Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project C.A.R.S.

AI 93% (kohtuu uusi build)

[video=youtube;cnc1Uew6eP8]https://www.youtube.com/watch?v=cnc1Uew6eP8#t=124[/video]

Perkule, tää on hienoa. Tekoälynkin puolesta.




Nostan kyllä hattua jokaiselle joka autopeleissä ajaa sisäkuvakulmasta. minusta ei vaan ole siihen
biggrin.gif

Itsehän alan nyt vasta lämpenemään tuolle kuvakulmalle. Aina ennen olen ajanut konepelliltä. Tuohonkin on suuri vaikutus ollut youtube videoilla, kannattaa katsoa niitä enemmän, siinä samalla tuo sisäkuvakulma jokseenkin "istuu" sinne mieleen... :)
Toivottavasti tämä muuten saadaan rajoitettua etenkin onlinepeleissä että kaikilla on sisäkuvakulma :confused:
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Toivottavasti tämä muuten saadaan rajoitettua etenkin onlinepeleissä että kaikilla on sisäkuvakulma :confused:

Öö? Minkähän takia pitäisi noin rajoittaa? Itse en ymmärrä ollenkaan sisäkuvakulmaa, kaksi rattia peräkkäin ei vaan jotenkin ole realistista. Varsinkin kun ne eivät samaan tahtiin liiku.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Öö? Minkähän takia pitäisi noin rajoittaa? Itse en ymmärrä ollenkaan sisäkuvakulmaa, kaksi rattia peräkkäin ei vaan jotenkin ole realistista. Varsinkin kun ne eivät samaan tahtiin liiku.

Pcarsissa saat ratin pois ohjaamosta.

Syy on ihan siinä, että ohjaamon ulkopuolella näkökenttä on niin paljon parempi, että siitä saa selkeää etua. Esim sateella.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Pcarsissa saat ratin pois ohjaamosta.

Syy on ihan siinä, että ohjaamon ulkopuolella näkökenttä on niin paljon parempi, että siitä saa selkeää etua. Esim sateella.

Jos sen pois saa niin sitten toki :) Mulla vaan ei ole koskaan käynyt järkeen tuo sisältä pelaaminen "kahdella" ratilla..
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Nostan kyllä hattua jokaiselle joka autopeleissä ajaa sisäkuvakulmasta. minusta ei vaan ole siihen :D
Onhan dashboard-kuvakulmakin auton sisältä. Riippuen etäisyydestä televisioon ja television koosta dashboard voi olla immersion kannalta oikea kuvakulma. Tuommonen cockpit-kuvakulma, tuolla fovilla, mikä tuossa ylempänä on vaatii jonku 80 tuumasen ruudun ja 40cm etäisyyden ruudulle.

Muutenkin tommoset kuvakulman pumppaukset jarrutuksissa on ihan typerät. Ratti pysyy käsissäsi paikoillaan, mutta kuvakulma pumppaa, what?!. Pädikuskeilla tarkoitettu tuommoset efektit.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Muutenkin tommoset kuvakulman pumppaukset jarrutuksissa on ihan typerät. Ratti pysyy käsissäsi paikoillaan, mutta kuvakulma pumppaa, what?!. Pädikuskeilla tarkoitettu tuommoset efektit.

Olisiko kuskilla Trackir tms. käytössä ja heiluu itse jakkarassa jolloin kamerakin pumppailee mukana?
Olen joskus huomannut itsekkin heiluvani noin Trackir:n kanssa, kun oikein eläytyy ajeluun mukaan, pitäis vissiin laittaa 4-pistevyöt jakkaraan, ettei vallan putoasi kyydistä.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Olen joskus huomannut itsekkin heiluvani noin Trackir:n kanssa, kun oikein eläytyy ajeluun mukaan, pitäis vissiin laittaa 4-pistevyöt jakkaraan, ettei vallan putoasi kyydistä.

