Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 hukkasi TVersityn + UPnP not available

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuba81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Huuba81

New Member
Hoi!

Pistin tossa muutama päivä sitten elisaviihteen boksin bridged tilaan ja nyt vasta koklailin pleikkaria niin ei löydykkään enään TVersityä. No ei siinä mittään, iskin PS3 Media Serverin koneelle ja sen pleikkari löytää, ei hajuakaan mikä siinä nyt mättää, mutta kaippa mä voin tota PMS:ia opetella käyttämään.

Mutta kävimpäs tuolla pleikan asetuksissa kattomassa internet asetuksia. Onko nää ihan ookoo (ajoin sen internet connection testin):

UPnP: Not available
NAT Type 1
Connection speed Download: 5Mbps (speedtest.net antaa mun netille 13-16Mbps)
Connection speed Upload: 296.4 kbps (1mb uppi löytyy)

En sitten tiedä kuinka tarkkaan toi pleikkari noi nappaa, en o tota testia aikasemmin ajanut. Voisinhan mä huomenna vaikka testata ja iskee siltaavasta pois ja kattoo mitä numerot näyttäis sitten.

Eli periaatteessa tahtoisin tietää onko noi huonoja juttuja tossa, pitäisikö ruveta säätämään jotain kenties?

Kiitos!

Siltaavassa tilassa UPnP:ää ei voi edes käyttääkään. Se on tarkoitettu reitittäviä yhteyksiä varten. Periaatteessa kaikki on kunnossa, mutta mediapalvelinliikenne saattaa tehdä nyt ylimääräisen mutkan julkisen internetin kautta.

Vastaus: ps3 hukkasi TVersityn + UPnP not available

No on se kumma juttu, mikähän tässä sitten mättää. Asensin piruuttaan uudestaan TVersityn ja ei se sitä vieläkään löydä. Ton PS3 Media serverin se löytää mutta se ei avannu yhtäkään leffaa mitä kokeilin, eikä musiikkeja, eikä kuvia.

Huoh!

Kuten todettua, liikenne kiertää nyt julkisen internetin yli ja 1 megan uppikaistalla ei paljoa juhlita mediaa striimatessa.

Käytännössä jos haluat mediapalvelimen toimivan kunnolla, pitää olla jokin reititin, jonka takana sekä PS3 että mediapalvelin ovat. Silloin ne ovat samassa aliverkossa, eikä liikenteen tarvitse koukata upload-pullonkaulan kautta.

Viihteen modeemin kanssa ongelmaksi muodostuu se, ettei sen kanssa voi tehdä porttiohjauksia itse, eikä myöskään DMZ ole tuettu. Niinpä sen Bewanin asettaminen reitittäväksi tekee verkkopeleille hallaa.

Ilman erillistä reititintä joudut nyt valitsemaan sujuvan nettipelin ja mediapalvelinkäytön välillä.

Vastaus: ps3 hukkasi TVersityn + UPnP not available

Aaa, noniin, ymmärrän :) kiitos selvityksestä!

Tän mukaan tähän kyl portinohjaus pitäis onnistua UPnP ja UDP ja TCP sekä portforwarding elisa viihteessä?

Että ehkäpä mun pitäis tota sitten ruveta säätämään. Enempi mä tota media serveriä kaipailen vs nettipelit.

Itseasiassa ei nettipelien kanssa mitään suuria ongelmia ees ole ollu, mulla vaan uuden PC:n kanssa oli netti surffaus tuskasen hidasta niin kokeilin iskeä ton bridgediin josko mitään eroa olisi..

Ylös Bottom