Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project Zero: Maiden of Black Water

Har*

Member
Tämä WiiU-yksinoikeus ansaitsee oman ketjunsa. Tänään perjantaina Euroopassa ilmestyi rajoitettu painos fyysistä kopiota sekä eShoppiin epilogin ja pari ensimmäistä lukua sisältävä kokeiluversio, jonka voi rahalla päivittää täysversioksi. Kokeiluversion perusteella alkoikin kihelmöimään. Arviot ovat olleet varsin ristiriitaisia, mutta tämä julkaisumalli sallii try before you buy -päätöksen. Suosittelen kokeilemaan jos vain koneelta/kovolta löytyy se tarvittavat +10 gigaa.
 
Vastaus: Project Zero: Maiden of Black Water

Fyysinen versio on tilauksessa mutta pe tuli viestiä että tilaus on myöhässä joten saa nähdä koska sen saa jos koskaan, älytön ratkaisu tuoda noin rajoitettu fyysinen versio että sitä saa kissojen ja koirien kanssa metsästää, tosin jenkit ei saanut edes sitä joten täytyy olla tyytyväinen. Tuo kokeiluversio on ladattuna ja sillä pääsee alkuun näin pahimpaan nälkään mutta kyllähän tuo digiversio houkuttelis jos ei alkuviikosta ala kuulumaan omaa peliä. Arvostelut ovat tosiaan laidasta laitaan mutta se vähä mitä olen peliä nähnyt näyttää todella hyvältä, ehtaa project zeroa. Harvassa ovat kunnon old school kauhupelit joten tätä on odoteltu todella kauan.

Peliä on hiukan sensuroitu japani versiosta eli pahimmat pikkuhousujen tirkistelijät ovat varmsti pettyneet siihen.

Ylemmässä videossa on 30 min pelikuvaa japanin yksinoikeus puvuilla ja alemmassa EU/USA asuista lyhyt pätkä. Itse pidän kyllä noista uusista asuista paljon enemmän.


[video=youtube;R0cUuRQlTos]https://www.youtube.com/watch?v=R0cUuRQlTos[/video]

[video=youtube;j9Vq2QZx2Ns]https://www.youtube.com/watch?v=j9Vq2QZx2Ns[/video]
 
Vastaus: Project Zero: Maiden of Black Water

https://www.coolshop.fi/tuote/project-zero-maiden-of-black-water-limited-edition/AF5T28

Tosta löytyy vielä hintaan 75e. Tilasin pari viikkoa sitten ja eilen saapui. Tekisi toisaalta mieli jättää muoveihin koska tosta tulee tod näk kallis peli tulevaisuudessa.

Kävin tuon viestin laiton jälkeen kattomasssa ja se olikin lähetetty pe iltana myöhään lähetetty joten kai se joskus ens viikolla saapuu.
 
Vastaus: Project Zero: Maiden of Black Water

Vaikea sanoa miksi eurogamer ei pelistä pitänyt mutta itse ainakin odotan peliltä todella paljon. Tunnelma tuntuu "demon" perusteella olevan kohdillaan ja peli näyttää ja kuulostaa todella hyvältä. Jos kontrollit tuottaa ongelmia voi vaan syyttää itseään koska itse niissä mitään ongelmaa huomannut. Sittenhän sen näkee miten kokoversiota jaksaa tahkota kun pelillä on pituutta kuitenkin sen 12-15h arvosteluiden mukaan.
 
Vastaus: Project Zero: Maiden of Black Water

Tuli tämä pelattua läpi vlopun aikana.
En oikein tiennyt mitä odottaa kun ainoa project zero kokemus taisi olla ihan ekan osan demo ps2:lla. Videoiden perusteella näytti kivalta joten pakkohan se limited edition oli ostaa kun niitä vielä sai.

No yllättihän se ihan positiivisesti. Jopa siinä määrin, että tässä taitaa olla meikäläisen game of the year. Pelin tunnelma ainakin iski meikäläiseen ihan täysillä ja koska olen ns.elämyspelaaja niin kävelin joka paikkaan. Sitten kun joku isompi alue oli jo koluttu läpi ja piti joku yksi kuvattava paikka löytää niin saatoin muutaman juoksuaskeleen ottaa.
Siinä vaan on sitä jotain kun sateisessa metsässä kävelee taskulampun kanssa eikä ikinä tiedä koska jossain vilahtaa joku haamu joka pitää äkkiä napata talteen. Tai ei niitä mikään pakko ole kuvata, mutta niistä saa kuitenkin pisteitä joita käytetään kameran kehittämiseen ja lisäksi tuon ansiosta tulee pysyttyä valppaana.

Musiikkia tässä ei ole oikeastaan ollenkaan vaan taustalla on jtn epämääräisiä ääniä tai sitä sateen ropinaa jne. Toimii varsin hyvin kun pimeässä pelaa luurit korvilla.
Peli on myös omasta mielestä varsin näyttävä ja tuonne ruutukuva triidiin onkin tästä tullut laitettua pari kuvaa ja täällä on vielä lisää.

