Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Proteiinijuomat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hossa_93
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Proteiinijuomat

No voishan sitä nyt sitten edes kokeilla vaikka Pokkus tuolta sun linkistä tilata. Muscle+ tekis mieli kans kokeilla mut siinä on kreatiinia, mikä sen funktio loppupeleissä on, kun on taas koulukuntia jotka vannovat sen nimeen, ja on niitä jotka eivät sitä syö.

Mul on nois palkkareis just se maku mikä on se kynnyskysymys, must on tullu iha hienoper*e noitten gainomaxien takia :D

Tosin tiedä nyt sitten tarvinko juuri tällä hetkellä mitään ihmeellisempää palkkaria kuin vaikka rahkaa ja banaania kun mulla on dieetti/laihis meneillään. Yritän saada vähän tosta vyötäröstä pois ylimääräistä. Vaa'an mukaan 12 viikon aikana olis lähteny nyt sellanen 7,8kg, ja on ihan selvästi vyötärö kaventunut :) Treenailen siis vaan sillee et nä vähäiset lihakset säilyy, ja sit jossain vaihees alan hankkia massaa ihan vähän.

No voishan sitä nyt sitten edes kokeilla vaikka Pokkus tuolta sun linkistä tilata. Muscle+ tekis mieli kans kokeilla mut siinä on kreatiinia, mikä sen funktio loppupeleissä on, kun on taas koulukuntia jotka vannovat sen nimeen, ja on niitä jotka eivät sitä syö.

Mul on nois palkkareis just se maku mikä on se kynnyskysymys, must on tullu iha hienoper*e noitten gainomaxien takia :D

Tosin tiedä nyt sitten tarvinko juuri tällä hetkellä mitään ihmeellisempää palkkaria kuin vaikka rahkaa ja banaania kun mulla on dieetti/laihis meneillään. Yritän saada vähän tosta vyötäröstä pois ylimääräistä. Vaa'an mukaan 12 viikon aikana olis lähteny nyt sellanen 7,8kg, ja on ihan selvästi vyötärö kaventunut :) Treenailen siis vaan sillee et nä vähäiset lihakset säilyy, ja sit jossain vaihees alan hankkia massaa ihan vähän.

Dietillä kannattaa nimenomaan panostaa siihen laadukkaaseen ruokaan, koska se pitää nälän paremmin kurissa samalla energiamäärällä kuin nuo jauhot. Noilla herajauhoilla voi sitten kyllä dietilläkin paikkailla proteiinivajetta, koska ne on käytännössä pelkkää proteiinia. Hiilareitahan kannattaa välttää yleisesti dietillä. Etenkin jos punttaamista harrastaa ja on dietillä niin silloin se riittävän proteiinin määrä on vieläkin tärkeämmässä asemassa ja sitä tarvitaan enemmän kuin normaalisti, jotta lihaskatoa ei tapahtuisi dietin aikana.

Kreatiini on yksi harvoista oikeasti toimivista "treeniboostereista". Sen toimivuuden olen itsekin selvästi huomannut, mutta se toimii lähinnä kuuriluonteisesti käytettynä. Koko aika käytettynä sen vaikutus häviää. Itse saan kreatiinikuurin aikana 1-2 toistoa lisää sarjoihin. Käytännössä kreatiini kerää nestettä kroppaan. Ihmisen oma kehokin valmistaa kreatiinia ja sitä saa muun muassa lihaa syömällä. Kofeiini on muuten toinen todella toimiva treeniboosteri :)

Jos rahkabanaani combot alkaa tökkimään niin kannattaa joskus kokeilla smoothien tekoa. Siinä voi käyttää neutraalinmakuisia mömmöjä, koska marjat peittää sen pulverin maun jokatapauksessa.
Varsinkin näin helteellä se on aika nannaa imeskellä jääkylmää smoothieta :)

Mites onko kellään kokemuksi BSN Syntha-6:sta palautusjuomana? On kuulemma taivaallisen hyvää, Fitnesstukku myy sitä ainakin.

