Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 kuolinkoreissaan

LMR

New Member
Jo muutama kuukausia sitten huomasin, että PS2 ei enä pyöritä kunnolla kaikkia PSonen pelejä. Pari päivää sitten kokeilin ennen koneessa toiminutta PSone-peliä, ja kas kummaa, kone piti hirveätä meteliä eikä suostunutkaan enää lukemaan kuin todella hitaasti. No, takuu oli jo mennyt, joten päätin avata PS2:sen. Revin kannen irti, mutta en päässyt käsiksi lukupäähän, koska en löytänyt tarpeeksi pientä ristipäämeisseliä. Laitoin kannen takaisin, mutta ruuvien kanssa tuli vähän ongelmia enkä saanut niitä pienellä meisselinkorvikkeella kovinkaan kireälle.

Kone oli jo aiemmin joskus pitänyt uhkaavaa korinaa pelejä pelattaessa, mutta nyt ääni on entistä pahempaa. Se tulee aina kun laittaa koneen päälle, tosin tällöin vain pariksi sekunniksi. Kelkka avautuu viiveellä ja sitten ääni saattaa loppua tilapäisesti. Esimerkiksi NHL2k3:ssa ääntä ei kuulu yleensä kuin jäähyjen tullessa, mutta joskus kone innostuu metelöimään kesken pelinkin. GTA:Vice City taas ei toimi edes noin hyvin, kone alkaa metelöimään usein autoon mennessä, ja peli tilttaa viimeistään kun painaa Start-nappulaa. Joskus taas tulee error, jonka mukaan DVD:tä ei voi lukea. Ehdotuksia? Kone siis alkaa silloin tällöin pitämään outoa ääntä, jonka saa monesti lakkaamaan tilapäisesti kääntämällä konsolia. Ehkä jotain on löystynyt, ja kone meni vain pahempaan kuntoon kun kääntelin sitä availlessani ruuveja...

Jos korjaamoon kannattaa mennä, niin osaako joku suositella tamperelaista, mahdollisimman halpaa ja hyvää PS2-korjaamoa?
 
Itselläni oli sama ongelma.Vice City bugitti autoon mentäessä ja en löytänyt sopivaa meisseliä.Korjaamoon tieni vei ja sieltä vaan sanottiin että kone on perkeleenmoisessa pölyssä.Lasku ei ollut iso ja kone ei ole temppuillut...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Jos korjaamoon kannattaa mennä, niin osaako joku suositella tamperelaista, mahdollisimman halpaa ja hyvää PS2-korjaamoa?
Game Housea on täällä ennenkin suositeltu (itselläni ei tosin ole omakohtaista kokemusta kaupasta). Kannattaa kuitenkin katsoa sivut ja kysyä sähköpostilla asiasta (tai miksei mennä paikankin päälle).
 
Joo mulla on vähän sama ongelma alkanut ilmestymään.
Eli masiina pitää hirveetä mekkalaa tiettyjä pelejä ladattaessa ja eilen cd:tä kuunnellessa pätki välillä ihan mukavasti.

Tod. näk on ongelmana tuo usein mainittu pöly. Tarttis vissiin viedä huoltoon.

Tietääkö vaikka Frank Nyberg pystyykö Kimmon Pelin kautta korjauttaa mustan laatikon(ihan ku en ite jaksais mennä käymään siellä)?

Kiits.
 
Re: Re: PS2 kuolinkoreissaan

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Game Housea on täällä ennenkin suositeltu (itselläni ei tosin ole omakohtaista kokemusta kaupasta). Kannattaa kuitenkin katsoa sivut ja kysyä sähköpostilla asiasta (tai miksei mennä paikankin päälle).

Kannattaa nimenomaan mennä paikanpäälle tuossa liikkeessä, ei ole mikään ebusiness-ihmemaa meinaan. Mutta ainoa paikka tampereella mihin veisin koneeni huoltoon jos olisi tarvis.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan HCORE
Tietääkö vaikka Frank Nyberg pystyykö Kimmon Pelin kautta korjauttaa mustan laatikon(ihan ku en ite jaksais mennä käymään siellä)?

Kiits.

Tietää.


Kyllä voi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Tietää.


Kyllä voi.

Kiitän. Täytyypä kunnioittaa Kimmoa visiitillä.

Ihme kusetusta toi "korjaus"-meininki. Soitin eilen huvikseni masiinan ostopaikkaan Lohjan Teknisille, että toimisiko homma heidän kauttaan.

Mä en tiennyt, että korjaus meinaa sitä, että he antavat tilalle takuukorjatun PS2:n paskaksi menneen tilalle jotain 100 euroa vastaan. Ihme paskameininki.

No aina sitä oppii uutta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan HCORE
Kiitän. Täytyypä kunnioittaa Kimmoa visiitillä.

Ihme kusetusta toi "korjaus"-meininki. Soitin eilen huvikseni masiinan ostopaikkaan Lohjan Teknisille, että toimisiko homma heidän kauttaan.

Mä en tiennyt, että korjaus meinaa sitä, että he antavat tilalle takuukorjatun PS2:n paskaksi menneen tilalle jotain 100 euroa vastaan. Ihme paskameininki.

No aina sitä oppii uutta.

Mikäli tuo Kimmo ei itse korjaa noita, vaan lähettää maahantuojalle. Niin sama homma kyseessä, et tule saamaan samaa vehjettä takaisin. Vaan takuukorjatun laitteen.
 
