Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ps2 vai Xbox 360?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja foxiel
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ps2 vai Xbox 360?

Minä sanon vain että vaikka Playstation periaatteessa kuulostaa hyvälle vaihtoehdolle niin minä en ole tehnyt sillä yhtään mitään sitten kesän kun ostin X360:n. Ja ainoa peli minkä suunnittelen ostavani sille on Final Fantasy XII ja siihen se sitten saakin jäädä.

PaavoGold sanoi:
Osta PS2. Koneella on sellainen lasti hyvää tavaraa puoli-ilmaiseksi, että oksat pois ja pari metriä latvaa. Niin ja koneenkin saa vaihdettua pariin nappiin kodinkoneliikkeissä.

Tämän vinkin annettuani todettakoon, että oma PS2 on kuitenkin jäänyt hyllylle pölyyntymään esim. X360:sen tieltä. :D

Pieni vinkki:
Kun olet ostamassa ei kannata tälläisiä kuunnella. Tietenkin Xbox360 on grafiikaltaan parempi, mutta nämä Xbox360 fanit eivät voi ajatella järkevästi, vaan tulevat töötöttämään Xbox360 ilosanomaa kaikkialle. Vähän ylempänä annoin jo järkevän toimintaperiaatteen, mitä voit rauhassa pohtia. Siinä on perusteluja ja järkeä. Vielä sen verran, että eivät nämä Xbox360 fanit PS2:a pelkää, vaan PS3:a, josta tuli lopulta Xbox360 tehokkaampi jne. Suoraan sanottuna he siis pelkäävät, että PS3 myy Xbox360 enemmän. Aivan, kuin PS2 myi Xboxia enemmän.

Rasenger sanoi:
Minä sanon vain että vaikka Playstation periaatteessa kuulostaa hyvälle vaihtoehdolle niin minä en ole tehnyt sillä yhtään mitään sitten kesän kun ostin X360:n. Ja ainoa peli minkä suunnittelen ostavani sille on Final Fantasy XII ja siihen se sitten saakin jäädä.
Tässä toinen vähän vähemmän fanittava kommentti. Löydät näistä kommenteista varmaan ne järkevät ja niiden perusteella voit tehdä ITSE oman JÄRKEVÄN PÄÄTÖKSEN.

Niin ja sitten vielä anteeksipyyntö Xbox360 faneilta, kun puutuin teidän pään sekoittaviin kommentteihin. :cool:

Pitää vielä lisätä että jos haluaa oikein hyvän paketin niin ostaa X360:n (no, miksei joku muukin next-gen mutta tässä piti ilmeisesti puhua vain XBoxista) ja Playstation 1:n, sille on Final Fantasy VI, VII ja VIII joiden parissa saa aikaa kulumaan satoja tunteja. Ja kun sen pleikkarin saa aivan ilmaiseksi suorastaan niin ehdottomasti hinta-laatusuhteeltaan paras pelikonsoli. Itse en luovu tuosta koskaan FF VII:n takia, ps2:sta sen sijaan saatan luopuakin.

Wiips 360 sanoi:
Xbox360 fanit PS2:a pelkää, vaan PS3:a, josta tuli lopulta Xbox360 tehokkaampi jne. Suoraan sanottuna he siis pelkäävät, että PS3 myy Xbox360 enemmän. Aivan, kuin PS2 myi Xboxia enemmän.

eikos se ole jo todistettu etta xbox360 on paljon tehokkaampi kuin ps3 :p

frozen9999 sanoi:
eikos se ole jo todistettu etta xbox360 on paljon tehokkaampi kuin ps3 :p

Ei, mutta toisinpäin on... Itse asiassa olen onkinut tietoa, jossa todistetaan tehot joihin PS3 pystyisi. Ne ovat tasoa, joista nyt voidaan vain unelmoida. Harmi, että ne tulivat eteen netissä surffaillessa, joten ihmeempää linkkiä pysty antamaan. Ei sillä, etteikö Xbox360 pystyisi vähän nykyistä parempaan, mutta PS3:lle on vaikea tehdä pelejä, joka näkyy alussa Xbox360 tasoisella grafiikalla jne.

Mutta joo valitan olit väärässä.

