Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Onko kellään muulla ruudunpäivitys ongelmia (PS4) eli kun kääntää autoa sivuttaissuunnassa niin kuva nykii. Kokeilin ottaa "Visual" valikosta kaikki tilaan "Off" mutta ei auta.

Onko telkkarista pelitila päällä, tai ainakin kaikki kuvanparannusjutut pois?

Onko telkkarista pelitila päällä, tai ainakin kaikki kuvanparannusjutut pois?

No tuossa linkissä, jonka laitoin käydään asia perusteellisesti läpi. Eli pitäkää ihmeessä kaikki visuaaliset jutut "ON" asetuksella. Kokonaisvaikutus on 2 Fps. Kun autoja on paljon radalla esim. enemmän kuin 19 niin ruudunpäivitys alkaa lähenemään 30 Fps. Sade vaikuttaa myös. Täytyy testata tuota 18-19 autoa ja kaikki visuaalisuudet "ON". Uskomattoman siistiltä peli vaikuttaa ja helppo ajaa vaikka itellä kaikista realistisin "PRO".

Esim. autojen vauriomallinnus "FULL" Dubaissa auto romuttui täysin ja lopulta moottori räjähti "Engine Blow". Luulen että tämä peli on vastaus kilpa-auto fanaatikkojen rukouksiin.

. . .

Okei, eli 19 autoa tarkoittaa 19 + 1, eli radalla yhteensä 20 autoa. No onhan tuo ihan riittävä kilpailemisen kannalta.

Tuo on kyllä tiedossa, mutta kyllä se täysin sulavasti täydellä gridillä pyörii aurinkoisella kelillä, eli ei se mitään pätki. Myös sateella se on kyllä sinällään sulavaa (30fps), eikä siellä missään välissä tulee yhtäkkistä pudotusta 60->30 esim, jolloin näyttäis pätkivältä. Eli kyl se kokoajan sulavasti pyörii fps dropeista huolimatta.

Enemmän vaikuttais et jos pätkii kääntyessä on kyse tästä kuuluisasta haamukuvasta jota ei kyllä omalla töllöllä pelitilassa edes huomaa. Joten siksi kysyin että onhan telkkari pelitilassa, koska telkkarin omat kuvanparannusjutut taatusti pahentaa tilannetta.

Oma ajotyylini ei passaa yhtään auton koneelle jos tekniset viat päällä. 4 kierroksen jälkeen räjähtää kone aina :D

Manuaalivaihteet? Jarruta ennen kuin alat vaihtamaan pienemmälle. Nopeastihan se menee rikki jos alkaa rajottimelle huudattaa alaspäin vaihtaessa.

Myöhemmin nopeammissa autoissa se lukkii myös takarenkaat ja pyörähtää herkästi.

Ei ku tomaatiilla. Pitäs luultavasti perusäätöjen laatikkoa rukata ettei ampus konetta pellin läpi

Enemmän vaikuttais et jos pätkii kääntyessä on kyse tästä kuuluisasta haamukuvasta jota ei kyllä omalla töllöllä pelitilassa edes huomaa. Joten siksi kysyin että onhan telkkari pelitilassa, koska telkkarin omat kuvanparannusjutut taatusti pahentaa tilannetta.

Okei, täytyy kokeilla noita TV säätöjä koska autojen ja visuaalisuuksien vähentäminen ei vaikuttanut mitenkään. Eli kuva tavallaan hajoaa / nykii kun kääntää autoa. Eli sellaisesta sulavuudesta ei ole tietoakaan. No seuraavaksi TV säätöjen pariin. Tuskin sillä on merkitystä että peli on lataantunut 8 / 19 Gt.

Kyllä kuulostaa juuri siltä kaksoiskuvalta joka ps4 versiossa on. Se ilmenee tosiaan vain kääntyessä.
En kyl vaan ymmärrä miten mä en näe sitä ollenkaan ajaessa, kun videoilla sen näin/näen.

Videoketjusta siirrän keskustelun tänne:
Pitäis vähän nostaa juu,tosin 70% niin sateella tekoäly menee karkuun hemmetinmoista kyytiä. :D Ihan DS4 mennään,kun ei ole budjettia(vielä) ruoriin.

Kyllä vedät käsittämättömän sulavasti pädillä, huh huh.
Mitä netissä paria pädi tyyppiä vastaan ajanut, niin suorillakin nykivät mihin sattuu.

Videoketjusta siirrän keskustelun tänne:

Kyllä vedät käsittämättömän sulavasti pädillä, huh huh.
Mitä netissä paria pädi tyyppiä vastaan ajanut, niin suurillakin nykivät mihin sattuu.

ja eilen vasta korkkasin pelin. :D Luulen että ne sadat tunnit mitä tullu tahkottua Forzaa ja Gran Turismoa pädillä,niin vaikuttaa aika paljon.

Asetuksiana on täältä kopioitu:
Steering deadz. 15
Steering sens. 0
Throttle deadz. 10
Throttle sens. 20
Brake deadz. 10
Brake sens. 20
Clutch deadz. 10
Clutch sens. 45

Speed sens. 70
Controller filtering sens. 40

Force feedback 90
Anvanced off
Tosin tohon vaihdoin steering deadz. 0

Sopii omiin käpäliin tuo mainiosti.

En tiedä teistä, mutta Dubaissa kun auto lähtee varikolta niin se kääntyy oikealle ja kuva niin sanotusti "pirstaloituu" tällaisesta haluaisin eroon.

Minulla TV-asetus "game".

