Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project Gotham Racing 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

LMR sanoi:
Eipä kovin kummoiselta kuvissa näytä. Luulisi että Xbox 360 mahdollistaisi hieman tarkemmat tekstuurit, esimerkiksi asfaltti on ollut tähän mennessä näytetyissä autopeleissä kaikissa melko suttuisen näköistä, Xbox-tasoa.
Ainakin PGR3:ssa tuntuu joka kuvassa olevan jonkinlainen vauhtisumennus päällä joka hukuttaa tekstuurien yksityiskohdat. Mutta muuten, onko tietoa käyttääkö tämä peli vain yhtä xbox360 prossun ytimistä, kun jostain luin että julkaisupelit tyytyisivät vain siihen.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

qscq sanoi:
Mutta muuten, onko tietoa käyttääkö tämä peli vain yhtä xbox360 prossun ytimistä, kun jostain luin että julkaisupelit tyytyisivät vain siihen.

Kyse on tietysti siitä, miten paljon kehittäjät ehtivät optimoida kolmessa kuukaudessa. Julkaisupelejä on kehitetty pitkään Machintoshilla tai tupla-GeForce-PC:llä (Gears of War), koska Microsoftin beta kitit myöhästyivät kuukausikaupalla (toimitettiin vasta hiljattain, vaikka niiden piti olla kehittäjillä reilusti ennen E3:a). Varmasti kehittäjät pystyvät jakamaan joitain toimintoja eri ytimien välille, mutta missään nimessä tappiin asti konsolia ei viedä julkaisussa (paitsi ehkä DVD-kapasiteetin osalta). Xboxilla DOA3 oli melkolailla konsolin kaunein peli vielä vuosia laitteen julkaisun jälkeen, mutta näin ei käy Xbox 360:lla.

Kuva kuskista: http://www.bizarreonline.net/news/images/studioupdate/driver_sm.jpg
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Mikäli tämä nyt kenellekään enää yllätyksenä tulee, PGR3:ssa on uusi in-car-kamerakulma. Näin ne 40 000 polygonia auton sisätiloissa eivät mene aivan hukkaan. Mittaristo ynnä muut tietysti toimivat myös, ja kuljettaja ja auton runko jättävät omat dynaamiset varjonsa auringon ja katuvalojen mukaan. Kuljettajan animaatiot ovat osittain valmiiksi piirrettyjä, mutta liikkeiden hienosäätö toteutetaan lennossa (esim. miten vaihteille kurottuva käsi osuu tietyssä vaihteessa olevaan vaihdekeppiin ja miten kuljettaja reagoi auton liikkeisiin.)

Kojelaudan detailia: http://projectgothamracing3.com/gamefeatures/empty_channel/dashboard_1.htm

Tylsä kuva Shinjukusta, Tokiosta: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1613/726_0001.jpg

Pikku tiedonjyväsiä, lähteenä Edge:

- Vain viisi kaupunkia: Tokio, Lontoo, New York ja kaksi toistaiseksi tuntematonta
- Geometry Wars, PGR2:n huikea minipeli, on PGR3:ssa entistä ehompana
- Live-kokemus pitäisi olla aiempaa mukavampi; verkossa on vähemmän aulassa odottelua
- Simulaatio-arcade-asteikolla PGR3 sijoittuu keskimaastoon
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Hakkiz sanoi:
Pikku tiedonjyväsiä, lähteenä Edge:

- Vain viisi kaupunkia: Tokio, Lontoo, New York ja kaksi toistaiseksi tuntematonta
- Geometry Wars, PGR2:n huikea minipeli, on PGR3:ssa entistä ehompana
- Live-kokemus pitäisi olla aiempaa mukavampi; verkossa on vähemmän aulassa odottelua
- Simulaatio-arcade-asteikolla PGR3 sijoittuu keskimaastoon

Viisi kaupunkia riittänee, sillä niistähän löytyy erilaisia ratavaihtoehtoja uskomaton määrä.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Rocky_Balboa sanoi:
Viisi kaupunkia riittänee, sillä niistähän löytyy erilaisia ratavaihtoehtoja uskomaton määrä.

