Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja Linux

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 ja Linux

Asentelin tuossa Keltaisen Koiran omaankin PS3:seen.
Xvid muodossa olevat sarjat näkyvät ihan tekstien kanssa, tosin meni hetki että älysin miksi ei tullut tekstejä :D

Mutta nyt on semmoinen ongelma että en saa mountattua samba sharea tuonne levy järjestelmään..
Olisko kellään vinkkejä kuinka tuo toimii?

Kokeilin komentoa
"mount -t smbfs -o username=<username> //<servername>/<sharename> /mnt/point/"

Mutta en saanut tuota toimimaan. Onko joku saanut tuon toimimaan PS3:sen YDL:ssä?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

MapaX sanoi:
Asentelin tuossa Keltaisen Koiran omaankin PS3:seen.
Xvid muodossa olevat sarjat näkyvät ihan tekstien kanssa, tosin meni hetki että älysin miksi ei tullut tekstejä :D

Mutta nyt on semmoinen ongelma että en saa mountattua samba sharea tuonne levy järjestelmään..
Olisko kellään vinkkejä kuinka tuo toimii?

Kokeilin komentoa
"mount -t smbfs -o username=<username> //<servername>/<sharename> /mnt/point/"

Mutta en saanut tuota toimimaan. Onko joku saanut tuon toimimaan PS3:sen YDL:ssä?

Olethan tehnyt rootin oikeuksilla ja mkdir komennolla tuon /mnt/point hakemiston? Kokeile komentoa "mount -o username=<username> //<servername>/<sharename> /mnt/point/" eli "-t smbfs" pois.. Ainakin mulla OpenSusessa toimii noin ;)
 
Vastaus: PS3 ja Linux

marko_55 sanoi:
Olethan tehnyt rootin oikeuksilla ja mkdir komennolla tuon /mnt/point hakemiston? Kokeile komentoa "mount -o username=<username> //<servername>/<sharename> /mnt/point/" eli "-t smbfs" pois.. Ainakin mulla OpenSusessa toimii noin ;)

Tuolla näytösti onnistuvan. Kiitoksia avusta :)
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Huomenta kaikille! :)

Olisi muutama kyssä koskien Linuxia, Xvidejä ja Digi-tv:tä.

1. Olin lukevani, että nyt sarjat ja elokuvat(yleensä kaikki avit?) toimivat linuxin kautta ja vielä tekstien kanssa! Onko näin ja millä ohjelmalla tämä onnistuu?

2. Mikäs näistä pingviineistä olisi paras ohjelma juuri tuota avin toistoa varten? Ja helppokäyttöisin. Ubuntu tuntuu olevan suosittu? Aloittelija olen :rolleyes:

3. Joko joku on saanut usb-digin toimimaan pleikkarissa? Onnistuuko ohjelmien nauhoitukset kuinka hyvin? Tässä taloyhtiössä on kaapeli-tv.. joten pitäisi siis olla DVB-C usb.. Onko kellään tietoa, mikä olisi hyvä merkki?

4. Sitten vielä tämmöinen.. Ostaako pleikkariin isomman sisäisen vai ulkoisen kovalevyn. Onko sellainen parempi joka ottaa ps3:sta virran vai omalla virtalähteellä?

Gigantissa olisi 500G kovalevy 99. Joka mielestäni on aikas hyvä tarjous:eek:

Eips muuta.. hyvää päivän jatkoa:)
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Mike sanoi:
4. Sitten vielä tämmöinen.. Ostaako pleikkariin isomman sisäisen vai ulkoisen kovalevyn. Onko sellainen parempi joka ottaa ps3:sta virran vai omalla virtalähteellä?

Gigantissa olisi 500G kovalevy 99. Joka mielestäni on aikas hyvä tarjous:eek:

Eips muuta.. hyvää päivän jatkoa:)
No sisäiselle saa myös pelidemot yms mutta ulkoiset on halvempia.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Muutamia hyviä linkkejä:

Ubuntu 7.04 on PS3 - First impressions and installation guide

Install Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, and Edubuntu onto a PlayStation 3

Terrasoft: YD Linux standardinstallation

Installing YDL+VLC+Mplayer on the PS3 Guide

pstux_150.jpg
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Nisupulla sanoi:
Kiitos linkeistä! Itse ajattelin asentaa YDL:n kun saan usb-kovon. Tuolla luki että linux pyörii 720p:nä ja oma telkku ei oikeen ymmärrä haigh definitionin päälle joten miten sen voi vaihtaa asennus vaiheessa. Asennushan voi olla hieman hankalaa jos puolet kuvasta ei näy. Tuolla kuitenkin luki että kun muokkaa komentoriviä sen voi vaihtaa, mutta kun en ymmärrä mitään komentorivistä. Voiko joku ohjeistaa minua tässä asiassa?

