Lisäraporttia: Oli eilen vähän tiukka päivä duunien yms. kanssa joten en meinannut keretä kokeilemaan Xcloudia niin paljon kuin olisin halunnut. No optimoin sitten vähän ajankäyttöä ja otin saunaan LOL luurihässäkän mukaan. Tuli siinä sitten heti ensimmäisen historiallisen voitto World of Tanksissa lauteilta!
Osuin kyllä tankkeihin ihan samalla tavalla kuin konsolilla, oli vaan hidas kuin etana AT-2 tankki niin en oikein ehtinyt sen kanssa mähinöihin ja saanut tappoa...
Nolla tappoa häiritsi sen verta, että saunan jälkeen otin terassilla vilvotellessa vielä yhden pelin pelin ja tällä kertaa valitsin vikkelämmän Valentine-AT:n, kolme tappoa! Ja en ole ainakaan vuoteen koskenutkaan WoTtiin...olin vaan, että WTF tätä peliähän voi pelata Xcloudilla ihan hyvin. Kokemus ei juuri eroa konsolilla pelaamisesta muuta kuin sillä tavalla, että Nokia 8 puhelimen 5.3" näyttö on vähän pieni. Kaikki mun omat tutut tankit oli siellä nätisti rosterissa ja näinhän se tietenkin pitääkin olla, että kaikki peliin liittyvä sekä pelien savet synkronoituu itsestään joka laitteelle ilman minkäänlaista erillistä jumppaamista.
Onhan tämä todellakin jäätävän iso mullistus, eikä vähiten tuon takia jonka mainitsin edellisen kappaleen viimeisessä lauseessa. On vain niin yksinkertaisen helppoa ja kaikki vaan toimii! Saumaton siirtyminen konsolille ja päinvastoin on todella tärkeää ja se on tässä nyt saavutettu. Ja sitten kun oma pelikirjasto tulee olemaan käytössäsi missä vain ja todennäköisesti se ei tule maksamaan paljoa, niin onhan tämä ihan voittaja konsepti.
WoT kokemuksesta intoutuneena ajattelin, että mitenköhän ajopelit? Vaikka kello oli jo paljon, niin ei muuta kuin oma lemppari sellainen pikaisesti tulille, eli Wreckfest! Tietenkin suoraan multiplayeriin, koska eihän botteja vastaan ajelusta mitään johtopäätöksiä varsinkaan voi tehdä. No kisa lähti, mutta perhana ekaan kisaan valitsin vahingossa Saabin joka on kyllä kova syheröisellä radalla. Oli kuitenkin se ovaali rata, ei vauhti riittänyt kärkikahinoita mutta jo tässä vaiheessa olin aika äimänä että hei_tämäkin toimii ihan fine!! Seuraavaan kisaan se "Rocket" auto ja tottakai vauhtia ihan eri tavalla, olin kolmas! Luulen, että jos olisin pelannut konsolilla tätä peliä 1. kerran puoleen vuoteen tuskin olisin menestynyt yhtään sen paremmin....uskomatonta.
Pelasin yhteensä ehkä noin tunnin, minkäänlaista hikkaa tai pätkimistä ei koko aikana esiintynyt kertaakaan. Edempänä raportoitiin juurikin sellaisesta ja luulenkin, että kyse on siitä että Helsingin seudulla 4G tukarit on ihan tukossa ja helisemässä kuormasta varsinkin näin korona aikana. Xcloud sinänsä toimii näköjään täydellisesti jos olosuhteet sen vain sallii. Täälläpäin ainakin, tuntuu sallivan! Tämä on kyllä aika huikea juttu, omassa testistriimissä ei ole vielä omasta konsolista striimausta. Sitä osuutta odotan mielenkiinnolla!
Ainoa pieni miinus ruudun koko, mutta se on vain minun hlökohtainen ongelma joka ratkeaa itsestään myöhemmin. Tuosta kun kasvatan tuumalla seuraavaan luuriin näytön kokoa niin sitten varsinkin on todellaTODELLA jees juttu tämä Xcloud. Tabletin ruudulta voisi olla tietenkin vielä parempi, ei sekään ole iso kapistus heittää laukkuun kun lähtee reissuun. Ja silloin tarvitse puhelimen akkua drainata pelihommelien takia. Onkos kukaan btw. vielä kerennyt ottaan savuja tabletin kanssa? Vai toimiiko edes vielä mokomilla?
Toinen kysymys, mites noi Applen laitteet? Mitä pikagooletin, niin ilmeisesti ainakaan teknistä estettä ei pitäisi olla ja MS koittanut puskea sinnekin. Mutta onko Apple sitten lyönyt tässä(kin) asiassa perseilyvaihteen silmään? Mikä homma? Tässä vaan nyt on se riski Apple kannalta, että voi tapahtua ns. "omiin muroihin kuseminen" jos jengi alkaa vaihtamaan ekosysteemiä Androidiin jotta saa tämän Killer App käyttöönsä.
.niin, todellakin oikea nimitys Xcloudille vaikuttaisi olevan Killer App!
Yksi palaute laitettu, suomen lokalisoinnit on järkyttäviä kuten lähes aina. Kyllä tuo käyttöliittymä ja pelit pitäisi saada englannin kielelle, siitä laiton toivomuksen. Muutoin on aikas vähän valittamista mistään so far. Odotukset ylitetty aivan heittämällä ja isosti!
Edellisen viestien synkankestoon liittyen, täällä se kesti ehkäpä korkeintaan kolme sekunttia, useimmiten alle. Yleensä kerkee juur vilahtamaan, eli samaan tapaan kuin konsolilla. Olen testannut 4G ja WLAN (2.4 G) kautta ja en huomaa kokemuksessa juurikaan eroa. WLAN 5G kokeilu loppui lyhyeen, ilmeisesti tuo 4G reittimen WLAN on jotenkin vähän susi? Sen kanssa ollut aiemminkin ongelmia joten stikannut tuohon 2.4 G.