Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

[Project CARS] KonsoliFIN Cup #2 (Mestari Simo911)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiLLiMuNaVoi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: [Project CARS] KonsoliFIN Cup #2 (Ilmoittautuminen käynnissä 12/16)

Ensituntuma autoon vasta virallisissa reeneissä. Vauhti löyty melko nopeasti. Sisu oli vetäny kyl jotain nappeja ennen aika-ajoja. En muista koska olis tullu turpaan noin paljon.

Podiumsija oli melko lähellä toisessakin kisassa. Toisesta kisasta olis vähän sanomista parista tilanteesta. Toki johtuu suureksi osaksi pelin paskasta törmäysfysiikasta ja radan luonteesta. En ole missään pelissä nähnyt samanlaista liimapintaa mitä näissä autoissa on. Autot liimautuu toisiinsa ja ohjaus katoaa kokonaan. Ei kovin hyvä kilpailemista varten.

Thuto vs. Simo911 https://youtu.be/HxWSH7wPrfY?t=1h21m51s
En yhtään sisempänä voinut olla ja pelin mukaan olin edellä osumahetkellä, puoliksi rinnallakin riittäisi huomioimaan sisällä olevan kaverin.

Sillimunavoi vs. Simo911 vs. Storkki kahdesta kuvakulmasta https://youtu.be/a5zHsRqB1hY?t=59m58s ja https://youtu.be/HxWSH7wPrfY?t=1h24m2s
Ensin Silli kääntää mutkaan kuin olisin ilmaa ja heti seuraavassa mutkassa Storkki tekee saman. Tosin blokkaan aika pahasti edellisellä kierroksella Storkkia, pahoittelut siitä.

Auto ainakin itellä oli ihan uskomattoman huono aina pit stoppien jälkeen. Paineet oli jotain 2,3 ennen stoppeja, mutta stopilla ne vaihtuivat 1,8:iin. Oliko kaikilla ihan sama juttu, vai tuliko jopa ihan muut paineet? Tuota pitäisi testata lisää, että vaikuttaako autolle tallennettu strategia noihin rengaspaineisiin. Bugihan tuo tietysti on, että pit-stopilla vaihtuu rengaspaineet noin rajusti. Jos autolle tallennettu strategia vaikuttaa tuohon, niin melkein vois toistaiseksi pakolliset stopit ottaa pois.

Sisuvoima, saatko upattua toisen kisan youtubeen omasta kuvakulmastasi? Olisi hienoa nähdä noususi kärkeen. Onnittelut voitosta!

Unohtu tallentaa pelin omat replayt, itseasiassa peli ei päästäny tallentamaan toisen kisan replayta ollenkaan. Pystyiskö joku uploadaamaan? En tiedä pystyykö pelin kautta katsomaan muiden tallentamia replay-tiedostoja, mutta vois ainakin kokeilla.

Hyvät väännöt oli. Vähän jäi harmittamaan tokassa kisassa auton hajoaminen, muuten ois tullu ihan ok pisteet.

https://www.youtube.com/watch?v=HxWSH7wPrfY&feature=youtu.be&t=43m35s

Tuleeko tässä osuma vai ei? Jos kosketusta on ollut niin se on ollut joka tapauksessa melko pientä. Tuosta videosta saa käsityksen että oltaisiin menty mainostaulua muutenkin päin ellei sitten autot olleet liimassa toisiinsa? Jos jollain on heittää replayta tai jos sisulla on heittää videota tilanteesta niin olisi ihan kiva.

Tosiaan jatkossa epäselvissä tilanteissa jos ei heti yksimielisyyttä löydy, niin ei jäädä kinaamaan asiasta vaan tilanne tuomitaan jälkikäteen videotodisteiden jälkeen.

Odotan vielä lisämateriaalia, mutta voi olla että ekan lähdön voittaja onkin sisu.

EDIT: On kyllä melkoista ajelua viimeinen kierros noiden kahden välillä. Huomaa tunteiden olleen vähän pinnassa molemmin puolin :)

Samoin jos joku muu koki epäoikeudenmukaisuutta radalla niin videota kehiin ja mietitään tarviiko jakaa sanktiota jollekkin.

