Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Ongelmana wmv video siirtyy tversityllä pleikalle mutta ääntä ei ole. Videovalikossa äänen kohdalla myös lukee ettei ääntä.
Kyseisen tiedoston ääniraita on mitä todennäköisimmin WMA 9 Pro'ta, ja sitä PS3 ei toistaiseksi tue. Tuo on hyvin yleisesti käytetty ääniraitamuoto erityisesti HD-videioiden kanssa. Ongelma ratkeaa vain, jos PS3 saa päivityksen yhteydessä tuen kyseiselle codecille.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Moi

Kiitti nopeasta vastauksesta. Kyseessa todellakin HD pätkä. Voi harmi pitänee jäädä odottelemaan päivitystä.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Jos codecit ovat tietokoneella kunnossa noin muuten, TVersity osaa muuttaa käytännössä minkä tahansa tiedoston PS3:lle sopivaksi MPEG-2:ksi. (Tai tarvittaessa vaikka MPEG-4:ksikin, mutta se vaatii reippaasti enemmän vääntöä koneelta, ja etenkään HD-videoiden transkoodaus ei onnistu reaaliajassa.) Transkoodauksen ansiosta myös esimerkiksi mkv-videot toistuvat ongelmitta.

Mutta jos PS3 tukee videota noin muuten, ei sillä ole eroa katsooko striiminä vai suoraan Pleikalta.

Kiitoksia, täytyypä kokeilla noita toimimattomia TVersityn kautta!
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Kiitoksia, täytyypä kokeilla noita toimimattomia TVersityn kautta!

Mitenkäs toi ohjelma toimii siis?

Voiko sillä muuttaa tiedostoja sellaiseen muotoon että voi sitten katsoa pleikalla vaikka USB kovalevyltä videoita?

Vai toimiiko se vain mediapalvelimena kuten windows mediaplayer?
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Mitenkäs toi ohjelma toimii siis?

Voiko sillä muuttaa tiedostoja sellaiseen muotoon että voi sitten katsoa pleikalla vaikka USB kovalevyltä videoita?

Vai toimiiko se vain mediapalvelimena kuten windows mediaplayer?

Juu, mediapalvelimenahan se, tosin en tiiä onko sillä jotenkin mahdollista konvertoida videoita.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Voiko sillä muuttaa tiedostoja sellaiseen muotoon että voi sitten katsoa pleikalla vaikka USB kovalevyltä videoita?
Kyllä ja ei voi. Sillä ei voi suoraan muuntaa tiedostoja esim. jollekin ulkoiselle medialle. Sen sijaan jos valitset XMB:stä toiston (Play) sijaan kopioinnin (Copy), niin se kopioi koko tiedoston Pleikkarille. Kopioinnin aikana tiedosto muutetaan PS3:n ymmärtämään MPEG-2-formaattiin. Sen jälkeen sen voi siitä kopsia eteenpäin minne vaan.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Moi

Säätämiseksi menee... Nyt mulla kaks HD pätkää toine reilu 1 giga ja toine reilu 2 gigaa. Molemmista pleikka herjaa tieto vioittunutta ja sen jälkee tiedostot näkyvät pleikassa otsikolla "Vioittunutta tietoa" Tiedostot toimivat ihan hyvin tietsikassa? ELi siis mikä lääkkeeksi?

:confused:
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Säätämiseksi menee... Nyt mulla kaks HD pätkää toine reilu 1 giga ja toine reilu 2 gigaa. Molemmista pleikka herjaa tieto vioittunutta ja sen jälkee tiedostot näkyvät pleikassa otsikolla "Vioittunutta tietoa" Tiedostot toimivat ihan hyvin tietsikassa? ELi siis mikä lääkkeeksi?
Suosittelen lääkkeeksi aikaa. Videot on pakattu jollain sellaisella tavalla, jota PS3 ei tunnista. Ts. Pleikkari periaatteessa tukee kyseistä codecia, mutta pakkauksessa on käytetty jotain erityisvipstaakelia, jota PS3 ei tue. Saattaa korjaantua firmware-päivityksellä tai sitten ei.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Kiitos taas nopeasta vastauksesta. Helpottavaa tietää ettei itse ole sählännyt tversity asennuksissa tms. Eli jäämme odottelemaan päivityksiä. :)
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Mistäs muuten johtuu että pleikka toistaa ilman ääniä .wmv tiedostot?
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

