Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

mutta jos saan juuri saman, oman vanhan PS3:ni korjattuna takaisin? siihen on silti laitettu uusi kovo..? ei olisi mitään tolkkua mielestäni.
Ongelma on siinä, että konsolisi VAIHDETAAN joka tapauksessa. Alkuperäistä ei siis korjata, vaan saat tilalle toisen konsolin, ja siinä sitä vanhaa kiintolevyäsi ei voi käyttää.

miten kauan muuten nykyään menee koko prosessissa kun lähettää YLOD:in kärsineen PS3:n huoltoon?
Täysin riippuvaista tuurista, kuun ja tähtien asennosta jne. Henkisesti kannattaa varautua 4 viikkoon, mutta voi mennä enemmän tai voi mennä vähemmän.

Mutta mutta... YLOD-tapauksessa on pienenpieni mahdollisuus pelastaa myös lukitut savet. Se tosin vaatii sen, että omatoimisesti yrität korjata konsolin. Mitään takeita korjauksen onnistumisesta ei ole, mutta mahdollisuuden takuuvaihtoon menetät satavarmasti. Mutta olettaen, että saisit laitteen taas hönkimään, firmisversio 3.15:n mukana tulleella tiedonkuljetustyökalulla voisit letkuttaa datat toiseen PS3:een.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Itse korjasin oman YLOD vikaisen konsolin ja on toiminut nyt noin 2kk ongelmitta. Tämä siis on yksi konsti pelastaa kaikki kiintolevyltä ja hommata vaikka sitten uusi konsoli ja siirtää vanhasta uuteen tiedot.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Itse korjasin oman YLOD vikaisen konsolin ja on toiminut nyt noin 2kk ongelmitta. Tämä siis on yksi konsti pelastaa kaikki kiintolevyltä ja hommata vaikka sitten uusi konsoli ja siirtää vanhasta uuteen tiedot.

no voi perhana. mä oon itse kyllä niin täysin käsi kaiken tekniikan kanssa, että en kyllä usko että pystyisin korjaamaan YLOD:ia edes hetkeksi. ja hetki nimittäin riittäisi, jos tuon saisi toimimaan siksi aikaa että voisi siirtää kaiken datan uudempaan PS3:een niin olisi aivan mahtavaa. (ja takuuni ei ole voimassa eli aivan sama avaako koneen vai ei).

mistäköhän löytäisin Turun alueelta ihmisen joka osaisi yrittää saada tuota toimimaan edes hetkeksi? on aivan pakko saada yrittää pelastettua Demon's Souls savet jos on edes 1% mahis...
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Itselläni hajosi julkaisupäivänä ostettu 60GB:n ps3 toissailtana, ja syynä on ylod. Takuuta ei enää ole, joten olen ajatellut yrittää pleikkarin korjaamista kotikonstein. Mistä saa piitahnaa ja mikä olisi laadukas merkki? Ja onko pc:tä varten käytettävät ruuvarit sopivia pleikkariin?
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

en haluaisi kaapata threadiä omaan tarkoitukseeni, mutta epätoivoisena on nyt pakko tiedustella olisiko jossain päin ihmistä joka voisi yrittää saada korjattua YLOD:ini? tarkoituksena olisi saada laite toimimaan edes siksi aikaa että voisin siirtää kaiken datan uudelle PS3:lle käyttämällä 3.15 firmiksen tiedonsiirtotyökalua.

liikun akselilla Turku/Tampere/Rauma (joskus Helsinki), mutta kyllä johonkin muuallekin voisin tuon raahata :D Turussa olisi helpointa koska siellä asun.

koska olen täysin käsi tekniikan suhteen, en todellakaan aio edes yrittää korjata itse. eikä ole edes tarvittavia työkaluja (en edes ole koskaan nähnyt "heatgunia" jota ilmeisesti tarvitaan tuossa operaatiossa).

(ja jos joku hämäräveikko suunnittelee jotain hämärää varalleni niin on hyvä muistuttaa ehkä nyt jo että olen poliisilla töissä :p)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Olisi muuten siistiä, jos ihmisten postauksissa lukisi mahdollisia syitä / tilanteita mistä hajoaminen johtui. Tuskin on kauhean yleistä, mutta jos... kuten myös itse korjanneita rapsaa et mikä vika ja millä fiksaantu. Auttais kovasti jos joutuu tälläisen murheen eteen joskus. Vai onko olemassa joku parempi ketju tälläiselle?
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

29.3.2007-29.12.2009
60Gb malli.
Reklamaatio Nordisk Film/Sonylle vetämässä.
MW2 sisällä, kesken nettipelin YLOD.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Oma +2v 40gb malli alkoi sitten lopulta temppuilla.

