Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 DigiExpo-fiilistelyt

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

Karvapallo sanoi:
No omat fiilarit PS3:sta olivat vaan yksinkertaisesti semmoset, että miksi ihmeessä oli PS3:t pitänyt laittaa kävijöiltä piiloon suljettuun tilaan?

Eikö asiaa olisi voinut järjestää jotenkin niin, että ihmiset jotka eivät viitsi jonottaa, olisivat kuitenkin voineet nähdä PS3:a toiminnassa? Itse olen jo livenä laitteen toimintaa nähnyt, mutta siltikin jäi harmittamaan, että PS3 oli laitettuu piiloon eikä sitä päässy sen enempää näkemään ilman pitkää jonottamista, jota en todellakaan ajatellut tehdä.

Öö, koneet olivat debug laitteita ja arvoa "pikkasen" enemmän kuin myyntiversioilla. Liian arvokkaita laittaa tässä vaiheessa suoraan esille vähäisellä valvonnalla, varsinkin kuin ainuita yksiköitä jonkin aikaa pohjoismaissa. Ja siksi toiseksi ohjaimet olivat langattomia, niin tokkopa olisi kaikki ohjaimet olleet enään tallella perjantain jälkeen.

Eli suljetussa tilassa, vähemmällä porukalla helpompi valvoa ettei laitteita revitty kaapeista pois tai että ohjaimet pysyivät paikoillaan.

Ja päälavalla oli Playstationshow(Kesti noin 30min) joka päivä useampaan kertaan. Thomas Puha esitteli Motorstormin ja Resistancen livenä. Samalla tavalla siis kuin sinäkin sen ekan kerran näit. Ja tämän lisäksi niillä joilla hermot riitti jonottamiseen, pääsivät itse livenä kokeilemaan vähän aikaa.

En siis ymmärrä herran fiilareita...
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

Versio sanoi:
Eipä onneksi tarvinnut jonotella tuonne Sonyn koppiin. Sen kuin vain meni tiskille ja kertoi mitä tekee duunikseen niin jonon ohi pääsi aika näpsäkästi.

Motorstorm - TGS- koodi vakuutti keskeneräisyydestään huolimatta. Ohjaustuntuma hyvä ja valaisu ihan törkeän hyvää.

Resistance - Erinomaisen hyvä vaikkakin buginen demo. Graffat paremmat kuin Gears of Warissa.

RR7 - Hyvää shittii vaikkakin ulkoasultaan vain marginaalisesti paremman näköinen kuin RR6.

Kaikista peleistä odoteltiin uutta koodia ja myös Formulan koodia esim. Valitettavasti ainoastaan Resistancen uusi koodi kerkesi tulla perjantaina Suomeen. Mutta valitettavasti vaati myös firmiksen päivityksen uudempaan versioon ja sitä sitten ei taas saatu Perjantaina käsiin.

Jäi siis uusi koodi näyttämättä ja piti tyytyä TGS materiaaliin. Toistan vielä, että kaikki koodit mitä oli esillä Digi -messuilla Perjantain ja Sunnuntain välillä. Olivat varhaista koodia ja sitä samaa mitä TGS -messuilla oli esillä 6-viikkoa sitten.
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

XShava sanoi:
Öö, koneet olivat debug laitteita ja arvoa "pikkasen" enemmän kuin myyntiversioilla. Liian arvokkaita laittaa tässä vaiheessa suoraan esille vähäisellä valvonnalla, varsinkin kuin ainuita yksiköitä jonkin aikaa pohjoismaissa. Ja siksi toiseksi ohjaimet olivat langattomia, niin tokkopa olisi kaikki ohjaimet olleet enään tallella perjantain jälkeen.

Eli suljetussa tilassa, vähemmällä porukalla helpompi valvoa ettei laitteita revitty kaapeista pois tai että ohjaimet pysyivät paikoillaan.

http://img99.imageshack.us/img99/9464/ppde0629jx3.jpg ? Ei ainakaan lauantaina ollut yksikään.

Kaltereiden takana ne oli :D Jos joku olisi alkanut rautasahalla katkomaan noita, niin jos vieressä olisi ollut yksikin demooja, niin eipä kauaan oltaisi ehditty tehdä mitään. Johdotkin olisi kaiketi voinut piilottaa tyyliin demounittiin.