3 c) YDL by default runs @ 720p resolution, even during installation. So, its better to install it on a PS3 that is hooked to a HDTV or a Monitor. There is a low resolution mode of install, but it requires Linux command line configuration. I dont recommend it for novice users, and the attached guide doesnt cover it. Perhaps you can find instructions about the text install mode through google.

edit: sixaxis linuxiin bluetoothilla
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 ja Linux

Komentorivi on rivi johon voit kirjoittaa komentoja :) Yellow dogissa on jonkilainen graafinen asennus oletuksena joka ei toimi kuvaputkitöllössä. Joten jouhut siltä komentoriviltä käynnistämään tekstipohjaisen asennuksen, eli kirjoittamaan siihen komentoriville 'textinstall' tai 'installtext' tai jotain siihen suuntaan, ei mitään kovin hankalaa :)

Switching to Graphical Mode after Text Based Install
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 ja Linux

Olen hieman lukenu noita foorumeita tästä samasta aiheesta ja on tullut sellainen tunne, että oikean reson laittaminen ei välttis ole mikään yksinkertainen juttu?

Itsellä on 42" Mirai FullHD ja olen ajatellut asentaa linuxin pleikkarille, mutta tuon oikean resoluution päälle saaminen hieman pelottaa, kun en ole mikään linuxin asiantuntija.

Onko se vaikeeta vai saako sen helposti vaan vaihdettua jostain?

Lisäksi sellaista, että kannattaako amatöörin alkaa asentamaan linuxia vai antaako jonkun kokeneemman hoitaa sen homman puolestasi?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

loomis sanoi:
Komentorivi on rivi johon voit kirjoittaa komentoja :) Yellow dogissa on jonkilainen graafinen asennus oletuksena joka ei toimi kuvaputkitöllössä. Joten jouhut siltä komentoriviltä käynnistämään tekstipohjaisen asennuksen, eli kirjoittamaan siihen komentoriville 'textinstall' tai 'installtext' tai jotain siihen suuntaan, ei mitään kovin hankalaa :)

Switching to Graphical Mode after Text Based Install
Kiitti linkistä! Kyl mä sen tiesin et komentoriville kirjotetaan komentoja (ja olen joskus yrittänytkin xp:ssä), mut en tajua itse komennoista mitään. No voihan sen linuxin aina poistaa jos se ei toimi.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Yritin mennä lataamaan linux .isoa täältä, mutta kun klikkaan vaikka ruotsin mirroria niin siinä on jotkut ihme hakemistot
Parent Directory -
MIRRORS 29-Apr-2007 19:18 1.6K
OVERVIEW 07-Feb-2007 07:19 1.0K
SYNC_STAMP.txt 13-Aug-2007 00:40 78
betas/ 28-Dec-2006 04:09 -
extras/ 28-Dec-2006 07:03 -
iso/ 14-Jul-2007 07:28 -
releases/ 28-Dec-2006 04:09 -
updates/ 28-Dec-2006 04:09 -
yum/ 26-Jan-2007 04:10 -
Ovatko ne esim yellowdog-5.0.2-20070711.iso tuolla isossa päivityksien versioita? Toimiiko tuo iso jos sen polttaa DVD+RW:lle vai pitääkö ostaa tänään uusii dvd:itä?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Ota sellainen tiedosto, jonka nimessä on PS3, eli yellowdog-5.0.1-phoenix-20070511-PS3.iso taitaa olla uusin, niin toimii varmimmin.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Totoro sanoi:
Ota sellainen tiedosto, jonka nimessä on PS3, eli yellowdog-5.0.1-phoenix-20070511-PS3.iso taitaa olla uusin, niin toimii varmimmin.
Tuon otinkin ja se on ollut kohta latauksessa tunnin. Vielä 3 ja 1/3 jäljellä...
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Mike sanoi:
Olen hieman lukenu noita foorumeita tästä samasta aiheesta ja on tullut sellainen tunne, että oikean reson laittaminen ei välttis ole mikään yksinkertainen juttu?