Ehkä niin, mutta silti erilaiset kaupungit toisivat ratoihin vaihtelevuutta. Vaikka toisen japanilaisen kaupungin ja Moskovan hylkäisikin, mahtuuko kahteen paljastamattomaan kaupunkiin Pariisi, San Francisco, Tukholma, Washington DC, Edinburgh ja Florence? Lisäksi olisi mukava nähdä pelissä pari ihan oikeaa kilparataa tai vaikka sympaattinen pikku kaupunki.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Itse toivon ainakin että San Francisco olisi taas mukana. Jotenkin on jäänyt sellanen muistikuva että siellä kisaaminen oli hauskaa PGR:ssä.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

J Allardin kommenttien perusteella Pariisi voisi olla aika vahva ehdokas peliin... Ja onhan se hieno kaupunki. :) Mutta sitten jos pitäisi eurokaupungeista valita vaikka Pariisin ja Edinburghin välillä, niin valinta kohdistuisi jälkimmäiseen. Edinpurkki on meinaan yksi PGR2:n parhaimmista yllätyksellisyytensä (pomppujensa) takia...
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Ulvilan liikennejärjestelyt on niin siistit, että kunta on pakko ottaa mukaan. Siellä ei tarvitse liikennevalojen vaihtumistesta huolehtia oikeassakaan elämässä, eikä tarvitse turhaan ajaa kymmentä metriä pitempään suoraa tietä.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Aijaijai... Geometry Wars: Retro Evolved - syy ostaa PGR3. Peli näyttää huikealta korkealla resoluutiolla, uusilla efekteillä ja laajakuvana. Saipa se jopa oman saittinsa: http://www.geometrywars.com/

;)
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Hakkiz sanoi:
Kuva Enzosta NY:n sillalla uutisissa... :eek:

Uuuuuuhhhhh... Hyvältä näyttää. Kunhan kakkosesta tuttuja elementtejä on tarpeeksi mukana, on peli varma pakkohankinta. Hieman epäilyttää tuo hitaampien/huonompien autojen leikkaaminen pois kokonaan, mutta uskon että peli toimii hyvin uudistettunakin. Onhan mukana monia uusia mukavia featureja =)
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Eilen pääsin peliä kokeilemaan suljettujen ovien takana Leipzigissa (Games Convention 2005), ja kyseessä oli 3-4 viikkoa vanha kehitysversio. Äänet eivät olleet toiminnassa, ja vaikea sanoa pelistä mitään, kun oli sen verran pahasti vaiheessa (mikä sinänsä on huolestuttavaa). Ruudunpäivitys oli luokkaa 10 fps (ymmärrettävää tässä vaiheessa), mutta Bizarren edustaja kertoi että tavoite on saavuttaa 60 fps.

Käytössä oli vain yksi auto, eli Enzo ja heijastukset ja tekstuurit olivat jo nyt kohdallaan. Vauhdintunnetta lisätään runsaalla blurriefektin käytöllä, joka oli kyllä vedetty pahasti överiksi=) (myönsivät itsekin).

Ajettavuudessa tavoitellaan edustajan omien sanojen mukaan enemmän realistisuutta kuin aikaisemmin, mutta mikään Forza Motorsport ei ole kyseessä. Xbox Live ominaisuudet ovat ainakin paperilla huippuluokkaa, ja omien ratojen jakaminen kavereiden kanssa lisää pelin mielenkiintoa online-puolella entisestään.

