Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?
Olen tuossa yrittänyt saada PS3:sta näkymään WMP 11:n listalla, mutta tuloksetta. Olen lukenut ohjeita, PS3:n ohjeita, kaikkea mahdollista. Mutta ei.
Eli alkuun, järjestelmäni on seuraava:
PC: Vista Ultimate 32-bit, Media Center löytyy, WMP 11 (median jakaminen päällä), Symantec Norton Internet Security 2007 (asetuksista olen laittanut PS3:n ip:lle kaikki TCP/UDP send/receive auki). uPnP kytkeytyy päälle automaattisesti koneen käynnistyessä. IP asetettu manuaalisesti.
ADSL-laitteena toimii Telewell EA-501v3, josta on uPnP kytketty päälle. Ohjelmallisen palvelimeen en ole laittanut erityisehtoja. (Ehkä DMZ auttaisi, jos laitan PS3:n ip:n siihen, tarvitseeko uPnP kanssa?). Kaikki laitteet (PC, Xbox 360 ja PS3) on kyketty D-Linkin 1GBit kytkimeen, joka on laitettu Telewellin ADSL-boksiin. Tietääkseni D-Linkin kytkimessä ei ole rautapohjaista palomuuria tai NAT. Telewellistä on päällä NAT, nettiyhteys toimii kaikilla laitteilla ok.
PS3:n IP asetettu manuaalisesti, NAT type 2, uPnP päällä, kaikki muut toimii ok.
Puolisen vuotta sitten sain PS3:n näkymään PC:llä, mutta se katosi seuraavassa bootissa. Olen monet kerrat hakenut mediapalvelinta, mutta PS3 ei näy yhteensopivissa laitteissa. Vaikka kytken Nortonin pois, ei auta asiaan. Ainoa asia, mitä en vielä ole kokeillut on DMZ, mutta muistaakseni luin tästäkin että se ei ole tarpeellinen jos uPnP on kytketty.
PS3, PC ja Xbox 360 ovat kaikki samassa ip-verkossa, saman submaskin alla.
Mitään vinkkejä? Olen mielestäni kokeillut lähes kaikkea, mutta tuloksetta. Joku mättää, mutta en tajua mikä. Voi hyvinkin olla softapohjainen (Norton? Media Center, WMP?) tai rautapohjainen (Telewell?).