Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ps2 Soundtrack MielipiteitÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pZiuz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

pZiuz

KonsoliFIN Alumni
Mitä mieltä Ps2fin selaajat ovat pelien soundtrackeista? Hyviä, huonoja tai täysin outoja? TOP5 ja BOTTOM5? Olis kiva tietää mielipiteitä ja jos perusteluja saisi?
Itse pidin NFSU:n musasta, sopivan kiihkeää tuon (ajo)tyylin peliin .
MGS2:n Harry Greggson-Williamsin sävellykset loivat upean elokuvafiiliksen.
Silent Hill -sarjalla on taasen ollut, Akira Yamaokan ansiosta, näihin peleihin sopiva -vinksahtanut- meininki.
GTA vice cityä pitää taasen hehkuttaa 80-luvun musan mainion ja kattavan läpileikkauksen puolesta.
Mitään huomion arvoisia haukkuja ei nyt tule mieleen, mutta palaillaan aiheeseen. :p

Vastaus: Ps2 Soundtrack MielipiteitÄ

no itse en edes laske soundtrackeiksi lisensoituja hitti biisejä kuten nfs:undergroundissa mutta beyond good and evilissä,mgs2:ssa ja icossa ainakin on huippu musat mitkä ennen kaikkea sopii tunnelmaan,asia joka esim vice cityssä ei pidä paikkaansa:ajat kauhiaa vauhtia poliiseja karkuun ja ammut uzilla ikkunasta ja taustalla soi...michael jackson :D

no joo, kyllähän soundtrackki pitää olla aina peliä varten tehty.
musiikkimaku on niin laaja, että olen samaa mieltä ehkä kaikkien kanssa.. ;)

Jees, näkökantoja on yhtä monta kuin ihmisiäkin. Ideana olikin, että mikä sopii itse peliin. Ei se, että jos tykkää hevistä tai räpistä niin pelissä pitäis olla just sitä musaa. Toki musiikkimaku vaikuttaa olennaisesti asiaan ja siihen kuinka hyvin pelin parissa viihtyy. ;)

Jotkut bändit tekevät biisin tai pari ihan vain peliä/elokuvaa varten. Onko tämä silloin "aitoa" pelimusaa? Jos esim. tulisi kauppoihin levy, jossa olisi THUGin biisejä, niin pitäisin sitä ihan oikeana pelimusiikki soundtrackinä, mutta myönnän toki, että FF:t, MGS:t ja ICOt ovat ihan eri tapaus.

Wipeoutit pitää tietysti mainita... Soundtrackit sopivat mainiosti pelin futuristiseen henkeen, ja ovat muutenkin mainiota musiikkia.

MGS2n musiikit ovat myös upeat, mutta niin pitää ollakkin kun säveltäjä on kuka on :)

Silent Hilleissä pidän paitsi musiikeista, koko pelien äänimaailmasta. Äänet ovat niin merkittävä osa pelin tunnelmaa, että tv:n äänillä pelaaminen pilaa pelin pahasti..

REZ on tietenkin asia erikseen :D

Vice Cityn radiokanavat soittavat juuri sellaista musiikkia kuin 80-luvulle sijoittuvassa pelissä kuuluukin. Tunnelman mukaan saat sitten itse valita kanavan. Eihän radiosta oikeastikkaan koskaan tule hyvää musiikkia ;)

Ylös Bottom