Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja 1920x1200-näyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xboxer80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

xboxer80

Member
Tästä on varmasti juttua vähän joka paikassa, mutta en löytänyt niin täytyy itse kysyä.
Eli onko kenelläkään kokemuksia PS3:sta kiinnitettynä tietokoneen näyttöön, jonka
resoluutio olisi tuo 1920x1200 ja liitäntä hdmi. Eli tärkeimpänä se, että skaalataanko
se kuva vai jääkö ylös ja alas mustat reunat?

Mieluiten vastauksia sellaisilta joilla on itsellään ko vehkeet. Linkkejäkin saa laittaa
jos asiasta on muualla juttua.

Saa myös kommentoida tuota verkkokaupan BenQ 24" TFT FP241W 24" -näyttöä
ps3-käytössä jos on sanottavaa.

Vastaus: PS3 ja 1920x1200-näyttö

xboxer80 sanoi:
Tästä on varmasti juttua vähän joka paikassa, mutta en löytänyt niin täytyy itse kysyä.
Eli onko kenelläkään kokemuksia PS3:sta kiinnitettynä tietokoneen näyttöön, jonka
resoluutio olisi tuo 1920x1200 ja liitäntä hdmi. Eli tärkeimpänä se, että skaalataanko
se kuva vai jääkö ylös ja alas mustat reunat?

PS3 lähettää 1920x1080 resoluutiolla kuvan, joten se ei kuvaa skaalaa custom-resoluutioihin. Näyttösi sen sijaan skaalaa tuon 1080 pystyresoluution ylöspäin 1200 pikseliin, mutta koska vaakaresoluutio on sama, niin mustat reunat lienevät tuloksena.

Kuvasuhde PS3:lla on 16:9 ja monitorissasi 16:10, joten mustilta reunoilta ei voi välttyä muutoin kuin pilaamalla kuvan muuten.

Joo kuvan skaalauksella tarkoitin näytön tekemänä. Mustat reunat ovat
selvästi pienempi paha kuin venytetty kuva. Jos kuva koitetaan väkisin
venyttää koko näytölle, niin menee kyllä suunnitelmat uusiksi.
(ehkä ostan sitten wiin vanhalle paskatelkkarille)

Edelleen kaipailen ihan todettua faktaa että miten siinä käy jos ps3:n
työntää 1920x1200 näyttöön kiinni.

xboxer80 sanoi:
(ehkä ostan sitten wiin vanhalle paskatelkkarille)

En tiedä mikä on määritemäsi paskatelkkarille, mutta kyllä PS3 ihan asiallinen peli on SD-kuvallakin. Tietty, jos kyseessä on joku 70-luvun mustavalkoinen kalansilmä-luxor, niin ymmärrän yskän...

Tänään sain LG L245WPBN:n, skaalaa koko ruudulle, mutta en nyt vielä ole varma jos ohjekirjasta löytyisi lääkettä tuohon.
Äkkiseltään saattaa olla pahakin juttu, kun ainoa peli jota tuossa koitin, GT5P, pisti ruudulle puoleenväliin jotain ihme skaalaus virhettä.

Koitan kommentoida, jos saan lisää selvyyttä myöhemmin.

Äkkilisäys... Siis paikallaan valikoissa jne. leffapätkissä ei tuota esiintynyt ja kuva on hieno, tottunut kun olin jo sumeaan ja tummaan 960x540 tykkikuvaan.

Nyt tuli tuo manuaali luettua, löytyi 1:1 mappingi valikosta, tuo Turismon bugi hävisi heti. Sinänsä tuo vääristys ei niin paha ole että täytyy kattoa jos noita 720p pelejä vaikka pelaisi koko ruudulta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Crock sanoi:
En tiedä mikä on määritemäsi paskatelkkarille, mutta kyllä PS3 ihan asiallinen peli on SD-kuvallakin. Tietty, jos kyseessä on joku 70-luvun mustavalkoinen kalansilmä-luxor, niin ymmärrän yskän...

