Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1) PÄÄTTYNYT (voi poistaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiLLiMuNaVoi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Mukana oon 2. kauden kaikisssa kisoissa,jos se toteutuu.:)

Mun puolesta toteutuu vie vaikka 20 kautta jos kuskeja riittää. Toivottavasti project cars 2 tukisi vaikka sen 32 pelaajaa mitä 64 bittinen pc nyt. Ihmettelen jos ei ps4:n speksit muka riitä enempään. Kellään heittää mitään faktaa miksi pelaajien määrää rajoitettu?

Jokainen voi nyt vaikuttaa kauden päätöskisaan! Asetukset lukitaan sunnuntaina klo 12 päivällä jonka jälkeen on turha kitistä niistä jälkeenpäin. Sama käytäntö voitaisiin ottaa seuraavan kauden joka kisaan.

Ei riitä että ilmoittaa haluavansa ajaa default asetuksilla ja vaikka real rengaskulumalla. Jokainen mielipide on perusteltava niin että on itse testannut asiaa käytännössä. Mitä paremmin perustelee asiansa niin sitä enemmän sillä on painoarvoa. Katsotaan löydetäänkö näin yhteinen sävel millä asetuksilla lopulta ajetaan.

Jokainen voi nyt vaikuttaa kauden päätöskisaan! Asetukset lukitaan sunnuntaina klo 12 päivällä jonka jälkeen on turha kitistä niistä jälkeenpäin. Sama käytäntö voitaisiin ottaa seuraavan kauden joka kisaan.

Ei riitä että ilmoittaa haluavansa ajaa default asetuksilla ja vaikka real rengaskulumalla. Jokainen mielipide on perusteltava niin että on itse testannut asiaa käytännössä. Mitä paremmin perustelee asiansa niin sitä enemmän sillä on painoarvoa. Katsotaan löydetäänkö näin yhteinen sävel millä asetuksilla lopulta ajetaan.
Kitistää sit etukäteen.:D Eix ois "helpointa" pitää rengaskuluma realilla ainakin toisella kaudella. Se vähentäis sunkin työtäs. Defaulteilla voitas ajaa joka toinen kisa..toki se on autostakin kiinni mille defaulti sopii.

Yleensä sarjoissa mis oon ollu mukana ennen project carsin ilmestymistä,kaikki asetukset yms oli lyöty lukkoon ennen ensimmäistä kisaa ja hyvin systeemi on toiminut.;)

Eix ois "helpointa" pitää rengaskuluma realilla ainakin toisella kaudella. Se vähentäis sunkin työtäs.

Ei se haittaa. Todella mielellään noita testailee ja suunnittelee. Renkaiden kulumisessa on se kyllä vähän huonoa, että pito pysyy melko samana hyvin kauan ja sitten yks kaks alkaakin kierrosajoissa näkyä merkittävästi. Kunpa vaikuttaisi vähitellen kuten tosielämässä niin olis vielä parempi.

Mitä tuli tota nyrree 4 kiekkaa ajettua real kulumalla, niin ei kulunu renkaat juuri yhtään. Melkein 20 kierrosta kestäis renkaat. Varikolla joutaa ehkä käymään tankkaamassa en tarkistanu. Lisäksi vauhti hidastuu merkittävästi törmäilyiden seurauksena että varmaan jokainen joutuu käydä "korjaamassa" autonsa kerran pari kisan aikana. Tällöin olisi kiva jos olisi järkeä vaihtaa tuoreet renkaat alle ettei jää niin pahasti jälkeen niille jotka onnistuu ajamaan puhtaasti ilman vahinkoja. Mutta joo täytyy testata vie paljon ennen virallista mielipidettäni.

Sen muuten huomasin viime viikolla padillä ajaessa,ett ku törmäsin kaiteeseen eikä auto tuntunu saaneen suurempaa damagea. Mut pääsuoralla kone paukahti..näin kävi kahdesti defaulfilla. Damage asetus oli täysillä,ehkä ei kannattais ainakaan damageen pitää täysillä,ett ees joku pääsee maaliin asti.:)

Sen muuten huomasin viime viikolla padillä ajaessa,ett ku törmäsin kaiteeseen eikä auto tuntunu saaneen suurempaa damagea. Mut pääsuoralla kone paukahti..näin kävi kahdesti defaulfilla. Damage asetus oli täysillä,ehkä ei kannattais ainakaan damageen pitää täysillä,ett ees joku pääsee maaliin asti.:)

:eek: Ite kaverin kanssa ajeltiin defaultilla ja vedettiin automme aivan sököksi ettei auto suostunu vaihtaa vaihdetta edes vitoselle. Maaliin saakka kyl päässy joka kerta. Mut tämä oli kyllä hyvä tieto jos pitää paikkaansa. En mä damagee laskisi, mutta ehkä sen mechanical failuresin voit ottaa pois ettei moottori pettäisi. Varsinkin jos default asetuksilla mentäis.

