Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Heh, radan harjoitteluvaiheessa tuo on tietenkin ikävä asia, mutta kunhan ne mutkat oppii, niin se tuo vain kivasti haastetta ajamiseen! Muistan aikanaan GT 5:n aikaan vetäneeni aulaa, missä ajettiin Nordschleifea pimeällä, mutta toki kuivalla kelillä. Oli mukavan haastavaa, mutta olin toki silloinkin tuloslistan kärkipäässä ;) En tainnut nopeimmilla kierroksillanikaan jäädä omasta selkeällä kelillä ajetuista parhaista kierrosajoista kuin luokkaa 5+ sekuntia...

Pcarsin etu on siinä, että suurinosa radoista on tuttuja eri peleistä, vaikka osa kaksipyöräisistä, mutta siltin.
Mut esim DriceClub, jossa en vieläkään ratoja osaa, niin on ihan hanurista ajella esim yöllä tai sateella. Enkä jaksa yksin tahkota ja opetella ratoja..ne oppii ajaessa kisoja jos oppii.

Ylipäätään en tykkää, jos pelissä realistisuus menee liikaa pelattavuuden edelle.

Ajaakohan täällä joku pädillä ja manuaalivaihteilla? Yleisesti siis autopeleissä. Muistan joskus kokeilleeni ja tuntui melko tyhmältä, mut kaippa siihen tietenkin tottuis. Kysyn ihan siis sillä, et tekis mieli alkaa harjotteleen manuaalillakin ajoa. Ratti on edelleen kaupan hyllyllä ja sinne saattaa jäädäkin, varsinkin kun ps4 niitä vaihtoehtoja on niin paljon...

Rattia kun en itsekään vielä omista, enkä koskaan olekaan omistanut niin itse oli pakko tämä opetella.
F1 2006 oli aikanaan ensimmäinen peli, jossa opettelin manuaalivaihteet pädillä. Siitä eteenpäin jokaista F1-peliä pelannut manuaalivaihteilla. Jostain syystä silti Gridit ja Dirtit ajelin automaattivaihteilla.

Ei se niin tyhmältä tunnu varsinkaan kun vaihtaa niillä pädin olkanäppäimillä niin perusperiaate on sama kuin F1-ratissakin, sormilla vaihdellaan. Kyllähän se harjoittelu tietysti aikaa vaati parikin tuntia, mutta äkkiähän sen lopulta sisäisti.

Ylipäätään en tykkää, jos pelissä realistisuus menee liikaa pelattavuuden edelle.

Ajaakohan täällä joku pädillä ja manuaalivaihteilla? Yleisesti siis autopeleissä. Muistan joskus kokeilleeni ja tuntui melko tyhmältä, mut kaippa siihen tietenkin tottuis. Kysyn ihan siis sillä, et tekis mieli alkaa harjotteleen manuaalillakin ajoa. Ratti on edelleen kaupan hyllyllä ja sinne saattaa jäädäkin, varsinkin kun ps4 niitä vaihtoehtoja on niin paljon...

Jos ajan padilla,käytän aina manuaali vaihteita. GT6 ajot oon ajanut varmasti 90% padilla vaik ratti oli. Pari kuukautta sitten taas kiinnostus palasi ratilla ajamiseen työkiireiden helpottaessa. Rattiin palatessa ajat huononivat yllättävän paljon,mut ku alko taas "oppimaan" ratilla ajon,ni ajatkin paranivat.:)

Joo itsekin käytän sekä ratilla, että padilla manuaali vaihteita. Vuosia sitä, kun on tehnyt en osaa edes automaatilla ajaa. Itse tykkään laittaa ylöspäin vaihtamisen x ja alaspäin on sitten neliö.

Jos ajan padilla,käytän aina manuaali vaihteita. GT6 ajot oon ajanut varmasti 90% padilla vaik ratti oli. Pari kuukautta sitten taas kiinnostus palasi ratilla ajamiseen työkiireiden helpottaessa. Rattiin palatessa ajat huononivat yllättävän paljon,mut ku alko taas "oppimaan" ratilla ajon,ni ajatkin paranivat.:)

GT6 tuli ajettua kokonaan läpi padilla ja automaatilla, paitsi Senna tribuutin viimeinen osa, siinä piti ottaa ratti ja manuaalivaihteet käyttöön.

GT Academy 2015 vaatii näköjään taas rattia ;)

TeamVVV PS4 version videosta kiinnitin jo huomiota yhteen asiaan. Jokaisessa autossa karteista isoihin autoihin mittaristossa vaihteiden sijasta näkyy kokoajan N, eli vapaa. Se ei vaihdu vaihteiden mukaan vaikka pitäisi. Eikö muita häiritse tuo?

Eräs toinenkin ajosimu on itsellä mahdollisesti hankintalistalla, infoa kulloinkin käytössä olevasta vaihteesta on vähintäänkin riittävästi:
https://www.youtube.com/watch?v=-rl0Q0i4UeY

Eilen tuli Assetto Corsassa ajettua nettikisa ps4 pädillä, kun ratti oli telakalla :) Ja manuaalivaihteilla tottakai, tosin onneksi kyseisessä autossa oli abs ja tc, muuten ois ollu aika hankalaa pädillä..

