Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Voiko tässä ajaa ollenkaan tuonne pilttuuseen? Jotenkin tönkköä spawnata aina talliin autoa säätämään.

Mistä nyt oikein on kyse? Tietyillä radoilla on varikko alue, jonne ajetaan normaalisti. Mistä oikein kyse!?

Jos naapurit häiriintyy pleikan tuulettimen takia,ni sithän siinä on vikaa.. takuuseen tai tuotevirheseen vedoten, uus konsoli.:)

No itse asiassa pleikka oli Lontoossa huollossa, mutta mielestäni eivät ole tehneet sille mitään kummoista koska tuuletin käy aivan maksimilla kun ajan radalla. Tietty tuo on häiritsevää ja saa muutenkin miettimään räjähtääkö pleikka kun jos esim. ajan 1 tunnin kisan. Olen nähnyt YouTubessa videon lisätuulettimesta, mutta tosiaan pitäisi rohkeasti vaatia uutta konetta ei tällaisella ole kiva pelata Project CARS:ia joka vaatii kovaa tehoa. Tavallaan olen odottanut että tulisi pleikka Slim ja sitten vaihtaisin, mutta näin ulvova pleikka päätyisi jollekkin toiselle, eikä se olisi lainkaan kivaa.

Mistä nyt oikein on kyse? Tietyillä radoilla on varikko alue, jonne ajetaan normaalisti. Mistä oikein kyse!?
Kaikilla radoilla voi ajaa varikolle renkaan vaihtoon jne. mutta varikkopilttuuseen pääsee tietääkseni vain valikon kautta.

Kaikilla radoilla voi ajaa varikolle renkaan vaihtoon jne. mutta varikkopilttuuseen pääsee tietääkseni vain valikon kautta.

Kaikilla radoilla ei ole varikkoa, mutta tarkoitat siis että kun ajat varikolle voisit klikkaa jotain nappia ja auto liukuisi talliin jolloin aukeaisi menu jossa tehdä säädöt? Minusta tuo on loistava idea ja sitä voisi ehdottaa myös pelin tekijöille, ihan mahdollinen toteuttaa.

http://forum.projectcarsgame.com/sh...lems-suggestions-for-Project-Cars-PLEASE-READ

Jossain pc beta version streamissä jopa näin tälläisen. En tiedä mitä jätkä siinä teki, mutta auto kurvasi nokka edellä pilttuuseen.

Kaikilla radoilla ei ole varikkoa, mutta tarkoitat siis että kun ajat varikolle voisit klikkaa jotain nappia ja auto liukuisi talliin jolloin aukeaisi menu jossa tehdä säädöt? Minusta tuo on loistava idea ja sitä voisi ehdottaa myös pelin tekijöille, ihan mahdollinen toteuttaa.

http://forum.projectcarsgame.com/sh...lems-suggestions-for-Project-Cars-PLEASE-READ
Jotain tuollaista tässä varmaan haettiin. Jostain kuulin että tulevissa päivityksissä esimerkiksi varikkokäynti tulee muuttumaan siten, että pystyt jatkossa näkemään auton ympärillä häärivät mekaanikot ja muutenkin varikkoalueelle tulee elämää. Nythän se on aika karun autio. Sitä en tiedä onko tuo tulossa kaikille alustoille mutta varmaan kehittäjä kuuntelee pelaajien palautetta herkällä korvalla ja sikäli tuo "pilttuuspawn" voisi myös muuttua realistisemmaksi.

Onhan tässä paljon kehitettävää. Lähinnä eniten on alkanut risoa tuo sadekelin vaikutus (tai sen puute) tekoälyyn. Nostin vaikeusasteen 80 pädillä ja kuivalla saa hyvät kisat mutta sateella ei ole jakoja.

En ymmärrä miten mun mielestä AI tiputtaa vauhtia yhtälailla sateella kuin minäkin. Tuossa kun tosiaan testasin kisan missä kisan aikana ehti tulemaan neljä sadetta ja neljä kuivaa jaksoa. Joka kerta mun kierrosajat tippui selkeästi, mutta taistelin sijoituksista AI:ta vastaan läpi kisan samalla tavalla ja ai kierrosajat tippui myös.
Mutkissa ei tuntunut yhtään liukkaammalta, et jarrutuspaikkoja täytyi aikaistaa.

Erikoisinta tässä on se, että esim F1 sarjassa (codemasterin) kun tuli sade, niin jäin samalla vaikeustasolla 4-5sek ai:lle, sen takia aina olen vihannut sadetta peleissä, nyt on ollut ihan kiva jopa sateella ajaa. 80% AI mulla.

Itse en ole kauheasti sateella vielä ajanut, mutta Snettertonissa tuli Clio Cupissa vastaan 7 kierroksen kisa, joka alkoi sateessa ja muuttui lopuksi kuivaksi. Ihan hyvin pysyi tekoälyn perässä ja pääsi ohittelemaankin alussa, vaikka satoi. En nyt ehtinyt siinä paljoa katselemaan, tekikö tekoäly mitenkäkin virheitä, mutta jarrutukset olivat mielestäni silläkin astetta varovaisempia.