Toisaalta oli kyllä ihan hyvä sittenkin loppujenlopuksi, että tämä järjestettiin näin. Vaikka jonotin n. tunnin, niin pääsimpä pelaamaan. Toisin kuin esim. Wiitä (paitsi Excite Truckia), jonne jonot olivat todella sekaisin ja ei ollut mitään järjestystä oikeastaan.
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

Crono sanoi:
Daa? USB-piuha ohjaimen perästä irti ja juoksuun.. Ei vaadi hirveästi työkaluja..

No tuonkin aivan varmasti olisi voinut ratkaista jotenkin. Muutenkin en ole kuullut, että yhtään Wiimotea olisi kadonnut vaikka nekin oli vain USB piuhoilla kiinni.
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

Crono sanoi:
PS3n telkut olivat kyllä 1080p. Seisoin vieressä kun MotorStorm kerran resetoitiin, PS3 käynnistyi 1080p tilaan mutta kun peli pyörähti käyntiin, tvn yläkulmassa 1080p teksti muuttui 720p tilaan. Eiköhän kaikki hidastelu johtunut siitä vanhasta koodista.

PS3 konsolien resot oli käyttiksestä määritelty automaatille ja konsoli tunnistaa mitä telkka pystyy antamaan pihalle. Ainakin nyt messuilla, kun Sonyn telkoissa kiinni. Ja tosiaan käynnistyksessä PS3:set menee tilaan 1080p, jos on kiinni tälläisessä telkassa.

Sitten kun peli lähtee, tarkistaa PS3 mitä peli tarjoaa ja vaihtaa reson tähän.

Ridge oli ainut 1080p pyörivä peli. Kaikki muut olivat tosiaan 720p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

Decrepify sanoi:
No tuonkin aivan varmasti olisi voinut ratkaista jotenkin. Muutenkin en ole kuullut, että yhtään Wiimotea olisi kadonnut vaikka nekin oli vain USB piuhoilla kiinni.

Olisi toki voinut, mutta parempi näin niin ei tarvinnut liimailla piuhoja kiinni ohjaimiin. Tai muuten virittää jotakin kiinnitystä.

Eikös wiit olleet juuri demoiksi tehtyjä kuten seinässä taisi jotakin sellaista lukea. Eli piuhat olivat ohjaimen päässä kunnolla kiinni ja koneet lukituissa tiloissa ja ohjain myös sieltä päästä kiinni siten ettei olisi saanut revittyä irti.

Muutama johdoton taisi olla, mutta niissä olin näkevinäni valvojan koko ajan silmä tarkkana.

Decrepify sanoi:

Myös lauantaina olivat langattomia. Usbi piti pitää kiinni, koska todennäköisesti joku olisi mennyt painelemaan ohjaimen kaikkia nappeja. Myös todennäköisesti keskellä olevaa pleikkarin logoa, jolloin olisi ollut mahdollista että ohjain olisikin rekisteröitynyt viereiseen konsoliin 2 ohjaimeksi. Lisäksi piuha auttoi, että ohjaimet paremmin pysyivät paikallaan konsolien edessä.
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

XShava sanoi:
Eikös wiit olleet juuri demoiksi tehtyjä kuten seinässä taisi jotakin sellaista lukea. Eli piuhat olivat ohjaimen päässä kunnolla kiinni ja koneet lukituissa tiloissa ja ohjain myös sieltä päästä kiinni siten ettei olisi saanut revittyä irti.

Joo niin olivat. No, maahantuoja ehkä olisi voinut yrittää saada virallisia PS3 demounitteja Suomeen esim. Jenkeistä tai Japanista joissa itse konsoli julkaistaan jo muutaman viikon sisään ja siellähän niitä on. Mutta joo, liian pieni alue nämä pohjoismaat moiseen säätämiseen varmaankin ja rahakin on jo kysymys. En jää valittamaan, järjestelyt toimivat ihan mukiinmenevästi.
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

Decrepify sanoi:
No, maahantuoja ehkä olisi voinut yrittää saada virallisia PS3 demounitteja Suomeen esim. Jenkeistä tai Japanista joissa itse konsoli julkaistaan jo muutaman viikon sisään ja siellähän niitä on. Mutta joo, liian pieni alue nämä pohjoismaat moiseen säätämiseen varmaankin ja rahakin on jo kysymys. En jää valittamaan, järjestelyt toimivat ihan mukiinmenevästi.

Se että PS3 nyt olivat esillä, oli Pohjoismaiden yhteistyön tulosta. Eli Suomen maahantuoja päätti näyttää PS3 suomalaisille pelaajille omatoimisesti ja sai koneita lisää pohjoismaista. Eli Seuraavan kerran PS3 tullaan näkemään livenä vasta maaliskuussa 2007, veikkaisin.

