Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 Amerikasta?

struupor

New Member
Olisin tilaamassa PS3 Amerikasta, Suomessa aika kalliit hinnat... Tiäätekö paljon tulli maksaa yms. postikulut 500 $ (n. 336e) pakettiin? :confused:
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

vähemmän mitä tullisedät sulta ottavat, eipä taida halvemmalla irrota.

edit: taas lukenu kunnolla joo elikkäs, postari on 60+ taalaa (uskoisin), ite tilasin rotsin mikä ei paina juurikaan mitään ja siinäkin oli postarit jo 40 taalaa, toki se paikasta riippuu. en tiedä mitä bonuksia tulee 22% alvin lisäksi konsoleissa mutta se ainakin tulee ja se alvi lasketaa konsoli+postikulujen hinnasta mikä on mielestäni aika hölmöä. viimeksi tilaamallani tuotteella jenkeistä laskutoimitus meni ostohinta+postikulut ja siihen lisättiin 1,8% ja niiden yhteissummaan lisättään vielä se 22% ja vola, kallis paketti onkin valmis. eli tuon laskuopin mukaan jos laskee ja arvio postikuluiksi vaikka 70 dollaria niin paketin hinta olisi 707,92 dollaria = 485,70
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Pistän tän nyt tähän samaan kun en viitsi omaa topicia tehdä.

Eli tuttuni on käymässä Amerikassa ja ajattelin että jos hän toisi minulle samalla playstation 3:sen. Muutama kysymys on vain tullut mieleen, että tämä takuu ei varmaa päde Suomessa eli vian sattuessa pitäisi varmaan lähettää Amerikkaan tuo pleikka?
Pelit siis käsittääkseni toimivat olivat ne sitten Suomesta ostettu tai jenkeistä? Entäs tuo netti juttu, eli pystynkö suomesta ostetulla pelillä pelaamaan netissä Eurooppalaisten kanssa vai vain amerikkalaisten kanssa ja vice versa?
entäs Storet, pystynkö ostamaan jenkki koneella Eurooppa storesta netistä?
Ja kun konsoli on NTSC niin se varmaan toimii kyllä uudemmissa PAL telkuissa?

kiitos vastauksista jo etukäteen.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Jondeli sanoi:
Pistän tän nyt tähän samaan kun en viitsi omaa topicia tehdä.

Eli tuttuni on käymässä Amerikassa ja ajattelin että jos hän toisi minulle samalla playstation 3:sen. Muutama kysymys on vain tullut mieleen, että tämä takuu ei varmaa päde Suomessa eli vian sattuessa pitäisi varmaan lähettää Amerikkaan tuo pleikka?
Pelit siis käsittääkseni toimivat olivat ne sitten Suomesta ostettu tai jenkeistä? Entäs tuo netti juttu, eli pystynkö suomesta ostetulla pelillä pelaamaan netissä Eurooppalaisten kanssa vai vain amerikkalaisten kanssa ja vice versa?
entäs Storet, pystynkö ostamaan jenkki koneella Eurooppa storesta netistä?
Ja kun konsoli on NTSC niin se varmaan toimii kyllä uudemmissa PAL telkuissa?

kiitos vastauksista jo etukäteen.

Käsiittääkseni noilla on universaali takuu. Pelit toimivat koska ps3 peleissä ei ole aluekoodia ainakaan tällä hetkellä. Pystyy pelamaan ihan meidän suomalaisten kanssa verkossa, juuri pelasin frendin kanssa cod4 kenellä on jenkkikone myös, storekin varmasti toimii ihan samanlailla koska mekin pystymme jenkkistoresta ostamaan tavaraa ainakin jos noiden muiden threadeihin on uskomista, itse en ole vielä kokeillut.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Nikki sanoi:
Käsiittääkseni noilla on universaali takuu

Olet käsittänyt totaalisen väärin.

Takuut toimivat vain ja ainoastaan omilla alueillaan. Eli USA/JP koneen takuut eivät toimi Euroopassa, eikä EU koneen takuut toimi tuolla muualla.

Pelit ovat aluekoodittomia, mutta nettipeleissä saattaa olla jotain omia säätöjään. Storesta ostetuissa peleissäkin voi olla jotain säätöä, esimerkiksi EU Trials of Topoq EI toimi Aasialaisessa PS3ssa.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Jenkki- tai japsi-PS3 on europelaajalle hyvä valinta, koska hinta on halvempi, pelit ovat aluevapaita ja virtalähde on kaikissa sama. Takuuta ei ole, mutta toisaalta vikautumisriski tuntuu olevan pieni. PSone ja PS2-pelit eivät ole aluevapaita PS3:lla. (40 gigan mallihan ei tosin PS2-pelejä pyöritä ollenkaan) Blu-ray-leffat ovat Japanissa ja Jenkkilässä region A. Riippuen ostajasta se on hyvä tai huono asia. Moninpeleihin yms. liittyvät ongelmat ovat minimaalisia. Koskaan ei tietysti tiedä mitä tulevaisuus tuo.