Tällaista tällä kertaa. :)
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Pari uutta kuvaa uutisissa. Näyttää erittäin hyvältä, toivottavasti myös toimii hyvin. :)
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

En ole toistaiseksi mistään muusta autopelistä, joitakin Need For Speedejä lukuunottamatta, löytänyt yhtä hienoa fiilistä, kuin PGR2:sta. Taustalla soi Nessun Dorma ja punainen, nopea ja matala auto lipuu hitaasti Firenzen kujilla. Tai sitten saksalaisen insinööritaidon mestarinäyte halkoo tuulta metsien keskellä Rammsteinin soidessa taustalla. Puhumattakaan siitä, kun Koenigseggilla painaa laatan lattiaan kuninkaanlinnan edessä Tukholmassa. Vähintään samoja tunnelmia odotan PGR3:lta. Jos se ei niitä pysty tarjoamaan, se on minulle pettymys.

Jokaisessa hyvässä autopelissä on harmittanut se, ettei sisustoja ole mallinnettu. Eniten odotankin autojen ohjaamonäkymiä. En tosin pidä tuosta, että pelissä on mukana vain ns. superautot, tässä otetaan kyllä askel taaksepäin kakkoseen verrattuna. Katsotaan, mitä tuleman pitää.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 3 [X360]

Uutisissa kuvia Geometry Wars: Retro Evolvedista. Ja iih, tällä kertaa pelissä on liikkuva pelialue. Vaikuttaa lupaavalta hermojumpalta, kun Cone Challenge pätkii pinnat.

Yäh, näyttikö PGR2:n GW näin karulta: http://www.bizarreonline.net/page.php?p=about&f=gw? No enivei, oli se liikkeessä ihan komia ja ainakin hauska pelata... :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Huikee kuva

Project Gotham Racing 3:n parissa kovaa tahtia työskentelevän Bizarren tuoreimmassa Weekly Updatessa on nähtävillä mielenkiintoinen testikuva, jossa Bizarren mukaan on esillä 35 000 ihmisen yleisömassa. Pelissä jokaisessa mutkassa ihan vastaavia massoja ei nähdä, mutta tuhansia katsojia voi hyvinkin olla seuraamassa katukisoja.

Muutenkin kaupunkien pitäisi olla paljon aikaisempaa eloisampia, sillä kaikille hahmoille on luotu motion capturen avulla aidot liikkeet. Muita tunnelmaa luovia elementtejä on luvassa esimerkiksi siviililiikenteen muodossa. Pelin melkein valmis soundtrack tulee sisältämään laajan valikoiman eri musiikkigenrejen edustajia.

PGR3:n julkaisun myöhästymisestä Xbox 360:n avauksesta on ollut paljon huhuja lopullisten kehitysyksiköiden myöhästyttyä, mutta mitään vahvistusta huhuille ei ole saatu.

Ohoy! Johan on hyvä, jos vihdoinkin saadaan kunnon katukisat pystyyn oikeassa kaupungissa.

Testikuva
 
Vastaus: Huikee kuva

Paavi sanoi:
Ohoy! Johan on hyvä, jos vihdoinkin saadaan kunnon katukisat pystyyn oikeassa kaupungissa.

Testikuva

Viimeinkin. Tuossa kokeilussa on kyllä ihan vaikuttava määrä polygoni-ihmisiä, eikä Xbox 360 kuulemma edes takeltele sen pyörityksessä. Tietysti sitä luvattua liikennettä yms. ei tuossa testissä ole mukana lainkaan, joten itse pelissä radanvarret ovat hieman tyhjemmät ja ihmiset ovat levittäytyneet laajemmalle alueelle. Eikä tuo kyllä rehellisyyden nimissä kovin realististakaan ole, että populaa on kadulla noin paljon katsomassa ohi porhaltavia urheilukärryjä. Jos tuossa olisi katsomo, tilanne olisi tietysti toinen.
 
Vastaus: Huikee kuva

Hakkiz sanoi:
Viimeinkin. Tuossa kokeilussa on kyllä ihan vaikuttava määrä polygoni-ihmisiä, eikä Xbox 360 kuulemma edes takeltele sen pyörityksessä.

Olisikin ihme, koska nuo äijät ovat sangen rumia ja vähäisistä polygoneista tehtyjä. :)
 
Ylös Bottom