Joo mutta olkaa hiljaa, ketään ei kiinnosta kumpi on tehokkaampi, graffat ovat kuitenkin sitä tasoa kummallakin että ennemmin pelaa kuin selkäänsä ottaa. :p

Rasenger sanoi:
Joo mutta olkaa hiljaa, ketään ei kiinnosta kumpi on tehokkaampi, graffat ovat kuitenkin sitä tasoa kummallakin että ennemmin pelaa kuin selkäänsä ottaa. :p

Totuus taitaa kirpaista : )
/OT

Valitse PS2, tuossa Wiips 360 kertoili jo syyt.

Wiips 360 sanoi:
Ei, mutta toisinpäin on... Itse asiassa olen onkinut tietoa, jossa todistetaan tehot joihin PS3 pystyisi. Ne ovat tasoa, joista nyt voidaan vain unelmoida. Harmi, että ne tulivat eteen netissä surffaillessa, joten ihmeempää linkkiä pysty antamaan. Ei sillä, etteikö Xbox360 pystyisi vähän nykyistä parempaan, mutta PS3:lle on vaikea tehdä pelejä, joka näkyy alussa Xbox360 tasoisella grafiikalla jne.

Mutta joo valitan olit väärässä.

Hienoa, että saatiin foorumille uusi "asiantuntija", saadaan taas "konsolisota- /kuka vetää pisimmän korren-keskusteluihin vähän vipinää. Mennyt aikalailla tosta Wiistä höpisemiseksi lähiaikoina edellämainituissa ketjuissa. Tämäkin kommentti "tasoa, josta nyt voidaan vaan unelmoida". Ai, että kun pisti raskaan työviikon jälkeen mukavasti hymyilyttämään. Tällaista lisää kiitos.

Ps. Ottakaa keväällä aiheeksi ostaakko PS2 vai PS3? Niitä sepustuksia vasta kiva olisikin lukea.

Eihän tullaiseen voi vastata kuin filosofisesti kun esitetty väite on enemminkin osa uskonnon teesejä (fanboyismi) kuin "todistettua" faktaa. Nettiin tulee teratavutolkulla materiaalia päivittäin ja iso osa siitä on tämän uuden messiaksen, siis PS3:n lähetystyötä.

Wiipsi on itkevien robottivauvojen ja verkossa tietoisuuden saavuttavien skynet pleikkarien uhri.

Muistamme miten PS2 renderöi Pixarin elokuvat realtime, simuloi 50 ihmismieltä emotion enginellä, saddam tilasi niitä ohjuksiensa piireihin ja star wars elokuvien kaikki efektit on tehty yhdellä pleikkarilla.

Sama pajunköysi jatkuu PS3:n kohdalla ja wiipsin tapaisten zombiekuluttajien laumat marssivat lahdattavaksi tiskille 600 egeä ojossa. Ohimennen kilpailijat poljetaan kuoliaaksi (segan konsolibisnes, tappiota tekevä xbox ja pian ehkä myös nintendon pöytäkonsolit).

Käydään väistämättä nämä samat jutut läpi taas noin kuuden vuoden päästä kun se väistämätön seuraava sukupolvi tulee, kumma kyllä (onhan PS3:ssa rajattomat tehot).

Cactus80 sanoi:
Hienoa, että saatiin foorumille uusi "asiantuntija", saadaan taas "konsolisota- /kuka vetää pisimmän korren-keskusteluihin vähän vipinää. Mennyt aikalailla tosta Wiistä höpisemiseksi lähiaikoina edellämainituissa ketjuissa. Tämäkin kommentti "tasoa, josta nyt voidaan vaan unelmoida". Ai, että kun pisti raskaan työviikon jälkeen mukavasti hymyilyttämään. Tällaista lisää kiitos.

Ps. Ottakaa keväällä aiheeksi ostaakko PS2 vai PS3? Niitä sepustuksia vasta kiva olisikin lukea.

Näitä nyt tuli parikin kappaletta. En ole minkään konsolin puolella (joku saatta nimimerkistäkin keksiä. Wiips 360= Wii, PS3,Xbox360). Halusin vain huomauttaa, että kaikkia kommentteja tapaan "Xbox360 on paras, PS2 ihan huono" ei kannata ottaa huomioon. Korjasin myös väitteen, että Xbox360 olisi PS3:a tehokkaampi. En halua kommenttiasi tarkemmin kommentoida, koska se toisi vain uusia asiaan kuulumattomia viestejä (kuten tämä). Ottakaa ihan rauhallisesti (ei konsolisotaa joulun alle) ja menkää takaisin aiheeseen: Miksi PS2, miksi Xbox360. Joku saa puolestani tämän ja pari muuta ei asiaan kuuluvaa viestiä poistaa.