Mites onko kellään kokemuksi BSN Syntha-6:sta palautusjuomana? On kuulemma taivaallisen hyvää, Fitnesstukku myy sitä ainakin.

Juu, itse sain näytepakkauksen (minttusuklaata) ja hyvää oli, vaikka banaani taitaa olla se paras. Palautusjuomana en sitä käyttänyt, ennen petiinmenoa kyllä, mutta kait sitä semmosena voi käyttää. En sit tiedä onko veteen sekoitettuna hyvää, mutta maidon kanssa KYLLÄ.

Gainomaxin itse jättäisin ensimmäisenä sinne kaupan hyllyyn, vaikka hyvältä se maistuukin. Proteiinia aivan liian vähän ja hiilaria vaikka kuinka ja siitäkin suurin osa sokeria. Ei siis ihme, että maistuu hyvälle kun tungetaan sokeria älytön määrä. Laskeppa joskus tuolle Gainomaxille hinta proteiinimäärä kohden, jonka siitä saat. Ei ole enää sen jälkeen mikään halpa tuote, itseasiassa aivan sikamaisen kallis. Varsinkaan kun ei ole edes isolaattia tuo proteiini. Kuten sanoin jo edellisessä viestissä, niin se laadukas proteiini noissa maksaa ja sitä pitää hyvässä palkkarissa olla.

Puutun nyt hiukan vanhaan mutta anyway:

Suurin osa Gainomaxin sokereista on maltoa, joten siihen puuttuminen on suht turhaa. Mitä tulee proteiinin määrään, palautusjuoman optimaalinen suhde hiilareiden ja proteiinin suhteen on 2:1, minkä Gainomax täyttää. Jos ei itse jaksa ostella ja tutkia millaisia palautusjuomia kannattaisi hankkia, on paljon huonompiakin vaihtoehtoja kuin Gainomax.

Itelläni ei se ole jaksamisesta kiinni se jauhojen osto, vaan enemmänkin siitä kun ei oikein koskaan tiedä mitä tulee saamaan kun ostaa paketin jauhoja. Jokaisella on omat mielipiteet siitä että mikä on paras jauho heille, ja sitten jos sattuu vaikka ostamaan samaa niin se ei sitten maistukkaan itselleen niin hyvältä.

Nuokin tuppaa olemaan kohtuu kalliita ostaa kokeilumielessä, eilen kattelin S-marketissä Fastin Muscle+ -pussia ja se makso 30 euroa, liian iso summa laittaa tuotteeseen josta ei ole takuja että mitenkä sopii itelleen. Ei näistä sattuis mistään löytymään jotain testipusseja ilmaseks tai halvalla?

Gainomaxia käytän niin pitkään kun löydän jonkun paremman. Jotkut vannoo noissa malto/protsku-suhteissa 1:1 molempia, ja toiset suosittelee 2:1, maltoa tuplasti kuin protskua siis.

Onko noilla paljon eroja, kerääkö tuo 2:1 enemmän fläsää vyötärölle kuin 1:1?

Suurin osa Gainomaxin sokereista on maltoa, joten siihen puuttuminen on suht turhaa. Mitä tulee proteiinin määrään, palautusjuoman optimaalinen suhde hiilareiden ja proteiinin suhteen on 2:1, minkä Gainomax täyttää. Jos ei itse jaksa ostella ja tutkia millaisia palautusjuomia kannattaisi hankkia, on paljon huonompiakin vaihtoehtoja kuin Gainomax.

Tuo boldattu pätee ehkä aerobiseen urheiluun, mutta ei silloin kun yritetään hankkia lihaksia. Lihakset kun tarvitsevat kasvaakseen proteiinia. Ja jos jaksaa tutkia asiaa niin markkinoilla on paljon parempiakin vaihtoehtoja kuin Gainomax, jotka myös maistuvat hyvälle ja ovat halvempia. Jo se, että tuotteessa on sokeria, niin jätän sen mieluusti kaupan hyllyyn.

Gainomaxia käytän niin pitkään kun löydän jonkun paremman. Jotkut vannoo noissa malto/protsku-suhteissa 1:1 molempia, ja toiset suosittelee 2:1, maltoa tuplasti kuin protskua siis.

