Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2-pelihorisontissa näkymässä jo loppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 100NX
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

100NX

Member
Nyt kun God of War 2:n on ilmestynyt PS2:lle en näe mitään kiinnostavaa lähitulevaisuuden tuovan. Onko kohta aika käydä läpi jo ilmestyneet, mutta vielä testaamatta jääneet helmet ja vaihtaa PS3:sta silmään? Samaa mieltä tai onko jotain kiinnostavaa tulossa?

Vastaus: PS2-pelihorisontissa näkymässä jo loppu?

Kesäkuussa (ilmeisesti) Euroopassa ilmestyvä Rogue Galaxy (Level 5) on ehkä vielä yksi odottamisen arvoinen peli japskirope-faneille.
Sen jälkeen kyllä Sonyn omakin anti hiipuu SingStar- ja Buzz-päivitysten tasolle ja varmasti vielä ensi syksynä nähdään ainakin EA:n urheilu- ja ehkä muidenkin pelien vuosipainokset.
Sittenhän on tulossa se Manhunt 2, joka on tulossa myös Wiille.

Mutta jos on helmiä jäänyt väliin, niin kannattaa nyt käydä ne ihan rauhassa läpi ennen ensi joulua, jolloin uskon PS3:n pelivalikoiman viimeistään maistuvan "PS2-veteraaneille".

Kannattaa odottaa Odin Sphere nimistä julkaisua, josko se vaikka julkaistaisiin Euroopassakin (julkaisu P-A:ssa 22. toukokuuta). Lajityyppinä siis 2d-Castlevaniamainen toimintarope aivan uskomattoman kauniilla graffoilla höystettynä. Sai Famitsulta 9, 9, 7, 7 (32/40) ja Play Magazinelta täydet pisteet, eli ei ainakaan ensimmäisten arvosteluiden perusteella mikään kelvoton tekele.

FamaZ sanoi:
Kannattaa odottaa Odin Sphere nimistä julkaisua, josko se vaikka julkaistaisiin Euroopassakin (julkaisu P-A:ssa 22. toukokuuta). Lajityyppinä siis 2d-Castlevaniamainen toimintarope aivan uskomattoman kauniilla graffoilla höystettynä. Sai Famitsulta 9, 9, 7, 7 (32/40) ja Play Magazinelta täydet pisteet, eli ei ainakaan ensimmäisten arvosteluiden perusteella mikään kelvoton tekele.

Jos siis joku nyt Famitsun arvosanoille antaa mitään paino-arvoa. Mutta hienolta peli näyttää. Ei se kyllä minusta Castlevaniaa ole nähnytkään, mutta jospa se olisi pelattavan arvoinen Japsi-winetys. Parasta kaksdeetä teknisesti mitä minä olen nähnyt.

(no ei silti ole NEO-GEO:ta ohittaminen)

Oliver sanoi:
Kesäkuussa (ilmeisesti) Euroopassa ilmestyvä Rogue Galaxy (Level 5) on ehkä vielä yksi odottamisen arvoinen peli japskirope-faneille.
Samaten Square Enix/Ubisoft julkaisee pitkään panttaamansa Valkyrie Profile 2 Silmerian euroopassakin ilmeisesti tulevan kesän tai alkusyksyn aikana. Paras JRPG mitä itse olen PS2:lla pelannut, joten suosittelen ehdottomasti tutustumaan. Peli on tavallaan esiosa alkuperäiselle (joka julkaistiin hiljaittain PSP:lle euroopassakin; upea peli sekin.), joten sarjan aiempi tuntemus ei ole välttämätöntä, vaikkakin suositeltavaa.

Ja Odin Sphere jäänee varmaan itsellenikin PS2:n viimeiseksi "suureksi" peliksi. Täytyy vain toivoa, että Ghostlight tai 505Games ottaisivat tämänkin huostaansa ja toisivat eurooppaan.

Odin Sphere on kyllä järjettömän upea. Ja säveltäjäkin on paikallaan. :)

Ropeja näyttäisi olevan muutama vielä tulossa, juuri nuo yllä mainitut ainakin, oli sieltä vissiin muutama vähän vähemmän tunnettu nimike tullut myös. Tosin epäilen vahvasti että ketään kaikkia hyviä Ps2 pelejä tulee koskaan läpi vetämään niitä kun löytyy reiluissa määrin.

PS2:lle on tulossa uskomattoman paljon pelejä vielä, ja muutamia (toivottavasti) erittäin hyviäkin.

Google auttaa tässäkin, esim. "PS2 release dates".

Itse odottelen uusia Guitar Hero -versioita. Jotain vanhoja pelaamatta jääneitä klassikoita vois myös keräillä hupi- ja testailumielessä.

Minun osaltani mitään ei taida enää käytännössä tulla. Taisi viimeiseksi hankinnaksi jäädä Mega Man X8.

Itse odotan tätä Metal gear solid: The Essential collectionia, koska en ole MGS sarjan pelejä pelannut ja voisi pelata ne läpi oikeassa järjestyksessä, koska mukana on myös ykkös-osa. Jos vaikka tulis eurooppaan asti joskus. Toivotaan...

Ylös Bottom