Taitaa riippua aika paljon autostakin miten tuo sade vaikuttaa. Olikohan joku Historic GT auto, jolla vesisade ei suuremmin muuttanut eroa AI:n ajoon, mutta sitten noilla kiikkerämmillä autoilla eroa tullut reilumminkin.

Juu, ehkä tässä on kyse henkilökohtaisista ajotaidoista enemmän kun tekoälyn vika. Täytyy opetella ajamaan sateella. [emoji39] Oon yrittänyt vetää ilman ajoapuja mutta näköjään sateelle ne on pakko laittaa. Pitää vaan etsiä ohjaimesta sopivat napit, jotta voi kesken kisan vaihtaa asetuksia.

Sateesta tuli mieleen renkaat. Mikä hyöty tässä on ylipäätään oikein noista renkaista.
Tarjolla on esim pehmeää ja kovaa. Yli 20 kierroksen kisat jotka on ollut pisimpiä, pystyy ajaman läpi yksillä softi renkailla. Eli miksi edes kovat on tarjolla?
Toisaalta sateella voi ajaa tosi pitkään kuivankelin renkailla ja sadekelin renkailla pääsee kuivalla kuivankelin nopeuksia.

Eli renkaista ei tunnu olevan mitään hyötyä.

Sateesta tuli mieleen renkaat. Mikä hyöty tässä on ylipäätään oikein noista renkaista.
Tarjolla on esim pehmeää ja kovaa. Yli 20 kierroksen kisat jotka on ollut pisimpiä, pystyy ajaman läpi yksillä softi renkailla. Eli miksi edes kovat on tarjolla?
Toisaalta sateella voi ajaa tosi pitkään kuivankelin renkailla ja sadekelin renkailla pääsee kuivalla kuivankelin nopeuksia.

Eli renkaista ei tunnu olevan mitään hyötyä.

Eikös tyre wearia (renkaiden kulumista) pystynyt säätämään jostain asetuksista?

Videota pukkaa. Tuo oli kyllä niin random hetki, jotta on pakko jakaa. Oli volyymit suht kovalla ja hyvä ettei menny heikot housuun kun rytinä alkoi. [emoji1]

https://youtu.be/zExkLGTjEmk

No pitihän tämä vilkaista ja youtubesta volat täysillä, arvaa vaan säikähdinkö ja tipuin tuolilta! :D Mitä ihmettä tapahtuu, kaveri ei pääse edes pilttuusta ulos romuttamatta autoa :D

Ei urassa ainakaan.

Mene pois urasta ja säädä sieltä asetuksista, jospa tuo on tehty tuon kautta... Jos ei sitten ole lukittu säätö ettei kesken uraa huijata.

No pitihän tämä vilkaista ja youtubesta volat täysillä, arvaa vaan säikähdinkö ja tipuin tuolilta! :D Mitä ihmettä tapahtuu, kaveri ei pääse edes pilttuusta ulos romuttamatta autoa :D

Tuo oli vielä aika sievä versio. Välillä kun tosiaan lentää ilmassa kymmeniä voltteja. Ei tosin ole mulla tullut kuin zolderissa.

Tosin tämäkin pisti urassa ketuttamaan:
http://youtu.be/lr1LGqluIb0

Mene pois urasta ja säädä sieltä asetuksista, jospa tuo on tehty tuon kautta... Jos ei sitten ole lukittu säätö ettei kesken uraa huijata.
Joo ehkä nyt viimein vois unohtaa ne haaveet kilpa-ajajan urasta :D

Olisi ihan fiksua tekoälyltäkin käyttää valoja synkässä rankkasateessa...

E: Tuossa on muuten ihan hyvä vertailuvideo eri versioiden välillä. Vertaillaan mm anti aliasta, particle leveleitä, heijastuksia, ympäristöje jne jne. Tulee hyvin selväksi eri versioiden erot ja PC vs konsolit ja PS4 vs XO erot ovat itseasiassa hyvinkin suuret.
[video=youtube;mZfCkRvhkg0]https://www.youtube.com/watch?v=mZfCkRvhkg0[/video]

Höpiseekö muilla Ben "The Stig" Collins kisojen aikana? Itselläni ei ole tullut muutaman ekan kilpailun jälkeen ja niissäkään ei kaikissa sanonut mitään. Nyt ei ole tällä viikolla kertakaan mitään sanonut, kun olen ajellut. Todennäköisesti siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, mutta olisihan se kiva jos edes toimisi. Ja asetuksista se on päällä.

Ikävästi loppuu napit kesken ratista, koska on pakko käsijarrukin ohjelmoida rattiin vaikka en kyllä edes sitä käytä. Ristiohjaimessa on penkin säätö, joten se vie heti neljä nappulaa.

Oikean Clio Cupin säännöistä ei ole mitään hajua, mutta melko herkästi tässä mitätöidään kierrosaika. Ei tarvitse kuin yhden renkaan pöläyttää hiekat ilmaan niin saman tien "lap time invalidated". Ei siinä mitään jos oikoisi mutkia, mutta penaltti napsahtaa ihan kaikissa tapauksissa joissa rengas käy ulkona ts. ajovirheen lisäksi (joka tyypillisesti hidastaa kierrosaikaa!) saa bonukseksi hylsyn aikakierroksesta. Muutaman kerran tullut kiire saada aika :)

Ylös Bottom