Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 Linux hype!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Warjo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Usb:n ja firewiren kautta kyllä voi siirtää dataa kunhan on vaan sopivat ohjelmat/ajurit, mutta jos jollain on valmiina kasa video cditä niin niitä ei pysty katsomaan suoraan cdltä.
 
No joo, eipä häiritse vauhtia paljon kun koneeseen tulee 10/100 verkkokortti ;). Niitä pätkiähän voi katella sitten jos himassa on verkko virittelemällä samba ps2:een ja hakee suoraan pc:ltä.

On tuo kyllä tietty ikävää jos sitä ei pysty Linuxissa kiertämään.
 
Aivan varmasti joku tekee Ps2 linuxille jonkun ajurin/ohjelman, jolla pystyy sitten musa cditä ja muita käyttämään. Tai voihan tuo onnistua jollain modillakin...
 
PS2FIN avaa BBS:ään oman Linux-alueen, kunhan linux-kitit tulevat myyntiin. Ehkä aiemminkin, jos aihetta ilmenee. Sitä ennen listaan tähän muutamia linkkejä:

Sony Europen virallinen lehdistötiedote linux-kitistä ja sen sisällöstä

PS2-linux-kehitystä voi seurata SCEEn sivuilta

"Register your e-mail address here ps2linux-request@technology.scee.net with the message "subscribe" - Anyone registering for interest on our mail list will be contacted when pre-ordering becomes available. " Voit täyttää myös kaavakkeen webissä.

Linux for PlayStation Community ja FAQ.

Kuva linux-kitistä

Ruutukuva PS2 linuxin X Windowssista
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan lande
Aivan varmasti joku tekee Ps2 linuxille jonkun ajurin/ohjelman, jolla pystyy sitten musa cditä ja muita käyttämään. Tai voihan tuo onnistua jollain modillakin...

Tuo osa PS2:n kopiointisuojausta on hardwaressa ja sitä ei voi ohittaa softalla. Kuten sanoin modpiirillä (esim usbmod, neo2.x) tuokin voi kiertää.
 
ei tuo kopiosuojaus koske musiikki cd:itä, ite olen ainakin soittanut ps2:llani poltettuja cd:itä ilman mitään modia, kokeilkaahan itse, niin näette.
 
Vanhojen viestien lukeminen kannattaa, varsinkin kun ovat vieläpä samassa ketjussa...
Jos joku odottaa että linuxille saisi playerin jolla voisi kunnella/katsoa cd:lle poltettuja mp3/divx tiedostoja, niin se ei tule onnistumaan ilman modpiiriä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeesus
ei tuo kopiosuojaus koske musiikki cd:itä, ite olen ainakin soittanut ps2:llani poltettuja cd:itä ilman mitään modia, kokeilkaahan itse, niin näette.

Mutta kun mp3:sia, divx:a tai video cdita ei voi polttaa audio cd:na (musiikki cd) vaan ne pitaa polttaa datana.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rotuseal
Vanhojen viestien lukeminen kannattaa, varsinkin kun ovat vieläpä samassa ketjussa...

Mitä tarkoitat???

Minä ainakin haluaisin katsoa video cdeita suoraan cd:ltö enkä siirtää niita kovalevylle tai polttaa johonkin uuteen formaattiin kopiointisuojauksen kiertamiseksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeesus
ei tuo kopiosuojaus koske musiikki cd:itä, ite olen ainakin soittanut ps2:llani poltettuja cd:itä ilman mitään modia, kokeilkaahan itse, niin näette.

Jep, mutta audio-CD:eet eivät toimi PS2 Linuxilla.
http://playstation2-linux.com/faq.php
"Can I play CD audio discs using Linux (for PlayStation 2)?

No. The system is only able to read PlayStation and PlayStation 2 CD-ROM and DVD-ROM discs. You may play audio CDs by first shutting down Linux and resetting the console with the audio CD in the drive."


Surku sinänsä... :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto


Mitä tarkoitat???

Minä ainakin haluaisin katsoa video cdeita suoraan cd:ltö enkä siirtää niita kovalevylle tai polttaa johonkin uuteen formaattiin kopiointisuojauksen kiertamiseksi.
Kysymys, johon kirjoitin vastaukseni on näköjään joko poistettu tai muokattu; kysymykseen meinaan oltiin vastattu jo pariinkin otteeseen.
 
Rotuseal, Minä en kysynyt mitään vaan kerroin tuosta kopiointisuojauksesen toiminnasta jota kaikki eivät varmaankaan tunne.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto
Rotuseal, Minä en kysynyt mitään vaan kerroin tuosta kopiointisuojauksesen toiminnasta jota kaikki eivät varmaankaan tunne.
Nyt alkaa jo mennä sekavaksi tämä juttu :) minä tiedän, että sinä et kysynyt mitään, mutta hyödynsin tuota kopiosuojauskirjoitustasi vastauksena jollekulle toiselle, joka sitten joko poisti tai muokkasi omaa viestiään johon vastasin. Meniköhän nyt tarpeeksi sekavaksi...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rotuseal
Nyt alkaa jo mennä sekavaksi tämä juttu :) minä tiedän, että sinä et kysynyt mitään, mutta hyödynsin tuota kopiosuojauskirjoitustasi vastauksena jollekulle toiselle, joka sitten joko poisti tai muokkasi omaa viestiään johon vastasin. Meniköhän nyt tarpeeksi sekavaksi...


Sorry, minä muokkasin omaa viestiäni, kun en huomannut että siihen oli jo vastattu...


:(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
TV toimii sittenkin...

Pätkä Linux for PlayStation 2 Comin FAQ:sta

Can I use a TV as my display ?

Yes. However, it is necessary to install Linux (for PlayStation 2) for the first time using a compatible VESA Monitor that
supports "sync on green". Once Linux has been installed, it is possible to configure it to boot using TV display from then
on. Some digital TV (DTV) modes are also supported (separate cables may be required for DTV).

Loistavaa.. monitoria ei tarvi kuin "ekaa kertaa" asennettaessa.

T:Sami
 
Ylös Bottom