Hetkonen..en nyt oo varma oliko se bemu..voi olla ett oli capri. No selvitetää toi moottorin paukahtamis jutska. Nuo taitaa kuulua samaan luokkaan ja luultavasti on vikaherkkyys samanlaiset.

http://youtu.be/MdEPtz7cFUM
[video=youtube_share;MdEPtz7cFUM]http://youtu.be/MdEPtz7cFUM[/video]
Tässä vielä se eilinen paalu.

Defaultit ehdottomasti ens kisaan. Mielestäni autot pitäisi aina valita tässä sarjassa niin että pakotettu default on ok ajettava. Yhtä kisaa varten säätäminen on jotenkin turhaa, varsinkin jos ajetaan vähän harvinaisemmilla autoilla. Pelikin on vielä niin buginen, että kova säätäminen ja reenaaminen saattaa mennä täysin hukkaan.

Ite ajaisin mieluusti vaikka ilman rengaskulumaa tai mahdollisimman pienellä, niin pysyy jengi kasassa. Itsellä ei ole mitään pit stop -fetissiä. Taitaa forced defaulteilla toimia miten sattuu muutenkin. Tasasemmat kisat saa kun ajetaan alusta asti maaliin miettimättä strategiaa. Kai me ajetaan kaks lähtöä?

Multakin ääni defaultille ja realistiselle rengaskulumalle. Simo tuossa jo perustelikin sen verran hyvin että yhdyn häneen (kuulostaapa härskiltä).

Defaultit ehdottomasti ens kisaan. Mielestäni autot pitäisi aina valita tässä sarjassa niin että pakotettu default on ok ajettava. Yhtä kisaa varten säätäminen on jotenkin turhaa, varsinkin jos ajetaan vähän harvinaisemmilla autoilla. Pelikin on vielä niin buginen, että kova säätäminen ja reenaaminen saattaa mennä täysin hukkaan.

Ite ajaisin mieluusti vaikka ilman rengaskulumaa tai mahdollisimman pienellä, niin pysyy jengi kasassa. Itsellä ei ole mitään pit stop -fetissiä. Taitaa forced defaulteilla toimia miten sattuu muutenkin. Tasasemmat kisat saa kun ajetaan alusta asti maaliin miettimättä strategiaa.

Ei riitä että ilmoittaa haluavansa ajaa default asetuksilla ja vaikka real rengaskulumalla. Jokainen mielipide on perusteltava niin että on itse testannut asiaa käytännössä.

Pakko tunnustaa että tuli äsken huudeltua niinsanotusti puskista, en ollut edes kokeillut vielä. No, korjasin tilanteen ja kävin tyyppäämässä pari kierrosta ja ei se mielipide siitä kyllä mihinkään muuttunut, päinvastoin. Todella mehevä auto+rata kombinaatio ja pirun hauska ajaa default setupilla, joten en näe syytä lisätä muuttujia säätövapaudella. Kokemuksen syvällä falsettiäänellä voin todeta että tiukimmat kisat ja vähiten jossittelua/kitinää syntyy kun annetaan kaikille samat olosuhteet. Viime kisankin alla aika moni itki omia säätöjään, minä mukaanlukien.

Ajoin ABS päällä, muut avut poissa ja saavat poissa pysyäkin. ABSittomuudesta en osaa sanoa kokeilematta, mulle käy kyllä periaatteessa molemmat, mut ABS päällä olis varmasti turvallisempaa mikä ei olis huono jos damage kerran on päällä. Toi damagekin on kyllä vähän niin ja näin, luultavimmin aiheuttaa ongelmia niille jotka ovat ehtineet reenata vähiten ja ajavat siksi jo muutenkin häntäpäässä... Sitte kops seinään ja ero eteen kasvaa vaan. Okei joo, kärkimieskin voi tehdä virheen ja tilanne voi tasottua, mutta on se epätodennäkösempää. Siksi sanoisin että ei damagea, seinään nojailu, spinnaus tms rankasee jo itsessään ihan riittävästi.

