Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja Mac

Vastaus: PS3 ja Mac

Mulla on tuollainen unibody macbook 13″ ja lataan yleensä PS3:n ohjaimet tän kautta. Viime aikoina olen huomannu että latauksen jälkeen joutuu parittamaan ohjaimen PS3 kanssa uudelleen. Äsken koitin käynnistää PS-napista Plegen (näköjään)parittamattomasta ohjaimesta. Kone oli kansi suljettuna nukkumassä vieressä niin ps-napin painalluksesta plege ei lähtenyt päälle mutta kone piti sen äänen kun kovalevy käynnistyy ja omenaan sytty valo.
Onko siis edes teoriassa mahdollista että plegen ohjain pariutuu macbookin kanssa ladatessa?
Vastaavia kokemuksia muilla?
 
Vastaus: PS3 ja Mac

Kokeileppa rajoittaa kaistanleveyttä, jolloin tietokoneen prosessorille tulee enemmän kuormaa verkon rasituksen sijaan.

Eli laita "Transkoodauksen asetukset" -välilehdeltä kohtaan "Maksimi kaistanleveys" arvoksi 10 tai 15. Voit myös kokeilla jotain arvoa väliltä 5-10.

Mikäli tämä ei auta, niin samalta välilehdeltä voit määrittää "vqmin" arvon 2:ksi tai 3:ksi eli rivi näyttää tältä: "keyint=1:vqscale=1:vqmin=3". Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että "vqmin" arvon suurentaminen heikentää kuvanlaatua.

Mulla on vähän samanlainen ongelma, mutta pätkiminen tapahtuu 2 sekunnin välein.
Eikä auttanut noiden yllämainittujen säätöjen kokeileminen.
Ja mikä eniten ihmetyttää että 60gb:n pleikka pyöritti videot samoilla asetuksilla aivan täydellisesti.
Sitten levis ja vaihdoin 40gb:n mallin siihen tilalle niin tuli ongelmia.
Voiko se johtua tuon itse pleikan asetuksista?:confused:
Ai niin ja Kone ja pleikka ovat molemmat ihan piuhoilla motukkaan.
 
Vastaus: PS3 ja Mac

Mulla on tuollainen unibody macbook 13″ ja lataan yleensä PS3:n ohjaimet tän kautta. Viime aikoina olen huomannu että latauksen jälkeen joutuu parittamaan ohjaimen PS3 kanssa uudelleen. Äsken koitin käynnistää PS-napista Plegen (näköjään)parittamattomasta ohjaimesta. Kone oli kansi suljettuna nukkumassä vieressä niin ps-napin painalluksesta plege ei lähtenyt päälle mutta kone piti sen äänen kun kovalevy käynnistyy ja omenaan sytty valo.
Onko siis edes teoriassa mahdollista että plegen ohjain pariutuu macbookin kanssa ladatessa?
Vastaavia kokemuksia muilla?

Joo, itse muuten huomasin saman pari kertaa, mutta en osannut yhdistää sitä mäcillä lataamiseen.

Ja toinen mikä mäcissä ja PS3sessa kummastuttaa on nimittäin alumiininen bluetooth wireless keyboard. Eli sen kun naittaa pläykalle, kaikki on ok. Annas kun sammutat pläykan ja laitat seuraavan kerran taas päälle niin näppiksellä ja pläykalla on tullut avioero.
Näppis pitää poistaa bluetooth-valikosta ja naitattaa uudelleen.

MUTTA tähän on workaround, eli sammuta näppis ENSIN ennen kuin sammutat pläykan (pitämällä näppiksen on/off -nappula pohjassa niinkauan kunnes vihreä valo sammuu)
Näin menetellen paritliitos pysyy ainiaan.
 