EDIT 2: Ihan nätisti se sontalaja ajoi mitä thuton striimiä vilkaisi. Mitä nyt only4winia vähän kiilasi ekassa mutkassa mutta muuhun ei tainnu olla syypää. joku vaan totesi mikkiin "tää yks on ehtiny pilaan jo monen kisan" niin ajattelin että se vetää siellä jotain romurallia trollausmielessä. Grand Hotel -neulansilmän tapahtumat ekalla kierroksella ei tämän herran piikkiin mene.

Pahoittelut siis sontalajalle turhista epäilyistä sinua kohtaan!

Mitäs valamiehistö mieltä?

Elikä ilmeisesti simo osuu seinään eka ja sitten vasta tulee osuma. Ei kai toi nyt sisun vika ole missään muodossa?

Mitäs valamiehistö mieltä?

Elikä ilmeisesti simo osuu seinään eka ja sitten vasta tulee osuma. Ei kai toi nyt sisun vika ole missään muodossa?

Katoppa mun striimistä. Sisu liimautuu kiinni ja ohjaus häviää. Hyvä ulostulolinja on ja auto kääntyisi nätisti, mutta liimauksen takia ohjaus ei reagoi. https://youtu.be/HxWSH7wPrfY?t=43m37s

Juuri niin kuin arvelit tuossa aikaisemmin. Paskat liimafysiikat. Siksi tässä pelissä pitääkin olla ylivarovainen, ettei liimaudu toiseen. Monacossa tuo ongelma korostuu vielä enemmän kun seinät on lähellä.

Katoppa mun striimistä. Sisu liimautuu kiinni ja ohjaus häviää. Hyvä ulostulolinja on ja auto kääntyisi nätisti, mutta liimauksen takia ohjaus ei reagoi.

Liimausta ei nähdäkseni tapahdu suurella todennäköisyydellä. Sutimista kylläkin kun kaasua lähtee antaa. Itekkin vetäny monesti samaan kohtaan ku luullu että kyllä se siitä taittuu.

psn viestiketjun raati myös samaa mieltä että kontaktia ei ole ennen nvidia tauluun osumista.

EDIT: Tosin myönnettäkööt että kun online peli kyseessä niin pienikin pingi voi saada aikaa sen ettei ruudun mukaan mukamas autot olisi liimassa vaikka oikeasti olisikin. Todistaminen on vaan vähän vaikeaa vaikka simo olisi 99% varma että auto liimantui, mutta videoilla nämä tilanteet pitäisi ratkaista.

Tosin kuuntelisin mielelläni ensin sisuvoima10:n lausunnon että oliko autot mahdollisesti liimassa vai ei. Joten vedetäänpä tämä tuomio vielä hetkeksi jäihin.

EDIT 2:
Katoppa mun striimistä. Sisu liimautuu kiinni ja ohjaus häviää. Hyvä ulostulolinja on ja auto kääntyisi nätisti, mutta liimauksen takia ohjaus ei reagoi. https://youtu.be/HxWSH7wPrfY?t=43m37s

Mun mielestä liimautumisen huomaa yleensä paremmin. Se on aivan totaalinen se liima kääntymisen suhteen. Tuossa auto kuitenkin kääntyy jatkuvasti ennen mainokseen osumista joten ohjaus reagoi ainakin osittain.

melkein 100 kertaa mutkan ajaneena ja ehkä noin 5-10 kertaa kyseiseen mainokseen yksin ajaneena se tapahtui pitkälti samalla tavalla kuin striimissäsi.

Ihan turhaan vatvot tilannetta, kun ei ole olemassa protestia mitä käsitellä. Eikä tuosta tilanteesta voi kumpikaan enää tehdä protestia, paitsi minä. Sisu teki oikean päätöksen radalla, se riittää mulle. Sitten olis aihetta vatvoa, jos Sisu olis vaan jatkanu matkaansa tullut maaliin ykkösenä.

