Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rixa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Netin "ulkoisella" nopeudella ei ole mediajaon kanssa mitään tekemistä, jos sekä jakava (PC) että vastaanottava (PS3) laite ovat samassa aliverkossa. Tärkeämpää on se, miten ne vehkeet on siellä sisäverkossa on kytketty toisiinsa, eli onko välissä esim. WLAN-purkki, vai onko kaikki ihan ethernet-piuhalla kiinni jossain reitittimessä tms.

En ole tuota MediaHomea käyttänyt kuin joskus vuosi sitten hyvin nopeasti, joten en osaa sanoa siitä sen enempää.

ihan ethernet piuhalla on kone ja ps3 reitittimessä kiinni...

Mulla oli käytössä Hamachi "virtuaaliLAN" -ohjelmisto ja se sotki noita mediapalvelin ohjelmistoja aika huolella. Jako jostain syystä aina vain sinne Hamachille, eikä oikeaan lähiverkkoon. En edes löytänyt mistään ohjelmasta että voisi määritellä jaettavan verkon.

Moi
Mistä johtuu et HD pätkät nykii sikana ku tversityllä niit yritan ajaa pleikalle. menee ain sekunnin eteepäi ja pysähtyy kolmeksi sekunniksi?

Mistä johtuu et HD pätkät nykii sikana ku tversityllä niit yritan ajaa pleikalle. menee ain sekunnin eteepäi ja pysähtyy kolmeksi sekunniksi?
Kolme vaihtoehtoa:

1) Tiedostot pitää transkoodata (=muuntaa formaatista toiseen) lennosta ja koneesi on pullonkaula. Tähän ei auta kuin järeämpi rauta.
2) Käytät WLANia, ja sen kaista ei riitä. Tähän auttaa, kun kytket Pleikkarin johdolla kiinni.
3) Edellisten yhdistelmä.

Onko tietokoneella kenties softapalomuuri? Entä ovatko tietokone ja PS3 samassa aliverkossa?
En oo saanu vieläkään toimimaan musiikkeja, mutta tuli yks asia mieleen. Kun puhuit tosta palomuurista niin mulla on kyllä koneella ihan normaali Windowsin palomuuri siellä ohjauspaneelin tietoturvakeskuksessa. Ja virustentorjuntaohjelmana on avast. Niin mitä tarkotit tolla softapalomuurilla ja voisko auttaa se jos koittasin tota normaalia Windows -palomuuria pois päältä?

Ja mulla on PC:n IP-osoite 192.168.255.3 ja sitten PS3:n IP on 192.168.255.4 mutta toi PS3:n IP-osoitteen viiminen numero vaihtelee välillä, mutta se ei kuitenkaan koskaan ole sama kuin PC:n IP-osoite. Mulla on myös NAT-Tyyppi 2.

Ja vaikuttaako se jotain, että mulla on PC kytketty reitittimeen WLANilla eli langattomasti mutta PS3 on puolestaan langallisesti?

No nyt sain vihdoinkin TVersityn toimimaan ja kaikki pelaa. Kyse ei ollut mistään muusta kuin palomuurista. Otin sen Windowsin palomuurin pois päältä ja sitten se mediapalvelinhaku löysi TVersityn. Menihän siinä kyllä aikaa ja kyse oli nuin pienestä asiasta. Noh, voi kyllä sanoa että olin aika hemmetin tyhmä kun en tuota tajunnut aikaisemmin koittaa.

Moi
Kiitti TT-2K vastauksesta ite aloin kans epäillä rautaa koska tuntu et läppärin tuuletinki aina alko huutaa hoosiannaa ku striimailin tai yritin striimailla ps3:lle. Onkoha jossai et minka tehosta prossua toi vaatis? Ja normaalilaatuiset eli ei HD tuntuu toistavan lähes pätkimättä.

OFFTOPIC: mites ps 3 reagoi tollasee cruzerin muistitikkuu jossa on sisäänrakennettu oma käyttis? Jos siirrän sen AVI siihe(tiedän että tästä varmaa jossai topikis on ja etin joskukaa teisä ei osaa laittaa vastausta suoraltakädeltä)
Kiitos

Vastaus: Buffalo Linkstation Live-ongelma.

Itse ostin Buffalo Linkstation Liven sunnuntaina ja yksi kosahti firmwaren päivityksessä. Sain kuitenkin samana päivänä vielä takuuseen uuden (Jännä että antoivat uuden tilalle- Oletin että kyseinen lähtee korjaukseen ja sen aikaa odottelen). Hivenen jännitti kun tein uudestaan firmwaren päivityksen, mutta tässä masiinassa tuo meni läpi eikä laite mennyt error -tilaan.

