Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 cd:n disk read errorit

crashi

Kukaan testaillut näitä Disc Read Error "korjauksia" ?

There are many problems regarding this tray lens issue, here are few points that many help you to recover.

Many of you people have noticed the most common Disk read Error issue, the CD/DVD spin with an improper pattern and stop& after that Disk read error comes!

1. If your PS2 is making this problem first time, clean the lens with cotton cloth so gently that it may not scratch the lens surface, Note: you wont see the scratch with a common eye!, these lens are so sensitive and even a bacteria like scratch may destroy the lens laser reading!

2. If the problem solves! Simply reassemble you console! But if not! Check the Playstation2 servo card! The circuit on the CD-ROM Assembly! Clean the servo card dust or moist (if Necessary!) With a proper circuit cleaner. Check weather any chip on circuit is getting over hot or so! Especially the BA chips. (These chips are responsible for Tray and lens operations including spin and booting!) If so! Contact your near repairer and ask him to replace the BA chip! BA Chips often get destroyed because of improper conversion or low watt power supply or long continues playing! Note: the Circuits on playstation2 are so sensitive that even with you finger touch on POWER ON state may provide a gain in charge within the circuits! And it may cause a harmful effect on our console circuits!

3. If the servo card is cleaned & is working properly, its time to move the lens lifting gear! YES the white gear on top of the CD-Rom Assembly that moves the lens position near and far from CD!, try moving the lens closer to CD, but not so close that it may get rubbed with CD/DVD during Spin! If this helpssave your laser power for the Next time! But if not!

4. Then its time to realign your lens laser! Or in other words laser Tweak. You know how to tweak laser! So do it your self or ask any good repairer to do it for you!

5. If problem solves!...Good!...but if not! Its time to buy a new one!!!!!!

Tips to improve you lens life!
Do not use cheap quality CD backups!
Do not use Thinner or any liquid for lens cleaning! Because its not VCR Head no carbon issue! Only dust!
Avoid making your PS2 over heated! Avoid long continues game play!

ja toinen

started getting disk read errors last summer. I first noticed it on Tekken Tag Team but son found that all of my CD-ROMs (blue backs) didn't work. They would work some times but there would be a screeching and clicking noise when loading. Most times I would get a disk read error. I never had problems reading DVD-ROMS or DVD movies. I was ticked because my 90day warranty had just expired, but I didn't do anything about it since most games that I play were DVDs.

After hearing that my nephew started having a similar read error experience, I decided to open my box and investigate. The problem was obvious once I got into the disk drive. The spindle was worn and mucked up causing the CD to slip when it was spinning up. That would explain the screeching and clicking. The reason My DVDs worked was that DVDs don't spin as fast. I tried cleaning the rubber ring on the spindle but it was still slipping.

I then investigated the mechanism. This was the first time I had opened a CD-ROM drive so this was new to me. The spindle has a magnetic hub and over the spindle there is a free spinning magnetic plate that is attracted to the hub when the spindle is raised so that it firmly sandwiches the disc. (Not firmly enough as it turns out). Another thing that I noticed is that when the disk is slipping on the spindle it gets unstable and wobbles, rubbing against the read head. That would explain the smudges and scratches on my CDs.

Seeing the wobbling, I figured the disk wasn't was being held down well enough. So here's what I did. I opened an old broken CD RW drive that I had and pulled the magnet off of the plate in that drive and stacked it on top of the magnet on the plate of the PS2 drive. Problem solved. I put the box back together and have been error free since.

My sister tried the same thing on my nephews machine and it works now too. Thinking I was on to something, I posted my fix on another forum (Play station repair on Network 54) in January and have since gotten confirmation from six other people that this fix works.

So give it a shot, especially if you are getting screeching and clicking noises, or if nothing else has worked for you. You don't necessarily to tear apart a CD ROM drive. One person used a refrigerator magnet.

juu onhan noi ihan hyvät toimivat vinkit tiivistettynä, joku vois kääntää ton suomeksi ja iskee faqiin

IMO PS2:sen laseria ei pitäisi säätää. Eiköhän ne $onyn teknikot ole sille valinneet jo parhaimmat asetukset. On tosin joillain auttanut tuo säätö, mutta taas osalla sitten huonontanut.

