Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jore
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Ja tästä taas voisi vetää uuden johtopäätöksen. Luettua tekstiä ei ole ymmärretty ;)

Takuu ei tietenkään koske, jos itse koneen tipauttaa lattialle hyllystä. Vaikka takuu olisi voimassa. Takuullahan katetaan laitteen mahdolliset "valmistus" virheet.

En tarkottanu itse aiheutettua vahinkoa vaan iän myötä ilmeneviä vikoja. siis onko kukaaan saanu huollettua ilman korvausta?

Kiitoksia ohjeista, etsin eilen englannin kieliset ohjeet ja ajattelin säästää huollon tälle illalle.. ¨
Onneksi tuli tämäkin Faq tsekattua sillä täältähän löytyi samat ohjeet suomen kielellä:D

Ainut asia mikä vielä mietityttää, on lukupään siirtäminen, että saisi myös kaikki DVD:t näkymään, eli tohtiiko lukupäätä(sitä kiekkoa) siirtää itse..?

*ostin PS2:sen huuto.netistä viallisena, tarkoituksena huoltaa itse se (vaikka taitoa ei olekkaan:p )

Kelpaako siihen putsaukseen esim. haavapyyhkeessä oleva desifiointi-aine... tai sitten 70% etanolia sisältävä desifiointiaine..?

Noniin, nyt sitten ilmaantui ensimmäinen ongelma rakkaan pleikkarin kanssa.

Pelejä ladattaessa(ei aina) päästää "jurnutus"ääniä ja joskus ei peli lataudu vaan jää jurnaamaan. Eritoten eilen Max Paynea pelattaessa kone piti joka latausjakson kohdalla erittäin äänekästä mekkalaa. Pitääpä kokeilla nostaa kone pystyyn. Tämä toimii ainakin CD-soittimien kanssa.

Pelit kyllä toimivat kunhan ne ovat latautuneet.

Pleikka on ostettu 4.1.2002.

Miten nämä huoltojutut toimivat käytännössä takuun mentyä umpeen?

Re: Huolto!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JussiMan
Mulla ps2 pitää kauheeta soundii kun aukasee cd-luukun.
Onko kellään muulla ollut vastaavaa?
Takuuta olisi vielä pari kuukautta jäljellä.
Pitäislö kone viedä huoltoon?
Ääni vaan häiritsee, muuten toimii moitteetta.
Pelkää vaan että hajoo koko vehje.
Eikä oo rahaa ostaa toista ps2:sta!

Sama ongelma myös minulla, sellainen rätinä tai jokin...
Mitenkähän tuon sais korjattua?, ei viittis muuten täysin toimivasta koneesta luopua.

Jatkoa

Sillä lailla.

Tuolla aiemmin kerroinkin että takuu ajan umpeuduttua kone alkoi oikutella. Eli ei lue kunnolla levyjä, ongelmia sekä peli- että leffalevyissä.

Soitin puolisen vuotta sitten Egmontille ja he neuvoivat kääntymään takuuasioissa Oulun Gigantin (josta koneen ostin) puoleen. Siellä kaveri sanoi että ei mene takuuseen ja oma innostus hommaan loppui siihen.

Reippaana miehenä kuitenkin ruuvasin kannen auki ja putsasin vanupuikolla lukupään niin kuin tässä ketjussa on neuvottu. Ongelma korjaantui jonkin verran mutta vain tilapäisesti. Nyt puolivuotta myöhemmin kone on jälleen yhtä hankala levyjen kanssa.

Eli kysymys kuuluu:

Kun en ole mikään PS2 harrastaja ja aikaa/kiinnostusta koneen kanssa räpläämiseen ei tahdo riittää, miten silti saan koneen siihen kuosiin että se pyörittää omistamiani pelejä? Leffa-asiassa kyrpiinnyin jo aikanaan ja hommasin dvd -soittimen.

Takuuseen ei enää korjaus mene. Alanko ahdistelemaan nyt Gigantia vai Egmontia? Paljonko maksaa jos koneen antaa jollekin kuntoon laitettavaksi? Saako sitä kuntoon niin että siitä tulisi yhtä luotettava kuin uutena... jne.

Nim. Hajalla oleva Sonyn "kodin viihdekeskuksen" omistaja

Hankkimalla uuden koneen säästää hermoja. PlayStation 2:n hintaa laskettiin vähän aikaa sitten, joten kannattaa ainakin harkita.

Iselläni on vuoden alussa ostettu uusi ps2, tässä kerran pistin psonen:n levyn sisään, ja kone ei tunnistanut koko levyä, ei alkanut edes lukemaan. No ihmettelin vähän aikaa ja otin levyn pois sisältäj a kokeilin samaa uudestaan, kuului vain hitonmoinen "naksahdus", etten sanoisi paukahdus ja peli lähti käyntiin.. ongelmia ei sen jälkeen ole ollut ja takuutahan on vielä luonnollisesti, mutta pistää vähän ihmetyttämään, mistä tuollainen voi johtua, kun on suhkot uusi kone..

