Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohjeah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS 2

Testasin reilu 2 tuntia just tätä peliä uuden näytönohjaimen kanssa, GTX1060 ajaa PC:llä asiansa enemmän kuin hyvin kolmella FHD ruudulla :)

Joitain huomioita, nostakaa ihmeessä G29 omistajat tuo steering sensitivity sinne 55-60 välille, katoaa ratin keskeltä "voimaton/ foceton alue" lähes täysin. Ohjaus nopeutuu hieman (ihan siis marginaalisesti, eroa tuskin käytössä huomaa jos ei ole tarkka) mutta en ainakaan itse kokenut siitä olevan haittaa, päinvastoin hyötyä. Olettaen että konsolilla samat säädöt kun pc.

Toinen mitä olen huomannut, jos mahdollista niin pultatkaa se ratti telineeseen/ pöytään, aivan hitosti paranee kaikki tuntuma, tässä ratissa tosiaan on forcet mutta arvosteluissa ei kiinnitetä huomiota miten ratti on kiinnitetty ja tottakai kun heikommat forcet, ne saa kadotettua helposti. Mulla "keulii" tämä base vähän kun se on noilla omilla kiinnikkeillä kiinni, sitä "keulintaa" ei välttämättä huomaa silmällä mutta se pilaa kyllä efektit ratista. Yllättävä huomio kyllä.
 
Vastaus: Project CARS 2

Eikös tässä pelissä pitäny olla joku ajo sikailun rajoitin online peleissä. Ainakin äsken ite pelailin onlineä niin ihan huolella porukka kiilailli/ ajoi vauhdilla päälle!
 
Vastaus: Project CARS 2

Varmaan kehittyy paremmaksi ajan kanssa kun pelaajia on tarpeeksi, että voi pitää lobbyasetukset esim. <D jne lisenssissä. Nyt kun siellä on koko kerma samaan aikaan gridillä, niin tottakai sattuu ja tapahtuu. Lähdöissä ainakin saa olla todella tarkkana tällä hetkellä, kun siellä on paljon niitä jotka ottaa varaslähdön perältä ja tulevat jarrut lukossa pakan läpi ekaan mutkaan. Mutta yllättävänkin siistiä ollut mielestäni ja aika hyvin toi lisenssi noudattaa sitä miten kolariherkkä joku on, saisi melkeen näkyä nimen vieressä koko ajon ajan jne niin tietäisi varoa eikä tarvitsisi yrittää muistella.
 
Vastaus: Project CARS 2

Onko tässä pelissä sitä mahdollisuutta että pikakisaan saa sen pakollisen varikkokäynnin kaikille? :confused: Ykkösessä sitä ei joko ollu tai mä en sitä monen yrityksen jälkeenkään löytäny? :confused:
 
Vastaus: Project CARS 2

Kyllä minusta oli kisan asetuksissa mandatory pitstops. Voit halutessasi tehdä vaikka täysmittaisen 4h GT kisan, missä on kolme säätilaa arpanopalla ja kaksi pakollista varikkokäyntiä, aikakerroin 20x ja multiclass lähtö.

Tuossapa olisikin yhdelle sadepäivälle projektia. :D
 
Vastaus: Project CARS 2

Kyllä minusta oli kisan asetuksissa mandatory pitstops. Voit halutessasi tehdä vaikka täysmittaisen 4h GT kisan, missä on kolme säätilaa arpanopalla ja kaksi pakollista varikkokäyntiä, aikakerroin 20x ja multiclass lähtö.

Tuossapa olisikin yhdelle sadepäivälle projektia. :D
Juu jo ykkösessä oli se että pystyi päättämään ajan joko kierros määrän mukaan tai vaikka 2 tunnin kisa :) Taisin ajaa yhen puolentoista tunnin kisan jollain GT3 autolla. Ratana oli Barcelonan rata.
 