Että ei voi muuta sanoa kuin että teitä on varoitettu :D

Muutamia keinoja on tullut kokeiltua, kun ei millään viitsisi luopua koneesta pariksi viikoksi.
Toivottavasti näistä on jollekin hyötyä.
Ongelman alkaessa sitä luuli parikuukautta sitten vain pieneksi viaksi, joka häipyi, kun latasi pelin uudelleen, sitten ongelma paheni. No ei kun netistä katsomaan löytyykö korjausvihjeitä.
Vihjeitä löytyi paljon, muttei niistä ole ollut kovinkaa paljon apua.
Ensin avattiin kone ja tutkittiin onko sisällä paljon pölyä ( Älä tee jos takuu on voimassa, vaan vie korjattavaksi, takuuliuska tuhoutuu).
Puhdistin koneen erittäin hyvin ja yllätys yllätys
pelit toimivat, mutta vain noin viisi latausta.
Yksi hyvä vihje, joka tuntui lupaavalta oli laittaa scotchin teippiä levyreijän reunoille, mutta ei toiminut. Tällä toimenpiteellä olisi lisätty kitkaa, ettei levy luista ja kuulu sitä pientä ruksutusta.
Parhaiten olen saanut cd levyt toimimaan siten että ottaa kelkan ulos ja katkaisee virran sitten virta päälle ja painetaan "kelkka sisään" nappia ( sininen valo). Jotenkin on jäänyt tunne näin se vetää kelkan sisään hieman kovemmin ja se asettuu paremmin kohdalle. Tosin tuonkin joutuu nykyään tekemään noin 10 kertaa ennekuin homma toimii.
Onko kellään muilla kokemuksia vai olisiko sittenkin syytä viedä kone 118 korjaukseen. Saahan siitä sentään uuden ohjaimen vanhan tilalle.

tänään sain tehtyä keväthuollon masinaalle ja tuntuu ainakin vielä toimivan vallan mainiosti.
Puhdistin lukupäänlinssin ja magnetisoin CD/DVD asemasta metallista levyä, joka on vastakappaleena levynpyörittäjälle.
palataan asiaan parinpäivän päästä.

no, niin. Nyt on konetta testailtu suht huolella ja sehän toimii. Ei kertaakaan erroreita tullut ja naksutuskin on loppunut. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan crashi
no, niin. Nyt on konetta testailtu suht huolella ja sehän toimii. Ei kertaakaan erroreita tullut ja naksutuskin on loppunut. :D

Voisitkos crashi kuvailla hieman tarkemmin tuota huoltoasi, kuvia tms. tarjolla? Olisi varmaan käyttöä aika monelle!

sinisten PS2 levyjen lukuongelmat.

Jos ongelmia Playstation 2 CD-ROM levyjen luvussa (siniset), kone naksuu ja ei suostu latamaan, kuin parin uudelleen käynnistyksen jälkeen, niin kokeilkaa ihmeessä tällaista.
(kunhan takuu on mennyt umpeen tai muuten kaikonnut)

1. Koneenkansi auki.

2. CD/DVD asemankansi auki. (se on kiinni 3 tai 4 pienellä ruuvilla)
ja se kansi lähtee täysin ilman väkivaltaa pois, jos ei niin
siellä on vielä joku ruuvi kiinni.

3. Irroitetussa aseman kannessa on sellainen valkoinen pyöreä
muovilätkä (se mikä pitää levyä asemassa paikoillaan), siinä
on metallilevy (pyöreä) kiinni, pistä siihen metallilevyyn joksi-
kin aikaa joku toinen magneetti kiinni. (että levy magnetisoituu
paremmin ja pitää levyt tiukemmin kiinni) Sopivan magneetin
saa esim. jostain vanhasta CD-ROM asemasta.

4. Putsaa lukupäänlinssi VAROVASTI. Jos linssi pinnalla näkyy
vain pölyä, puhalla se puhtaaksi paineilmalla VAROVASTI.
Joka on luultavasti hellävaraisin keino. Itse puhdistin linssin
monitoriin tarkoitetun puhdistusliinan kulmalla.

5. kokoa kone

PS. Itselläni nuo temput auttoivat 100% (koputtaa puuta)
PSS. jokainen tekee sitten taas omalla vastuulla jne.

Jos on takuuta jäljellä tai ei muuten viitsi avata konetta, niin kannattaa ihmeessä kokeilla pelkkää puhdistus CD/DVD:tä sille, voi hyvinkin auttaa ongelmiin.

Viimeksi muokannut moderaattori:
PS2:sen virheensietokyky?

Mikäs on ton Pleikkari 2:sen DVD-aseman virheensietokyky
noin käytännössä? (esim. verrattuna PS1:seen).

Eli pyörivätkö pelit hyvin pienestä töhnästä/naarmuista
huolimatta vai tökkiikö?

Mun mielestä ainakin pleikkari ykkösen virheen sietokyky oli selvästi parempi kuin pleikkari kakkosen.

PS2:ssa ei tarvitse pelilevyn olla kuin hieman pölyinen niin peli ei välttämättä edes lähde käyntiin. PSX soitti vaikka hapankorppuja tuohon verrattuna.

Ylös Bottom