Kontrollien kanssa ei pahemmin ongelmia ollut johtuen varmaankin juuri siitä kun kävelin jatkuvasti. Kameralla sihtaaminen toimii hyvin tatti + gyro yhdistelmälllä eikä tuota oikein muulla tavalla olisi voinut edes tehdä. Nyt on varsin luontevaa käännellä padia jos täytyy ottaa vaikka pystykuva. Silloin kun kameraa ei käytetä niin padin ruudulla on kartta ja olinkin ehtinyt jo unohtaa kuinka kätevä tuo ominaisuus on. Nyt varmaan taas kaipaan sitä ps4 peleihin seuraavat pari kuukautta.
 
Vastaus: Project Zero: Maiden of Black Water

Joo tämä peli on kyllä loistava, tunnelmaa piisaa ja kaikki muukin toimii jouhevasti. Vaikea käsittää näitä 4/10 arvosteluja mutta jokainen pitää mistä pitää. Itselle ainakin yksi vuoden suurimpia yllättäjiä, mutta kyllä sitä sai kauan odottaakkin. Minä myös kävelen kokoajan, niin hienoja paikkojakin ettei niitä halua ohittaa vaan juoksemalla checkpointista toiseen. Kaikki old school kauhupelien ystävät ostamaan tämä ja heti että saadaan sarjan jatko taattua myöhemminkin japanin ulkopuoella. :D
 
Vastaus: Project Zero: Maiden of Black Water

Kaikki old school kauhupelien ystävät ostamaan tämä ja heti että saadaan sarjan jatko taattua myöhemminkin japanin ulkopuoella. :D

Ei se paljoa auta vaikka kaikki kymmenen suomalaista WiiU omistajaa tämän ostaisikin :D
Nintendo kyllä ampui tämän kanssa omaan jalkaansa taas jos minulta kysytään. Ensin koko peliä ei edes näytetty e3 presentaatiossa (tai mikä se nintendon oma tilaisuus olikaan) koska ilmeisesti oli pakko taas pitää sitä "pelejä lapsille ja perheille" imagoa yllä.
Youtube kanavalle kyllä laitettiin pelin traileri ja olisiko jopa treehousessakin näytetty. Ilmeisesti ne typerät nukke showt ja shigerun mario kenttien esittely paperilla oli tärkeämpiä.

Kun peli lopulta julkaistiin niin jenkeissä julkaistiin vain digitaalinen versio ja euroopassakin rajoitettu fyysinen versio.
Jos täälläkin olisi ollut digital only tai en olisi limited editionia saanut niin olisi varmaan minultakin jäänyt tämä helmi pelaamatta koska peli tosiaan näytti videoiden perusteella ihan kivalta, mutta en minä sen perusteella todellakaan ostaisi mitään 49e hintaista digi versiota koska sitä ei voi edes myydä jos peli olisikin ollut paska.
 
Vastaus: Project Zero: Maiden of Black Water

Ei se paljoa auta vaikka kaikki kymmenen suomalaista WiiU omistajaa tämän ostaisikin :D
Nintendo kyllä ampui tämän kanssa omaan jalkaansa taas jos minulta kysytään. Ensin koko peliä ei edes näytetty e3 presentaatiossa (tai mikä se nintendon oma tilaisuus olikaan) koska ilmeisesti oli pakko taas pitää sitä "pelejä lapsille ja perheille" imagoa yllä.
Youtube kanavalle kyllä laitettiin pelin traileri ja olisiko jopa treehousessakin näytetty. Ilmeisesti ne typerät nukke showt ja shigerun mario kenttien esittely paperilla oli tärkeämpiä.

Kun peli lopulta julkaistiin niin jenkeissä julkaistiin vain digitaalinen versio ja euroopassakin rajoitettu fyysinen versio.
Jos täälläkin olisi ollut digital only tai en olisi limited editionia saanut niin olisi varmaan minultakin jäänyt tämä helmi pelaamatta koska peli tosiaan näytti videoiden perusteella ihan kivalta, mutta en minä sen perusteella todellakaan ostaisi mitään 49e hintaista digi versiota koska sitä ei voi edes myydä jos peli olisikin ollut paska.

Joo ei varmasti auta ei, sääli että nintendo osti sarjan lisenssin ja tuntuu vaan haluvan hautaa sen unholaan. Ellei nyt sitten uudella koneella aio päräyttää jotain todella hyvää ja menestyksekästä Project Zeroa ja tuoda sen japanin ulkopuolelle kovan metelin kera, epäilen kyllä.
 
Nostetaan nyt vanhaa topikkia, huomenna ilmestyy remasteroitu versio pelistä. Taidan itse laittaa deluxe version tilaukseen kun sen verran tästä nautin jo WiiU:lla 720p 30 FPS ja nyt saadaan paljon parempaa, johan tuosta on joku 7 vuotta kulunut niin mielellään palaa pelin ääreen. Hintaa 40€ tai deluxe 55€.

Löyty näköjään PS5 version pelivideoita, 25 min pelin alusta.