Ite ajaisin mieluusti vaikka ilman rengaskulumaa tai mahdollisimman pienellä, niin pysyy jengi kasassa. Itsellä ei ole mitään pit stop -fetissiä. Taitaa forced defaulteilla toimia miten sattuu muutenkin. Tasasemmat kisat saa kun ajetaan alusta asti maaliin miettimättä strategiaa. Kai me ajetaan kaks lähtöä?

Default toimii kyl erinomaisesti näissä. Auto on vakaa, rengaslämmöt mainiot ja kaikki renkaat kuluu tasaisesti. Ainoa huono puoli että auto on melko laiska :D Tuntuu hyytyvän hieman sillä pätkällä missä ajetaan ylämäkeen pitkään kaasu pohjassa. Turboa kun vois säätää ylemmäs niin voi pojat. Ehdottomasti olen kuitenkin defaultin kannalla, koska radassa itsessään on niin paljon opettelemista monelle ettei tarvitse stressata muusta. Tällä autolla tullaan ajamaan melko varmasti jo kolmannella kaudella ja silloin voitais ehkä säädöt vapauttaa helpommalla radalla (esim. Bathurst)

Ajoin testiksi 8 kierroksen kisan default säädöillä ja 3x rengaskulumalla. Toisella kierroksella päätin käydä varikolle kun vauhti suoralla oli hiipunu merkittävästi parin osuman seurauksesta. Peli laittoi auton tankin täyteen mihin meni rutkasti aikaa. 4 vai 5 kierroksen jälkeen jouduin käymään taas varikolla kun olin törmäillyt pitkin seiniä. Renkaat oli myös melko kuluneet ja toivoinkin että mekaanikot vaihtaisi renkaat, mutta eivät vaihtaneet (stopin kesto ihan pari sekuntia ja kokonaan tuli takkiin vaan noin 10 sekuntia lisää). Kuudennen kiekan jälkeen eturenkaat oli jo täysin kuluneet ja ajettavuus melko tukalaa. No vihdoin vaihtoivat renkaat. Vikalla kiekalla törmäilin autoni tahalleen pitkin seiniä täysin romuksi ja hyvin kesti moottori pitkän suoran. Maksiminopeus hieman päälle 200 kun ehjänä kulki sen 270 tasan. Ajoin myös ajallisesti kellonympäri 24h ajankohtana juhannus ja tosi pimeetä oli oikeastaan vain ihan 2-3 minuutin ajan. tällöin renkaiden lämmöt laski niin että huomasi selvästi pidossa, mutta ei liikaa.

2x kulutuksella varmaan ajaisi maaliin saakka ilman että pystyisi vaihtamaan renkaita, mutta pito olisi totaalisen hukassa vikalla kiekalla, joten oon enemmän real kulutuksen kannalla että kierrosajat pysyy suhteellisen samana päivän valossa. Nopeimmasta kierroksesta voitais antaa se 1,5 pojoo jos ei aika-ajoja ajeta.

Kaksi lähtöä sopisi aina paremmin kun ei varmaankaan ole täyttä gridiä, mutta tekisi pistetaistosta sekavaa ettei kukaan osaisi laskea riittääkö omat pojot menemään jonkun edelle vai ei. Tämän takia lähtisin vain yhteen lähtöön käännetystä järjestyksessä pisteiden mukaan ja pisteitä jaettaisiin 1,5 kertaisesti. Muutenkin tuolle radalle sopii minusta yksi pitkä lähtö parhaiten kaikista radoista ja tämän takia valitsinkin kyseisen radan päätöskisaksi alunperin.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pakko tunnustaa että tuli äsken huudeltua niinsanotusti puskista, en ollut edes kokeillut vielä. No, korjasin tilanteen ja kävin tyyppäämässä pari kierrosta ja ei se mielipide siitä kyllä mihinkään muuttunut, päinvastoin. Todella mehevä auto+rata kombinaatio ja pirun hauska ajaa default setupilla, joten en näe syytä lisätä muuttujia säätövapaudella. Kokemuksen syvällä falsettiäänellä voin todeta että tiukimmat kisat ja vähiten jossittelua/kitinää syntyy kun annetaan kaikille samat olosuhteet. Viime kisankin alla aika moni itki omia säätöjään, minä mukaanlukien.