Ihan turhaan vatvot tilannetta, kun ei ole olemassa protestia mitä käsitellä. Eikä tuosta tilanteesta voi kumpikaan enää tehdä protestia, paitsi minä. Sisu teki oikean päätöksen radalla, se riittää mulle. Sitten olis aihetta vatvoa, jos Sisu olis vaan jatkanu matkaansa tullut maaliin ykkösenä.

Sisu olisikin jatkanut matkaansa kun ei selvästikään voicechat keskustelussa ymmärtänyt missä olisi tehnyt virheen ja varsinkaan jos et olisi vaatinut päästä edelle, niin ei olisi myöskään päästänyt. Sen jälkeen kun sanoin että tilanne ratkaistaan kisan jälkeen, niin se päästi sinut ohitse jotta voi koittaa uudelleen ohitusta vielä viimeisellä kierroksella vaikka olisikin tuomittu rikkeestä kierroksella 10.

Tarvitaan kyllä selkee linjaus siitä, onko rike se että ei osu, mutta aiheuttaa toiselle ongelmia tolla liimauksella. Sama tilannu toi mun ja Simon osuma, mun kuvakulmassa osumaa ei mun mielestä oo, mutta tossa tilanteessa päivänselvästi liimaus tapahtu. Samoin eka kisassa ajettiin only4winin kanssa peräkkäin, ja yhtäkkiä onlyllä ei kääntyny auto ollenkaan. Viime kaudella oli vastaava tilanne mulla ja Sillillä, sillon ei tullu muistaakseni penaltia.

Thuto vs. Simo911: https://youtu.be/D_XiZjtcGM4?t=1391

Thuto vs. only4win: https://youtu.be/JA7FKtBMyUg?t=625

Simo-tilanteessa oli tarkotus päästää ohi, mutta otin liian aikasin sisään, siinä kyllä on virhe. Nostin seuraavalla suoralla muutamaks sekunniks.

Sisu teki oman ratkasun päästäessään Simon ohi.Aivan sama kuka mikkiin huutaa mitäkin,ei ole pakko "totella". Helppo olla jälkiviisas,mut jos ois ollu mikit mykkänä ois Sisu voittanut.
Loppusijoituksia ei tarvi muuttaa.
Ja jos joku jossakin kisas todetaan syylliseksi johonkin rikkomukseen ni viimesenä matkaan seuraavas kisas.

Mun mielestä turha vatvoa enempää tuota sisu/simo koska sisu sanoi kisan jälkeen että hänen puolesta asia ok.

Olipahan draamaa juu :) Bongasin Simon streamin juuri kun toinen lähtö oli alkamassa ja tuli se sitten katsottua. Mielenkiintoista nähdä nyt noita tilanteita vähän muidenkin vinkkelistä, esim toi Simo vs Thuto näytti Simon kuvakulmasta todella härskille, mutta nyt kun näin tuon Thuton silmin niin hyvin kyllä mielestäni antoi tilaa eikä tosiaan vaikuttanut siltä että kummoista osumaa edes olisi ollut. Sen sijaan sama paikka Simon ja Sillin välillä oli paljon "selkeämpi", näytti siltä ettei Silli edes yritä antaa tilaa, toisin kuin Thuto, vaikka Simo olikin jo täysin rinnalla ja vielä sisäpuolella.

Mut tuskinpa kukaan tahallaan kolaroi, kilpailutilanteessa vahinkoja sattuu vaikka olis kuinka varovainen ja tietoinen ajosäännöistä :)

Siitä haluan sanoa, että olisi Simo voinut sanoa viimeisellä kierroksella, että en työntänyt häntä seinään vaan hän ajoi seinään itse. Kysyin tätä ja päästin ohi, koska en ollut varma oliko minun vika. Jos olisin tiennyt, että Simo itse töpeksi ajamalla seinään, olisin ajanut maaliin ensimmäisenä. Siksi päästin Simon ohi pääsuoralla. Hienoa ajoa oli. Pääasia, että tuli kerättyä kunnolla pisteitä:rolleyes: Tuomaristo tekee päätöksen