Onko noilla paljon eroja, kerääkö tuo 2:1 enemmän fläsää vyötärölle kuin 1:1?

Kalori on aina kalori tulee se sitten hiilarista tai proteiinista. Eli jos kulutat vähemmän kuin syöt niin silloin lihot. Atkinsin dietin sun muut on sitten eri asia. Mutta helpommin sen läskin siihen vyötärölle saat syömällä hiilareita, koska niitä saa niin paljon helpommin ruuasta kuin proteiinia. Terveellisen elämän kannalta proteiini on kuitenkin niin paljon tärkeämpi kuin hiilarit. Hiilareita kun ei kroppa periaatteessa tarvitse yhtään mihinkään.

Kalori on aina kalori tulee se sitten hiilarista tai proteiinista. Eli jos kulutat vähemmän kuin syöt niin silloin lihot. Atkinsin dietin sun muut on sitten eri asia.
Ei ole eri asia. Samat säännöt ne siihenkin pätee. :D Mutta tästä nyt yleensä on niin hirveät väittelyt, ettei siitä sen enempää.

Tuo boldattu pätee ehkä aerobiseen urheiluun, mutta ei silloin kun yritetään hankkia lihaksia. Lihakset kun tarvitsevat kasvaakseen proteiinia.

Parempia on kyllä kuin Gainomax, siitä olen samaa mieltä, mutta ei se maailman kamalin vaihtoehto ole normikuntoilijalle. Sitä proteiinia oletettavasti lihaksiaan kasvattava yksilö hankkii muistakin aterioista kuin pelkästä palkkarista, 2:1 suhteessa olevat palautusjuomat ei missään nimessä hidasta/heikennä lihaskasvua.

Parempia on kyllä kuin Gainomax, siitä olen samaa mieltä, mutta ei se maailman kamalin vaihtoehto ole normikuntoilijalle. Sitä proteiinia oletettavasti lihaksiaan kasvattava yksilö hankkii muistakin aterioista kuin pelkästä palkkarista, 2:1 suhteessa olevat palautusjuomat ei missään nimessä hidasta/heikennä lihaskasvua.

No eihän varmasti mikään ruoka heikennä lihaskasvua, mutta runsas proteiinin nauttiminen mahdollistaa suuremman lihaskasvun kuin runsas hiilaripitoisuus.

Ei ole eri asia. Samat säännöt ne siihenkin pätee. :D Mutta tästä nyt yleensä on niin hirveät väittelyt, ettei siitä sen enempää.

Hmmm.. itse olen ollut atkinssilla reilu 3kk, jonka aikana söin keskimäärin noin 4000 kaloria päivässä (käytännössä pelkkää proteiinia ja rasvaa) ja silti laihduin tuon dietin aikana yli 5kg. Normaalisti jos vedän tuon energiamäärän niin lihon selvästi. No ehkä olen erikoistapaus...

Tuossa alla olevan linkin aloituspostauksen neljässä ekassa kuvassa taitaa olla kunto tuon dietin jälkeen:
Pokkuksen junpat

Hmmm.. itse olen ollut atkinssilla reilu 3kk, jonka aikana söin keskimäärin noin 4000 kaloria päivässä (käytännössä pelkkää proteiinia ja rasvaa) ja silti laihduin tuon dietin aikana yli 5kg. Normaalisti jos vedän tuon energiamäärän niin lihon selvästi. No ehkä olen erikoistapaus...

Tuossa alla olevan linkin aloituspostauksen neljässä ekassa kuvassa taitaa olla kunto tuon dietin jälkeen:
Pokkuksen junpat

No huhuh, aika kovassa kunnossa oot kyllä! :) Täytyy myöntää että kateeks käy. Kovasti kans yritän päästä hyvään kuosiin mut ei kyllä ikinä oo mahollista mun päästä tollaseen mittoihin.