Wiips 360 sanoi:
Näitä nyt tuli parikin kappaletta. En ole minkään konsolin puolella (joku saatta nimimerkistäkin keksiä. Wiips 360= Wii, PS3,Xbox360). Halusin vain huomauttaa, että kaikkia kommentteja tapaan "Xbox360 on paras, PS2 ihan huono" ei kannata ottaa huomioon. Korjasin myös väitteen, että Xbox360 olisi PS3:a tehokkaampi. En halua kommenttiasi tarkemmin kommentoida, koska se toisi vain uusia asiaan kuulumattomia viestejä (kuten tämä). Ottakaa ihan rauhallisesti (ei konsolisotaa joulun alle) ja menkää takaisin aiheeseen: Miksi PS2, miksi Xbox360. Joku saa puolestani tämän ja pari muuta ei asiaan kuuluvaa viestiä poistaa.

Jos kerta niin sanot, että et ole minkään konsolin puolella, niin mikä minä olen sitten muuta väittämään. Jos kuitenkin luet tarkemmin kirjoituksiasi PS3:n uskomattomista tehoista, niin joku voisi kuitenkin väittää, että PS-alteregosi yrittää vaivihkaa pyrkiä pinnalle.
Itse olen pelaaja, joka tykkää hyvistä peleistä konsolista riippumatta. (Niitä on ollut vuosien varrella useita ja monilta eri valmistajilta.) PS3 tulee varmasti olemaan hyvä pelikone ja sille tulee yhtä suurella varmuudella useita erinomaisia pelejä. Se ei kuitenkaan tule olemaan mikään peliteollisuutta mullistava Jeesus-kone kuten ei edeltäjänsäkkään, kaikista markkina-/hypelässytyksistä huolimatta. Joergenin kriittisestä tekstistä tuon voi aika hyvin lukea, vaikkakin hiukan sarkastiseti kirjoitettuna.
Mutta joo, jouluja itsellesikin.

Osta PS2. Saat boksin hinnalla sellasen PS2 paketin huuto.net:stä ettei pelattava lopu tällä vuosikymmenellä. Tosin uusia pelejä ei sille sitten varmaan paljoa tulekkaan ja jos tulee, on ne jotain EA:n multiplantform kuraa ettei kannata edes kepillä koskea.

Jos taasen haluat pelailla uusiakin pelejä tulevaisuudessa niin sitten kannattaa hankkia boksi. Alkaa sekin laite olla sen verran iäkäs että löytyy jo halppis pelejä. Ja ensi vuosi näyttää todella maukkaalta boksittajan kannalta. Laatu titteliä pukkaa joka nurkasta.

Ja multa tosiaan löytyy molemmat vehkeet, vaikkakin Ps2 siirtyi retronurkkaan Master Systemin ja Mega Driven seuraan.

Cactus80 sanoi:
Jos kerta niin sanot, että et ole minkään konsolin puolella, niin mikä minä olen sitten muuta väittämään. Jos kuitenkin luet tarkemmin kirjoituksiasi PS3:n uskomattomista tehoista, niin joku voisi kuitenkin väittää, että PS-alteregosi yrittää vaivihkaa pyrkiä pinnalle.
Itse olen pelaaja, joka tykkää hyvistä peleistä konsolista riippumatta. (Niitä on ollut vuosien varrella useita ja monilta eri valmistajilta.) PS3 tulee varmasti olemaan hyvä pelikone ja sille tulee yhtä suurella varmuudella useita erinomaisia pelejä. Se ei kuitenkaan tule olemaan mikään peliteollisuutta mullistava Jeesus-kone kuten ei edeltäjänsäkkään, kaikista markkina-/hypelässytyksistä huolimatta. Joergenin kriittisestä tekstistä tuon voi aika hyvin lukea, vaikkakin hiukan sarkastiseti kirjoitettuna.
Mutta joo, jouluja itsellesikin.

Tähänkin on nyt pakko vastata. En tykkää ollenkaan, että menemme kokoajan aiheesta pois.