Vastaus: Project CARS 2

Jostain syystä todella vaikea saada FOV kohdilleen tässä, ei tunnu millään onnistuvan. Pitää vissiin alkaa kikkailemaan noiden FOV speed sentitivyjen kanssa.
Assetto Corsassa ajellu 35-45, ei tuu kyllä kysymykseenkään tässä, taitaa olla tässä joku eri FOV.
 
Vastaus: Project CARS 2

Itselläni oli aluksi ongelmia ykkösosan traction controllin kanssa koska vaikka se oli päällä niin auto heitti silti perää mutkan jälkeen kun heitin kaasun pohjaan. Ongelma ratkesi kun laittoi traction controllin asetukseksi 0.01. Nyt tässä kakkosessa en löytänyt samaa säätö kohtaa normi asetuksista, mutta se löytyykin radalle lahdettyä painamalla D-pad ylös ja valitaan car management ja sieltä sen voi sitten säätää 0.01 yhteen. Tässä vaan on sellainen ongelma kun sen laittaa 0.01 niin auton nopeus ei enään menekkään maksimiin vaan tekee tiukkaa päästä edes kolmos vaihdetta isommalle vaihteelle. Kun sen laittaa takaisin 0.09:n niin kiihtyvyys ja nopeus on taas normaalit. Mikä tuossa on nyt pielessä kun ykkösessä ei tapahtanut tälläistä nopeuden katoamista kun tuon laittoin 0.01:n?
 
Vastaus: Project CARS 2

Jostain syystä todella vaikea saada FOV kohdilleen tässä, ei tunnu millään onnistuvan. Pitää vissiin alkaa kikkailemaan noiden FOV speed sentitivyjen kanssa.
Assetto Corsassa ajellu 35-45, ei tuu kyllä kysymykseenkään tässä, taitaa olla tässä joku eri FOV.

Assettossa FOV on Vertical ja Pcarsissa Horizontal. Joku 60-70 astetta pitäisi kai vastata noita Assetton lukemia:

http://themetalmuncher.github.io/fov-calc/
 
Vastaus: Project CARS 2

Tuntui eilen löytyneen aika kivat asetukset itselle noihin custom race-kisoihin. Ajelin tekoälyn vaikeudella 75 ja agressiivisuudella 60 10 kierroksen kisan Barcelonassa GT3-luokan autoilla. 21 tekoälykuskia ja minä, rollin start manual formation lapilla ja pakollisella varikkostopilla. Aika-ajoista nappasin 9. lähtöpaikan ja ensimmäisellä kierroksella onnistuin ohittamaan kaksi ja sitten siinä alkoikin jo varikkokiireet pyöriä. Ajoin aikalailla virheettömän kisan ja tulin kuudennen kierroksen lopussa varikolle sijalta 2 ja palasin sijalle 6, jonka onnistuin sitten pitämään loppuun asti. Huomionarvoista oli, että pari viimeistä kierrosta jouduin puolustelemaan sijoitustani, mutta takana tullut tekoälykuski ajoi kyllä siististi. Haastoi ja laittoi painetta, mutta ei merkkiäkään mistään "kiskoilla ajosta", joka olisi voinut eskaloitua sitten johonkin perään ajoon.

Kyllähän tässä pelissä vielä hiomista on, mutta hyvät asetukset löytäessään on kyllä niin tyydyttävää kisaamista!
 
Vastaus: Project CARS 2

Itselläni oli aluksi ongelmia ykkösosan traction controllin kanssa koska vaikka se oli päällä niin auto heitti silti perää mutkan jälkeen kun heitin kaasun pohjaan. Ongelma ratkesi kun laittoi traction controllin asetukseksi 0.01. Nyt tässä kakkosessa en löytänyt samaa säätö kohtaa normi asetuksista, mutta se löytyykin radalle lahdettyä painamalla D-pad ylös ja valitaan car management ja sieltä sen voi sitten säätää 0.01 yhteen. Tässä vaan on sellainen ongelma kun sen laittaa 0.01 niin auton nopeus ei enään menekkään maksimiin vaan tekee tiukkaa päästä edes kolmos vaihdetta isommalle vaihteelle. Kun sen laittaa takaisin 0.09:n niin kiihtyvyys ja nopeus on taas normaalit. Mikä tuossa on nyt pielessä kun ykkösessä ei tapahtanut tälläistä nopeuden katoamista kun tuon laittoin 0.01:n?

