.youtube.com/watch?v=aU66iRC9UBA[/video]

PS4 Pro freimimittailua Gamersyden yt-kanavalta. Eli nyt ollaan Nyrren komboradalla ai:n kanssa superautoilemassa. Freimit ok mutta kun kone posahtaa lopussa ai jumittaa. :confused:
Gamersyden kanavalta löytyy useita PS4 Pro -pätkiä tutkailtaviksi..
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Tosta finbaekin videosta tuli mieleen tämä video. Toki kaksi eri peliä, mutta olisivat ne voineen hieman hioa tuota AI:n käyttäytymistä tuossa tilanteessa.

[video=youtube;2IWTylTfjlw]https://www.youtube.com/watch?v=2IWTylTfjlw[/video]
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Digital foundryn analyysiä. Hyvin pyörii prolla ja ilmeisesti ihan kohtuu hyvin peruspleikkarillakin. Kuivalla kelillä lähestulkoon lukittu 60fps, ainoastaan vaativimmissa olosuhteissa vähän hyytyy.

 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Sen verran vähän hyytyy Pro:lla, että pystyy kyllä ajelemaan kaikilla säillä. Normi PS4 ei sateella oikein pyöri, 40 tipahtaa ruuhkaisissa paikoissa.
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Aika heikko suoritus Xboxilla mutta ottaen huomioon PRO version vähäiset frame dropit oli keli tai automäärä mikä tahansa niin lupaa kyllä hyvää X versiolle. lukittu 60 FPS ja parempaa resoluutiota veikkaisin joten kannattaa sitä odotella jos pelistä tykkää.
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Itsellä parhaillaan latauksessa. Jos Pleikkari saa ladattua pelin ennen julkaisupäivää, niin ei vissiin silti pääse pelaamaan? Sori tämä ksysmys, mutta en ole vielä päässyt täysin sinuiksi PS4:n kanssa :D
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Itsellä parhaillaan latauksessa. Jos Pleikkari saa ladattua pelin ennen julkaisupäivää, niin ei vissiin silti pääse pelaamaan? Sori tämä ksysmys, mutta en ole vielä päässyt täysin sinuiksi PS4:n kanssa :D

Julkaisupäivän yöllä klo 0.00 pääset pelaamaan.
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Ja kun pääsette pelaamaan, niin laittakaa syväluotaavaa rattivoimapalaute- ja onlinelobbytestituntemusta julki, kiitos. :p
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Snadisti tullut otettua tuntumaa PC:llä. Palaute on oletusasetuksilla hieman kevyhkö. Asetuksia on PC:llä neljä: Informative, Immersive, Raw ja Custom. Informative antaa pelin mukaan kaikista tarkimman palautteen, kun taas immersive antaa "oikean" palautteen pinnoista ja muuta. Raw vastaavasti poistaa kaikki filtterit välistä, jolloin ratti pörisee voimakkaimmillaan ja Custom-asetus on ainoastaan PC:llä. Customissa mennään itse säätelemään .cgf-tiedostoa ja palautukset mieleisekseen.

Informative tuntuu omaan näppiin parhaimmalta nyt nopealla testauksella. Tuntuma pysyy hyvänä, eikä ratti turise liikaa. Immersive on myös ihan okei. Raw taas pistää vähän liikaa vääntöä vastaan, milloin ajamisesta tulee huomattavasti epätarkempaa esimerkiksi mutkissa. Customia en ole kokeillut.

Lobby-jutuista ei sinääsä tietoa. Yhden pelin löysin eilen illalla, mutta en mennyt edes joinaamaan. Huomenna taas vähän lisää testiä.

PS. Enpäs muista koska olisin kirjoittanut tänne viimeksi, mutta näytti löytäneen vanhan tunnukseni. Muistaakseni kirjoitin oikeastaan ainoan kerran joskus 2003/4 tänne. Hui hai!
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Snadisti tullut otettua tuntumaa PC:llä. Palaute on oletusasetuksilla hieman kevyhkö. Asetuksia on PC:llä neljä: Informative, Immersive, Raw ja Custom. Informative antaa pelin mukaan kaikista tarkimman palautteen, kun taas immersive antaa "oikean" palautteen pinnoista ja muuta. Raw vastaavasti poistaa kaikki filtterit välistä, jolloin ratti pörisee voimakkaimmillaan ja Custom-asetus on ainoastaan PC:llä. Customissa mennään itse säätelemään .cgf-tiedostoa ja palautukset mieleisekseen.

Informative tuntuu omaan näppiin parhaimmalta nyt nopealla testauksella. Tuntuma pysyy hyvänä, eikä ratti turise liikaa. Immersive on myös ihan okei. Raw taas pistää vähän liikaa vääntöä vastaan, milloin ajamisesta tulee huomattavasti epätarkempaa esimerkiksi mutkissa. Customia en ole kokeillut.

Lobby-jutuista ei sinääsä tietoa. Yhden pelin löysin eilen illalla, mutta en mennyt edes joinaamaan. Huomenna taas vähän lisää testiä.