Mutta mitä nyt olen yrittänyt saatää, niin en ole ollut tyytyväinen. Eilen tilanne jäi siihen, että PS3 ei löytänyt mitään tiedostoja. PC kanssa tuo toki pelaa vallan mainiosti, mutta ei PS3 kanssa jonka takia lähinnä hommasin.

Enpä nähnyt löytänyt haulla vastaavaa ongelmaa muilta, joten laitampa kysymyksen tänne.

Laitoin tietokoneelta erään tv-sarjan jakson tversityllä jakoon ja PS3 löytää sen oikein, mutta kun koetan katsoa tulee vain ilmoitus: Tieto on vioittunut. Kun taas yritän toistaa samaa tiedostoa muistitikulta tulee jokin virheilmoitus, jossa on koodi 800288C0.

Toivottavasti joku osaisi sanoa, mikä tähän ongelmaan auttaisi ja saisin enemmän irti Ps3:stani.

Laitoin tietokoneelta erään tv-sarjan jakson tversityllä jakoon ja PS3 löytää sen oikein, mutta kun koetan katsoa tulee vain ilmoitus: Tieto on vioittunut. Kun taas yritän toistaa samaa tiedostoa muistitikulta tulee jokin virheilmoitus, jossa on koodi 800288C0.
Tiedostossa käytetty video- ja tai audiokoodekki ovat sellaisia, ettei PS3 niitä kunnolla tue. Siksi tiedoston toistaminenkaan ei onnistu.

Tiedostossa käytetty video- ja tai audiokoodekki ovat sellaisia, ettei PS3 niitä kunnolla tue. Siksi tiedoston toistaminenkaan ei onnistu.

Tuon kyllä tajusinkin, mutta kyllähän ps3:n pitäisi toistaa divx:jä ja niitä olen yrittänyt streamata tversityn sekä WMP 11 kautta

Tuon kyllä tajusinkin, mutta kyllähän ps3:n pitäisi toistaa divx:jä ja niitä olen yrittänyt streamata tversityn sekä WMP 11 kautta
PS3:n DivX-tuki ei vielä ihan täydellinen. Sen vuoksi jos enkoodauksessa on käytetty jotain erikoisempia vipstaakeleja, ei PS3 osaa tiedostoa toistaa. Tilanteen pitäisi korjaantua mahdollisesti jo seuraavan firmispäivityksen myötä.

PS3:n DivX-tuki ei vielä ihan täydellinen. Sen vuoksi jos enkoodauksessa on käytetty jotain erikoisempia vipstaakeleja, ei PS3 osaa tiedostoa toistaa. Tilanteen pitäisi korjaantua mahdollisesti jo seuraavan firmispäivityksen myötä.

Toivotaan niin. Ja toivottavasti ne rupeis tukeen ulkoisia tekstejä kanssa :)

Olen tuossa yrittänyt saada PS3:sta näkymään WMP 11:n listalla, mutta tuloksetta. Olen lukenut ohjeita, PS3:n ohjeita, kaikkea mahdollista. Mutta ei.

Eli alkuun, järjestelmäni on seuraava:

PC: Vista Ultimate 32-bit, Media Center löytyy, WMP 11 (median jakaminen päällä), Symantec Norton Internet Security 2007 (asetuksista olen laittanut PS3:n ip:lle kaikki TCP/UDP send/receive auki). uPnP kytkeytyy päälle automaattisesti koneen käynnistyessä. IP asetettu manuaalisesti.

ADSL-laitteena toimii Telewell EA-501v3, josta on uPnP kytketty päälle. Ohjelmallisen palvelimeen en ole laittanut erityisehtoja. (Ehkä DMZ auttaisi, jos laitan PS3:n ip:n siihen, tarvitseeko uPnP kanssa?). Kaikki laitteet (PC, Xbox 360 ja PS3) on kyketty D-Linkin 1GBit kytkimeen, joka on laitettu Telewellin ADSL-boksiin. Tietääkseni D-Linkin kytkimessä ei ole rautapohjaista palomuuria tai NAT. Telewellistä on päällä NAT, nettiyhteys toimii kaikilla laitteilla ok.

PS3:n IP asetettu manuaalisesti, NAT type 2, uPnP päällä, kaikki muut toimii ok.

Puolisen vuotta sitten sain PS3:n näkymään PC:llä, mutta se katosi seuraavassa bootissa. Olen monet kerrat hakenut mediapalvelinta, mutta PS3 ei näy yhteensopivissa laitteissa. Vaikka kytken Nortonin pois, ei auta asiaan. Ainoa asia, mitä en vielä ole kokeillut on DMZ, mutta muistaakseni luin tästäkin että se ei ole tarpeellinen jos uPnP on kytketty.

PS3, PC ja Xbox 360 ovat kaikki samassa ip-verkossa, saman submaskin alla.

