Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 näyttää DVD:t vihreänä

nipa

New Member
Eli minultä löytyy PS2 Slim-versio. Hyvin toimii muuten(pelit pyörittää kuten pitääkin), mutta DVD:t näyttää pelkästään vihreän värisävyinä. Ennen toimi kaikki hyvin, mitä nyt simpsonien tuotantokausia olen katsellut, mutta nyt on alkanut niitä ja muitakin DVD:eitä näyttämään vihreinä. Eli kaikki värit siis muuttuvat vain vihreän eri sävyiksi. Kaapelissa ei ole vikaa, olen kahdella eri kaapelilla kokeillut.

Mikä siis tuossa on vikana, ja voiko sitä korjata mitenkään?
 
Vastaus: PS2 näyttää DVD:t vihreänä

Eli minultä löytyy PS2 Slim-versio. Hyvin toimii muuten(pelit pyörittää kuten pitääkin), mutta DVD:t näyttää pelkästään vihreän värisävyinä. Ennen toimi kaikki hyvin, mitä nyt simpsonien tuotantokausia olen katsellut, mutta nyt on alkanut niitä ja muitakin DVD:eitä näyttämään vihreinä. Eli kaikki värit siis muuttuvat vain vihreän eri sävyiksi. Kaapelissa ei ole vikaa, olen kahdella eri kaapelilla kokeillut.

Mikä siis tuossa on vikana, ja voiko sitä korjata mitenkään?

Kaapelivialta kyllä kuulostaa. Jotkut RGB:t pukkas muistaakseni vihreää vähän reilummasti.
 
Vastaus: PS2 näyttää DVD:t vihreänä

RGB kaapelilla näyttää aina vihreänä dvd:t.
se on sonyn kopiosuojaus ja sama homma myös ps3:ssa.
 
Vastaus: PS2 näyttää DVD:t vihreänä

Se on itse asiassa Macrovisionin kopiosuojaus ja se on aika lailla pakollinen tietyn tyyppisille laitteille mikäli niitä haluaa laillisesti myydä. En nyt muista tarkkaan (enkä pikaisella googlauksella löydä) mutta muistaakseni pykälä meni jotenkin niin, että "mikäli laitteessa ei ole omaa scart-liitintä (kaikki pelikonsolit, siis sisääntulo) se EI SAA antaa DVD:ltä RGB-signaalia ulos". RGB:n käyttäminen ja Macrovisionin signaalin huomaaminen aiheuttaa sen, että laite pukkaa vihreää ja se on siis ihan tarkoituksenmukaista (joskin täyttä tuubaa mutta niinhän monet tietotekniset pykälät ovat muutenkin)

Hauskaa kun ihmiset ympäri intterwebbien aina jaksaa valittaa tästä ja haukkua typeriä "Sonyn kopiosuojauksia" kun Sony (tai MS tai kukaan muukaan) ei loppujen lopuksi voi asialle mitään. Se suojaus on pakko olla (ja on ollut olemassa jo 15 vuotta) tai konsolia ei yksinkertaisesti monilla markkina-alueilla saisi myydä. PS2:n ja kuvaputkitöllön omistajalle tilanne on tietysti typerä kun joutuu vaihtamaan kaapelia kun vaihtaa pelaamisesta leffan katseluun. Uusilla konsoleilla ja HD-töllöillä hommasta selviää helpoiten käyttämällä HDMI:tä, jolla toimii kaikki.
 
Vastaus: PS2 näyttää DVD:t vihreänä

Jos töllössäsi on 2 scart paikkaa, koita siihen toiseen. Jos ei ole, kato onko esim. videoissa niin, ja siihen sit kiinni. sit näkyy normaalisti.
 
Ylös Bottom