Mul on jo 2 pleikkarii menny paskaks, tää on nyt kolmas pleikka mikä mulla on, Takuuta onneks on lokakuun 14. päivään. Eka pleikka piti kauheeta pärinää kun levykelkka avattiin, kun levyn tunki sisään piti kauheeta meteliä ja teki naarmuja levyihin. Ei mitään, tokan pleikan sain sitte 2 viikon päästä, pelasin vice cityä ja laitoin pausen:"disc read error" ei muuta ku taas 2 viikoks korjaukseen, nyt on sitte toiminut taas ongelmitta pleikka.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Hankkimalla uuden koneen säästää hermoja. PlayStation 2:n hintaa laskettiin vähän aikaa sitten, joten kannattaa ainakin harkita.

Aika paskaa laatua on kyllä koneet kun lukupäät ei kestä kun hikisesti 2 vuotta jos edes sitäkään. Mun mielestä 5 vuotta on minimikesto niin kriittiselle komponentille kuin lukupää jota ilman pelikonsolilla ei tee mitään! Taas tässä on yks kaverin PS2 ihmeteltävänä, jossa on lukupää paskana :(

Toinen homma on se surullisenkuuluisa DVD toisto joka aiheuttaa aina vain ongelmia!

ei saatana eihän tommosta vehettä uskalla ainakaan käytettynä hankkia. melkein jokaisella ps2 omistajalla on ollu jonkin näkösiä ongelmia just lukupään kanssa.

jospa jäis odottelemaan että myynnissä on versio, jota ei tarvitse kiikuttaa huoltoon heti vuoden päästä. sitten on ehkä varaa jos ostaa uutenakin.

Oma toiminut jo vähän reilut pari vuotta ilman ainuttakaan ongelmaa lukupään tai muunkaan kanssa, sekä kaverilla myös. Ainoastaan tuulettimen melu häiritsee.

Käyttäjässä se vika on. :D

Yhä vielä toimii julkaisupäivänä ostettu PS2 täysillä ilman ensimmäistäkään lukuvirhettä tai jumiutumista.
Pari kertaa olen käyttänyt linssinpuhdistuslevyä sisällä ja siinä kaikki huolto mitä on tarvinnut tehdä.

Muuten, mikä on hyvä puhdistuslevy? Oma 'One For All' on huono koska siinä puhdistusharja on niin iso että levy on täysin epätasapainossa ja metelöi koneen sisällä, eikä puhdistustuloksesta´kaan ole oikein varma kun ei sitä uskalla pitää koneessa puolta sekuntia kauempaa. Lisäksi siinä on ne harjat aika tehottoman näköiset 'langanpätkät'

Milenkiintoista nähdä miten uusi hopeanvärinen laite toistaa levyt ja elokuvat kun siihen on lisätty DVD-R/RW toistomahdollisuus. Kannattaa ainakin testata käytetty kone jollain "ongelmalevyllä" joka "ehjässä" ps2:ssa kuitenkin toimii hyvin.

Kiitokset Ormille toimivista puhdistusohjeista. Käytin reilut puoli vuotta sitten puhdistettavana Euro American Video Servicessä ja maksoin siitä 55e. Nyt ongelmat palasivat, huomasin puhdistusohjeet ja nyt puhdistuksen jälkeen laite toimii hyvin, eikä maksanut yhtään mitään. Suosittelen! Eikä tarvitse miettiä kauanko laite toimii, kun sen voi pienellä vaivalla taas puhdistaa uudelleen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan pikkutassu81

Ainut asia mikä vielä mietityttää, on lukupään siirtäminen, että saisi myös kaikki DVD:t näkymään, eli tohtiiko lukupäätä(sitä kiekkoa) siirtää itse..?

Ikivanhaan viestiin vastaan, mutta voihan tästä jollekulle olla apua. Itse juuri korjasin oman koneeni joka kenkkuili oikein urakalla. Linssin puhdistus eí tuonut apua, mutta kulman säätö poisti kaikki ongelmat. Ei todellakaan ole vaikeaa eikä riskialtista, kun merkkaa sen alkukohdan jotta voi palata siihen jos onnistuu jotain ryssimään.

Eli jos ei joku DVD näy ja koneen purkaminen ei pelota, niin suosittelen kokeilemaan sen kiekon säätämistä.

minulla on ps2 ostettu elokuussa ja tänään aamulla toimi erittäin hyvin sitten lopetin ja laitoin virrat off tilaan mutta ei enään illalla kone tunnistanut mitään kun koikeillin ei toimi alkuperäiset pelit, dvd,musiikit ja eikä tunnissa mitään levyjä ei cd eikä dvd kone malli on spch-50004 musta versio 9 eli uusin malli

onkos tietoa mistä saan ostettua varaosia scph-5004 koneenseen

Ylös Bottom