Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS1 muistikortti PS2:ssa

ckain

New Member
Hei. Onkohan normaalia että kun PS1:n muistikortti on PS2:ssa sisässä niin ei voi ollenkaan bootata edes konetta. Myös jos yrittää tehdä niin että käynnistää koneen ilman PS1-muistikorttia ja menee tonne Browseriin, ja sitten vasta laittaa PS1-muistikortin sisään, niin eipä silleinkään toimi koska koko ohjelma/kone jää jumiin.

Olen miettinyt että miten saisin oikein siirrettyä tietoa PS1- ja PS2-muistikorttien välillä, mutta olen kai hieman n00b tai jotain kun en tajua oikein miten menetellä.
 
Vastaus: PS1 muistikortti PS2:ssa

ckain sanoi:
Olen miettinyt että miten saisin oikein siirrettyä tietoa PS1- ja PS2-muistikorttien välillä, mutta olen kai hieman n00b tai jotain kun en tajua oikein miten menetellä.

Itseasiassa tietoa ei voi ainakaan minun tietääkseni siirtää PS1- ja PS2 muistikorttien välillä. Olen aika varma että tämä on faktaa. Tuohon jumiutumiseen en keksi mitään oikein. Onko molemmat kortit Sonyn aitoja?
 
Vastaus: PS1 muistikortti PS2:ssa

PS1-kortin tietoja voi siirtää talteen PS2-kortille, mutta ne pitää siirtää takaisin PS1-kortille käyttöä varten. PS1-pelit eivät siis osaa käyttää tallennuksia PS2-kortilta.

Tuo jumittaminen on omituista, enkä kyllä keksi siihen äkkiseltään syytä.
 
Vastaus: PS1 muistikortti PS2:ssa

Olisikohan muistikortilla jotain hämärää? Tai itse kortti vioittunut? PS2 kyllä buuttaa niin, että kortin tiedot tsekataan ja jos on jotain tärkeätä, ne ladataan. Tämänhän näkee kun ajat kaken mukana tulleet ajurit muistikortille. Jos buuttaat niin että kortti on koneessa saat nuo ajurit käyttöön. Kortti ulkona... Vanhat ajurit.

Tuo kortti on kökkönä.. Tai onkos kyseessä tarvikekortti ja SCPH-70004 tai SCPH-75004 kone? Näissä uudemmissa ei tarvikekortit toimi kun nuo kortit ovat yksi iso syy koneitten vikaantumiseen.
 
Vastaus: PS1 muistikortti PS2:ssa

Muistikortti on Sonyn aito. Ostettu Playstationin ilmestymisen aikoihin. En tiedä voisiko sitten syynä olla että kortin vanhuus on ajanut sen jotenkin tuollaiseksi ettei se toimi 100%:sti.

Kortti siis toimii sillon kun boottaa jonkun PSX-pelin, ja sieltä se näyttää toimivan kuin pitääkin. Kokeilin tuhota kortilta kaikki savet, mutta eipä tuo vaikuta siihen miten Browserissa se käyttäytyy. Tuo kortti muuten toimii ihan samalla tavalla kaverin vanhemassa koneessa, kun itselläni on Slim-mallinen (V14). Eli siis koneesta tuskin on kiinni.

Pitää kai vaan satsata uuteen PS1:n muistikorttiin.
 
Vastaus: PS1 muistikortti PS2:ssa

Uuden kortin ostaminen ei ole välttämättä välttämätöntä. Jos käytettävissäsi on esim. Action Replay tai PS2:n Linux Kit, voit formatoida korruptoituneen muistikortin, minkä jälkeen sen pitäisi toimia kuin uuden.

Mahdollisesti tähän operaatioon voi käyttää myös Sonyn joillekin rekisteröityneille käyttäjille toimittamaa joulun 2004 ilmaislevyä, jolta löytyy Viewtiful Joe 2:n demo. Se sekoittaa muistikortin niin pahasti, että PS2:n pitäisi käynnistettäessä tarjoutua formatoimaan se.
 
Vastaus: PS1 muistikortti PS2:ssa

Xbugs sanoi:
Uuden kortin ostaminen ei ole välttämättä välttämätöntä. Jos käytettävissäsi on esim. Action Replay tai PS2:n Linux Kit, voit formatoida korruptoituneen muistikortin, minkä jälkeen sen pitäisi toimia kuin uuden.

Mahdollisesti tähän operaatioon voi käyttää myös Sonyn joillekin rekisteröityneille käyttäjille toimittamaa joulun 2004 ilmaislevyä, jolta löytyy Viewtiful Joe 2:n demo. Se sekoittaa muistikortin niin pahasti, että PS2:n pitäisi käynnistettäessä tarjoutua formatoimaan se.
Mistä tuon Demo CD:n saisi ostettua? Siis sen avulla saa formatoitua ainostaan PS1:n muistikortin? Miten PS2:n PeliDemo voi olla yhteydessä PS1:n muistikorttiin?
 
Vastaus: PS1 muistikortti PS2:ssa

Kuulostaa aika hullulta, että Playstation 3:ssakin toimii Ps1 ja Ps2:n pelit, mutta miksi muistikortteja ei tueta?

Kun menee alussa browseriin vai mikä valikko se nyt onkaan, niin näyttöön ilmestyy pelin tai Ps2 muistikortti, vaikka Ps1 muistikortti on joko portissa 1 tai 2. Vähän ketuttaa pelata esim. Gran Turismo 2 kun ei voi tallentaa pelitilannetta. :(

Onko tähän ongelmaan mitään ratkaisua? Final Fantasy 7 odottaisi jo pöydällä, mutta en viitsi edes peliä aloittaa jos en voi tallentaa peliä missään vaiheessa.

Vastausta odotellen... :D
 
Vastaus: PS1 muistikortti PS2:ssa

Siis hä? Kyllähän PS2:lla voi pelata PS1:n pelejä ja tallentaa tilanteen PS1:n muistikortille.
 
Vastaus: PS1 muistikortti PS2:ssa

Joo asia selvisi jo. Jos pelaa Ps1 pelejä, pitää muistikortin olla 2 portissa, jotta tallennus onnistuu.

Tai tälläista tietoa minulle annettiin. Mutta eikö tallennuksen pitäisi onnistua myös 1 portissa?

Yhdessä vaiheessa luulin, että kortissa olisi jotain vikaa... :D
 
Vastaus: PS1 muistikortti PS2:ssa

Kyllä sen pitäisi ihan molemmissa sloteissa onnistua. Liekö sitten tosiaan muistikortissasi jotain vikaa?
 
Vastaus: PS1 muistikortti PS2:ssa

laNmas sanoi:
Kyllä sen pitäisi ihan molemmissa sloteissa onnistua. Liekö sitten tosiaan muistikortissasi jotain vikaa?

Tai sitten muistikorttiportissa. Molemmissa se PS1:n muistikortti kuuluisi toimia normaalisti, eihän kaikki PS1:n pelit edes osaa tallentaa kuin ykkösportissa olevalle kortille.
 
Ylös Bottom