Taitaa olla kyse juuri siitä kaksoiskuvasta joka on vain ps4 version ominaisuus. Pelintekijöiden puheiden mukaan siitä AA tekniikasta on niin paljon enemmän hyötyä muussa pelissä ettei ole korjausta tulossakaan varmaan.

Hakkaaks teillä ratti kovemmassa vauhdissa? saa tosissaan pitää kiinni ettei auto lähde käsistä..:D

Mitä pädiohjaukseen tulee, postasin aiemmin löytämäni ohjainasetukset, joista itse pidän kovasti. Viesti 1073 tässä ketjussa.

Del Monte -mies sanoo näille asetuksille "kyllä"! Omaan käteen toimivat loistavasti ja olin ohjauksen kanssa sinut heti ensimmäisestä free practisesta lähtien. Ohjaus on pädiohjaukseksi poikkeuksellisen rauhallinen, mutta nopeat, hallitut ohjausliikkeet ovat silti mahdollisia. Ja kaasua/jarruakin pystyy liipasimilla annostelemaan muutoinkin kuin binäärinä. ...on muuten tärkeä ominaisuus kun on "Senna Lotus" alla kylmillä renkailla ;)

Väärillä säädöillä kyllä.

Eli mikä auttas siihen?

Oli kyllä taas matsit eilen publapeleissä. Ekassa kisassa sai ajella melkein puoli kierrosta edellä muita, oli itellä autona ariel atom 500 v8 niin hyvin pärjäs jotain sporttiautoja vastaan. Maalisuoralla tulee sit joku maanteiden ritari vastaan ni siihen levis auto prkl. Yhessä kisassa tultiin kovaa taas päälle, seurauksena itelle diskaus. Joku kisa ajettiin vanhoilla turboformuloilla (on muuten vinkee peli ilman ajoapuja) yön pimeydessä ilman valoja, vähän turhan hc..:D Yks kisa lähti kans hyvin kun oli vaihelootasta jääny vaihde päälle ja tarkoitus oli ajaa rattivaihteilla formulaa.. Kisan kun kerkes ladata ni oltiin jo menossa pitkällä :D

Eli mikä auttas siihen?
Ps4:lle:
Koita ensin päävalikon kautta mennä laittaa forcet 100% ja tire scale tms 115. (Se joku "gain" kohta piti muuttaa kans johonkin..en ulkoa muista, mut 1-2 pykälää isommaksi)
Sit otat jonkun auton (ei toimi karteissa nää). Ja joko autotallissa teet uudet säädöt, tai varikolla ollessa menet auton setuppiin.

R1:llä siihen force feedback kohtaan. Master scale on itellä käytännös joka autolla 26, sen alla olevat F alkuiset säädöt on oletuksena 100,01 ja ratti on liian jäykkä.
Laita ne arvoihin
48
48
52
100.01
Sen alta ne F alkuiset smoothing kohdat nollille.

Sit paina R2 ja pääset toiselle force välilehdelle.
Sieltä SoP scale aina samaan kuin master scale, tässä tapauksessa 26.
Sit ne muut SoP kohdat sieltä alta 10 (ite käytän nykyisin 20).

Sit meet koittaa. Jos on liian löysä, niin nosta niitä ekan sivun F alkuisia kohtia isommaksi, esim isompaan kuin 50 arvoon. Jos taas on liian jäykkä, niin pienennä niitä. Itse pidän esim gt4 autossa noita lähempänä neljääkymmentä, kuin viittäkymmentä. Ja kahden ekan ja kolmannen kohdan erotuksen pidän aina saman.

Myös master scale vaikuttaa voimakkuuteen, joten samalla voi sitä koittaa säätää isommaksi tai pienemmäksi, itse en ole kokenut tarvetta. 26 on hyvä kaikille ja hienosäädän noilla muilla sitten. Mut jos kosket master scaleen niin SoP scale sit samaan.

Saakeli! Mä en kyllä pidä tästä pelistä yhtään. Ainakaan konsolilla. Olen nyt tässä kolme päivää yritelly säätää kaiken maailman asetuksia mutta mikään ei tunnu kivalta. Ymmärrän, että "simu" mutta pelattavuus olisi myös kiva olla kohdillaan, ainakin pädillä pelatessa. Ja joo joo, pädi + simu, tiedän. Mutta ei vaan luonnistu.

Kun kyseessä on simulaattori, niin ei pädillä ajaminen sen takia voi vaikeampaa olla. Ajoi sitten ratilla tai pädillä, niin kunnon fysiikka-mallinnus tekee ajamisesta helpompaa. Mistähän sellainen urbaani legenda on lähtöisin, ettei simu-autoja voisi hallita pädillä?

Jos pädillä ei voisi simua hallita, niin miten on mahdollista, että reaalimaailmassa "pädillä" voi hallita erittäin nopeasti kääntyvää ja tehokasta autoa eli radio-ohjattavaa autoa???

Tässä videossa tuo kuvan rikkoutuminen näkyy, kohta 5:00 eteenpäin:

Se on juuri se kaksoiskuva. Katson itse ilmeisesti niin tarkasti ajolinjaani, ettei silmät koskaan osu tuollaiseen ongelmakohtaan, tai sitten mun telkkarilla tuo ei vain ole niin pahaa. (Tai sit joutuu siitä et 50cm päästä katson 42" ruutua, niin pelkkää asfalttia näkökentässä)

Koitin tuota yks päivä oikein katsoa ja aina ajoin ulos kun yritin seurailla. :D eli ei ainakaan mula häiritse kopista ajettaessa.

Ylös Bottom