Tarvitaan kyllä selkee linjaus siitä, onko rike se että ei osu, mutta aiheuttaa toiselle ongelmia tolla liimauksella. Sama tilannu toi mun ja Simon osuma, mun kuvakulmassa osumaa ei mun mielestä oo, mutta tossa tilanteessa päivänselvästi liimaus tapahtu. Viime kaudella oli vastaava tilanne mulla ja Sillillä, sillon ei tullu muistaakseni penaltia.

https://www.youtube.com/watch?v=sS0IybCGriU

Replayn mukaan osuma kuitenkin tuli. Viime kaudella snettertonissa taas osumaa ei osannu sanoa edes replayssä että osuiko vai pyörähtikö, mutta todennäköisesti sitten osui vaikka minusta itse kisan aikana osumaa ei tapahtunut.

Sisu teki oman ratkasun päästäessään Simon ohi.Aivan sama kuka mikkiin huutaa mitäkin,ei ole pakko "totella". Helppo olla jälkiviisas,mut jos ois ollu mikit mykkänä ois Sisu voittanut.
Loppusijoituksia ei tarvi muuttaa.
Ja jos joku jossakin kisas todetaan syylliseksi johonkin rikkomukseen ni viimesenä matkaan seuraavas kisas.

Ei ollut kyllä varsinaisesti sisun oma päätös. Sisu olisi voittanut melkein varmasti eikä tehnyt suurella todennäköisyydellä mitään väärää tilanteessa. Sen sijaan simo alkoi kiihkoamaan ja ilmeisesti täysin aiheetta. Varikkosuoran herrasmiesoppaan lukeneena simon olisi pitänyt pitää kuono kiinni ensimmäisen huomautuksen jälkeen sisulle että epäili tämän ohittaneen tämän epärehdisti. Sisu ei kuitenkaan ollut samaa mieltä joten kisan olisi pitänyt jatkua normisti ilman että sisu päästää simoa ohitseen ja vasta kisan jälkeen sitten tarkistettu tilanne ja sisun annettu voittaa.

Mun mielestä turha vatvoa enempää tuota sisu/simo koska sisu sanoi kisan jälkeen että hänen puolesta asia ok.

Äänensävystä ei voinut sanoa ihan samaa
redface.gif
Mutta herrasmiesmäisesti lopulta tilanteen kyllä otti. En anna tämän kuitenkaan vaikuttaa päätökseeni.

Sen sijaan sama paikka Simon ja Sillin välillä oli paljon "selkeämpi", näytti siltä ettei Silli edes yritä antaa tilaa, toisin kuin Thuto, vaikka Simo olikin jo täysin rinnalla ja vielä sisäpuolella.

Tuossa mutkassa ei valitettavasti ole tilaa kahdelle. Olin edellä ennen mutkaa vielä pari tuhannesosaa. Olisiko minun pitänyt jarruttaa ja päästää hänet ohitse vai ottaa riski että simo takana tulevana ei ymmärrä jarruttaa suosiolla
rolleyes.gif
No anyway täysin kisa tilanne ja epäonnistuin aavistuksen linjassa. Tarkoitus oli kuitenkin taistella omasta paikasta ilman osumaa.

Siitä haluan sanoa, että olisi Simo voinut sanoa viimeisellä kierroksella, että en työntänyt häntä seinään vaan hän ajoi seinään itse. Kysyin tätä ja päästin ohi, koska en ollut varma oliko minun vika. Jos olisin tiennyt, että Simo itse töpeksi ajamalla seinään, olisin ajanut maaliin ensimmäisenä. Siksi päästin Simon ohi pääsuoralla. Hienoa ajoa oli. Pääasia, että tuli kerättyä kunnolla pisteitä:rolleyes: Tuomaristo tekee päätöksen

Aamen. Olen päätökseni tehnyt ugh! :D Sisu on voittaja ja simo toinen ekassa lähdössä. Asia omalta osalta täysin loppuun käsitelty.

Jatkossa siis linjaus on se että edellä ajavan ei tarvitse päästää toista ohitseen jos ei koe tehneensä väärää. Jos kuitenkin kisan jälkeen ilmenee että on tehnyt vääryttä niin rangaistus on vähintään ajallisesti yhtä paha kuin se että olisi päästänyt toisen takaisin edelleen. Päivitän tämän vielä sääntöihin tarkennuksena.