Itsellä on 42" Mirai FullHD ja olen ajatellut asentaa linuxin pleikkarille, mutta tuon oikean resoluution päälle saaminen hieman pelottaa, kun en ole mikään linuxin asiantuntija.

Onko se vaikeeta vai saako sen helposti vaan vaihdettua jostain?

Lisäksi sellaista, että kannattaako amatöörin alkaa asentamaan linuxia vai antaako jonkun kokeneemman hoitaa sen homman puolestasi?

Kun sinulla on FullHD TV ja ilmeisesti PS3 on kiinni siinä HDMI kaapelilla, niin tuon resoluution kanssa ei tule ongelmia. Se oletuksena oleva on ihan sopiva.

Ainakin tuo Yellow Dogin asennus on tehty niin helpoksi, että sen pystyy tekemään melkein kuka vain. Lisäksi tuolta toisesta käyttöjärjestelmästä ei pääse käsiksi PS3:n omiin ohjelmiin, joten omaa konettaan ei saa sekaisin, vaikka yrittäisikin. Eli PS3 on varsin sopiva ympäristö kokeilla kuinka tuo Linux asentuu ja toimii.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Voiko tuon ison polttaa DVD+RW:lle vai pitääkö ostaa DVD-R? Entä miten se poltetaan nerolla? Ihan tavallisesti kuten muutkin tiedostot vai imagena (en edes tiedä mikä tuo image on)?
 
Vastaus: PS3 ja Linux

J2 sanoi:
Voiko tuon ison polttaa DVD+RW:lle vai pitääkö ostaa DVD-R? Entä miten se poltetaan nerolla? Ihan tavallisesti kuten muutkin tiedostot vai imagena (en edes tiedä mikä tuo image on)?

RW:nkin pitäisi toimia. Ei ole Nero tuttu, mutta se pitäisi polttaa juuri imagena. Eli kun olet polttanut DVD:n ja katsot sen sisältöä, niin siellä pitäisi näkyä useita hakemistoja ja tiedostoja, eikä vain tuo yksi tiedosto.

Tässä on jonkinlainen ohje iso:n polttamiseen Nerosta http://www.helsinki.fi/atk/neuvonta/ohjehakemisto/nero-image6.html
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Totoro sanoi:
RW:nkin pitäisi toimia. Ei ole Nero tuttu, mutta se pitäisi polttaa juuri imagena. Eli kun olet polttanut DVD:n ja katsot sen sisältöä, niin siellä pitäisi näkyä useita hakemistoja ja tiedostoja, eikä vain tuo yksi tiedosto.

Tässä on jonkinlainen ohje iso:n polttamiseen Nerosta http://www.helsinki.fi/atk/neuvonta/ohjehakemisto/nero-image6.html
Kiitti linkistä! Tarkoitin että kelpaako PLUS rw, kun eivät ole nuo nykyiset plussat oikein suostunu poltettaviks vaikka asema tukee plussia. No pitää ostaa tänään pari miinus ärrää.
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Joo kiitti taas. Pitää ostaa -R:iä kun meen tänään kauppaan. Kiitti vielä kerran!
 
Vastaus: PS3 ja Linux

Mike sanoi:
Olen hieman lukenu noita foorumeita tästä samasta aiheesta ja on tullut sellainen tunne, että oikean reson laittaminen ei välttis ole mikään yksinkertainen juttu?

Itsellä on 42" Mirai FullHD ja olen ajatellut asentaa linuxin pleikkarille, mutta tuon oikean resoluution päälle saaminen hieman pelottaa, kun en ole mikään linuxin asiantuntija.

Onko se vaikeeta vai saako sen helposti vaan vaihdettua jostain?

Lisäksi sellaista, että kannattaako amatöörin alkaa asentamaan linuxia vai antaako jonkun kokeneemman hoitaa sen homman puolestasi?

Itse asensin Ubuntun eilen ja ainut reso, joka toimi oli 576x460:eek: . Ennemmin koitin YDL 5.0, joka toimi fullHD:na. 5.0.2 versio toimi jollain erikoisella resoluutiolla, tyyliin 1340x1000. 5.0.1 versiota en ole koittanu, mutta epäilisin parhaimmaksi tähän astisista. HD telkalla linuxin asennus käy aivan aloittelijalta. Itse onnistuin sd-telkallakin, vaikka en ole koskaan linuxiin ennemmin koskenutkaan.:cool:
 
Ylös Bottom