Mulla oli tätä ongelmaa kunnes hankin kuppipenkin. Tuohon riittää yleensä ihan tavallinen yksipistevyö vyötärölle, se muistuttaa heti jos yrittää tehdä liikkeitä penkin yli :)

Sanovat muuten että tuo turvavyöviritys simupenkeissä on turhaa hifistelyä, itse en ole ihan täysin samaa mieltä kyllä nykyään, noihin peleihin on niin helppo eläytyä.
Myöskin jos käytät jonkinlaista bass-shakeria tms. niin vyöt auttaa siinäkin lisäämään tunnelmaa, etenkin vyötärövyö.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Perkule, tää on hienoa. Tekoälynkin puolesta.






Itsehän alan nyt vasta lämpenemään tuolle kuvakulmalle. Aina ennen olen ajanut konepelliltä. Tuohonkin on suuri vaikutus ollut youtube videoilla, kannattaa katsoa niitä enemmän, siinä samalla tuo sisäkuvakulma jokseenkin "istuu" sinne mieleen... :)
Toivottavasti tämä muuten saadaan rajoitettua etenkin onlinepeleissä että kaikilla on sisäkuvakulma :confused:

Hosti voi pakottaa sisäkuvakulman kyllä.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Kyllä toi on omalla porukalla hyvä, kyllä se etu voi pahimmillaan olla sekunneissa, mitä tuossa hyötyy
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Kyllä toi on omalla porukalla hyvä, kyllä se etu voi pahimmillaan olla sekunneissa, mitä tuossa hyötyy

Nimenomaan just sen takia kun tuosta hyödytään kuvakulman takia. Itsekin ajan parempia aikoja konepelliltä kuin sisältä.
Jos pelissä olisi 3 näytön tuki (PS4) niin tuo ei ehkä haittaisi niin paljon (toki se ei ole sama asia).
Näkymä on pidemmälle ja etäisyydet on liian helppo arvioida kattokameralla kuin sillä sisäkuvakulmalla, jarrutuksista tulee tosi tarkkoja jos käyttää kameraa joka on ylhäällä.

Lopulta tuossa on niin paljon muuttujia että on paree ajaa samalla kuvakulmalla just sen takia ettei kukaan saisi siitä etua...
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Näin jossakin videossa miten joku siirteli noita datajuttuja näytöllä, esimerkiksi nopeusruutu ja kuskilistaa pystyi siirtelemään haluamilleen paikoille, onnistuuko tämä myös PS4:ssä vai onko se vain PC:n ominaisuus?
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Ainoa ero, mitä WMD jäsenet tietää, on pelaajien määrät moninpelissä (minun ymmärryksen mukaan).

Ja oikeesti, vaihtoehdot on mun mielestä vaan plussaa.. jos et halua ajaa roomissa mikä pakottaa ajamaan sisäkuvakulmasta, ni sullahan on vapaa valinta poistua. Aina joku itkee.. joko on liian vähän mahdollisuuksia säätää tai sit ilmeisesti liikaa.

Itse olin GT:ssä aina "bumber"- kuvakulmasta ajava kuski, mutta se ei ole ikinä tuntunut hyvälle pcarsissa, nyt kun on pystynyt säätämään oikeasti sisältäkin kuvakulman sellaiseksi kuin mistä tykkää. Tämä nyt vain valitettavasti on valinnaisuus, jonka peli tarjoaa. Ehkä seuraavaan versioon se saadaan karsittua, täytyy pyytää tällaista heti seuraavaksi..
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Ainoa ero, mitä WMD jäsenet tietää, on pelaajien määrät moninpelissä (minun ymmärryksen mukaan).

Ja oikeesti, vaihtoehdot on mun mielestä vaan plussaa.. jos et halua ajaa roomissa mikä pakottaa ajamaan sisäkuvakulmasta, ni sullahan on vapaa valinta poistua. Aina joku itkee.. joko on liian vähän mahdollisuuksia säätää tai sit ilmeisesti liikaa.

Itse olin GT:ssä aina "bumber"- kuvakulmasta ajava kuski, mutta se ei ole ikinä tuntunut hyvälle pcarsissa, nyt kun on pystynyt säätämään oikeasti sisältäkin kuvakulman sellaiseksi kuin mistä tykkää. Tämä nyt vain valitettavasti on valinnaisuus, jonka peli tarjoaa. Ehkä seuraavaan versioon se saadaan karsittua, täytyy pyytää tällaista heti seuraavaksi..