Oon 176cm ja painoa noin 80,5kg, oon pudottanu painoa viime huhtikuusta melkeen 10kg mutta en tällä hetkellä tiedä paljonko siitä on ollut rasvaa ja paljonko lihasta. Silloin vuoden alussa kun olin vielä jotain 91kg, kävin kehonkoostumusmittauksessa ja rasva% sain 24,8. Täytyypä mennä joku päivä uudestaan tsekkaamaan.

Treenit koostuu kaksijakoisesta ohjelmasta, salilla käyn 3 kertaa viikossa ja kerran viikossa käyn spinningissä. Mut hiljaa hyvä tulee :)

No huhuh, aika kovassa kunnossa oot kyllä! :) Täytyy myöntää että kateeks käy. Kovasti kans yritän päästä hyvään kuosiin mut ei kyllä ikinä oo mahollista mun päästä tollaseen mittoihin.

Oon 176cm ja painoa noin 80,5kg, oon pudottanu painoa viime huhtikuusta melkeen 10kg mutta en tällä hetkellä tiedä paljonko siitä on ollut rasvaa ja paljonko lihasta. Silloin vuoden alussa kun olin vielä jotain 91kg, kävin kehonkoostumusmittauksessa ja rasva% sain 24,8. Täytyypä mennä joku päivä uudestaan tsekkaamaan.

Treenit koostuu kaksijakoisesta ohjelmasta, salilla käyn 3 kertaa viikossa ja kerran viikossa käyn spinningissä. Mut hiljaa hyvä tulee :)

Kiitos kehuista.

Dietin aikana suosittelen nauttimaan proteiinia vielä tavallista enemmän, jotta vaivalla hankitut lihakset eivät dietin (miinus kaloreiden) takia kuihdu pois. Yleensä, mutta ei välttämättä, dietin aikana lihaksia lähtee pakostakin pois, koska kroppa ei saa tarpeeksi energiaa lihasten ylläpitoon/kasvattamiseen. Tätä voi sitten kompensoida runsaalla proteiinilla. Sinun painoisella puhutaan reilusta 200g/päivä. Hera on tässä suhteessa todella hyvä vaihtoehto, koska kalorit tulee periaatteessa melkein kokonaan proteiinista.

Ihan totta kirjoittelet, olen yrittänyt syödä paljon proteiinia mutta usein sen saanti jää alle tavoitteen enemmän tai vähemmän. Yleensä syön päivän aikana neljä purkkia Ehrmannin rahkaa, siitä saan noin 100g proteiinia, ja sitten loput yritän saada monipuolisesta ruuasta, hiilarit pidän suhkot matalalla ja yritän saada myös hyviä rasvoja jonkinverran.

Mahtaako se kertoa mitään lihasten säilymisestä että olen pystynyt tekemään samoilla painoilla tuota minun saliohjelmaa läpi huhtikuusta asti jolloin aloitin dieetin? Jos ajattelee maalaisjärjellä niin ei varmaan lihaksia ole hävinnyt jos samat raudat saa ylös, vaikka painoa on hävinnyt se 10kg?

Mahtaako se kertoa mitään lihasten säilymisestä että olen pystynyt tekemään samoilla painoilla tuota minun saliohjelmaa läpi huhtikuusta asti jolloin aloitin dieetin? Jos ajattelee maalaisjärjellä niin ei varmaan lihaksia ole hävinnyt jos samat raudat saa ylös, vaikka painoa on hävinnyt se 10kg?

Kyllähän tuo totta kai jotain kertoo. Toisaalta, jos olet aloitteleva salillakävijä niin alkuvaiheessa tulokset nousevat todella nopeasti ja runsaalla syömisellä tuloksesi olisivat luultavasti nousseet jatkuvasti sen sijaan että nyt dietillä ne pysyivät paikallaan.

Itse kuitenkin näen viisaampana ensin tiputtaa painon järkeviin lukemiin ja samalla kärsiä hiukan lihaskadosta kuin jatkaa treenaamista "ylipainoisena". Alhaisemmalla rasvaprosentilla lihakset ja tulokset tulevat helpommin näkyviin, mikä taas edesauttaa motivaation kanssa ja tsemppaa sinua jatkamaan harrastusta. Lievällä ylipainolla ja runsaalla syömisellä tankoon saa helpommin laitettua enemmän rautaa, mutta ulkonäöllisesti tulos ei yleensä ole yhtä hyvä pienen rasvakerroksen takia. Tässä kannattaakin tehdä päätös kumpaan suuntaan haluaa lähteä treenaamaan: hakeeko parempaa ulkonäköä vai haluaako nostella isompia painoja.