Ajoin ABS päällä, muut avut poissa ja saavat poissa pysyäkin. ABSittomuudesta en osaa sanoa kokeilematta, mulle käy kyllä periaatteessa molemmat, mut ABS päällä olis varmasti turvallisempaa mikä ei olis huono jos damage kerran on päällä. Toi damagekin on kyllä vähän niin ja näin, luultavimmin aiheuttaa ongelmia niille jotka ovat ehtineet reenata vähiten ja ajavat siksi jo muutenkin häntäpäässä... Sitte kops seinään ja ero eteen kasvaa vaan. Okei joo, kärkimieskin voi tehdä virheen ja tilanne voi tasottua, mutta on se epätodennäkösempää. Siksi sanoisin että ei damagea, seinään nojailu, spinnaus tms rankasee jo itsessään ihan riittävästi.

Itse en ole nauttinut koskaan minkään ajopelin ajamisesta yhtä paljoa kuin mitä tällä kombolla. Veikkaan että tulee toista sataa kierrosta tätä viikon aikana ajettua. Itse ajoin real ajoavuilla ja hyvin tuntui pysyvän hanskassa. Ilmeisesti kaikki ajoavut pois päältä. Mun mielestä noilla autoilla on kivempi ajaa ilman absia. Tuleepahan helpommin virheitä jolloin toisten helpompi päästä ohi. Tuolla kun ei tunnu pääsevän ohi helpolla ilman toisen virhettä tai viimeistä suoraa.

https://www.youtube.com/watch?v=j-iYuW46RHk Katoin aikoinaan ton kokonaan niin jonkinlainen käsitys kuinka hankalaa ohittaminen voi olla.

Itse taas sitä mieltä että on paras auto pitää damaget päällä. Autoa voi kolhia mielinmäärin ja pysyy silti ajokelpoisena, mitä nyt maksiminopeus vähän kärsii. Pit lane niin lyhyt ettei korjaamisessakaan mene kymmentä sekuntia kauempaa.

Meinaatko plusmiinusnolla sitten osallistua ensi viikolla?

Edit: 7.23 tais olla nopein kiekka. Veikkaan että alle 7.15 menee vie helposti. 100% tietokone veti jonkun 6.45 joten säätöjen kanssa menisi varmaan jotain 6.30 :D

Meinaatko plusmiinusnolla sitten osallistua ensi viikolla?

No on toi niin mehukas kombo että ehdottomasti, varsinkin jos ja toivottavasti kun default+real. Ne riittää mulle. Nykyformulatkin on pilattu sillä että ne säästelee kilpaa ajamisen sijaan renkaita, ihan pyllystä. En ymmärrä yhtään sitä että renkaista viedään suorituskyky.

ABS ja damage saa olla mitä on, ne ei ainakaan vaikuta mun osallistumiseen, mut jos tässä nyt toiveita saa heittää niin ehdotan kompromissia niiden suhteen: joko ilman absia damage pois tai absin kanssa damage päällä.

Se piti vielä sanomani että kannatan kahden lähdön sijaan yhtä pitkää kisaa (6-10 kierrosta). Koska Nyrre. Nyt olen puhunut :o

Itse myös ehdottomasti Default-asetusten kannalla päätöskisaan. Ja kelpaisi toki sinällään oikein mieluusti vaikka jokaiseen kisaan jatkossakin. Ehdottomasti parhaat väännöt ollut tälläkin kaudella silloin, kun vakiosäädöillä ajettu. Lisäksi myös ehkä keventää kynnystä uusilta kuskeilta hypätä mukaan, kun pärjääminen ei välttämättä vaadi monen päivän testaamista ja säätöjen hinkkaamista kohdalleen.

Omilla säädöillä kasvaa käytännössä aina erot ihan toiseen luokkaan, mikä johtuu varmaan paljolti siitäkin, että ne osaavimmat säätäjät ovat pääasiassa niitä nopeimpia kuskeja muutenkin. Hitaimmat tulee sitten jo lähtökohtaisesti monen sekunnin päässä vakiosäädöillä tai jollain netistä kaivetulla randomsetupilla.

Minusta nämä kisat on menny pieleen ku niin paljon säädetään . Pakko kuvakulmia jne... Suoraan sanottuna ihan perseestä, mitä sillä on väliä, millä kuvakulmasta ajaa... Ompulla oli hyvä systeemi ja sitä kannatan.

Minusta nämä kisat on menny pieleen ku niin paljon säädetään . Pakko kuvakulmia jne... Suoraan sanottuna ihan perseestä, mitä sillä on väliä, millä kuvakulmasta ajaa... Ompulla oli hyvä systeemi ja sitä kannatan.
Vähän samoilla linjoilla..ainaskin kuvakulman suhteen,vaik ite ajan kypäräkulmasta ilman kypärää. Tiän ett joillakin on kuvakulman pakotus esteenä osallistumiseen kisoihin ja liian paljon muuttuvia tekiöitä kisojen kesken.