Vastaus: PS3 ja Mac

Nyt ku tuli toi uus 27" iMac, jota jollain tapaa pitäis voida käyttää ulkosena näyttönäki, ajattelin ensin laitteen hommata. Mulle riitäis pelihommiin ihan hyvin 27" näyttö ja luulin, että ei muuta ku pleikasta HDMI iMacciin kiinni ja se on siinä. Tarvittaessa Macistä äänet pihalle. Mutta siinä Macissahan on vaan joku Mini Display Port, jonka kautta ei edes ääni mee sisään.

Tampereen Storessa ne ei tienny mitään sopivaa adapteria, eikä muutenkaan osannu auttaa. Sit löysin netistä tommosen Kanex Mini DisplayPort Adapter To HDMI 1080p Video w/ Digital Audio

Onko täälä kellään tietoa, saako tohon ongelmaan mitään suht edullista ratkasua? Kuitenki semmosta, jottei kuvan (eikä äänenkään) laatu kovin kärsis.

Joku tommonenki näyttää olevan olemassa.

Atlona DVI to Mini DisplayPort Converter :: Apple Converters :: Audio Video Converters :: Atlona...
 
Vastaus: PS3 ja Mac

Onko täälä kellään tietoa, saako tohon ongelmaan mitään suht edullista ratkasua? Kuitenki semmosta, jottei kuvan (eikä äänenkään) laatu kovin kärsis.
Jos et välttämättä halua ottaa ääniäkin sen iMacin kautta, pelkkä tällainen HDMI-Mini DisplayPort -muunnin riittäisi kuvaa varten. Äänet voisit sitten vetää optisella Pleikkarista esim. vahvistimeen, koska tuossa iMacissa itsessään tuskin on muuta kuin stereokaiuttimet.
 
Vastaus: PS3 ja Mac

Jos et välttämättä halua ottaa ääniäkin sen iMacin kautta, pelkkä tällainen HDMI-Mini DisplayPort -muunnin riittäisi kuvaa varten. Äänet voisit sitten vetää optisella Pleikkarista esim. vahvistimeen, koska tuossa iMacissa itsessään tuskin on muuta kuin stereokaiuttimet.

Toi ei nyt sitte kai riitäkään. Meinasin mennä kokeileen Kuninkaankadun stroreen, mutta ku soitin sinne, ni väittivät kokeilleensa vastaavalla dvi-adapterilla eikä kuulemma toimi. Onko sitte niin, että toi on tarkotettu vaan toisen suuntaseen liikenteeseen, eli Macista jos haluaa kuvan vaikka tykille tai isompaan näyttöön. Mulla siis nyt on tommonen adapteri ittellä, mutta en menny kokeileen ku myyjä piti sitä turhana reissuna.
 
Vastaus: PS3 ja Mac

Onko sitte niin, että toi on tarkotettu vaan toisen suuntaseen liikenteeseen, eli Macista jos haluaa kuvan vaikka tykille tai isompaan näyttöön.
Voi hyvinkin olla, sillä en itse ole mistään lukenut, että iMacin näyttöä voisi käyttää jonkin toisen laitteen ulkoisena näyttönä.
 
Vastaus: PS3 ja Mac

Tuola sanotaan tollain:


Mini-DisplayPort-ulostuloportti, joka tukee DVI-, VGA- ja dual-link DVI -liitäntöjä (sovittimet myydään erikseen). 27 tuuman mallit tukevat myös sisäänmenoa ulkoisista DisplayPort-lähteistä (sovittimet myydään erikseen).
Tuki kahden näytön tilalle ja näytönkahdennustilalle

Tuolta kans luin aiheesta jotain. Kukaan ei vaan oikeen osaa mitään varmaa sanoa.
 
Vastaus: PS3 ja Mac

Mää päädyin Mac Miniin, jotta sain molemmat laitteet samaan näyttöön. Nyt on jonkunlainen verkko-ongelma...