 
Peli ilmestyy myös Steamissa muutaman tunnin kuluttua:


Fyysinen versio on mahdollinen vain Aasia-versiona. Ilmeisesti niihin on tulossa englanninkielinen ääniraita sekä tekstitykset joskus marraskuun lopulla päivityksenä.

EDIT: Urpo kun olen, niin tilasin tuon japaniversion. :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Fyysinen versio on mahdollinen vain Aasia-versiona. Ilmeisesti niihin on tulossa englanninkielinen ääniraita sekä tekstitykset joskus marraskuun lopulla päivityksenä.

EDIT: Urpo kun olen, niin tilasin tuon japaniversion. :(
Ainakin Play-asian mukaan tuo enkkudubit ja -subit tuova päivitys olisi tulossa myös japaniversioon.
 
Tuli vähän alusta testattua ja jos yksi asia ei vuosien varrella ole muuttunut niin se on pelin tunnelma, aivan huikea fiilis.

Remasterointi on ihan minimi tasoa, ainut mitä on tehty on nostettu resoluutio ja framerate.

Grafiikat on edelleen nykypäivänä hyvää, varsinkin hahmomallit näyttää tosi heinoilta. Äänimaailma on häkellyttävän hyytävä, edelleen toimii loistavasti mutta enkku ääninyttely on aika keskinkertaista, kuitenkaan ihan heikon puolelle ei mennä.

Kontrollit default asetuksilla toimii hyvin, tosin täytyy myöntää että xboxilla jos on elite ohjain niin voi olla että tuo action asetus toimii paremmin koska takanapit helposti käden ulottuvilla, itse ostin pleikalle joten ei tätä hienoutta ole. Mitään PS5 Dualsense ominaisuuksia ei ole.

Avattavia asuja ja accessory tavaroita on jokunen mutta ei niitä näe ennenkuin ostaa joten tämä on heikosti toteutettu.

Latausajat PS5 on sekunnin luokkaa joten ei kauaa tarvitse koskaan odotella seuraavan kentän latautumista.

Nuo Konsolifin arviossakin mainitut ongelmat on kyllä ihan oikeita ongelmia, se miten paljon ne kutakin häiritsee on tietysti makuasia.

Siitä olen kyllä eri mieltä että peli ei olisi pelottava, tunnelma oli jo tuossa tutorial tehtävässä niin hyytävä että tällainen ihminen joka pelkää omaa varjoaankin pitää tätä kyllä juuri sopivan pelottavana ja ahdistavana eikä mennä liiallisuuksiin kuten monissa nykyajan peleissä.

Tämä on myös niitä harvoja pelejä missä tulee kaikki notet luettua, lore on niin mielenkiintoista. Yleensä vaan ohitan melkeen kaikki paperit ja kirjaset.

Deluxe version mukan tulleet asut on ihan kivoja mutta parempi syy ostaa se on pelin taidekirja ja soundtrack joita voi pelin sisällä katsella ja kuunnella. 1-3 ja 5 on paljon taidetta ja musiikkia, 4 jätetty varmaan pois koska sitä ole japanin ulkopuolella julkaistu tai sitten studio yrittää unohtaa että se on edes olemassa.

Vasta 1 oikea kenttä takana joten ei tästä nyt voi sanoa miltä peli näin herran vuonna 2021 maistuu, mutta alku oli ainakin hyytävän kutkuttava.

Ainiin unohtu mainita että valokuvaus moodi on erinomainen lisäys ja sen voi aktivoida koska tahansa gameplayn aikana.
 
Deluxe version mukan tulleet asut on ihan kivoja mutta parempi syy ostaa se on pelin taidekirja ja soundtrack joita voi pelin sisällä katsella ja kuunnella. 1-3 ja 5 on paljon taidetta ja musiikkia

Osaako tuo vaihtaa automaattisesti seuraavaan biisiin musiikkia kuunnellessa?
 
Siitä olen kyllä eri mieltä että peli ei olisi pelottava, tunnelma oli jo tuossa tutorial tehtävässä niin hyytävä että tällainen ihminen joka pelkää omaa varjoaankin pitää tätä kyllä juuri sopivan pelottavana ja ahdistavana eikä mennä liiallisuuksiin kuten monissa nykyajan peleissä.
Tunnelma teoksessa on tosiaan kyllä 5/5. Tuo pelin pelottavuus taas on mielestäni makuasia: eri ihmiset pitää eri asioita pelottavina. Itse oon joskus muinoin ollut tosi säikky, mutta nykyisin tulee kulutettua kauhuviihdettä usein vähän liikaakiin, niin en enää kovin vähästä säikähdä tai ahdistu.
 
Osaako tuo vaihtaa automaattisesti seuraavaan biisiin musiikkia kuunnellessa?

Osaa, mutta ei osaa vaihtaa pelin soundtrackista toiseen vaan aloittaa alusta sen saman. Kappaleet voi laittaa loopille jos löytyy joku mieluisa. Yhteensä on n.200 kappaletta (1 n.15 kpl, 2/3 n.50kpl ja 5 n.90) erilaista musiikkia ja hyytävää mölinää, kestoa 5 sekunnista minuutteihin joten ei kaikki ole pelkästään "musiikkia".
 
Ylös Bottom