Samaa mieltä. Kannatan default setuppeja sen vuoksi että tasaisempaa ja tällöin tarvii opetella vaan rataa. Sallisin itse kaikki kuvakulmat yms. Ei niillä ole väliä kuka pelaa mistäkin. Samoin olisi hyvä jos ennen kautta päätetään säännöt, kulutus yms. Eikä joka kisaan tulisi kokoajan muutoksia.

Ajoitko Silli varmasti defaulteilla ton 7.23 ajan? Mietin vain ku ei oikein tahdo kello tykätä bemusta mun ajamana..kaiteet ainakin on tullut tutuksi ja nurtsia leikattu.:( Paras aika on defaultilla 7.27:o Ehkä pitäs kännätä taas koko vkl ja sit ois iskus.

Sit vähän ihmetyttää toi käännetty lähtöjärjestys kokonaispisteiden mukaan. Kahden lähdön illas se on ok.Toki ymmärrän ett haluat pitää sarjan mahdollisimman tasaisena.

Jos haluat tasaisen sarjan,annat kaikille samat pisteet sijoituksesta riippumatta.;)

Ai ootko paljonkin ajellu näissä kisoissa? Tiedoksesi että ekassa kisassa säätöjä ei voinut vielä pakottaa defaultille ja viime kisaa ei vaan voitu ajaa defaultilla kuivalla kelillä.

Kuvakulmaa ollaan vapautettu myös tarpeen mukaan ja ei niistä ole suuremmin itkenyt kukaan ennen sua. Lähinnä kuvakulman halunnut pakottaa vain silloin jos se on turvallisin ajaa kilpailutilanteessa ja näkyvyys silti hyvä vauhdillisesti. Minusta siinä on omat riskinsä jos vaikka sä tulisit ajaa kisaa kuvakulma puskurissa ettei sivulle näe ollenkaan ja pilaisit vain muiden kisat kolaroinneillasi. Ehkä pcars ei ole sulle tarkoitettu vai ajatko henkilöautookin oikeassa elämässä mielummin nokkapelliltä kuvattuna?

Mutta ihan hyvä että näistä puhutaan ja kuten sanoin niin muut voi vaikuttaa yhtälailla nyt. Itse oisin pakotuksen kannalla ollu viimeisessä kisassa, mutta ei itseä suuresti haittaa vapauttaminenkaan. Varsinkinkin kun se on bugaillut joillain välillä että onkin voinut vaihtaa kameraa.

Samoin olisi hyvä jos ennen kautta päätetään säännöt, kulutus yms. Eikä joka kisaan tulisi kokoajan muutoksia.

Mikäs säännöissä hiertää? Ymmärtäisiin jos ajettaisiin samalla ajoneuvolla koko kausi. En todellakaan ennen kautta ala testamaan jokaista etukäteen ja etsi sopivia asetuksia mikä käy mihinkin.

Ajoitko Silli varmasti defaulteilla ton 7.23 ajan? Mietin vain ku ei oikein tahdo kello tykätä bemusta mun ajamana..kaiteet ainakin on tullut tutuksi ja nurtsia leikattu.:( Paras aika on defaultilla 7.27:o Ehkä pitäs kännätä taas koko vkl ja sit ois iskus.

7.10 tuli ajettua vaikka pari virhettäkin tuli tehtyä. Tienpinta oli vähän ehtiny jäähtyä ja renkaat oli hieman kuluneet. Pistän videoo myöhemmin. ja ilman ajoapuja siis realilla

Sit vähän ihmetyttää toi käännetty lähtöjärjestys kokonaispisteiden mukaan. Kahden lähdön illas se on ok.Toki ymmärrän ett haluat pitää sarjan mahdollisimman tasaisena.

No toinen vaihtoehto on 30 min aika-ajot. Nyt jos ilman penalteja ajetaan niin kaikki saisi kyllä ajan ajettua. Lähtö ilman lentävää lähtöä on vain perkeleen hankala kun niin ahdasta ja melki radan vaikein mutka toi eka. Aattelinkin että jos lentävällä mentäisiin käänteisessä järjestyksessä että toisen perässä pitää ajaa vie ensimmäinen mutka meinaan tuntuu lähtevän helposti lapasesta vaikka koittaisi varoa. Varsinkin kun renkaiden lämmöt siinä 75-80 pintaan lämmittelykiekan jälkeen jos vähän hitaampaa körötellään ennen starttia.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom