Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS 2

Vastaus: Project CARS 2

Oeppae:
Tämä oli juurikin GTPlaneetan arvostelussa. Mitä ihmettä? Onko porukka huomannut tällaista - ja kaikilla autoilla?

En oo tota huomannu,ku oon vaihellu noita. Jos offlinessa pausetan kesken ajon ja muutan esim raw-->info,huomaan heti eron.
Onlinessa joutuu menee varikolle jos haluaa muuttaa ja renkaat on kylmät,ku meet uuestaan radalle ja kestää jonkin aikaa ennen kuin renkaat lämpenee ja tunnet kaikki muutokset.
 
Vastaus: Project CARS 2

Itellä PC:llä kyllä ärsyttävä damubugi. Välillä kun itse tai joku muu radalla ottaa isommin vahinkoa jämähtää peli pariksi sekunniksi. Tai peli pyörii kyllä taustalla, mutta kuva ei liiku. Sitten yht'äkkiä hypätään sata metriä eteenpäin. Tuurilla pysytään tuona aikana radalla.
 
Vastaus: Project CARS 2

En oo tota huomannu,ku oon vaihellu noita. Jos offlinessa pausetan kesken ajon ja muutan esim raw-->info,huomaan heti eron.
Onlinessa joutuu menee varikolle jos haluaa muuttaa ja renkaat on kylmät,ku meet uuestaan radalle ja kestää jonkin aikaa ennen kuin renkaat lämpenee ja tunnet kaikki muutokset.

Thänks :)
 
Vastaus: Project CARS 2

Kappas, meikäläisen ffb-asetukset näköjään päässyt paraatipaikalle GTPlanetin arvostelussa.. :D

Miten sulla on pcarsista säädetty muut ohjausasetukset, deadzonet, sensitivityt yms? Varmaan noidenkin kautta joku vaikutus tulee forcejen tuntumaan..

Aijaa oli sun säädöt nice :) mutta jotain on pielessä, koska kukaan maailmassa ei tykkäis ajaa siten, miltä mulla tuntuu noilla säädöillä. Tykkään itekki kovista forceista ja assetossa oli täysillä mitä nyt joissain autoissa säädin ratin omaa ff säätöä alas. Mutta kun laitoin noi säädöt pcarssiin eilen, niin ei tuota yksinkertaisesti voi kääntää mielekkäästi kukaan tai aikamoinen voimamies saisi olla vaan ratti tuntuu pistävän kaikin siitä irtoavin voimin vastaan, eli siis joudun oikeasti käyttämään todella paljon voimaa päästäkseni edes varikolta pois. Tämän lisäksi, oikeastaan mikään muu efekti ei tunnu noilla säädöillä, pelkästään tuo jäykkyys. Ja kun lukee muiden kokemuksia, niin en voi kuvitella että puhutaan samasta aiheesta. Outoa, ihankuin peli olisi tunnistanut ratin väärin tai jotain sekavaa tässä kyllä on. Ainoa ajokelpoinen asetus on ollut informative ja slidereita niin alas, että sama olisi omistaa joku madcatin force feedbackitön versio.

Muut asetukset mulla on steering sensitivity 60 kun ei meinaa kääntyä mutkiin ja loput 50 (default) tai deadzonet 0 paitsi jarrussa 10. Damperi 0 ja taisi olla 0 se joku asetus vielä siellä..

Outoa kyllä ja harmi että ei meinaa saada tätä kuntoon kun muuten vaikuttaa todella kivalta peliltä.
 
Vastaus: Project CARS 2

Muut asetukset mulla on steering sensitivity 60 kun ei meinaa kääntyä mutkiin ja loput 50 (default) tai deadzonet 0 paitsi jarrussa 10. Damperi 0 ja taisi olla 0 se joku asetus vielä siellä..

Speed sensitivity laita ainakin nollille, jos ei jo ole. Aiheuttaa sen, että kovemmassa vauhdissa pelin ratti ja renkaat kääntyy vähemmän kuin oikeasti käännät. Sotkee enemmän tai vähemmän ajamista ja varmaan vaikuttaa siihen mutkiin kääntymiseenkin.
 
Vastaus: Project CARS 2

Speed sensitivity laita ainakin nollille, jos ei jo ole. Aiheuttaa sen, että kovemmassa vauhdissa pelin ratti ja renkaat kääntyy vähemmän kuin oikeasti käännät. Sotkee enemmän tai vähemmän ajamista ja varmaan vaikuttaa siihen mutkiin kääntymiseenkin.

Joo jossain ohjeessa oli että 45 siihen. Meni ihan mahdottomaksi ajaa. 15 taitaa olla itsellä tällä hetkellä niin on helpompi luukuttaa suoraan, ei lähe vaeltamaan niin herkästi.
 