Mulla on 24/1 nettiyhteys ja kaikki on toiminu ihan hyvin tähän asti. Nyt ku laittaa Macin päälle, verkkopelit tökkii pahasti. Macilla nopeustestit saattaa näyttää alle megan nopeuksia, ku samassa langattomassa verkossa oleva läppäri antaa vähingään 8 megaa. Onko täälä semmosia, jotka olis joutunu tommosien ongelmien kanssa painiin? Mini on uutta mallia ja Snow Leopard käyttiksenä.
 
Vastaus: PS3 ja Mac

Mää päädyin Mac Miniin, jotta sain molemmat laitteet samaan näyttöön. Nyt on jonkunlainen verkko-ongelma...

Mulla on 24/1 nettiyhteys ja kaikki on toiminu ihan hyvin tähän asti. Nyt ku laittaa Macin päälle, verkkopelit tökkii pahasti. Macilla nopeustestit saattaa näyttää alle megan nopeuksia, ku samassa langattomassa verkossa oleva läppäri antaa vähingään 8 megaa. Onko täälä semmosia, jotka olis joutunu tommosien ongelmien kanssa painiin? Mini on uutta mallia ja Snow Leopard käyttiksenä.
Ainakin torrent-ohjelma Transmission on aiheuttanut tuon tyyppisiä ongelmia parisen viikkoa sitten, silloisella versiollaan. Se muistaakseni yritti pitää liian montaa yhteyttä auki samalla kertaa ja samalla koko verkon nopeudet putosivat melko alas. En tiedä mistä sinun ongelmasi johtuu, mutta en ihmettelisi lainkaan, jos joku ulkoinen softa voisi saada tuollaisen aikaan.
 
Vastaus: PS3 ja Mac

airportin ja ps3 netti -yhteyden muodostamiseen kaipaan apuja, löytää kyllä tukiaseman 100% signaali, mutta yhteys ei aukea.:confused:
 
Vastaus: PS3 ja Mac

lisätään lisäinfoa propleemista: eli käytössä olevat laitteet:

Imac kytkettynä ADSL modeemiin A-LINK 11G (malli RR24AP) joka vastaavasti on kytkettynä Airport extremeen.

ongelmana on langattoman yhteyden muodostaminen PS3 :n ja reitittimen välillä, (PS3 on olohuoneessa ja reittin makkarissa:D)

valitsin verkkoasetuksissa (PS3) helppo --> langaton -->haku --> SSID - tunnusnimi löytyy (eli airport..)

sitten varsinaiseen ongelmaan eli asetanko
WEP/ WPA-PSK/WPA2-PSK salausavaimen vai eI? jos asetetaan mitä?


nimim. teknistä tukea kaivataan :)
 
Vastaus: PS3 ja Mac

sitten varsinaiseen ongelmaan eli asetanko
WEP/ WPA-PSK/WPA2-PSK salausavaimen vai eI? jos asetetaan mitä?
Tuo riippuu täysin sen Airportin salausasetuksista. WPA2-PSK on paras ja turvallisin tapa. Mutta se salaustapa ja -avain määritellään siellä Airportissa, jonka jälkeen valitset saman salaustavan Pleikkarilta ja syötät tarvittaessa salausavaimen.
 
Vastaus: PS3 ja Mac

ed. eli (WPA2-PSK ) onko salaukset asetettava joka tapauksessa ps3:n jotta saan langattoman verkon pelitämään?
 
Vastaus: PS3 ja Mac

ed. eli (WPA2-PSK ) salaukset ovat asetettava joka tapauksessa ps3:n jotta langaton verkko toimisi?
Ei. PS3 tukee kaikkia noita salaustapoja, mutta WPA2-PSK on turvallisin, ja siksi myös suositeltavin.

Update! Ilmeisesti tarkoitit sitä, että yhteysasetukset pitää tuon jälkeen määritellä myös PS3:lla. Kyllä. Ei se taida edes oikeaa salaustapaa osata valita automaattisesti, ja salausavainta (eli "verkon salasanaa") se ei voi tietenkään tietää. Lisäohjeita löytyy Pleikkarin ohjekirjasta.
 