"Jos kuitenkin luet tarkemmin kirjoituksiasi PS3:n uskomattomista tehoista" PS3:sta löytyy monissamäärin enemmän tehoa, kuin muista. En voi sille mitään. Nämä tiedot eivät ole Sonilta, vaan erinäisistä kolmansista osapuolista (luotettavilta). Tämä taitaa olla pakko vääntää rautalangasta:
-PS3 tehoista tulevaisuudessa enemmän irti, kun nyt ajatellaan.
-PS3:lle vaikea tehdä pelejä. Alussa tehoista ei saada todellakaan kaikkea irti. Xbox360 grafiikka luultavasti vähän parempaan päin. PS3:n enemmän.

"Itse asiassa olen onkinut tietoa" huomaa, että olen onkinut. En voi mitään, jos tieto ei kaikkia miellytä. Tapa, jolla otatte tälläisen tiedon vastaan on uskomatonta. En ole ollut täällä pitkään kirjautuneena, mutta asioista perillä pidempään. Hämmästyin kirjoitellessani ensimmäistä viestiä, kuinka paljon täällä kinastellaan. Eräässä viestissäsi puhuit tapaan, kuin tämän tiedon saapuminen maailmaan olisi minun vikani. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja niiden pitäisi olla perusteltuja. En voi perustella täysiä faktoja ja kaikkien saamieni tietojen mukaan PS3 on Xbox360 tehokkaampi. Tämä on samanlainen tosiasia, kuin se, että Xbox360 on PS3:a halvempi. Mielestäni kaikkia konsoleita saa kehua, mutta perustelujen kera. En voi uskoa, että jos joku sanoo esim. Wii on pieni ja kaunis (yksinkertainen vetoava muotoilu), niin heti hänet leimataan faniksi. Sen huomaa kuitenkin tietyssä vaiheessa, missä mennään rajan yli. Vaikka sanoinkin PS3:sta nyt hyvää, niin huonoakin löytyy (hinta, koko, myöhästyi, ohjaimessa ei tärinää). Viimeiseen sen verran, että aina voi ostaa jonkun muun, kuin Sonyn tekemän ohjaimen. Hyvää joulua kuitenkin kaikille.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Wiips 360 sanoi:
Tähänkin on nyt pakko vastata. En tykkää ollenkaan, että menemme kokoajan aiheesta pois.

"Jos kuitenkin luet tarkemmin kirjoituksiasi PS3:n uskomattomista tehoista" PS3:sta löytyy monissamäärin enemmän tehoa, kuin muista. En voi sille mitään. Nämä tiedot eivät ole Sonilta, vaan erinäisistä kolmansista osapuolista (luotettavilta). Tämä taitaa olla pakko vääntää rautalangasta:
-PS3 tehoista tulevaisuudessa enemmän irti, kun nyt ajatellaan.
-PS3:lle vaikea tehdä pelejä. Alussa tehoista ei saada todellakaan kaikkea irti. Xbox360 grafiikka luultavasti vähän parempaan päin. PS3:n enemmän.

"Itse asiassa olen onkinut tietoa" huomaa, että olen onkinut. En voi mitään, jos tieto ei kaikkia miellytä. Tapa, jolla otatte tälläisen tiedon vastaan on uskomatonta. En ole ollut täällä pitkään kirjautuneena, mutta asioista perillä pidempään. Hämmästyin kirjoitellessani ensimmäistä viestiä, kuinka paljon täällä kinastellaan. Eräässä viestissäsi puhuit tapaan, kuin tämän tiedon saapuminen maailmaan olisi minun vikani. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja niiden pitäisi olla perusteltuja. En voi perustella täysiä faktoja ja kaikkien saamieni tietojen mukaan PS3 on Xbox360 tehokkaampi. Tämä on samanlainen tosiasia, kuin se, että Xbox360 on PS3:a halvempi. Mielestäni kaikkia konsoleita saa kehua, mutta perustelujen kera. En voi uskoa, että jos joku sanoo esim. Wii on pieni ja kaunis (yksinkertainen vetoava muotoilu), niin heti hänet leimataan faniksi. Sen huomaa kuitenkin tietyssä vaiheessa, missä mennään rajan yli. Vaikka sanoinkin PS3:sta nyt hyvää, niin huonoakin löytyy (hinta, koko, myöhästyi, ohjaimessa ei tärinää). Viimeiseen sen verran, että aina voi ostaa jonkun muun, kuin Sonyn tekemän ohjaimen. Hyvää joulua kuitenkin kaikille.