Peli on aivan karseassa jamassa, älkää ostako. Graafisesti ihan "all over the place", dynaaminen reso aiheuttaa osaan tekstuureista kanaverkkoa, rata on suttuisten tekstuurien takia oudon hankala hahmottaa välillä, pieniä ongelmia ruudunpäivityksessä ja pieniä grafiikkabugeja siellä täällä.

Forcet ovat edellisiä paremmat, enkä ole törmännyt bugeihin. Epätasaisuutta tosin niissäkin ja jälleen tuntuu, että yhdet asetukset eivät toimi kautta linjan.

AI on aivan arpapeliä. Voisivat se sliderin vaihtaa suoraan arpanoppaan, sen verran rajua on vaihtelu auton, radan ja olosuhteiden mukaan.

Online pätkii välillä Ihan huolella ja jotain todella hämmentävää törmäilybugia. Porukka kolaroi näkymättömiin seiniin ja lentelee kuin ufot.

Katsellaan sitten parin kuukauden päästä uudelleen...
 
Vastaus: Project CARS 2

Peli on aivan karseassa jamassa, älkää ostako. Graafisesti ihan "all over the place", dynaaminen reso aiheuttaa osaan tekstuureista kanaverkkoa, rata on suttuisten tekstuurien takia oudon hankala hahmottaa välillä, pieniä ongelmia ruudunpäivityksessä ja pieniä grafiikkabugeja siellä täällä.

Forcet ovat edellisiä paremmat, enkä ole törmännyt bugeihin. Epätasaisuutta tosin niissäkin ja jälleen tuntuu, että yhdet asetukset eivät toimi kautta linjan.

AI on aivan arpapeliä. Voisivat se sliderin vaihtaa suoraan arpanoppaan, sen verran rajua on vaihtelu auton, radan ja olosuhteiden mukaan.

Online pätkii välillä Ihan huolella ja jotain todella hämmentävää törmäilybugia. Porukka kolaroi näkymättömiin seiniin ja lentelee kuin ufot.

Katsellaan sitten parin kuukauden päästä uudelleen...

Yhtään tuollaista ongelmaa ei ole onlinessa sattunut kohdalle n. 40 kisassa. Kerran autot törmännyt oudosti, mutta siinäkin varmaan ongelma ennemmin jonkun osapuolen nettiyhteydessä, kuin itse pelissä. Jonkun liittyessä huoneeseen tulee kyllä ykkösosasta tuttu ärsyttävä jumahtaminen, mutta muuten kaiken kaikkiaan Online toiminut suorastaan yllättävän hyvin näin tuoreeksi peliksi..

Grafiikoihin myös ihan tyytyväinen ja ainakin prolla pyöriikin ihan hyvin. Kanaverkkoihin tai suttuisuuksiin ei ole kiinnittänyt huomiota vaikka n. 60cm päästä ruutua katseleee.
 
Pelaan normi plegellä ja se tiputtaa osan tekstuureista vielä pienemmälle resolle ja esim. autojen sytyttäessä valot, ruudunpäivitys tippuu hetkeksi ihan reilusti.

On tässä paljon hyvääkin, fysiikat on huomattavasti edellistä paremmat. Joskin rallikrossista tuntui puuttuvan painon tunne kokonaan ja autot tuntuvat ilmatyynyaluksilta. Arvosteluissa oliki ihmeen vähän juttua tuosta puolesta. Joko ei nähdä kovin oleelliseksi osaksi peliä tai sitten pressiversion saaneita on pyydetty pitämään suut kiinni. Joka tapauksessa häviää Dirt 4:n rallikrossi on reilusti parempi.

AI sumputtaa useilla radoilla ekat mutkat edelleen ihan huolella, vaikka lähtisi lentävällä. Formaation aikaankin saattavat törmäillä ja spinnailla pitkin rataa, koomista touhua.

Kyllä tästä vielä hyvä toivon mukaan tulee, mutta harmillisen raakileena on taas julkaistu. Yllättikö toisaalta ketään.
 
Vastaus: Project CARS 2

Minusta rallicross tässä paljon mukavampi kun Dirtissä. Nämä on näitä makuasioita.
 
Vastaus: Project CARS 2

Parhaat on ne mitkä tuntuu susta hyvältä ajaa.

Huvitti muuten T300 oletusforcet, raw ja gain 100. Eihän tuolla voinut ajaa metriäkään. :D Informative on hyvä lähtökohta, mutta niitä tien tuntemuksia sun muita nostin vähän, gain siinä 50 paikkeilla oli ihan jees.
 
Vastaus: Project CARS 2

Pitää vähän ottaa sanoja takaisin. Aloitin tänään uran Clio Cupista ja ihan jees kisailua. Tuo tosin ärsyttää, että session skippaaminen loppuun heittää aina jotain ihmeen haamuaikoja AI kuskeille. Kelaamista en tällä kertaa löytänyt..? 30min on vähän turhan pitkä sessio yksinpeliin minusta.

