Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jore
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla eivät enään toimi DVD-leffat. Yhdeksän kymmenestä
ei toimi, pitkän raksutuksen jälkeen Disc read error....kele.
Pelit kyllä toimii moitteettomasti ainakin tähän asti.
Olisin myös kiitollinen korjausvaihtoehdoista ja hinnoista.
En oikeen viittis erillistä DVD-soitinta ostaa, kun tuli tuostakin
aikoinaan 3000mk maksettua.
 
Huoh... Kaksi viikkoa mennyt jo eikä pleikkaa näy missään. Toivottavasti ne eivät ole antaneet koneen vain pölyttyä tätä aikaa. Toivot korkealla, että tulisi uusi kone tilalle tai ainakin korjailtu vanha.
 
Itse meinasin ostaa uuden PS2:n, kun ei se niin hirveästi maksa. PS2:ssani ei oikein mitkään muut toimi kuin DVD:t. Musiikki CD:t ei toimi ollenkaan, CD:llä olevat pelit toimivat joskus. Yleensä saan resetoida koneen useita kertoja ennen kuin toimii. Koneen ostin julkaisupäivänä, eli takuu ei ole voimassa.
 
Eihän se takuu oikeastaan merkitse mitään.
Kone kainaloon ja Egmontille. Jos eivät suostu korjaamaan, niin yhteys kuluttaja-asiamieheen.
Koneen _pitää_ kestää kauemmin, kuin tuo aika.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan crashi
Eihän se takuu oikeastaan merkitse mitään.
Kone kainaloon ja Egmontille. Jos eivät suostu korjaamaan, niin yhteys kuluttaja-asiamieheen.
Koneen _pitää_ kestää kauemmin, kuin tuo aika.


Pitäisi vain olla kuitti tallessa, eikös? En nimittäin ala etsimään pientä paperinpalasta isosta talosta...
 
Mihinhän voisin laittaa sähköpostia tavoittaakseni Egmontin? Hieman sekavat sivut heillä oli joten en sieltä mitään löytänyt.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Pitäisi vain olla kuitti tallessa, eikös? En nimittäin ala etsimään pientä paperinpalasta isosta talosta...

Et tarvitse kuittiakaan.
Ainakaan kuluttajaviraston lakimiehen mukaan.
Lehdissä oli muutama viikko sitten juttua, että kuittia ei välttämättä tarvitse.
 
Ostin tässä One-For-All merkkisen cd linssinpuhdistuslevyn.

PS2 on vielä tähänasti lukenut levyjä hyvin, mutta Star Wars EP2 dvd:llä se alkoi pitämään alussa naksutusta ja levyn tunnistamiseen meni tavallista kauemmin.
Sen jälkeen leffa kuitenkin pyöri moitteetta, sama toistui LOTR Special Editionin kanssa. Ajattelin siis että linssissä voisi olla pölyä joka haittaa levyn lukemista.

Laitoi puhdistuslevyn koneeseen ja alkoi kuulua karmiva raksutus ja meteli, lopulta tuli error ilmoitus. Pelkäsin jo että nyt se viimeistään hajosi ja poistin levyn pikaisesti.

Ohjeissa tosin kerrotaan että kaikki soittimet eivät välttämättä anna valita rraitaa 2 josta puhdistu pitäisi suorittaa, ja voi tulla virheilmoitus. Mutta levyn pitäisi silti olla suorittanut puhdistuksen.

Kokeilin sitten SW:EP2 levyllä josko alkuperäinen pikkuvika olisi poistunut, ja ilokseni huomasin että puhdistuslevy taisi todella toimia. Enää ei naksuta levyn tunnistusvaiheessa.

Suosittelen silti ko. levyä varauksella. Tässä oneforall merkkisessä on ainakin puhdistusharja aika tökerön näköisesti liimatulla yhdellä paksuhkolla lapulla levyn pinnalla, ja sen aiheuttama epätasapaino saattoi olla syynä siihen meteliin jonka levy sai aikaan PS2:ssa.

Markkinoilla on tietääkseni samalla periaatteella toimivia levyjä, joissa harjat on tasaisesti pitkin levyä, ja harjakset on myös 'kevyempiä'. Uskoisin että ne toimii paremmin.
 
ongelmiako???

onko mulla tavallista parempi säkä kun mun aikoja sitten ostettu PS2 toimii loistavasti kaikilla peleillä ja DVDeillä. Mun kone on sitä kuuluisaa 30004 mallia
 
Re: ongelmiako???

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Make
onko mulla tavallista parempi säkä kun mun aikoja sitten ostettu PS2 toimii loistavasti kaikilla peleillä ja DVDeillä. Mun kone on sitä kuuluisaa 30004 mallia

Samoin :D
 
Mullakin pelitti PS2 ihan hyvin 2 vuotta mutta nyt sitten on ilmennyt ongelmia. Tarkemmin kun mietin niin tuli myös Trainin Day-DVD:n kanssa read erroreita, mutta en niistä pahemmin välittänyt kun on tiedossa stand-alone-playerin osto. Mutta tuo Vice Cityn toimimattomuus oli viimeinen tikki. Pitää maanantaina sitten Egmontilla soittaa jos ei kukaan tosiaankaan tiedä sähköpostiosoitetta sinne?
 