On tää mielenkiintoista tämä säätäminen. Tversity ei suostunut minkäänlaiseen yhteistyöhön pleikkarin kanssa ts. en saanut sitä millään näkyviin. Nero Mediahome puolestaa alkoi toimia välittömästi. :rolleyes: En ole Windowsia muutamaan vuoteen juurikaan käyttänyt, joten tälläinen leikkiminen on vähän vierasta.

Pari kysymystä tässä on kuitenkin vielä. Mitä hyötyä Tversitystä on mediahomeen verrattuna? Miten saisin tietokoneen kovalevyllä olevat dvd-leffat (eli .img- tai .iso-tiedostoja) toistumaan verkon halki? Ei ole juurikaan intoa poltella niitä levyille. DivX:t ps3 kyllä löytää, mutta imageja sisältävien kansioiden kohdalla tulee vaan teksti "ei nimikkeitä".
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Pari kysymystä tässä on kuitenkin vielä. Mitä hyötyä Tversitystä on mediahomeen verrattuna? Miten saisin tietokoneen kovalevyllä olevat dvd-leffat (eli .img- tai .iso-tiedostoja) toistumaan verkon halki? Ei ole juurikaan intoa poltella niitä levyille. DivX:t ps3 kyllä löytää, mutta imageja sisältävien kansioiden kohdalla tulee vaan teksti "ei nimikkeitä".
TVersity osaa transkoodata, eli muuttaa tiedoston lennosta PS3:lle sopivaan muotoon. ISO- ja muitakaan imagemuodostoja ei taida tukea vielä mikään mediajakosofta, joten sen vuoksi PS3:kaan ei niiden sisältöä osaa näyttää.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

TVersity osaa transkoodata, eli muuttaa tiedoston lennosta PS3:lle sopivaan muotoon. ISO- ja muitakaan imagemuodostoja ei taida tukea vielä mikään mediajakosofta, joten sen vuoksi PS3:kaan ei niiden sisältöä osaa näyttää.

Jees, kiitokset tästä.

Osaatko vielä kertoa, mistä johtuu että PS3 näyttää ja kopioi vain osan PC:n kiintolevyllä sijaitsevasta videotiedostosta? Esim. 1h 50 min / 8Gt leffasta näkyy vain 12min / 450megaa. Jos kopioi videon PS3:n kiintolevylle, niin vain nuo ensimmäiset 450 megaa kopioituu.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Osaatko vielä kertoa, mistä johtuu että PS3 näyttää ja kopioi vain osan PC:n kiintolevyllä sijaitsevasta videotiedostosta? Esim. 1h 50 min / 8Gt leffasta näkyy vain 12min / 450megaa. Jos kopioi videon PS3:n kiintolevylle, niin vain nuo ensimmäiset 450 megaa kopioituu.
Suoraan sanoen en tiedä, mistä tuo ilmiö johtuu. Sitä tuntuu tapahtuvan aika monille, mutta esim. omalla kohdallani ei ole tainnut tulla vielä kertaakaan vastaan. Tosin myönnetään, että olen kopioinut pääasiassa muutaman minuutin mittaisia pelitrailereita. Pisimmät videot lienevät olleet n. 45 minuutin TV-sarjajaksoja.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Kun en mitään oikein tajua tuosta TVersitystä, niin voisitko TT-2k kertoa (tai joku muu jos osaa)että mitä pitää tehdä kun siellä TVersityn sisällä olen jo kaikki musat pistänyt kirjastoon mitä haluan PS3:lle pistää. Musiikkeja olisi siis tarkoitus siirtää PS3:lle.