Sony itsessään nyt panostaa Japaniin ja Jenkkeihin, niin mitään demojunitteja ei olisi saanut. Kaikkihan tietää, ettei Sony kerkeä toimittaa julkaisuun tarpeeksi konsoleita, niin eihän Japanilaiset olisi saaneet mitään jos koneet olisi tuotu Eurooppaan demojuniteiksi ;)
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

Solid Snake sanoi:
Itse vertasin vain Resistance grafikkaa GoWiin. GoW ottaa mielestäni voiton graafisessa vertailussa. Resistance ja GoW ovat myös tyyliltään hyvin samankaltaisia. Ei se Resistancen arvoa silti vähennä. Molemmat olivat erittäin hienoja pelejä ulkoisesti.
Niin samanlaisia kuin ovatkin, Resistancen kohdalla täytyy huomioida se, että ruudulla on vaikka minkälaisia vipeltäjiä ja jättimäisiä tallojia parhaimmillaan tusinoittain ruudulla yhtä aikaa, puhumattakaan erinomaisista fysiikoista, ennakoiden perusteella mahtavasta tekoälystä ja suuresta piirtoetäisyydestä. GeOW:ssa ei ruudulla ole kuin muutamia hahmoja kerralla ja kentät ovat melkoisen ahtaita verrattuna Resistancen parhaimmillaan massiivisiin kenttiin, eikä se silloinkaan aina jaksa pyöriä täysin sulavasti tulitaisteluiden ollessa täydessä käynnissä.
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

XShava sanoi:
Ja tämän lisäksi niillä joilla hermot riitti jonottamiseen, pääsivät itse livenä kokeilemaan vähän aikaa.

Onneksi ei tarvinnut jonottaa yhtään. Aikainen lintu nappasi madon. :)
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

Tuo pahasti vaiheessa olevien pelien demoaminen kyllä vähän ihmetytti. Eikös jenkkijulkaisu ole parin viikon kuluttua, valmiita pelejä olisi siis varmasti saatavilla. Eihän tuo sinäänsä haittaa jos ymmärtää että kyseessä on keskeneräinen tekele, mutta tätä ei tuotu mitenkään esille ja epäilen että moni jäi ihmettelemään esimerkiksi Motorstormin vauhdin tunteen puutetta ja outoja grafiikkasekoiluja.
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

peippo sanoi:
Tuo pahasti vaiheessa olevien pelien demoaminen kyllä vähän ihmetytti. Eikös jenkkijulkaisu ole parin viikon kuluttua, valmiita pelejä olisi siis varmasti saatavilla. Eihän tuo sinäänsä haittaa jos ymmärtää että kyseessä on keskeneräinen tekele, mutta tätä ei tuotu mitenkään esille ja epäilen että moni jäi ihmettelemään esimerkiksi Motorstormin vauhdin tunteen puutetta ja outoja grafiikkasekoiluja.

http://www.1up.com/do/club?clubid=94442&publicUserId=0

Tuossapa linkki countdown sivulle, jota 1up pitää yllä. Kymmenisen päivää enää...ainakin jossain päin maailmaa, kun PS3:n saa jo ostettua.
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

peippo sanoi:
Tuo pahasti vaiheessa olevien pelien demoaminen kyllä vähän ihmetytti. Eikös jenkkijulkaisu ole parin viikon kuluttua, valmiita pelejä olisi siis varmasti saatavilla.
Kuten XShava jo tuossa edellä kertoi, niin uudempaa koodia eri peleistä oli kyllä matkalla, mutta eivätpä ehtineet messuille. Resistancen finaalikoodi tuli perjantaina, mutta sen vaatima firmispäivitys ei, joten sitäkään ei voitu näyttää. :(
Sonylla ei ole vielä hirveää kiinnostusta demota PS3:sta Suomessa ja tuokin tilaisuus tosiaan järjestyi vain maahantuojan aktiivisen toiminnan ansiosta.
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

Oliver sanoi:
Kuten XShava jo tuossa edellä kertoi, niin uudempaa koodia eri peleistä oli kyllä matkalla, mutta eivätpä ehtineet messuille. Resistancen finaalikoodi tuli perjantaina, mutta sen vaatima firmispäivitys ei, joten sitäkään ei voitu näyttää. :(
Sonylla ei ole vielä hirveää kiinnostusta demota PS3:sta Suomessa ja tuokin tilaisuus tosiaan järjestyi vain maahantuojan aktiivisen toiminnan ansiosta.
Ikävää, mutta lopputulos oli että paska maistui suussa ensitestien jälkeen. Se Motorstorm
oli kyllä IMHO niin luokaton, että ei varmaankaan ollut eduksi edes esitellä sitä. Kaippa tässä
jotenkin pitäisi maahantuojaa ymmärtää, mutta sitten taas miettii että mikäs se maahan-
tuojan tehtävä on. Tuoda laitetta maahan, markkinoida ja myydä sitä.