Sen jälkeen ajoin Road Americaa - hieno rata muuten - vanhoilla GT1 autoilla. Tosi makeaa menoa, forcet sain vielä aavistuksen paremmiksi. Illan hämärtyminen on kyllä upea kaikkine valoineen ja AI ajaa pääasiassa varsin mallikkaasti. Lähdön sumputtaminen vähän nyppii, mutta kyllä tuon kanssa nyt elämään pystyy.

Eilisen online kokemus oli itselle aika kehno, joten ehkä se väritti yleistä kuvaa pelistä. On tässä silti liiskattavaa ja hiottavaa, mutta perustat ovat tällä kertaa kunnossa. Se itse ajaminen maistuu erittäin hyvältä, auto- ja ratalista on kattava, valikot tällä kertaa jopa erinomaiset ja uramoodikin vaikuttaa peruspätevältä.
 
Vastaus: Project CARS 2

AI sumputtaa useilla radoilla ekat mutkat edelleen ihan huolella, vaikka lähtisi lentävällä. Formaation aikaankin saattavat törmäillä ja spinnailla pitkin rataa, koomista touhua.

Kyllä tästä vielä hyvä toivon mukaan tulee, mutta harmillisen raakileena on taas julkaistu. Yllättikö toisaalta ketään.

Onko pelissä sitä luvattua AI:n agressiivisuuden säätöä? Heittäkää sitä ääripäihin ja testatkaa jos se poistaisi sumputuksen?
 
Vastaus: Project CARS 2

Alkaa toi Rouen Les Essarts sujumaan kun tarpeeksi hakannut. Toki virheitä sattuu vieläkin, mutta PC:llä Group C autojen ykkönen 1.35.756 ajalla. Käytössä G920+kytkin ja H-kaavio keppi.
[video=youtube;GsjBBOU-ynY]https://www.youtube.com/watch?v=GsjBBOU-ynY[/video]
 
Vastaus: Project CARS 2

Kuinka tässä saa/kannattaisi lämmittää renkaat? Ongelmahan on siis harjoittelu ja aika-ajo vaiheesa kun tuona 30min aikana renkaat ei juuri sinisestä kauheasti väriä muuta kummassakaan sessiossa. Kisassa ne sit onkin vissiin esilämmitetty et saisko jo aika-ajoihin noita valmiiks lämpimiä renkaita.
 
Vastaus: Project CARS 2

Alkaa toi Rouen Les Essarts sujumaan kun tarpeeksi hakannut. Toki virheitä sattuu vieläkin, mutta PC:llä Group C autojen ykkönen 1.35.756 ajalla. Käytössä G920+kytkin ja H-kaavio keppi.
[video=youtube;GsjBBOU-ynY]https://www.youtube.com/watch?v=GsjBBOU-ynY[/video]

Ota luistonesto pois ja käytä välikaasua, sen lisäksi kun kierrokset menee alas, näpäytä kytkintä, se herättää vanhan väännöttömän alakierroskoneen henkiin, tuossa neulansilmässä 2- vaihteella kierrokset menee aika alas :)
 
Vastaus: Project CARS 2

Ota luistonesto pois ja käytä välikaasua, sen lisäksi kun kierrokset menee alas, näpäytä kytkintä, se herättää vanhan väännöttömän alakierroskoneen henkiin, tuossa neulansilmässä 2- vaihteella kierrokset menee aika alas :)

Ei riitä näppäryys heal 'n toe juttuihin. Tässä on selvästi helpotettu vaihtamista ilman välikaasua kun vaihde ei kytkeydy päälle. Ykkösessä jos mutkassa meni vaihtamaan niin takapyörät heti lukossa ja ympäri pyörähti.
Tarkotuksella kakkosella kun ykkösellä lähtee niin helposti perä alta, kakkosella voi huolettomammin painaa kaasua kun ei silleen lähe repimään ennen turbon heräämistä. Clutch kick on kanssa liian riskaapelia kun lähtee perä alta helposti.
Authenticillä on avut, muuten en ole niihin koskenut.
 
Vastaus: Project CARS 2

Kuinka tässä saa/kannattaisi lämmittää renkaat? Ongelmahan on siis harjoittelu ja aika-ajo vaiheesa kun tuona 30min aikana renkaat ei juuri sinisestä kauheasti väriä muuta kummassakaan sessiossa. Kisassa ne sit onkin vissiin esilämmitetty et saisko jo aika-ajoihin noita valmiiks lämpimiä renkaita.
Kannattaa vähentää rengaspaineita, jos ei meinaa lämmetä. Jos ylikuumenee aika-ajokierroksen aikana, niin sitte taas lisäät rengaspainetta. Kisassa on tarkotus, että rengaspaineet on sen verta alhaset, että kisan lopussa ei ala renkaat kylmetä pois parhaasta ikkunasta. Viime pelissä tais suurinosa renkaista olla sellasia, että aikalailla minimipaineilla pysty ajaan. Yleensä pehmeämmillä renkailla pidetään korkeammat paineet kuin kovemmilla renkailla.
 
Ylös Bottom