Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rixa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!)

Hei!
voisko joku olla ystävällinen ja auttaa tyhmää eli olen laittanut koneeseen tuon ps3 media serverin mut ongelmia on :( kuva pätkii koko aika eli onkohan mun asetukset pielessä?
wlania käytän ja langattomasti. Ja siis kaikki elokuvat pätkii ihan sama minkä kokonen elokuva on kyseessä...Voi laittaa vaikka mailia ja tarkatkin ohjeet että mitkä kaikki olisi hyvä tarkistaa. Ja kaikista parasta tietenkin olis jos joku haluaisi vaikka auttaa messengerin kautta mua? sähköposti: L_MIKKO@HOTMAIL.COM

Oletko lukenut tuon FAQ:n? -> http://www.konsolifin.net/bbs/yleista-keskustelua-ps3-konsolista/58583-faq-playstation-3-mediatoistimena.html

Vastaus: PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!)

joo olen lukenut, mut ei niistä ainakaan itelle selvinnyt :(

joo olen lukenut, mut ei niistä ainakaan itelle selvinnyt :(
Chekkaa nyt alkuun että WLAN reititin on g-moodissa (802.11g, tai b/g). PS3 MS kannattaa myös kasvattaa "transcode buffer" maksimiarvoonsa.

Jos nämä eivät auta niin koita yhdistää langalla. Paljonhan tuosta on juttua ollut, että PS3:n WLAN-toteutus ei välttämättä ole paras näihin streamaushommiin...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Joo siinä ei taida mikään langaton ratkaisu pysyä perässä :D

g-moodissa on wlan.
ja puskurointi on täysillä.
ja en ole edes kokeillut vielä hd kuvia vaan ihan normaaleja 1,3gigasen kokosia leffoja, mutta pätkii koko aika. 5-10 sekuntia niin pysähtyy ja sit jatkuu jne jne jne :( ja johdollakin olen kokeillut mutta ei toimi yhtään paremmin..

Oisko vielä ideoita?

ja en ole edes kokeillut vielä hd kuvia vaan ihan normaaleja 1,3gigasen kokosia leffoja, mutta pätkii koko aika. 5-10 sekuntia niin pysähtyy ja sit jatkuu jne jne jne :( ja johdollakin olen kokeillut mutta ei toimi yhtään paremmin..
Tuossa tapauksessa ongelma on ihan siellä lähettävässä päässä. Eli esim. alitehoinen kone, joka ei jaksa tehdä transkoodausta lennosta riittävän nopeasti tai codecit solmussa. Jos mahdollista, asenna TVersity. Siinä on toinen varsin hyvä mediajakosofta Windowsille. Mutta älä missään tapauksessa aja sitä yhtä aikaa PS3MS:n kanssa, koska siitä aiheutuu omat ongelmansa.

PS. Onko se tietokone verkossa letkulla vai langattomasti?

olen kokeillut letkullä ja langattomasti mut sama juttu toistuu :(

Ja mulla on Acerin läppäri mallia travelmate 5520 (2gb).

Niin milläslailla tuo TVersity sit toimii paremmin? eli miksi epäilet että se toimisi paremmin.

Ja mulla on Acerin läppäri mallia travelmate 5520 (2gb).
Kyllä tuossa tehojen puolesta pitäisi potkua riittää vähintään perinteisen SD-materiaalin toistamiseen. Suosittelen, että uninstalloit kaikki codecit/codec-paketit, ja asennat sen jälkeen TVersityn ja sen mukana tulevan codec-paketin.

voitko kertoa että mitenkä tuo tehdään eli mitä kirjotit: uninstalloit kaikki codecit/codec-paketit??

voitko kertoa että mitenkä tuo tehdään eli mitä kirjotit: uninstalloit kaikki codecit/codec-paketit??
Ohjauspaneelin kautta kohdasta Lisää/poista ohjelmia (tai mikä ikinä suomeksi onkaan). Codecin selityksen löydät täältä.