Syystä tuosta luistonestoa ei käytetä kisa- autoissa, se syö aikalailla kaikkea nopeudesta mutta kääntyvyys käyttäytyminen paranee huomattavasti. Kokeilepa kun käytät luistonestoa, ota downforcea alaspäin ihan reippaasti, jos ei mitään muutosta tapahdu niin tuo bugaa pahasti. Tuo TC siis pyrkii ottamaa tehoja pois renkailta kun ne sutivat, myös suoralla se syö suoranopeutta mutta ei sen pitäisi kyllä mitään +10km/h hidastaa jos auto ei ole ylitehoinen tai renkaat luista.
 
Vastaus: Project CARS 2

Syystä tuosta luistonestoa ei käytetä kisa- autoissa, se syö aikalailla kaikkea nopeudesta mutta kääntyvyys käyttäytyminen paranee huomattavasti. Kokeilepa kun käytät luistonestoa, ota downforcea alaspäin ihan reippaasti, jos ei mitään muutosta tapahdu niin tuo bugaa pahasti. Tuo TC siis pyrkii ottamaa tehoja pois renkailta kun ne sutivat, myös suoralla se syö suoranopeutta mutta ei sen pitäisi kyllä mitään +10km/h hidastaa jos auto ei ole ylitehoinen tai renkaat luista.

Asiasta sivuten, eikös oikean elämän GT3-pirsseissä kuitenkin käytetä sutimisenestoa? Näin ainakin muistelen.
 
Vastaus: Project CARS 2

Asiasta sivuten, eikös oikean elämän GT3-pirsseissä kuitenkin käytetä sutimisenestoa? Näin ainakin muistelen.

Juu ja se on säädettävää malliakin. On siitä hyötyä kun ajetaan sykkyräisellä radalla, se kai ei vaan ole peleissä vielä oikein ollut käyttökelpoinen...
 
Vastaus: Project CARS 2

Juu ja se on säädettävää malliakin. On siitä hyötyä kun ajetaan sykkyräisellä radalla, se kai ei vaan ole peleissä vielä oikein ollut käyttökelpoinen...

On kyllä totta, ainakaan männäpeleissä ole muuta kuin hidastanut menoa.
 
Vastaus: Project CARS 2

Assettossa ainakin toimii kilpa-autojen säädettävät luistonestot ihan hyvin. Samoin Pcars2:ssa on ainakin GT3:ssa yms pystynyt luistonestot pitämään päällä. Toki hidastaa menoa, jos säätää niin ettei anna sutia yhtään.
 
Vastaus: Project CARS 2

Mistä tuo Horizontal valikko pelissä löytyy ? ?
Ei siellä ole mitään valikkoa erikseen, kamera-asetuksista löytyy vaan fov-säätö joka kuvakulmalle. Project Carsissa FOV on näkökentän laajuus leveyssuunnassa ja Assetto Corsassa pystysuunnassa. Suurin osa netistä löytyvistä fov-laskureista taitaa laskea nimenomaan Horizontal fovin joka kai on se yleisemmin käytössä oleva.
 
Vastaus: Project CARS 2

Ei tämä peli mitään älyttömiä hurraahuutoja aiheuta, on tämä huomattavasti parempi kuin 1 osa, mutta Assetton fysiikoista ja ffb ollaan kuitenkin jäljessä.
On tämä pelinä paljon parempi kuin Assetto, tosin todella buginen vielä.

Sääli homma että Assetto Corsa on pelinä niin huono, koska kyllä sitä pelais paljon ennemmin kuin tätä. Ei tämäkään mikään huono ole, mutta rima on vaan fysiikoissa ja ffb niin pirun korkealla.
 
Ylös Bottom