Vastaus: PS3 ja Mac

Kävin tuossa vihdoin Welholla ja sain mukaan uudempaa tekniikkaa olevan laajakaistamodeemin (Cisco EPC3825). Vanhalla voi näköjään heittää jo vesilintua, eli onneksi kävin..

Ilmeisesti tuon uuden modeemin kautta saa Wi-Fin toimimaan ns. suoraan, mutta oli jotenkin helpompi liittää se vain olemassaolevaan Applen AirPort Express -tukiasemaan kotona missä oli kaikki asetukset jo ready yms (ja kaikki laitteet tunnistavat sen - PS3, 360, Wii, Macbook, iPhone..).

Itsellä nyt siis jo jokusen vuoden vanha AirPort Express -malli (A1088), joka ei kai välttämättä tue ns. n-protokollaa mitä tuo uusi modeemi tukee.. Eli vanhalla AE-mallilla en välttämättä saa ihan kaikkea potkua modeemista irti koska "n" ei tuettu..

Olenko oikeilla jäljillä, eli kannattaako ostaa uusin AE (varmaan tämä: Apple - AirPort Express )?
 
Vastaus: PS3 ja Mac

PS3:n kanssa et 802.11n:stä mitään hyödy, koska Pleikkari ei sitä tue. Boksi tukee, mutta vain jos on uusi S-malli tai uudempi versio WLAN-sovittimesta.

Juu, noh mietin asiaa vähän laajemmin (eli kaikkien laitteiden kanssa mitkä taloudessa Wi-Fiä tukee) ja kyllä mulla tuo uudempi "n-versio" boksin sovittimesta on myös..

Lähinnä siis haluan tuon uuden modeemin "täyteen" hyötykäyttöön ja ilmeisesti vanhempi AE ei sitä mahdollista.. Tai näin olen käsittänyt jos se ei tue n-protokollaa.
 
Vastaus: PS3 ja Mac

Lähinnä siis haluan tuon uuden modeemin "täyteen" hyötykäyttöön ja ilmeisesti vanhempi AE ei sitä mahdollista.. Tai näin olen käsittänyt jos se ei tue n-protokollaa.
Tarkista sen Airport Expressin malli. Jos se on M9470LL/A, se ei tosiaan tue n-standardia. Uudempi MB321LL/A-malli (johon linkkasitkin) tukee.

Tosin ennen ostamista kannattaa vaikka vain kokeilla, kuinka hyvin se uuden kaapelimodeemisi WLAN toimii ja kuinka helposti sillä hoituu esim. porttiohjaukset sun muut (jos käytät modeemia reitittäväss tilassa).
 
Vastaus: PS3 ja Mac

Tarkista sen Airport Expressin malli. Jos se on M9470LL/A, se ei tosiaan tue n-standardia. Uudempi MB321LL/A-malli (johon linkkasitkin) tukee.

En oikein tiedä mistä tuo ko. tieto löytyy, mutta ohjekirjassa ei ainakaan "n:ää" mainita. Eli tuskin tukee tuota.

Tosin ennen ostamista kannattaa vaikka vain kokeilla, kuinka hyvin se uuden kaapelimodeemisi WLAN toimii ja kuinka helposti sillä hoituu esim. porttiohjaukset sun muut (jos käytät modeemia reitittävässä tilassa).

Juu, juuri hain uuden modeemin Macbookin listasta ja ainakin se toimii ok.. Ehkä ei siinä mielessä edes tarvitse koko Airport Expressiä. Mistähän tuon listalla olevan "e0cc.." tms nimen (=uusi modeemi) saisi vaihdettua johonkin omaan lempinimeen, vai saako ollenkaan? Heti kun mennään vähänkin tähän tietsikkapuoleen, niin mennään heti pois meikäläisen alueelta..

(Sori, vähän OT jo tässä vaiheessa..)
 
Ylös Bottom