Paska = 21 tuumaa ja 4:3-kuvasuhde. Varmaan paremmalta näyttää kuin nykyisellä vanhalla xboxilla mutta tuntuu turhalta maksaa 470e puolittaisesta kokemuksesta. PS3:n peleissä ei taida vielä olla yhtäkään sen arvoista.

S^Hansu sanoi:
Äkkilisäys... Siis paikallaan valikoissa jne. leffapätkissä ei tuota esiintynyt ja kuva on hieno, tottunut kun olin jo sumeaan ja tummaan 960x540 tykkikuvaan.
Tänään 21:57

Elikkäs tarkennatko hieman. Esiintyikö kuvan venyttäminen paikallaan olevissa valikoissa mutta ei liikkuvassa kuvassa ja peleissä? Vai miten päin?

Itselläni kyseinen näyttö, sain viikko sitten takaisin huollosta, päivittivät firmwaren ja mahdollisesti jotain rautaa jotta sain haluamani 1:1 Pixel Mapping-ominaisuuden. Uudethan mallit sisältävät tämän mutta omani on valmistettu 11/2006, joka taisi juuri olla viimeisiä valmistuskuukausia jotka olivat varustettu vanhalla firmwarella etc. En ole vielä ehtinyt testaamaan kun remppa kesken.

itsellä käytössä Samsung Syncmaster 245B Hdmi piuhalla ... ja ei ole ainakaan itse tullut huomanneeksi että ois mustia palkkeja..
Näyttö taitaa itse venyttä kuvan ruudulle sopivaksi, kait?...

JuqqA sanoi:
Näyttö taitaa itse venyttä kuvan ruudulle sopivaksi, kait?...
Varmaankin selviää selaamalla näytön käyttöohjetta tai asetusvalikoita.

vision73 sanoi:
Itselläni kyseinen näyttö, sain viikko sitten takaisin huollosta, päivittivät firmwaren ja mahdollisesti jotain rautaa jotta sain haluamani 1:1 Pixel Mapping-ominaisuuden. Uudethan mallit sisältävät tämän mutta omani on valmistettu 11/2006, joka taisi juuri olla viimeisiä valmistuskuukausia jotka olivat varustettu vanhalla firmwarella etc. En ole vielä ehtinyt testaamaan kun remppa kesken.

Menee hieman off topiciksi mutta mitä mieltä olet näytöstä? Kannattaako ostaa? Onko sinulla siis ps3 siinä kiinni? Ja tarkennukseksi vielä että tarkoitithan tuota benq-näyttöä?

omani (dell 2405fpw) jättää mustat palkit, sen saa kyllä valikoista muutettua haluaako kuvan 1:1 vai venytettynä

Jatketaan off topic, näyttöä olen käyttänyt pc:ssä, ei mitään ongelmia ollut, kuva on ollut terävä ja värimaailma hyvä, ei häntimistä, valovuotoa tai kuolleita pikseleitä.

Alkuvuodesta tuli kokeiltua 360:sta vga:lla, hyvä pelattava kuva, tosin hieman ehkä pehmeä oli johtuen juuri tuosta skaalauksesta.

Viikonloppuna olisi tarkoitus kokeilla näyttöä PS3:sen kanssa, toivottavasti tilaamani hdmi-kaapeli olisi vain tullut.

PC:llä tuli jo testattua tuo 1:1 ja hyvin toki pelitti.

Näyttö siis BenQ 24" TFT FP241W 24, Tietoasemasta hankittu 3v pikselitakuulla, maksoi vuosi sitten 1k.

Voisin mahd. myydä jos hyvän tarjouksen heittäisit ;)

Oliver sanoi:
Varmaankin selviää selaamalla näytön käyttöohjetta tai asetusvalikoita.
Ei niin tärkeetä toi mun kommentti siitä että venyttääkö kuvaa, vaan tarkoitus oli sanoa että käytössä on aikaajoin Ps3 ja hyvin toimii 1920x1080p resolla .. mutta kun näyttö itessään on 1920x1200 niin enpä ole huomannut että kuva venyisi... ;)

Varmaan pitäisi muroon tälläinen offtopic laittaa, mutta mitenkähän, lisääkö skaalaaminen esim. input lagia, tai muuten vastetta.