Mitään vinkkejä? Olen mielestäni kokeillut lähes kaikkea, mutta tuloksetta. Joku mättää, mutta en tajua mikä. Voi hyvinkin olla softapohjainen (Norton? Media Center, WMP?) tai rautapohjainen (Telewell?).

PS3:n IP asetettu manuaalisesti, NAT type 2, uPnP päällä, kaikki muut toimii ok.
Just in case: onhan mediajakopalvelut kytketty päälle PS3:n asetuksista? :)

Ainoa asia, mitä en vielä ole kokeillut on DMZ, mutta muistaakseni luin tästäkin että se ei ole tarpeellinen jos uPnP on kytketty.
Muistelet oikein. Ei DMZ:n kokeilusta haittaakaan ole, mutta epäilen silti, ettei se vaikuta mihinkään.

Olen mielestäni kokeillut lähes kaikkea, mutta tuloksetta. Joku mättää, mutta en tajua mikä. Voi hyvinkin olla softapohjainen (Norton? Media Center, WMP?) tai rautapohjainen (Telewell?).
Oletko kokeillut mitään mediajakoa sen X360:n kanssa? Löytääkö se esim. Media Centerin? Ja olet varmaan katsonut, ettei Windowsin oma palomuuri vahingossakaan ole kummittelemassa taustalla? (Nortonin pitäisi osata kytkeä se automaattisesti pois päältä, mutta eihän noista Vistoista koskaan tiedä...)

Just in case: onhan mediajakopalvelut kytketty päälle PS3:n asetuksista? :)

Muistelet oikein. Ei DMZ:n kokeilusta haittaakaan ole, mutta epäilen silti, ettei se vaikuta mihinkään.

Oletko kokeillut mitään mediajakoa sen X360:n kanssa? Löytääkö se esim. Media Centerin? Ja olet varmaan katsonut, ettei Windowsin oma palomuuri vahingossakaan ole kummittelemassa taustalla? (Nortonin pitäisi osata kytkeä se automaattisesti pois päältä, mutta eihän noista Vistoista koskaan tiedä...)

Mediapalvelut ovat PS3:sta päällä, luonnollisesti. :)

Xbox 360 löytyy WMP 11 listalta, se on myös asennettu Media Centerille Extenderin kautta. Ongelma on se, että Xbox 360 on vain niin kömpelö. :)

Windowsin palomuuri ei ole taustalla pyörimässä, Norton ottaa sen automaattisesti pois päältä.

Täytynee kokeilla tuota TVersityä, varmaankin WMP:tä parempi joka tapauksessa.

Tarkistin myös vielä, että palveluista on WMP ja Media Centerin jaot päällä (autom. käynnistys) ja uPnP kyketty myös autom. käynnistyksellä päälle.

Täytynee kokeilla pelkästään D-Linkin kytkimen kanssa, ottaa se Telewell kokonaan pois kotiverkosta ja katsoa löytyykö sillä mitään. Jos toimii, niin sitten vika on Telewellissä. On se hienoa kun median jakaminen on tehty kaikille järjestelmille niin helpoksi. ;)

Xbox 360 löytyy WMP 11 listalta, se on myös asennettu Media Centerille Extenderin kautta. Ongelma on se, että Xbox 360 on vain niin kömpelö. :)
Tuli vielä sellainen mieleen, että jos jos WMP ja Media Center jotenkin konfliktoivat toistensa kanssa. Nuo mediajaot taitavat käyttävät samaa porttia, joten kahden vastaavan ohjelman ollessa päällä voi tulla häslinkiä.

Suosittelen tässä, että otat sekä WMP:n että Media Centerin jaot kokonaan pois käytöstä ja asennat sen TVersityn. Se on yksinkertaisesti niin paljon parempi joka suhteessa.

Tuli vielä sellainen mieleen, että jos jos WMP ja Media Center jotenkin konfliktoivat toistensa kanssa. Nuo mediajaot taitavat käyttävät samaa porttia, joten kahden vastaavan ohjelman ollessa päällä voi tulla häslinkiä.

Suosittelen tässä, että otat sekä WMP:n että Media Centerin jaot kokonaan pois käytöstä ja asennat sen TVersityn. Se on yksinkertaisesti niin paljon parempi joka suhteessa.

Epäilin myös itse tätä konfliktia, ongelmana tässä tietty on se, että en tiedä mistä MCE kytkee pois päältä. Se ei pyöri taustalla missään vaiheessa, mutta tiedä häntä varaako se silti portteja vaikka itse ohjelma ei ole päällä.

Koko MCE on kyllä yksi helvetti, varsinkin Xbox 360 käytettäessä. Aivan karmeat listaukset ja luetteloinnit.

mulla on media center ja WMP ja hyvin toimii jakaminen.. ei mitää ongelmia... mut mikä tekee tosta tversitystä paremman?

Ylös Bottom