Miten on muuten korjauksen laita silloin, jos koneen on avannut? Saako koneen korjauttettua sillä n. 100 euron hinnalla?

Tätä on varmaan jo ennenkin kysytty, mutta kysyn uudelleen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan lande
Miten on muuten korjauksen laita silloin, jos koneen on avannut? Saako koneen korjauttettua sillä n. 100 euron hinnalla?

Tätä on varmaan jo ennenkin kysytty, mutta kysyn uudelleen.

Ainakin silloin kun itse jouduin tuollaisen vaihdon tekemään, niin Egmontilta sanottiin, että sitä ei tehdä jos sinetti on murtunut.
 
Selvisinpä onneksi koko jupakasta ainakin toistaiseksi reilun 17 euron sijoituksella. Egmontilta suosittelivat huolellisen imuroinnin lisäksi kokeilemaan puhdistuslevyä. Paikalliselta Expertiltä löytyikin sitten One For Allin malli ja pakko myöntää että se auttoi. Kaikki edelliset ongelmat ovat poissa ja hyvä niin. Ja nyt pitää taas mennä Vice Cityä pelaamaan :)
 
Minulla on todellakin nyt paha ongelma. Kaksi peliä ei meinaa
lähteä käyntiin, ja nämä ovat GTA: Vice City sekä WWE Smackdown: Shut your mouth.

Iloisin mielin vihdoinkin sain Vice Cityn ja ajattelin että nyt sitten
sitä pääsee pelaamaan, mutta mitä helkuttia, kuului pari kertaa
naksutusta ja meni kauan, ja tuttu teksti "Disc Read Error"
ilmestyi ruudulle.

Olen moneen otteeseen kokeillut imuroida pienitehoisella imurilla,
puhdistuscd:llä yrittänyt puhdistaa lukijasilmää, mutta ei..
mikään ei tunnu auttavan, ja puren jo kynsiä kauhuissani että
PS2:seni on sittenkin rikki. Konsolin hankin 2001 loppupuolella,
kaikki toimi moitteettomasti, DVD-leffat pyörivät moitteitta.

Mutta kesälomalla kekkasin hankkia DVD Remote Control-kaukosäädin yhdistelmän, jonka mukana tuli päivityscd, joka
mukamas päivitti dvd-ajurit ja näinkin oletin, että nyt saisi
vihdoinkin kaukosäätimellä katsella peliohjaimen sijaan leffoja,
mutta mitäs ihmettä, mitkään leffoista ei meinaa lähteä
käyntiin, ja tulee taas se "disc read error"..olin menettänyt
uskoni Sonyn tuotteisiin, ja koko konsoliin.

Muut pelini pyörivät tällä hetkellä, paitsi Vice City ja se WWE.
Olen hyvin sanaton tässä tilanteessa, koska en olisi uskonut
koneeni hajoavan noin äkkinäisen helposti. Eihän uusikaan
PS2 maksa paljoa, mutta en tuhlaa saakutisti rahaa ja vaivaa
johonkin korjaamoon, kun uusi kone on aina parempi.
 
Siis saattaisi olla kyseessä vika itse DVD-ajureissa? Varmaan kannattaa ottaa yhteyttä Egmonttiin, ja kysyä jos he voisivat jotain asialle tehdä. Tai sitten viedä liikkeeseen josta konsolin ostit. En usko että pelkkien ajurien päivittäminen on hirveän suuri taikka kallis operaatio.
 
Eilen vein oman koneen takuuhuoltoon, kun heitti koko ajan Vc:tä pelatessa "Error readin Grand Theft Auto Vice City DVD" tekstiä ruudun alas. Muutkaan pelit eikä DVD:t toiminut. Kone piti kokoajan ihme nakutus ääntä pelatessa.
Sanoi pelikaupassa, että ei tule sama kone takaisin. Elikkä lähettää varmaa uuden PS2:den. Kestää kuulemma pari viikkoa ennen kun tulee kone takasin. Ketuttaa kun ei pääse lahja pelejä pelaamaan. :mad:
 
Helv*tin hauskaa. Pleikka on ollut poissa jo kuukauden. Pari päivää sitten soitin ja kysyin tilannetta ja sanottiin, että kone on maahantuojalla. Nyt meni sitten viimeisetkin toiveet pelailla Burnout 2:sta joululomalla.... Prkl.... :mad:

EDIT: :D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pleikka tuli sittenkin, eikä ihan mikä tahansa pleikka vaan uusin versio uusimmilla ajureilla :). Joulu pelastui sittenkin!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
DemonWithin menix sulla päälle kuukaus, että sait uuden koneen.
Mitä sulla muuten oli vikana?
Kauan kesti että se meni ees maahantuojalle?
Nyt alkaa kyllä huolestuttaa että menee pitkälle seuraavaa vuotta ku saan omani takasin. Vitt....! :mad:
 
Ylös Bottom