PS. Enpäs muista koska olisin kirjoittanut tänne viimeksi, mutta näytti löytäneen vanhan tunnukseni. Muistaakseni kirjoitin oikeastaan ainoan kerran joskus 2003/4 tänne. Hui hai!

Mikä ratti sulla on käytössä? Jostain luetuista jutuista saanut sellaisen käsityksen, että raw-asetus olisi tarkoitettu lähinnä ns. High-end -rateille ja nuo muut sitten halvemmille "perus rateille". Tuo on kyllä vähän kaksipiippuinen juttu, jos konsoleilla ei tarkemmin pääse enää säätämään noita Custom-asetuksia ollenkaan, täytyy vaan sitten toivoa että valmiista seteistä löytyy mieleinen..
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Snadisti tullut otettua tuntumaa PC:llä. Palaute on oletusasetuksilla hieman kevyhkö. Asetuksia on PC:llä neljä: Informative, Immersive, Raw ja Custom. Informative antaa pelin mukaan kaikista tarkimman palautteen, kun taas immersive antaa "oikean" palautteen pinnoista ja muuta. Raw vastaavasti poistaa kaikki filtterit välistä, jolloin ratti pörisee voimakkaimmillaan ja Custom-asetus on ainoastaan PC:llä. Customissa mennään itse säätelemään .cgf-tiedostoa ja palautukset mieleisekseen.

Informative tuntuu omaan näppiin parhaimmalta nyt nopealla testauksella. Tuntuma pysyy hyvänä, eikä ratti turise liikaa. Immersive on myös ihan okei. Raw taas pistää vähän liikaa vääntöä vastaan, milloin ajamisesta tulee huomattavasti epätarkempaa esimerkiksi mutkissa. Customia en ole kokeillut.

Lobby-jutuista ei sinääsä tietoa. Yhden pelin löysin eilen illalla, mutta en mennyt edes joinaamaan. Huomenna taas vähän lisää testiä.

PS. Enpäs muista koska olisin kirjoittanut tänne viimeksi, mutta näytti löytäneen vanhan tunnukseni. Muistaakseni kirjoitin oikeastaan ainoan kerran joskus 2003/4 tänne. Hui hai!
Kiitos. Näitä lisää!

Mikä ratti sulla on käytössä? Jostain luetuista jutuista saanut sellaisen käsityksen, että raw-asetus olisi tarkoitettu lähinnä ns. High-end -rateille ja nuo muut sitten halvemmille "perus rateille". Tuo on kyllä vähän kaksipiippuinen juttu, jos konsoleilla ei tarkemmin pääse enää säätämään noita Custom-asetuksia ollenkaan, täytyy vaan sitten toivoa että valmiista seteistä löytyy mieleinen..
Olen saanut käsityksen, että sama ykkösosan kaltainen säätöviidakko olisi vaihtoehtona myös kakkosessa. No, eiköhän sekin kohta selviä..
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Unohtui mainita, rattina on Login G920, eli perusratti. Piti myös sekin sanoa, että valikkoviidakko on huomattavasti ygöstä selvempi ja rutinoita saa säädettyä, mutta valikoiden perusteella ei ihan niin syvällisesti kuin ykkösessä. Mä voisin kokeilla huomenna katsoa tilanne paremmalla ajalla. Niin tai näin, ei valmisasetukset huonoja ole ja menee ajaminen Raw:llakin, mutta omaan näppiin ainakaan G920 ei pääse sillä oikeuksiinsa. Ja kuten varmaan moni tietää, niin nuo Login ratit ovat vielä rattailla, eli FFB on epäterkempi kuin esimerkiksi Thrustmasterin hihnalliset veivit.
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Informative tuntuu omaan näppiin parhaimmalta nyt nopealla testauksella. Tuntuma pysyy hyvänä, eikä ratti turise liikaa.

Oletan että samalla tavalla toimii siis myös G29. Hyvä juttu jos toimii ylipäänsä. Ei tältä ratilta voi vaatia liikaa mutta sen verran että kaikki toimii jotenkuten, eli kanttareet yms. tuntuu jossain.

Esilatauksessa nyt tämä peli, lienee siis niin että pelaamaan pääsee vasta 22 pvä. kun se virallinen julkkari?
 
Vastaus: Project CARS 2 (22.9.2017)

Oletan että samalla tavalla toimii siis myös G29. Hyvä juttu jos toimii ylipäänsä. Ei tältä ratilta voi vaatia liikaa mutta sen verran että kaikki toimii jotenkuten, eli kanttareet yms. tuntuu jossain.

Esilatauksessa nyt tämä peli, lienee siis niin että pelaamaan pääsee vasta 22 pvä. kun se virallinen julkkari?

Eiköhän se toimi. Samoja rattejahan nuo ovat. Tykkäsin nimenomaan tuosta eniten, kanttari, pidonmenetys ja hienovarainen vaihteidenvaihto. Pystyin sillä keskittymään parhaiten itse ajamiseen ilman häiriöitä, mutta palaute on myös tarpeeksi hyvä.
 
Ylös Bottom