Noita trailereita kun tuossa katselin, niin tuli mieleen josko niiden laadulline heikkous olisi johtunu skaalaamisesta. Toisaalta taitaa kuitenkin niiden kohdalla vaan olla heikko bitrate joka sumuttaa.

JuqqA sanoi:
Ei niin tärkeetä toi mun kommentti siitä että venyttääkö kuvaa, vaan tarkoitus oli sanoa että käytössä on aikaajoin Ps3 ja hyvin toimii 1920x1080p resolla .. mutta kun näyttö itessään on 1920x1200 niin enpä ole huomannut että kuva venyisi... ;)

Kyllähän se kuva venyy jos inputti ja outputti ovat eri resoluutiota eikä mustia (tai muun värisiä) palkkeja näy. Ehkä tuo 10% venytys ei sitten yleensä häiritse mutta voisin kuvitella että esmes teksti näyttää erilaiselta kuin pitäisi. Itsellä on periaate että venytettyä kuvaa en katsele ainakaan omista vehkeistä.

Ja vision73:lle näytön kauppaamisesta että en nyt toistaiseksi ainakaan :cool:

Terve

Olen tässä ajatellut ostavani 24" näytön johon pitäisi liittää PC ja myöhemmin PS3. Jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin 1920x1200 resoluution pitäisi riittää jotta PS3sesta saa "kaiken" irti. Lisäksi näytössä pitää olla 1:1 Pixel Mapping, jotta kuva ei veny ja HDCP tuki. Lisäksi DVI ja HDMI liitännät jotta molemmat laitteet voi olla samaan aikaan kiinni. Korjatkaa jos/kun olen väärässä. :D

apaci sanoi:
Offtopic:
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/ET.E16WE.008?classid=4
Kyseistä monitoria olen jo muutaman tuntisen ährännyt ps3sen kaveriksi. Näyttö vaan vinkuu että "Tuloa ei tueta", käytössä on hdmi->dvi kaapeli. Missä ihmeessä vika?

Voisiko olla, että näyttö ei tule resoluutiota? Yrität varmaan 1280x720 syöttää montulle. Koita, toimiiko 640x480, niin selviää ainakin, onko tuosta kyse. Luulisi, että monitori ainakin tuon perusreson hanskaa,

Kiitokset vastauksesta Legge. En ole nyt aivan varma että siis mitä resoa tahdot minun vaihtavan, voisitko hieman tarkentaa mistä/miten/mitä resoa haluat minun vaihtavan. Kiitokset vastauksesta jo etukäteen.

apaci sanoi:
Kiitokset vastauksesta Legge. En ole nyt aivan varma että siis mitä resoa tahdot minun vaihtavan, voisitko hieman tarkentaa mistä/miten/mitä resoa haluat minun vaihtavan. Kiitokset vastauksesta jo etukäteen.

Siis menet sinne näyttöasetuksiin ja sieltä videotulon asetuksiin. Sitten valitset tietty HDMI ja sen jälkeen "Omat asetukset". Sieltä sitten vaan raksia ruutuun sopivan reson kohtaan. Koita nyt ensin 720p (1280x720). Olisiko mahdollista, että jos et ole aikaisemmin käyttänyt HD-ruutua Pleikan kanssa, sinulla on asetuksena tuo 576p, jota näyttösi ei tue.

EDIT: Onko sinulla siis mitään muuta ruutua, jolla saat kuvan näkyviin ja voit noita säätöjä asetella? Pleikka taitaa tunkea HDMI:stä vakiona 576p-resoa, joten sinun täytyisi jollain keinoin päästä sokkona laittamaan 720p päälle.

Ylös Bottom