Näin, kaikki GT:t ajettu puskurista, tykkään katella maailmaa ilman kaltereita.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Itse käytän aina koppikuvakulmaa, kun siihen on mahdollisuus. Kyllähän esim. GTA V on kopista ajeltuna ihan eriluokan viihdettä, tosin Watch_Dogs oli poikkeus, koska siinä tuntumaa ei pystynyt säätämään sopivaksi. Gran Turismot ja muut aina kopista, kun mahdollista...
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Itse käytän aina koppikuvakulmaa, kun siihen on mahdollisuus. Kyllähän esim. GTA V on kopista ajeltuna ihan eriluokan viihdettä, tosin Watch_Dogs oli poikkeus, koska siinä tuntumaa ei pystynyt säätämään sopivaksi. Gran Turismot ja muut aina kopista, kun mahdollista...

On siinä varmasti ihan erilainen fiilis, mutta itselle pelattavuus on vaan ylivoimaisesti tärkein asia peleissä.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Vähän ohi aiheen, mutta niinhän puolet tämän ketjun viesteistä tuntuu olevan.

Koska Gran Turismoon on tullut ohjaamonäkymä? Itselleni viimeinen Gran Turismo on kolmonen ja siitä on aikaa. Toki se löytyy edelleen tuosta hyllystä :)
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Kiinnostaa kyllä kovasti tämä peli ja toivottavasti olis semmonen kunnon ajopeli nykykonsoleillekin. Toivottavasti olis vaan padillakin ihan kelpo ajettava, ratti kyllä löytyy, mutta kun logitech ja kuten hyvin tiedetään niin niillä ei ole tukea PS4.
Trophyt ja achievementit myös on julkaistu ja siellä sitä piisaa kyllä hommaa, jos platun meinaa ottaa. Mut sehän on tavoitteena, onhan tuolla kokoelmassa mm. GT5 plattu, joka otti kyllä aikaa ja koville (Vettel challenget). Saavutuksissa löytyy mm. 24h kisan ajaminen reaaliajassa.

Mitä keskusteluun tulee kuvakulmasta niin itse tykkään ajaa kyllä ihan ohjaamosta, onhan se fiilis ihan toisenlainen kuin konepelliltä jne. Mutta on siitäkin vuosien saatossa sen verran tullut ajettua (mm. jos ei ole ollut ohjaamokuvaa), että kyllähän se näkyvyys on parempi ja vaikuttaa kierrosaikaan posittiivisesti kyllä omalla kokemuksella.

Hyvältä näyttää ja toivottavasti näyttää sitten julkaisussakin. :D Ainoa hiukka harmi on muutamat lisenssit, mutta kun ottaa budjetin huomioon jne. niin ymmärrettävää ja jos ajomallinnus ja kisaaminen on hauskaa niin se antaa paljon anteeksi.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

On siinä varmasti ihan erilainen fiilis, mutta itselle pelattavuus on vaan ylivoimaisesti tärkein asia peleissä.

No toki pelattavuus on tärkeintä. Tosin omasta mielestä pelattavuus esim. GTA V:n free roamissa on ensimmäisestä persoonasta jopa parempi kuin kolmannesta. Kaupungilla näkee erilaisia yksityiskohtia ihan eri tavalla pelihahmon silmin. Toki joissain tehtävissä isompi näköalue on varmasti kätevämpi, mutta aion silti nautiskella PS4-version pelihahmon silmin, koska PS3-version pelasin luonnollisesti kolmannesta persoonasta.

Vähän ohi aiheen, mutta niinhän puolet tämän ketjun viesteistä tuntuu olevan.

Koska Gran Turismoon on tullut ohjaamonäkymä? Itselleni viimeinen Gran Turismo on kolmonen ja siitä on aikaa. Toki se löytyy edelleen tuosta hyllystä :)

Ainakin GT 5:ssä oli jo koppikuvakulma.
 
Ylös Bottom