Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Paolo sanoi:
Täällä myös kaivattaisiin opastusta toimenpiteeseen. Kannattaako koko laite avata puhdistusta
varten? (Vanha laite, takuuta ei enää jäljellä...) Laitteen sisukset ovat varmasti kauttaaltaan pölyssä,
ajattelin avata ja puhaltaa ilmalla enimmät pois.... Tyhmin ajatus koskaan?
Tässä linkki jossa opastus laitteen avaamiseen. Samaiselta sivulta löytyy myös kuvia.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

arttq sanoi:
Tässä linkki jossa opastus laitteen avaamiseen. Samaiselta sivulta löytyy myös kuvia.
Kiitoksia, tässä projektia illaksi. Kohta olis muuten myytävänä PS2 varaosiksi! :D

Edittiä:
Purkaminen, putsaaminen ja kasaaminen onnistuivat mainiosti, jäi vain yksi ylimääräinen ruuvi! :D
Ja kone pelittää kuin uusi!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Mun pleikkaris ilmenee semmonen onglema et se pitää jumalatonta ääntä kun sinne iskee pelin.
Kone raksuttaa äänekkäästi peliä muttei lue sitä. Mikähän vika siinä mahtaa olla? Ja olen puhdistanut lukupään tosin ilman tuloksia. Ilman levyä kone toimii moitteettomasti Browse-tilassa. Onko sen osat sitte jo kulunu?

Onko jollaki kokemuksia kyseisestä ongelmasta...?

Paljonko tommosen korjaus tulis maksamaa ...? vai pitäskö ostaa uus !?

Lämmin Kiitos vastauksista !

(sori, jos joku on tiedustellut kyseisiä asioita mut eihän hullukaan jaksa etsiä vastauksia näin pitkästä ketjusta:eek: :rolleyes: )
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Niin juu vielä kun koneen laittaa päälle niin siitä kuuluu iso ääni (sisällä ei cd:tä)... Ääni kestää noin viisi sekuntia.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

TiduZzZ sanoi:
Mun pleikkaris ilmenee semmonen onglema et se pitää jumalatonta ääntä kun sinne iskee pelin.
Kone raksuttaa äänekkäästi peliä muttei lue sitä. Mikähän vika siinä mahtaa olla? Ja olen puhdistanut lukupään tosin ilman tuloksia. Ilman levyä kone toimii moitteettomasti Browse-tilassa. Onko sen osat sitte jo kulunu?

Ääni tulee luultavasti siirtäjämuovista joka liikuttaa lukupäätä--> http://www.consoleportal.net/show_article.php?article_id=8&page_number=2
Siirtäjämuovi on todennäköisesti kulahtanut. Kannattaa kuitenkin kokeilla puhdistaa ja rasvata esim. CRC:llä (Varovasti) kiskoja joilla lukupää liikkuu, jolloin muoviin kohdistuva rasitus pienenee . Mutta jos vähänkin tuntuu epävarmalta tai koneessa vielä takuuta niin ei kannata ruveta rasvailemaan:)
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Juu kiitos airback, pitää kokeilla ja jos ei onnsitu niin ainahan sen voi laittaa korjuuksiin:D ,tommosen korjuu ja lisäosa ei kuulosta kalliilta?
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Jos vika on siinä siirtäjämuovissa niin http://www.gamehouse.fi saa ainakin sellasen metallisen vastaavan hintaan 19 ja vaihto on itekkin helppo tehdä.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Jes! Kone toimii taas! Vika oli siin siirtäjämuovis niiku epäilit Airback.:) .. putsasin sen ja laitoin takasi ja ny PELittää :D Varmaan pitää ostaa uus siirtäjämuovi jos tuo vanha ei jaksa kauaa toimia :eek: ...
Thanks !
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Mulla iski sellainen ongelma, kun juuri sain uuden pelin tässä, niin kone ei suostunut enää lukemaan sitä ollenka. (the disc could not be read) Muutaman muun pelin ja dvd levyn kanssa sama homma, ei mikään niistä toimi. Mikä neuvoksi?

edit.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Mites tun ps2:en saa nyt auki, oon ottanut ruuvit pois, pitääkö avata väkisin että varovasti kansi?
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Hirvee vaiva tuli, kun ei ollut oikeanlaista ruuvimeisseliä niihin pieniin ruuveihin, mutta saimpa toimimaan koneen paitsi ettei kone vieläkään pyöritä psone pelejä.
No siihen soveltuukin vanha kunnon psone kone...
 
Hopeinen johto?

Mulla ois yks pieni kysymys ;) Satuin tässä oman ps2:sen käyttään auki kun siellä oli jumalaton määrä törkyä... nyt kun sitä rupesin kasaamaan niin tuli pieni onkelma... sellanen hopean värinen hassuntuntuinen johto on nääs vaan siltä puolen kiinni missä on eject ja reset namiskat... elikkä mihinkäs tämä toinen puoli tulleepi?
 