Ei lue enään mitään levyjä (cd/dvd/br). Muuten toimii moitteettomasti. Tästä muodostuukin kinkkinen dilemma.
Uutta lukupäätä tuskin kannattaa hankkia, hinta on about puolet uudesta laitteesta, eli joutunee hankkimaan uuden laitteen.

Mutta mitäs käyttöä tuolle vanhalle keksis kun kaikki muu toimii paitsi käytännössä pelaaminen ja leffojen katselu levyltä.

Media palvelimena tuo on silti ollut aktiivisesti käytössä...

Vinkkejä? =)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kauankos teillä on ollut nuo anomukset Nordiskfilmeille vetämässä? Itselläni PS3 sai eilen YLODin ja pistin tukipyyntöä mutta ovat näköjään kaikki lähteneet lomailemaan. Kyseessä on Heinäkuussa 2007 hankittu 60GB yksilö, eli ei liene paljoa tsänssejä saada mitään hyvityksiä tai muuta? Joten kannattanee ostaa vaan uusi?

Niin ja YLODini tuli kun pelasin Bad Companya netissä niin yhtäkkiä kone vaan sammui ja taisi piipauttaakkin jotain, ja nyt ei muuta teekkään kuin piipitä kun koitan käynnistää. Bad Company on edelleen sisällä, jos ei muuta niin suoritan joku päivä ruumiinavauksen, ties vaikka koittelisin sitä kotikorjauskonstia että kone osiin ja puhallellaan jonnekin sisuksiin.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Bad Company on edelleen sisällä, jos ei muuta niin suoritan joku päivä ruumiinavauksen...
Levyn voi saada ulos kun pidät sormea eject-nappulalla samalla kun laitat virrat päälle takakatkaimesta.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kauankos teillä on ollut nuo anomukset Nordiskfilmeille vetämässä? Itselläni PS3 sai eilen YLODin ja pistin tukipyyntöä mutta ovat näköjään kaikki lähteneet lomailemaan. Kyseessä on Heinäkuussa 2007 hankittu 60GB yksilö, eli ei liene paljoa tsänssejä saada mitään hyvityksiä tai muuta? Joten kannattanee ostaa vaan uusi?

Ei kannata heittää vielä kirvestä (tai PS3:sta) kaivoon. Minulla homma kesti kokonaisuudessaan n. 2,5 viikkoa (joulun pyhät ja inventaario välissä). Ostettu heinäkuussa 2007, mutta pyysivät tekemään kuluttajaviraston reklamaation ja lähettämään laitteen ja ostokuitin heille tarkistukseen. Tehdaskunnostettu vaihtolaite (60 GB, täysin uuden näköinen) tuli tilalle täysin kuluitta. Halusivat kuulemma "hyvän tahdon eleenä" näin tehdä. En tiedä kriteeriä, miten tuon päättävät, mutta minulle kävi näin onnellisesti. Paitsi ne pelitallennukset, joita ei voinut toiseen laitteeseen palauttaa...
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

29.3.2007-29.12.2009
60Gb malli.
Reklamaatio Nordisk Film/Sonylle vetämässä.
MW2 sisällä, kesken nettipelin YLOD.

Kannattaa lähettää asiallisen vikaselvityksen kanssa konsoli maahantuojalle.
Reilu viikon kesti ja sain "uuden" konsolin postissa. Ei selityksiä eikä kysymyksiä. Vain lähetyslista ja toimiva konsoli.
Ja peliin jonka he olivat poistaneet oli ilmestynyt naarmuja ja tein tästä valituksen. Vaikka he eivät myöntäneet naarmuttaneensa peliä, niin saan silti Playstation Storeen 50 egen hyvityksen :cool:

Ja tämä olkoon ohjenuorana teille jotka meinaatte avata vanhan konsolinne... Kannattaako?

Ja eikun pelaamaan ja odottamaan uutta YLOD:ia :rolleyes:

Ei kannata heittää vielä kirvestä (tai PS3:sta) kaivoon. Minulla homma kesti kokonaisuudessaan n. 2,5 viikkoa (joulun pyhät ja inventaario välissä). Ostettu heinäkuussa 2007, mutta pyysivät tekemään kuluttajaviraston reklamaation ja lähettämään laitteen ja ostokuitin heille tarkistukseen. Tehdaskunnostettu vaihtolaite (60 GB, täysin uuden näköinen) tuli tilalle täysin kuluitta. Halusivat kuulemma "hyvän tahdon eleenä" näin tehdä. En tiedä kriteeriä, miten tuon päättävät, mutta minulle kävi näin onnellisesti. Paitsi ne pelitallennukset, joita ei voinut toiseen laitteeseen palauttaa...