Kyse on nyt yksinkertaisesti siitä, etten saa millään sitä TVersity mediapalvelinta näkyviin PS3:een. Ainoastaan Windows Media Player siellä on näkyvissä koko ajan, kun on kone päällä mutta olen katkaissut jakoyheyden Media Playeriin. Eli mitä pitää painaa TVersityssä, että se hyväksyy / suostuu jakamaan PS3:een tiedostoja? Olen kyllä myös koittanut PS3:lla mediapalvelinhakua, mutta ei se silti löydä kuin Media Playerin. Ja kyllä mun kone sekä tversity on varmana samassa verkossa, kun kerta Media Player näkyy.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Kyse on nyt yksinkertaisesti siitä, etten saa millään sitä TVersity mediapalvelinta näkyviin PS3:een. Ainoastaan Windows Media Player siellä on näkyvissä koko ajan, kun on kone päällä mutta olen katkaissut jakoyheyden Media Playeriin.
Veikkaan, että ongelma on juuri tuossa Media Playerissa. Sitä jakoa ei ole oikeasti otettu pois päältä, jos PS3 sen siellä vielä näkee.

PS. Näkyykö sen Media Playerin kautta mitään tiedostoja? Jos näkyy, ovathan ne varmasti juuri sinun koneeltasi? Ettei kyseessä olisi jonkun toisen, samassa aliverkossa olevan mediajako? :)
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Veikkaan, että ongelma on juuri tuossa Media Playerissa. Sitä jakoa ei ole oikeasti otettu pois päältä, jos PS3 sen siellä vielä näkee.

PS. Näkyykö sen Media Playerin kautta mitään tiedostoja? Jos näkyy, ovathan ne varmasti juuri sinun koneeltasi? Ettei kyseessä olisi jonkun toisen, samassa aliverkossa olevan mediajako? :)
Media Playerin kautta ei näy mitään tiedostoja, koska olen jaon ottanut pois päältä. Niissä PS3:n "musiikit", "kuvat" ja "videot" valikoissa näkyy vaan Media Player kuvake, joka on nimeltään "Omistaja" eli se jakonimi eli se perusnimi. Mutta jos koittaa painaa sitä Media Player kuvaketta niin tulee vaan teksti ja siinä lukee jotain tyyliin, että "laite nimeltä PS3-(sitten se PS3:n joku numerosarja) ei ole hyväksytty yhteyteen mediapalvelimen kanssa". Jotain tohon tyyliin, en tarkasti muista. Mutta sitten kun jaon hyväksyy media playerista niin sillon sen Media Playerin kirjaston sisälle kyllä pääsee PS3:lla. Mutta tosiaan se Media Player kuvake ei häviä siitä vaikka jakoa ei hyväksy. Se kuvake jää siihen mutta sen sisälle ei vain pääse.

Ja sillon kun jako on päällä niin näkyy kyllä kuva- ja videotiedostot. Ja ne on kyllä varmasti mun omia, koska olen niitä joitakin katsonutkin PS3:lla ja ne samat on mun koneella. Sen takia tässä TVersityä haluan käyttää, kun musiikkeja ei jostain kumman syystä näy MP:n kirjastossa mutta muut näkyy (eli videot ja kuvat). Olen myös ihan "musiikit"-kohdasta mennyt ja katsonut sisältöä, mutta ei siellä muka mitään ole.
 
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Mutta tosiaan se Media Player kuvake ei häviä siitä vaikka jakoa ei hyväksy. Se kuvake jää siihen mutta sen sisälle ei vain pääse.
Aivan, eli se jako on koko ajan päällä, mutta PS3 ei ole vaan hyväksyttyjen laitteiden listalla. Sinun pitäisi saada se jako sammutettua TÄYSIN. Mene siis ja klikkaa oikealla hiirenkorvalla My Computer -> Manage -> Services and applications -> Services -> tuplaklikkaa palvelua Windows Media Player Network Sharing Service. Tuolta sitten laita Startup typeksi Disabled (tms) ja varmemmaksi vakuudeksi vielä sammuta se palvelu käsin Stop-nappia painamalla.

Samassa Services-listassa pitäisi olla myös TVersityn Media Sharing -palvelu. En nyt muista sen tarkkaa nimeä, mutta suht. helposti sen pitäisi sieltä löytyä. Laita sille Startup typeksi Automatic ja käynnistä palvelu Start-napilla (jos se ei ole jo päällä).
 
Ylös Bottom