tama alkaa muistuttaa yha enemman tommosta mun isa hakkaa sun isan vitsia

noniin.. jos itse noista kahdesta tällä hetkellä lähtisin niinsanottuna konsolin00bina valitsemaan. ja etenkin sen järjenkäytön kannalta.. päätyisin PS2:een.. syitä:
- hinta(etenkin peleillä verrattuna x360)
- pelivalikoima (no on x360:llekkin tulossa kiinnostavia nimikkeitä ajallaan, vaikkakin samoja tulee myös PC:lle)

ja vähä perusteluina tälle, uskoisin vaikka olisi isokin kukkaro niin kyllä se hintaero syö miestä. varsinkin jos sattuu huomaamaan ettei sitten koko pelaamisharrastus otakkaan tuulta alleen ja konsoli jää pölyyntymään hyllyyn.

Ja tosiaan.. nuo kommentit "OMG HD!!", "Oota PS3:a", "XO syrjäytti mun pleikkarin".. tulee tosiaan semmoisilta ketkä tietää mitä saa kun ostaa konsolin. eli aikaisempaa kokemusta jo on.

itselläni kyllä tuo X 360 tuossa hyllyssä(PS2 peleistä niitä mielenkiintoisimpia tulee käytyä pelaamassa kaverilla). itselläni yks syy onkin tuo että pelailin kaverilla n. vuoden, kunnes houkuttelevan hintainen käytetty kone tuli vastaan.

frozen9999 sanoi:
tama alkaa muistuttaa yha enemman tommosta mun isa hakkaa sun isan vitsia

Juu, aika lähellä, mutta mikäs sen mukavampaa, kun samalla odottelee tuota kinkun kypsymistä. Ei vaiskaan, ollaan eksytty niin pahasti sivuraiteille alkuperäisestä kysymyksestä, että parempi vain lopettaa. Lisäksi tämä keskustelu ei valitettavasti voisi edetäkkään muuhun kuin vielä heikompaan suuntaan. Tuulimyllyjä vastaan on kuitenkin aina mahdotonta taistella. Parempi vain antaa ajan kulua ja katsoa kuinka paikkaansapitäviä Wiipsin onkimat tiedot lopulta oikein ovatkaan.

Cactus80 sanoi:
Juu, aika lähellä, mutta mikäs sen mukavampaa, kun samalla odottelee tuota kinkun kypsymistä. Ei vaiskaan, ollaan eksytty niin pahasti sivuraiteille alkuperäisestä kysymyksestä, että parempi vain lopettaa. Lisäksi tämä keskustelu ei valitettavasti voisi edetäkkään muuhun kuin vielä heikompaan suuntaan. Tuulimyllyjä vastaan on kuitenkin aina mahdotonta taistella. Parempi vain antaa ajan kulua ja katsoa kuinka paikkaansapitäviä Wiipsin onkimat tiedot lopulta oikein ovatkaan.

Joo lopetetaan nyt tämä kinasteleminen. Tieto on petiaatteellisesti varmaa, mutta nähtäväksi jää, kuinka paljon PS3:n tehoista tullaan irti ottamaan. Tämä lause sopii mielestäni oikein hyvin kiistaan: "Sony, Microsoft ja Nintendo eivät ole sodassa, koska lopulta kaikki hyötyvät siitä, jos pelaajakunta laajenee". Otin tuosta lauseesta kuvan kännykälläni. Se on lehdestä... olisikohan pelaajalehdesta. Joku voi tarkentaa, jos tietää. Jokatapauksessa hyvää joulua kaikille.

Nyt erityisesti on syytä lykätä Xbox 360:n ostoa, sillä vuoden 2007 aikana Microsoft siirtyy Xbox 360 -prosessorien valmistuksessa aikaisemmin ilmoitettuun 65 nanometrin tekniikkaan, joka tarkoittaa pienempää lämmöntuotantoa, hiljaisempaa tuuletusta ja käyntiääntä sekä vähempää virrankulutusta. (Gamesarefun / Gamespot)

Todennäköisesti vuoden 2007 aikana on odotettavissa myös alennusta hintaan. Lisäksi peesaan juhurin hakua enemmille peleille, Xbox 360:n tarjonta on vielä aikalailla sitä perussettiä sota-, auto- ja urheilupeleillä, ne erikoisemmat tapaukset ja hauskat bilepelit puuttuvat. Itsellä olisi tällä hetkellä tiukassa löytää 360:lta paljoa mielenkiintoista pelattavaa.

Ylös Bottom