PS. Jos oma tietotaito ei riitä, pyydä jotain osaavampaa käymään ihan paikan päällä. Näitä asioita on oikeasti todella hankala yrittää selvittää pelkällä tekstillä. Ainoa hyvä ratkaisu on päästä itse fyysisesti sen koneen ääreen säätämään.

nyt laitoin yhden leffan pyörimään taas kokeeksi niin nyt ei ainakaan ekaan viiteen minuuttiin ole pätkinyt yhtään, ainut asia mikä eroaa muihin on se että transkoodauspuskuri näyttää EMPTYÄ, koko aika, kun aikasemmin on laittanut pyörimään niin se puskuroi koko aika leffaa ja kun katsoo niin tuo tuo pleikan yhteys ja kokonais aika näyttö eli minkä saa näkyviin painamalla selectiä niin nyt pysyy MP3 kbps yli sadassa kun aikasemmin se on mennyt välillä nollille ja sillon se pätkäsee sen aina!

Mikäköhän tuon asian selittää sit?

Täytyy vielä kokeilla jotain toista leffaa...

nyt laitoin yhden leffan pyörimään taas kokeeksi niin nyt ei ainakaan ekaan viiteen minuuttiin ole pätkinyt yhtään, ainut asia mikä eroaa muihin on se että transkoodauspuskuri näyttää EMPTYÄ, koko aika, kun aikasemmin on laittanut pyörimään niin se puskuroi koko aika leffaa ja kun katsoo niin tuo tuo pleikan yhteys ja kokonais aika näyttö eli minkä saa näkyviin painamalla selectiä niin nyt pysyy MP3 kbps yli sadassa kun aikasemmin se on mennyt välillä nollille ja sillon se pätkäsee sen aina!

Mikäköhän tuon asian selittää sit?
Kuulostaa nimenomaan codec-ongelmalta, eli toisessa videossa on käytetty codecia, jota PS3 ei suoraan tue, joten se joudutaan lennosta muuttamaan Pleikkarin ymmärtämään muotoon.

Tämän enempää en nyt valitettavasti pysty auttamaan.

no eikö niitä kodekkeja voi sit laittaa lisää sinne jotta toimisi vai onko ainut ratkasu se että poistan pms:sän ja otan sen tversityn?

no eikö niitä kodekkeja voi sit laittaa lisää sinne jotta toimisi vai onko ainut ratkasu se että poistan pms:sän ja otan sen tversityn?
Voi toki. Mutta suositeltavaa on, että poistat ensin vanhat codecit alta pois. Sinällään PS3MS:ä ei tarvitse poistaa. Riittää, ettet aja sitä sitä yhtä aikaa TVersityn kanssa.

nyt kun yritän asentaa TVersityä niin kone herjaa seuraavaa: tversity cannot be installed on windows vista when user account control(UAC) is enebled. If you wish to run tversity you need to disable UAC, reboot your computer (required after changing UAC state) and then start again the tversity setup wizard.

osaas siis kyllä suomentaa tuon mutta en ymmärrä että mitä pitää tehdä?

Pitää tehdä niin kuin viesti kertoo: disabloida UAC, eli ottaa UAC-ominaisuus pois päältä. Mitenkö se tapahtuu? Sen jätän Google-harjoitustehtäväksi.

nyt kun yritän asentaa TVersityä niin kone herjaa seuraavaa: tversity cannot be installed on windows vista when user account control(UAC) is enebled. If you wish to run tversity you need to disable UAC, reboot your computer (required after changing UAC state) and then start again the tversity setup wizard.

Kokeile vaikka tämmöistä alkuun:
Let me google that for you
;)

no nyt on sit asennettu tversity ja nyt näkyy kaikki leffat mitä nyt koneelta löyty mutta mihkään leffaan ei tule tekstityksiä`?

Että mikäköhän siinä on? :(

Ylös Bottom