Minusta homma menee näin eli mieti jenkkikonetta, JOS:

1. Voi itse tai tuttava voi kantaa koneen Suomeen. Muuten säästöä ei tule merkittävästi, mutta menettää takuun ja saa muut huonot puolet.

TAI

2. Haluaa region A -Blu-ray-soittimen. Amerikassa on paremmat leffavalikoimat ja Amazonissa ja muissa Suomeenkin lähettävissä nettikaupoissa on paljon halvemmat hinnat kuin Suomessa tai eurooppalaisissa nettikaupoissa. Toisaalta tarjouksia pääsee hyvin käyttämään euro-PS3:llakin, koska moni leffa ei ole aluekoodattu. Tiedot aluekoodauksesta löytyvät netistä.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Joo eli Sony vastasi sähköpostiini kun kysyin takuusta niin näin:

"Koneilla ei ole kansainvälistä takuuta. Näin ollen takuuasioissa todellakin joudut toimimaan USAn kautta. Jos korjautat meillä laitteen, niin tällöin kone lähetetään USAhan vakuutettuna, se joudutaan erikseen korjaamaan ja lähettämään takaisin vakuutettuna, ja näin koneen korjauksen hinta tulee olemaan kalliimpi kuin Suomesta ostettu uusi kone."

Mutta entäs jos kone vikaantuu ja ei ole iso vika, eli ei olisi kovin kallis korjata niin kai ne sentään korjaa niitä Suomessa jos suostuu maksamaan korjauksen itse? Tuo vaan on enää esteenä tuossa ostamisessa että jos kone vikaantuu. Mutta ei kyllä tule kalliiksi tuo konsoli tuolta kun ~280e maksaa sielä. Tosin kyllähän jos se hajoaa niin tuntuu kukkarossa ja kovaa varsinkin kun ei tuota rahaa köyhällä armeijapojalla ole! päivärahalla ei tuommoisia maksella :D Lueskelin tuota hajoamisprosentti topicia niin ei näyttäisi olevan kovin suuri hajoamisprosentti, tosin konsolit taitavat olla kaikki Suomesta ostettuja. Tietysti tuo tuttu joka koneen toisi käy aina välillä ameriikan puolella kun on loma-asunto sielä, mutta olisi se kiva odottaa 2-6kk jos kone hajoaisi, että sen saisi takaisin amerikkaan ja sitten toivoa täälä että huolto ei kestä kovinkaan paljoa yli 3vko että sen koneen saisi takaisin tuotua suomeen. Onkohan täälä ketään jolla on kokemuksia jenkkikoneesta Suomessa? Ja kiitoksia jo kaikille vastanneille!
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Hexiä kannattaa kuunnella. Jos se on rahasta kiinni, niin osta sitten Saksasta. Silloin edes takuut toimivat.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Jondeli sanoi:
Onkohan täälä ketään jolla on kokemuksia jenkkikoneesta Suomessa?

Mulla on jenkkikone. Se on käytännössä ihan kuin eurokone.

Paitsi että tällä voi katsoa Blu-raylla Lostin 3. kautta. :cool:
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

399+postit näytti olevan jossain saksan liikkees kun nopeasti vilkaisin ja ei kyllä viitsisi takuusta maksaa yli 100 lisää. Täytyy kai vain toivoa että konsoli kestää :D
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Jondeli sanoi:
399+postit näytti olevan jossain saksan liikkees kun nopeasti vilkaisin ja ei kyllä viitsisi takuusta maksaa yli 100 lisää. Täytyy kai vain toivoa että konsoli kestää :D

EU-takuut siis pätee täälläkin. Ihan sama onko ostettu Saksasta vai Suomesta.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Sitä juuri meinasin, että jos Saksasta tilaa niin en saa muuta kuin takuun siihen mukaan ja maksan 399+postit, mutta jos Amerikasta hommaan niin saan ~280 ja en takuuta. eli maksan 119 takuusta periaatteessa.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Nyrkkisääntönä voitaneen siis pitää, että jos talous tuntuu saavan ihan hirveän kolauksen, kun kaukomailta tuotu konsoli kosahtaa, niin ei kannata lähteä urheilemaan, vaikka hankintahetkellä säästö houkuttelisikin.
Jos talous ja oman riskinottokyky kestää, niin antaa palaa vaan.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

No siihen tulokseen olen tullut, että talous kestää tuon hinnan jenkeistä ja luotetaan siihen, että se kestää. Mitä yleensä olen konsoleita/tietokoneita ostanut niin ei kyllä ole hajoillut, eli ei ole sattunut maanantaikappaleita kohdalle. Kiitoksia teille avusta!
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Noniin eli nyt on toi 40GB malli kotona. Ei tarvinut maksaa tullia eikä mtn ja käsimatkatavaroissa tuli kätevästi. Sellaista vain kysyisin, että kun on toi pleikka seinässä kiinni tolla jenkkijohdolla ja välissä on vain tommoinen pistorasia adapteri että saan sen seinään kiinni niin ajaako tuo yhtä hyvin asiansa kuin se että vaihtaisin sen johdon suomalaiseen? Meinaan lähinnä että onko mtn turvallisuus eroja?