Julkaisu on tosiaan parin vkon päästä. Luulisi, että finaaliversioita olisi saatavilla, tai ainakin
pitäisi olla. Tai edes sellaisia versioita, jotka eivät tee hallaa konsolille niitä esitellessä. Toinen
johtopäätös joka tulee mieleen on, että Sony on taas tyypilliseen ylimieliseen tapaansa
pyyhkinyt Euroopalla ja Suomella lattiaa. Mentaliteetti on, että kyllähän PS3:sta myydään kuin
kokista, vaikka Sony ei edes pieraise eurooppaan päin ennenkuin laite on julkaistu muualla
maailmassa.

Nipa ja MS (tänä ja viime vuonna) hoitivat hommat kotiin, Sony ei. Mutta jos jotain positiivista,
niin ainakin voi hauskuttaa työkavereita kertomalla ensikokemuksia PS3:sta, pikkuisena
lisämausteena yhden esittelytelvision laukeaminen.
- [minä] Oliko Sonyn telkkari?
- [esittelijä] Oli, heheheee.
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

-mic- sanoi:
Kaippa tässä jotenkin pitäisi maahantuojaa ymmärtää, mutta sitten taas miettii että mikäs se maahantuojan tehtävä on. Tuoda laitetta maahan, markkinoida ja myydä sitä.
Niin? Siis mitä maahantuoja olisi sun mielestä pitänyt käytännössä tehdä?

pikkuisena
lisämausteena yhden esittelytelvision laukeaminen.
- [minä] Oliko Sonyn telkkari?
- [esittelijä] Oli, heheheee.
Voi ei, esittelytelkkariin tuli vika. Ennenkuulumatonta. Maahantuojan olisi varmaan pitänyt käydä ennustajalla jotta asiaan olisi osattu varautua. Tai ottaa tilalle telkkareita joilla on parempi maine?

(mic, älä pliis viljele kovia rivinvaihtoja tekstiin - teksti rivittyy ihan automaattisestikin)
 
Vastaus: PS3 DigiExpo-fiilistelyt

Karma sanoi:
Niin? Siis mitä maahantuoja olisi sun mielestä pitänyt käytännössä tehdä?
Anteeksi, luinko väärin tuon otsikon? Fiilistelyt, ymmärsin että tässä sai kertoa ensikokemuksensa PS3:sta DigiExpo messuilla. Mitäs mieltä itse olit ensitestistä?

Siis maahantuojan = Sonyn olisi pitänyt esitellä PS3 sillä tavalla, että oksat pois. Että kävelee kopista hymy perseessä ja miettii: "Wow, PS3! Se on kyllä jokaisen sadan euron arvoinen laite, ja vieläpä törkeän halpa." Niinhän se Sony on ainakin uhonnut. Nyt oli aika vaisua, enkä vakuuttunut millään tavalla. Ja ittellä on vaikea uskoa, että tilanne paranee merkittävästi, koska julkaisuun on todella vähän aikaa (siis jenkeissä). No, hiljainen se kyllä oli, se pitää myöntää.
Karma sanoi:
Voi ei, esittelytelkkariin tuli vika. Ennenkuulumatonta. Maahantuojan olisi varmaan pitänyt käydä ennustajalla jotta asiaan olisi osattu varautua. Tai ottaa tilalle telkkareita joilla on parempi maine?
Tuo nyt oli minusta vain hauska läppä, niinkuin oli esittelijänkin mielestä. Sattuuhan sitä. Nimimerkillä Sonyn telvision onnellinen omistaja.
Karma sanoi:
(mic, älä pliis viljele kovia rivinvaihtoja tekstiin - teksti rivittyy ihan automaattisestikin)
En vain itse pidä hehtaaripituisista riveistä, mutta kiitti vinkistä. Toiveenne toteutuu. ;)
 
Ylös Bottom