Enpä ole vielä ehtinyt minnekään viedä, kun ei rahaakaan ole. Vähän kyllä epäilyttää tuo korjaukseen vieminen, kaverit kun ovat kertoneet tarinoita, joissa myyjä kertoo että lukupää pitää vaihtaa, vaikka oikeasti koneessa on vain pölyä. Sitten tietämättömältä asiakkaalta nyhdetään lukupään hinta plus korjauskulut. Sounds nice. Mutta kai tuo on ainoa järkevä ratkaisu.

Ja ehkä se lukupään vaihto siinä mielessä voisi olla kannattavaa, että PS2:seni ei ole suostunut lukemaan PSonen pelejä kuukausiin. Tai sitten sekin voi johtua siitä pölystä, kai se on parasta vain kertoa, että pelit eivät oikein toimi. Myöhemminhän sitten voin mennä vielä valittamaan, kun PSonen pelit eivät toimi. :rolleyes:
 
Nojoo, tulipahan vietyä korjaukseen paskalaatikko.
Pari viikkoo pitäisi mennä niin on takuukorjattu masiina himassa.

115 euroo...shiiiiiiiiiiit.
 
En onekseni ole joutunut vielä koskaan viemään mitään laitetta takuuaikana korjattavaksi, mutta eikö takuukorjaus pitäisi olla periaatteessa täysin kuluttajalle maksuton?
HCORE, miksi suostuit maksamaan 115 euroa takuukorjauksesta? Ei kai huoltolike vaan huijannut sinua :(

Edit: Juu, niinpä olitkin maininnut aiemmin että kyse oli korjattavan laitteen tilalle saatavasta takuuhuolletusta laitteesta.
Anteeksi että luulin sinua tyhmäksi ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt on, HCORE, sinua kusetettu ja rankasti! ;) Takuuhuolto on kuluttajalle aina ilmainen takuuajan aikana, kunhan vika ei ole todistettavasti itseaiheutettu (vasara :D ).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan puhveli
Nyt on, HCORE, sinua kusetettu ja rankasti! ;) Takuuhuolto on kuluttajalle aina ilmainen takuuajan aikana, kunhan vika ei ole todistettavasti itseaiheutettu (vasara :D ).

Hehehe. Ei ole paskaks menneessä koneessa enää takuuta. SEN tilalle tulee takuukorjattu rohjo.

Kirjoitin hilppasen epäselvästi.:D En mä nyt ihan noin juntti ole kuitenkaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
:(

Edit: Juu, niinpä olitkin maininnut aiemmin että kyse oli korjattavan laitteen tilalle saatavasta takuuhuolletusta laitteesta.
Anteeksi että luulin sinua tyhmäksi ;)

Sellaista on sattunut ennenkin:D
 
Heh...enpä vieläkään ole vienyt konetta huoltoon. Päätin taas muutama päivä sitten avata koneen omakätisesti, kun luulin löytäneeni sopivan ruuvarin. No enkös minä vetäissyt sitten sen kotelon vähän liiankin kovaa irti, ja hopeinen johto joka vie virtanappiin ja ejectiin taisi joutua liian kovaan vetoon. Mitään ei ole katkennut, mutta joka tapauksessa napit eivät enää toimi...saa nähdä, että kuinka suureksi lasku nyt kasvaa :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Heh...enpä vieläkään ole vienyt konetta huoltoon. Päätin taas muutama päivä sitten avata koneen omakätisesti, kun luulin löytäneeni sopivan ruuvarin. No enkös minä vetäissyt sitten sen kotelon vähän liiankin kovaa irti, ja hopeinen johto joka vie virtanappiin ja ejectiin taisi joutua liian kovaan vetoon. Mitään ei ole katkennut, mutta joka tapauksessa napit eivät enää toimi...saa nähdä, että kuinka suureksi lasku nyt kasvaa :D

Minulla se lähti irti kun putsasin konetta sisältä pelien lukuongelmien takia, mutta sen saa kiinni ihan omin voimin. Kuvaa en voi ottaa, ja vähän hankala selittää, mutta sille johdolle on oma paikka siellä koneen sisuksissa. Paikka selviää ihan loogisesti, eli mallaa kantta koneen päälle ja katso mihin päin johto sojottaa (muistaakseni koneen sivussa lähempänä taka- kuin etuosaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Heh...enpä vieläkään ole vienyt konetta huoltoon. Päätin taas muutama päivä sitten avata koneen omakätisesti, kun luulin löytäneeni sopivan ruuvarin. No enkös minä vetäissyt sitten sen kotelon vähän liiankin kovaa irti, ja hopeinen johto joka vie virtanappiin ja ejectiin taisi joutua liian kovaan vetoon. Mitään ei ole katkennut, mutta joka tapauksessa napit eivät enää toimi...saa nähdä, että kuinka suureksi lasku nyt kasvaa :D
noita piuhoja saa kyllä netistä tilata, jos et viitsi turhaan korjaamolle maksaa. En valitettavasti muista mitään varmaa osoitetta kertoa, mutta katseleppa netistä. Noita piuhoja hajoilee aika paljon kun porukka korjailee koneitaan itse.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck
noita piuhoja saa kyllä netistä tilata, jos et viitsi turhaan korjaamolle maksaa. En valitettavasti muista mitään varmaa osoitetta kertoa, mutta katseleppa netistä. Noita piuhoja hajoilee aika paljon kun porukka korjailee koneitaan itse.

LMR:n mukaan mitään ei katkennut, eli ei varmaan kannata uutta tilata... :)

Kerropa LMR saatko liitettyä johdon takaisin, jos ei onnistu niin voin katsoa mihin se tarkalleen menee. Ei kannata lähettää huoltoon irronneen johdon takia, kone saattaa toimia putsaamisen jälkeen kunnolla (näin minulla kävi).
 
Ylös Bottom