Vastaus: Hopeinen johto?

V412 sanoi:
Mulla ois yks pieni kysymys ;) Satuin tässä oman ps2:sen käyttään auki kun siellä oli jumalaton määrä törkyä... nyt kun sitä rupesin kasaamaan niin tuli pieni onkelma... sellanen hopean värinen hassuntuntuinen johto on nääs vaan siltä puolen kiinni missä on eject ja reset namiskat... elikkä mihinkäs tämä toinen puoli tulleepi?
Jos oikein muistelen niin tuo oli se eniten varoiteltu juttu koneen avaamisessa. Takuu ei sitten ainakaan enää tarjoa mitään vastineeksi.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Eka postaus foorumille. :eek:

Mulla on ongelma, joka on tähän mennessä esiintynyt vain kahden pelin kanssa, toinen on NFS Underground, ja toinen NFS Carbon.

Peli toimii aluksi hyvin, ellei loistavasti, mutta pelin jatkuessa hetken, esimerkiksi kesken pelin (parhaat pelifiilikset käynnissä) PS2 alkaa lataamaan, ikäänkuin ajaisi autolla tyhjään, eli kuva "häviää" ja rupeaa lataamaan.

Lataa hetken, jonkä jälkeen kuva palautuu, jolloin onkin jo myöhäistä kääntyä. :mad:

Muut pelit kuten GT4 toimii todella hyvin, vastaava ongelma esiinytyy pelkästään em. kahdessa pelissä, joista Undergroundin kävin vaihtamassa kertaalleen oston jälkeen, koska tottakai syytin ekana peliä.

Oisko kellään vastaavia kokemuksia / jelppiä? :rolleyes:
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Putsaappa se kone. Vaikuttaisi siltä, että Pleikka 'hävittää' levyn kesken pelaamisen ja rupeaa metsästämään sitä uudestaan.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Yks lysti mulle tarjoaako takuu siitä mitään... Menny umpeenki vissiin joka vuos sitten... ainuva asia mikä kiinnostaa on että mihin se pirun johto menee....
 
Vastaus: Hopeinen johto?

V412 sanoi:
Mulla ois yks pieni kysymys ;) Satuin tässä oman ps2:sen käyttään auki kun siellä oli jumalaton määrä törkyä... nyt kun sitä rupesin kasaamaan niin tuli pieni onkelma... sellanen hopean värinen hassuntuntuinen johto on nääs vaan siltä puolen kiinni missä on eject ja reset namiskat... elikkä mihinkäs tämä toinen puoli tulleepi?

Täältä löytyy kuvalliset ohjeet PS2:n purkamiseksi:
http://www.modchip.ca/install/ps2/general/ps2apart.pdf

Katso kuvasta mallia reset/eject-kaapelin kiinnittämiseen.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Jees, nyt sitten sanoi PS2 Slim itsensä irti. Aika tarkalleen 2v vanha 70004 versio. Koitin selailla sivuja taaksepäin, muttei silmiin sattunut samoilla kuvauksilla mitään. Konetta en ole ruvennut availemaan, koska en viitsi sitä hajoittaa enempää tietämättömyydessäni.

Elikkä, kesken pro evo 6:n pelailun veti ruudun pimeäksi ja taustalle jäi vain yleisön äänet. Virtanapin painnalluksella ei ollut mitään vaikutusta, joten virtapiuha irti. Sen jälkeen ei kuitenkaan käynnistettäessä lähde kone mustaa ruutua pidemmälle, KUN levy on sisällä. Jos levy ei ole sisällä, menee alkuvalikkoon ihan normaalisti, mutta levyä ladatessa jää vain latailemaan edistymättä mihinkään. Jännä yksityiskohta on myös se, että levyn ollessa sisällä ei virtanappi tosiaan saa konetta sammumaan, vaan levyluukku pitää avata "vauhdista" ja sammuttaa sitten. Ikäänkuin koko kone odottaisi vain levyn latausta. Ääninä kuuluu vain vaimea tikitys.

Tunnistaako joku näillä kuvauksilla vian, johon ehkä jopa voisi vaikuttaa omilla korjaustoimilla vai pitääkö vain tyytyä etsimään lähin huoltopiste? Pahoittelen toki, jos vastaava vika on ollut tässä topicissa mutten huomannut/tunnistanut sitä ja kaippa täällä voi tyhmänä tiedustella muutenkin...
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Voisi kuvitella lukupäässä olevan jotain vikaa. Jos ei esim. useimmista marketeista löytyvät DVD-aseman puhdistussetit auta, voit omalla vastuulla kokeilla myös seuraavia ohjeita:
 
Ylös Bottom