Niin ja mitä tulee noihin vaihteisiin ja vaihteistoihin niin yleensähän kilpa-autoissa on suorakytkentälaatikko, että h-kaaviotakin voi läiskiä aika vauhdikkaasti. BMW piti aikoinaan WTCC:ssä h-kaaviota, koska oli kevyempi laatikko vaikka muilla oli sekventaali.

Ja tässä yks esimerkkivideo mikä nyt oli selaimessa auki viikonlopun jäljiltä, rallin puolelta tosin tämä. Poljintoimintaa voi siinä tarkkailla vähän, ylöspäin vaihdot kytkimen kanssa, alaspäin ilman...
[video=youtube;aJk-p2Gez64]https://www.youtube.com/watch?v=aJk-p2Gez64[/video]

Itse ajoin tuon GT3 padilla muutaman kerran läpi, GT4 9,5 kertaa alusta loppuun läpi padilla. Nykyään mä en tajua miten hitossa olen sillä onnistunut ajamaan ne läpi?? On/off kaasu on vaan niin jotenkin sairas. Luistonestoja en ole käyttänyt koska ne syö nopeutta. ABS:ää olen käyttänyt aina autosta riippumatta kun en ole jaksanut opetella G25:lla ajaman ilman sitä. Olen kokeillut kyllä mutta en saanut minkäänlaista tuntumaa siihen, aina meni jarrut lukkoon ja jossakin vaiheessa oli sitä että kun jarrutti niin kierrokset tippui vaikka oli kytkin pohjassa ja painoi kaasua...
GT5 ilmestyessä tuli ratti hankittua ja ei kyllä tule padia ikävä, ei millään muotoa :D

Mitä tulee tuohon sekventaaliin, sehän on esimerkiksi 90s JGTC ja SuperGT autoissa nopeampi vaihtaa kytkimen kanssa vaihteita ylöspäin, suosittelen kokeilemaan jos mahdollista (ei toimi muuten GT-sarjan peleissä tämä koska sitä ei koskaan huomioitu autokohtaisesti). Toinen on NSX:n Le Mans auto jolla olen hurjastellut menemään pelissäkin, kaasua pitää näpäyttää ylhäällä hieman kun vaihtaa isommalle, menee pykälä nopeammin sisään.
En kylläkään usko että näitä on mallinnettu vielä mihinkään peliin näin ja tuskin tullaan mallintamaan, mutta on tullut katsottua muutama sata videota kyseisistä autoista.

Itse ajoin tuon GT3 padilla muutaman kerran läpi, GT4 9,5 kertaa alusta loppuun läpi padilla. Nykyään mä en tajua miten hitossa olen sillä onnistunut ajamaan ne läpi?? On/off kaasu on vaan niin jotenkin sairas.

Sormissa vika. Molemmissa on jopa napeilla analoginen kaasu koska jokainen nappi paitsi start / select on dual shock 2:ssa analoginen. Minulla ei mitään ongelmia vetää tasaisella kaasulla mutkissa käyttäen nappeja kaasuna ja jarruna.

Sormissa vika. Molemmissa on jopa napeilla analoginen kaasu koska jokainen nappi paitsi start / select on dual shock 2:ssa analoginen. Minulla ei mitään ongelmia vetää tasaisella kaasulla mutkissa käyttäen nappeja kaasuna ja jarruna.

Ohjasin autoakin nuolinäppäimistä, eli en ole ikinä käyttänyt niitä tatteja. Sen muistan että se oli sellasta refleksinomaista pätkimistä mutta ei tunnu onnistuvan nykyään millään. Kokeilin GT6:sta sillä kerran mutta ei siitä mitään tullut kun 8v. siskonpoikakin päihitti mut :D

Muistelisin ettei se ollut ihan helppo homma painaa niitä nappeja muuta kuin on/off ;) varsinkaan kunnon pelitilanteessa.

Heti 7.5. testaillaan, pysyykö online liitoksissaan. Alla olevan linkin takaa tarkempaa tietoa.

Heti 7.5. testaillaan, pysyykö online liitoksissaan. Alla olevan linkin takaa tarkempaa tietoa.

Aika rohkeesti porukka täällä luottaa että peli heti toimii. Kaikenmaailman sarjoja jo täällä pystytellää. Mut niinhän ne sanoo. Pessimisti ei pety.

Aika rohkeesti porukka täällä luottaa että peli heti toimii. Kaikenmaailman sarjoja jo täällä pystytellää. Mut niinhän ne sanoo. Pessimisti ei pety.

No pitäiskö automaattisesti olettaa ettei peli (serverit) toimisi? ;) Ei se kokeileminen mitään maksa :D

Kunnon stressitestit heti päälle! Josko tämä peli tekisikin poikkeusen nykysääntöön, olisikin jo valmis. ;)
Tervetuloa!

No pc version ostan niin eiköhän tohon saa ladattua autoja jälkeen päin modeina.. toivottavasti.

Ylös Bottom