Onko tästä linjauksesta kysyttävää tai eriäviä mielipiteitä?

Tuossa mutkassa ei valitettavasti ole tilaa kahdelle. Olin edellä ennen mutkaa vielä pari tuhannesosaa. Olisiko minun pitänyt jarruttaa ja päästää hänet ohitse vai ottaa riski että simo takana tulevana ei ymmärrä jarruttaa suosiolla
Mikäli sikäli ajosääntöihin kuuluu jättää tilaa jos kaveri on yhtään rinnalla, niin kyllä olisi pitänyt. Simohan ei tullut mutkaan takaa, vaan oli jo selkeästi rinnalla, joten sinänsä ihan sama vaikka olisitkin ollut joitain sekunnin osasia edellä. Ja kyllähän tuosta sun vinkkelistä näkee että radan ulkoreunaan jäi reilusti tilaa jota olisi voinut hyödyntää sisäreunaan kääntämisen sijaan, kyllä siihen mutkaan kaksi autoa mahtuu jos vaan molemmat ei yritä jääräpäisesti ottaa samaa linjaa.

Mutta, helppohan se on täältä sivusta huudella. Kilpailutilanne on kilpailutilanne ja olis mullakin ollu tekemistä mahduttaa itseni jonkun kanssa tuohon mutkaan, en olis välttämättä selvinnyt yhtään sen paremmin. Shit happens. En halua syytellä ketään tms, halusin vaan tuoda tästä tilanteesta kantani esille koska itseäni korpeaa mahdottomasti kisoissa tilanteet joissa ohittavalle autolle (joka on jo rinnalla) ei anneta tilaa.

rolleyes.gif
No anyway täysin kisa tilanne ja epäonnistuin aavistuksen linjassa. Tarkoitus oli kuitenkin taistella omasta paikasta ilman osumaa.
Kyllä siihen kaks mahtuu: https://youtu.be/D_XiZjtcGM4?t=899
Seuraavalle suoralle näköjään ei :p

Aamen. Olen päätökseni tehnyt ugh! :D Sisu on voittaja ja simo toinen ekassa lähdössä. Asia omalta osalta täysin loppuun käsitelty.
Kunnioitan päätöstä, mutta minkä tilanteen perusteella päätös tehtiin? Sinä sanoit kisan aikana, että katsotaan jälkikäteen, (jos ei päästä ohi), et todellakaan käskenyt päästämään ohi. Sen päätöksen pystyi tekemään vain Sisu itse. Eli se tilanne on loppuun käsitelty ja jäi radalle. Olen edelleen sitä mieltä, että autot liimasivat, itse sen ratista tunsin ja omasta striimistä näkyy, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, koska Sisu päästi ohi kuten pitääkin.

Tärkeämpi tilanne on mitä tapahtui viimeisen kierroksen lopussa https://youtu.be/HxWSH7wPrfY?t=46m26s . Itse hiukan osun sisäseinään, mutta en mitenkään dramaattisesti, kun taas Sisu tulee suoraan konttiin seuraavassa apexissa ja päästää lopussa ohi mikä on täysin oppikirjasta kuten pitääkin.

Koko keississä ei ole mitään käsiteltävää, niin en tajua miksi sitä edes vatvotaan. Yhtään protestia ei ole tullut. En oikein ymmärrä mikä tilanne sai tuloksen kääntymään toisinpäin.

Pahoittelin kisan jälkeen pientä kiihkoilua, mutta ei se ole sen arvoista, että menettää voiton. Varoitus korkeintaan.

Ja kyllähän tuosta sun vinkkelistä näkee että radan ulkoreunaan jäi reilusti tilaa jota olisi voinut hyödyntää sisäreunaan kääntämisen sijaan, kyllä siihen mutkaan kaksi autoa mahtuu jos vaan molemmat ei yritä jääräpäisesti ottaa samaa linjaa.