Minäkin pääsin tuohon "hyvän tahdon eleeseen" :p

Nyt kaikki joukolla lähettämään konsolit Nordisk Filmille.
Tahdomme että hyvä tahto leviää:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ja peliin jonka he olivat poistaneet oli ilmestynyt naarmuja ja tein tästä valituksen. Vaikka he eivät myöntäneet naarmuttaneensa peliä, niin saan silti Playstation Storeen 50 egen hyvityksen :cool:
Ei niitä konsoleita Nordisk Filmillä avata, joten naarmuuntuminen on mitä todennäköisimmin tapahtunut SCEE:n pajalla tuolla Keski-Euroopan seutuvilla.

Joka tapauksessa hyvä homma. Tätähän olen yrittänyt tässä jo viime kesästä asti toitottaa, että tekemällä asiallisen reklamaation, konsolin takuuvaihto onnistuu kyllä takuuajan jälkeenkin. Jarruna kun ei ole suoranaisesti Nordisk Film vaan SCEE. Mutta onneksi kuluttajansuojalaki on puolellamme, ja SCEE:nkin on asia nieltävä, jos asiakas virallisen reklamaation tekee. Se semmoinen "haistakaa home koko Sony en osta teiltä enää mitään ku teette tällaisia pascevehkeitä" -asenne ei sen sijaan kanna kovinkaan pitkälle.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Asiallinen yhteydenotto on tärkeää. Itsekin sain maahantuojalta tehdaskorjatun PS3:n 60GB-versiona toisen tilalle kun siitä pimahti lukupää 2½ vuoden käytön jälkeen. NF hoiti asian kitkattomasti.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mulla hajosi äsken neljäs konsoli jo..viimeksi mul oli konsoli huollossa kaksi viikkoa sit, tää alkaa kyl ottamaan päähän kunnolla nyt..Ja kyseessä 60 gb malli, pitäisi melkein vaatia uusi konsoli NF:ltä.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mielenkiintoista kuulla että useat ovat saaneet takuuajanjälkeenkin korvaavat laitteet hajonneiden sijaan. Itse olin yhteydessä NF:ään, asiallisesti tottakai, ja heti käsittelyssä vastaus oli etten saa mitään. Juteltiin kyllä muuten ummet ja lammet noi yleisesti.

Voisiko joku antaa yhteystiedot jonne ottaa yhteyttä, voisi yrittää uudestaan, liike josta laitteen ostin antoi jonkun väärän/ vanhan puhelinumeron.

Ehkä toisella kerralla tärppäis? Kuitit sun muut löytyy ja vikana siis hajonnut lukupää.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Voisiko joku antaa yhteystiedot jonne ottaa yhteyttä, voisi yrittää uudestaan, liike josta laitteen ostin antoi jonkun väärän/ vanhan puhelinumeron.
Kuluttajaviraston sivuilta löytyy virallinen reklamaatiopohja (Valitus yritykselle tavaran virheestä). Sen asiallisesti täytettyäsi otat uudestaan yhteyttä suoraan Nordisk Filmiin, niin jo pitäisi onnistua.

(En tiedä yhtään tapausta, jossa asiallisen reklamaationkaan kanssa takuuvaihto ei olisi onnistunut.)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onkos vielä myöhästä ilmottautua? :D

Pleikkari on ollut käytössä 24.12.2007 lähtien, eurooppalainen versio, 40gb. Ja loistavasti toiminut tähän päivään saakka. Kertaakaan ei ole huollossa käynyt.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Viime yönä taisi 40Gb mallin asema sitten hajota täälläkin. Illalla vielä eilen katsottiin tyytyväisinä leffaa ja aamulla sitten ajateltiin katsella Sinkkuelämää dvd:ltä ja asema ei tunnistanut levyä. Siinä kokeiltiin muutamaa muuta dvd:tä, cd:tä, blu-ray:ta ja peliä eikä yksikään tunnistunut konsolille.

Tänään pitäis vielä pitää pienimuotoinen peli-ilta. Eikai muu auta ku Slimin hakuun ja maanantaina kotivakuutukseen tuo aikasempi. Takuu ollut vuoden jo ummessa.

Vakuutusyhtiö varmaan vaatii vahinkotarkastuksen, niin onko neuvoja missä kannattaa sellanen käydä teetättämässä?

Kiitos
 
Ylös Bottom