Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 + Labtecin 2.1 tietokone ääni laitteet.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EmpirioN
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

EmpirioN

New Member
Juu, eli mulla olis tämmöinen juttu:

Ostin PS kakkosen myös oman pikku kotiteatterin toivossa.
Kuulin vaan että siihen voi liittää tietokoneen kajari settejä, joten
viimeinenkin syy olla ostamatta PS kakkosta oli poissa.

Olisihan se pitänyt arvata että mahtava Philips TV:ni tulee aiheuttamaan ongelmia. Siinä kun ei ole mitään muuta liitäntää kuin antenni liitäntä. Aivan, vaikka TV hankittiin 1993!
No, Joulun pelasti RFU adapteri, mutta nytten käy TV:n piippari käymään hermoille ja haluaisinkin liittää Labtecin systeemin pleikkaan.

Lyhyesti: Mihin PS kakkosen porttiin pistän Labtecin kajarit kiinni ja millä piuhalla? :confused:
Vai onnistuuko se ollenkaan? (näinkin olen kuullut...)

Kiitoksia jo etukäteen.

Ei ole mahdotonta.

Sinulla on varmastikin videonauhuri kiinni televisiossasi, kytkettynä RF-antennikaapelilla.

Videonauhurissasi on varmastikin scart-liitäntä.

PlayStation2:n mukana tulee kaapeli, jossa on piuhat komposiittivideolle(keltainen) sekä äänille(valkoinen, punainen). Mukana tulee myös adapteri, jolla nuo piuhat voidaan kytkeä scart-liittimeen.

Kytke siis keltainen liitin tuohon adapteriin, ja törkkää se videoiden takana olevaan scartiin. Vedä äänipiuhat (punainen, keltainen) Labtecin kajareihin (jos eivät mene suoraan, joudut ostamaan sopivan adapterin esim. Biltemasta).

Sen jälkeen valitse videoista kanava nolla, tai AV-kanava (tsekkaa manuaali tai kokeile itse), jolloin videokanavalla näkyy PS2:n kuva.

Voila.

t. Ola

Hmm... Joo, onhan mulla scart videoissa...Pitää vain ostaa se adapteri vaikka biltemasta, siis niille kajareille. Mutta pitääkö sillon olla video päällä, siis näkyykö PS kakkosen kuva ollenkaan jos video ei ole päällä?

Kiitoksia tiedostoista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EmpirioN
Hmm... Joo, onhan mulla scart videoissa...Pitää vain ostaa se adapteri vaikka biltemasta, siis niille kajareille. Mutta pitääkö sillon olla video päällä, siis näkyykö PS kakkosen kuva ollenkaan jos video ei ole päällä?

Kiitoksia tiedostoista.
Kyllä, videonauhurin on tällöin oltava päällä, ja videonauhurista AV-kanava(scart) valittuna.

En tunne tuota Labtecin settiä, mutta luultavasti siinä on äänisisääntulona stereojakki, eli siihen sopii liitin, jollainen löytyy tavallisista kuulokkeista. Siinä tapauksessa tarvitset sellaisen adapterin, jossa on toisessa päässä stereojakki (samanlainen kuin kuulokkeissa) ja toisessa päässä naaraspuoliset (niissä on reikä =) RCA-liittimet. Joko Biltemasta tai elektroniikkaliikkeestä. Esim. Partco.fi myy juuri tällaista adapteria, hinta 1 euro.

En minä sinulle mitään tiedostoja ole lähettänyt. =)

t. Ola

Tässä muuten sama setti, paitsi mulla vain 2 satelliittia.
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=173141443016

Joo, stereojakki on äänisisääntulona, eikun hankkimaan liitintä.
Voinhan sitten katsoa DVD-leffoja ilman mitään "vihreitä" ruutuja?

Entäs sitten mahdollisuus kytkeä suoraan PS2:sen porttiin äänet? Vai meneekö homma silloin vielä hankalammaksi?

Alkaa kyllä jo tulla mieleen ostaa uusi TV...Mutta kun ei ole rahaa. :P

Tiedostoista = tiedoista. Kymin slangia :P

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EmpirioN
Tässä muuten sama setti, paitsi mulla vain 2 satelliittia.
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=173141443016

Joo, stereojakki on äänisisääntulona, eikun hankkimaan liitintä.
Voinhan sitten katsoa DVD-leffoja ilman mitään "vihreitä" ruutuja?

Entäs sitten mahdollisuus kytkeä suoraan PS2:sen porttiin äänet? Vai meneekö homma silloin vielä hankalammaksi?

Alkaa kyllä jo tulla mieleen ostaa uusi TV...Mutta kun ei ole rahaa. :P

Tiedostoista = tiedoista. Kymin slangia :P
Hmm, DVD-toisto voikin sitten olla ongelma, koska Macrovision saattaa aktivoitua aiheuttaen kuvaan häiriöitä (tunnistaa videonauhurin). Kokeilemalla selviää. Tuo on kuitenkin ainoa tapa saada äänet ulos DVD-elokuvilla tässä sinun tapauksessasi. Macrovisionin saa poistettua ainoastaan asiaankuuluvalla mod-piirillä, tai Macrovisionin poistoon tarkoitetulla laitteella (ps2:n ja television väliin). DVD RegionX ei poista Macrovisionia.

Vihreyttä ei pitäisi esiintyä (käytössä on komposiittisignaali, ei RGB), mutta Macrovision tekee aktivoituessaan kuvasta sietämättömän katsella. Kirkkaus muuttuu koko ajan, kuva väreilee ym. epämiellyttävää.

t. Ola

Joo, mutta kyllä mä kokeilen, sittenhän sen näkee. Sit jos ei, ostan vaikka TV:n missä on S-video liitin. Tai, ainakin sitten scart-liittimellä varustetun TV:n.

Jokatapauksessa, kiitoksia sulle vaan. :)

Ylös Bottom