Ja toinen kysymys on, että kun on tällä hetkellä vähän vanhempi kuvaputkitv käytössä niin sehän ei osaa tuota NTSC signaalia joten värit ovat mustavalkoiset, niin kun minulla on tuommoinen pleikka ykkösen scartti kaapeli joka muuntaa sen värit niin että toimii niin onkohan sen käyttö pleikka 3:sessa turvallista kun on kuiteskin ostettu pleikka ykköseen?

Ja sori jos on sekavaa tekstiä kun kiireessä kirjoitan.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Jondeli sanoi:
Noniin eli nyt on toi 40GB malli kotona. Ei tarvinut maksaa tullia eikä mtn ja käsimatkatavaroissa tuli kätevästi. Sellaista vain kysyisin, että kun on toi pleikka seinässä kiinni tolla jenkkijohdolla ja välissä on vain tommoinen pistorasia adapteri että saan sen seinään kiinni niin ajaako tuo yhtä hyvin asiansa kuin se että vaihtaisin sen johdon suomalaiseen? Meinaan lähinnä että onko mtn turvallisuus eroja?

Ja toinen kysymys on, että kun on tällä hetkellä vähän vanhempi kuvaputkitv käytössä niin sehän ei osaa tuota NTSC signaalia joten värit ovat mustavalkoiset, niin kun minulla on tuommoinen pleikka ykkösen scartti kaapeli joka muuntaa sen värit niin että toimii niin onkohan sen käyttö pleikka 3:sessa turvallista kun on kuiteskin ostettu pleikka ykköseen?

Ja sori jos on sekavaa tekstiä kun kiireessä kirjoitan.

Tietokoneen virtapiuhan voi vaihtaa tuohon väliin. Hyvin toimii silläkin. Adapterin vaikutuksesta ps3een en osaa sanoa, luulisi ajavan asian kun se sulla kerran päällekin lähti.

Itselläni oli sen verran vanha tv ettei se suostunut lukemaan millään piuhalla tuota pleikan antamaa ntsc-signaalia..jotenka kalliiksi tuli oman Kanadapleikan osto sillä piti perään ostaa heti 42" FullHD-tv :eek:
Mutta siis voit noita piuhoja koittaa ihan miten haluat. Toivottavasti sulla alkaa se sitten toimimaan, itse kokeilin kaikkia mahdollisia piuhoja scartista s-videoon ilman tuloksia. Ei niiden luulisi ps3:een vaikuttavan millään tavalla kun on kuitenkin vain ulostulonaruja.

Lisäyksenä vielä perään että jos vehkeellä haluat DVD:tä katsoa, muista että niiden pitää olla NTSC-leffoja. Blu-Ray:llä sinänsä eri että niiden aluekoodauksia ei ole joka leffassa, tässä hyvä lista mistä näkee mitkä toimivat. http://bluray.liesinc.net/ (esim vuokraamoissa oleva 300 toimii ihan hyvin.)
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Herätellääs ketjua vielä ihan vähäsen.
Noniin eli nyt on toi 40GB malli kotona. Ei tarvinut maksaa tullia eikä mtn ja käsimatkatavaroissa tuli kätevästi.
Ihan vain vainoharhaisuuttani kyselen, että menikö se tosiaan tarkastuksissa ja tullissa läpi? Ihan tuosta vaan? Meinaan, itse olen kesällä menossa rapakon taakse ja vahvasti harkitsen PS3:n ostamista sieltä puolelta, kun ovat huomattavasti halvempiakin. Mutta erinäiset tulli- yms. kysymykset pyörivät vielä mielessä... :confused:
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Herätellääs ketjua vielä ihan vähäsen.

Ihan vain vainoharhaisuuttani kyselen, että menikö se tosiaan tarkastuksissa ja tullissa läpi? Ihan tuosta vaan? Meinaan, itse olen kesällä menossa rapakon taakse ja vahvasti harkitsen PS3:n ostamista sieltä puolelta, kun ovat huomattavasti halvempiakin. Mutta erinäiset tulli- yms. kysymykset pyörivät vielä mielessä... :confused:

Omani raahasin matkalaukussa (tuli ostettua ylimääräinen kanukeista) ja sopivasti pakattuna tuli siis ruumassa. Eipä tullissa kukaan laukkujani syynännyt. Suhteellisen huonoa tuuria täytyy olla jos laukkuihisi kajoavat. Ikinä ei kuitenkaan tiedä...;)
 
Ylös Bottom