Kilpailutilanne on kilpailutilanne ja olis mullakin ollu tekemistä mahduttaa itseni jonkun kanssa tuohon mutkaan, en olis välttämättä selvinnyt yhtään sen paremmin. Shit happens. En halua syytellä ketään tms, halusin vaan tuoda tästä tilanteesta kantani esille koska itseäni korpeaa mahdottomasti kisoissa tilanteet joissa ohittavalle autolle (joka on jo rinnalla) ei anneta tilaa.

Ehkä jollain formulalla voisi mennä ulompaa, mutta noilla autoilla ei meinaa mahtua ajaa edes yksin ilman että osuu mutkan jälkeen seinään. Lisäksi radan lämpötila oli minimi mahdollinen ja renkaat aavistuksen kuluneet ja kylmät joten edes yksin ajaessa ei saanut aina toivottua linjaa tuossa mutkassa eikä monessa muussakaan. En usko ennenkuin näen omin silmin videolta että kaksi ajaa tuon mutkan kolhimatta ilman että toinen luovuttaa taiston jarruttamalla väkevästi ennen mutkaa tai molemmat menee todella hiljaa ja varovasti.

Muistan tilanteen kyllä hyvin kun jäi paska maku just itselle kun käänsin liian sisälle vaikka tarkoitus oli just jättää enemmän tilaa ja kokeilla mahtuuko siinä kaksin mennä. Nyt kun tilannetta kattoo molempien kuvakulmasta niin ei olisi mahtunut. Jos olisin ulompaa ajanu niin seinään olisin silloinkin ajanut.

Täysin vastaavassa tilanteessa taisin olla hiphein kanssa simon asemassa ja sillon laitoin jarrut visusti kiinni ettei osuttaisi damagen pelossa ja kun takana tulevalla kumminkin isompi vastuu. Tosiaan en tiedä onko maailmassa ketään joka osais selittää miten tuo olisi pitänyt ajaa kummankin osalta. Varmaan jonkun pitäisi väitöskirja tehdä aiheesta.
biggrin.gif

Kyllä siihen kaks mahtuu: https://youtu.be/D_XiZjtcGM4?t=899
Seuraavalle suoralle näköjään ei
tongue.gif

Sitä siis tarkoitin että seinä tulee vastaan mutkan jälkeen jos ei aja ihan mutkan sisältä. Pitää mennä todella hiljaa jos kaksi tuosta selviää rinnatusten ilman mitään kontaktia. Mutta noin siististi oli tarkoitus myös simon kanssa ajaa, mutta en pysynyt ihan linjassa ja tulin liian kovaa. Toisaalta voin syyttää itseäni että ajoin kisankin sillä ohjaimella (vaimon) jossa vasempi tatti ei liiku miten pitää.

Kunnioitan päätöstä, mutta minkä tilanteen perusteella päätös tehtiin?

Kaikkien niiden aikaisempien seikkojen vuoksi mitä tämän päivän aikana olen ketjussa käynyt läpi ja itsellä ei ole asiaan enää lisättävää. Se että oliko päätös oikeasti hyvä vai huono en osaa sanoa, mutta riitti itselle että se tuntui oikealta.

Tärkeää on joka tapauksessa se että nyt on olemassa selkeä linja kuinka jatkossa menetellään. Ilman mikrofoneja ei olisi mitään suurempaa hämminkiä syntynyt.

Tärkeämpi (jälkikäteen merkityksetön) tilanne on mitä tapahtui viimeisen kierroksen lopussa https://youtu.be/HxWSH7wPrfY?t=46m26s . Itse hiukan osun sisäseinään, mutta en mitenkään dramaattisesti, kun taas Sisu tulee suoraan konttiin seuraavassa apexissa ja päästää lopussa ohi mikä on täysin oppikirjasta kuten pitääkin.

Juu ilman tuota osumista suhun ei olisi päässyt edelle. Eli jos kisa olisi edennyt tuohon asti ongelmitta niin olisi tehnyt oikein päästäessä sut ohitseen taikka kisan jälkeen pudotettu toiseksi.

Kylläpäs tämä rata aiheutti paljon päänvaivaa sääntöjen valossa ei voi muuta sanoa :) Toisaalta ihan hyvissä ja mielenkiintoisissa merkeissä.

Ylös Bottom