Ehdottomasti parempaa ulkonäköä nyt ainakin pitkällä tähtäimellä haen, tavoitteena nimenomaan saada tuota rasvakerosta pois vaikka ei minulla nyt mitään sen kummempaa kerrosta edes ole. Sitten kun saan sen turhan rasvan pois niin sitten alan miettimään hievenen massaa, mutta se on sitten joskus kaukaisessa tulevaisuudessa se.

Vyötärö on se minun murheenkryyni, pitäisi sitä saada kiinteytettyä ja onhan tässä jo vähän tuloksia alkanut näkymään ja vielä on todella pitkä matka siihen tulokseen jonka haluan saavuttaa. Minulla on vielä jonkinverran sitä inhottavaa pahaa ontelorasvaa ja tosiaan löysää vyötäröllä.

Salilla käyn sen takia että ne saavutetut lihakset jotka minulla on, säilyisi, tai edes niiden hävikki hidastuisi. Näin ainakin minulle vakuuteltiin joskus, että kannattaa käydä salilla tekemässä ylläpitävää treeniä.
Sen vuoksi en esim. murehdi painojen lisäystä ja otinkin nuo painot puheeksi tuossa edellisessä viestissä sen vuoksi että ne ainakin minulle kertovat hivenen siitä että lihasmassaa ei ainakaan vielä ole kadonnut kun saan ne kerta ylös, jos joutuisin vähentämään painoja niin sehän olisi merkki siitä että ei ole lihasta enää nostaa niitä painoja, eikö :) Eräänlainen lihaskontrolli, salilla olen käynyt nyt joku puoli vuotta yhteensä, silloin alussa kun en vielä dietannut tuloksia kyllä tuli nopeasti ja sainkin hivenen lisätä silloin muinoin painoja, mutta nyt dieetin ajan on painot pysyny samoina ja se on ihan jees.

Eli painojen lisäystä alan vasta sitten joskus miettimään kun alan massaa keräämään, jos alan :)

Eli painojen lisäystä alan vasta sitten joskus miettimään kun alan massaa keräämään, jos alan :)
Itse en ole myöskään massan tavoittelija, mutta huomasin kropan tykkäävän pienistä "ärsykkeistä". Kun olin samoilla painoilla tahkonnut hetken aikaa, lisäsin 2,5-5kg per liikesarja, niin ei mennyt montaa kertaa että pääsin samoihin toistomääriin kuin aikaisemmin.

Tykkäsin myös tehdä pyramidi-sarjoja, eli aloitin aina sellaisista painoista että pystyin tekemään 5-6 sarjaa niin että esim. penkissä lisäsin jokaisen sarjan jälkeen 2,5-5kg per pää ja toistoja vähentäen (10-8-6-4-2-1) niin kauan että viimeinen oli maksimipainoilla.

Tulokset nousivat melko nopeasti ja fiiliksestä/päivän kunnosta riippuen tuli melkeinpä aina tehtyä tällä tavalla tuntuva treeni.

Hmmm.. itse olen ollut atkinssilla reilu 3kk, jonka aikana söin keskimäärin noin 4000 kaloria päivässä (käytännössä pelkkää proteiinia ja rasvaa) ja silti laihduin tuon dietin aikana yli 5kg.

Nimenomaan Atkinsin dieetillä saavutettava ketoosi mahdollistaa normaalitilaa suurempien kalorimäärien nauttimisen rasva- ja proteiinilähteistä.

Nimenomaan Atkinsin dieetillä saavutettava ketoosi mahdollistaa normaalitilaa suurempien kalorimäärien nauttimisen rasva- ja proteiinilähteistä.

No tätä juuri itsekin tarkoitin. Tuolla ylempänä kun väitettiin toisin.

Ylös Bottom