Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 Japanista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wsu69
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 Japanista...

Voi olla vähän kummallista kun korkkaamaton paketti jossa plege inessä ja sä vilauttelet 20 euron kuittia niille.

Ennen tullissa oltiin nettiostosten kanssa ihan kahvilla. Ei enää.

Ei ole vastaanottajan ongelma, jos paketin arvo on kirjattu päin honkia. Kuittiväärennyslinjalle lähtemistä kannattaa sen sijaan miettiä kaksi kertaa.

Mikä tulliraja sitten on? Kun ennenkin olen tilannut ulkomailta (USA) enkä ole joutunut maksamaan tullia enkä ALV:tä.

http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=682006&postcount=117
Vastaava onnea ja menestystä muillekin kokeilujen kanssa. :)

Tosiaan, TT-2k on ihan oikeassa. Kuulemma tuo universaali adapteri on aina näissä malleissa tähän asti ollut vaikkakin Sony on alkanut nyt "vuotaa" tietoa, että kyseinen ominaisuus olisi muka poistettu. Kun tuo 80GB malli tulee markkinoille, niin olisin taas hivenen varovaisempi kokeilujen kanssa. Kyllä Sony voi universaalin adapterin harmaatuonnin estämiseksi poistaakin jossain vaiheessa kaikista malleista jos sille päälle sattuu... Taitaa vaan olla taloudellisesti järkeä pitää yksi ja sama virtalähde pleikoissa.

Mutu: Taisi olla niin että maksuja ei peritä jos maksettava summa jää alle kymmenen euron.

Tullimaksuista löydätte tietoa ja postauksia ihan tarpeeksi vähän etsimällä. Jos elektroniikka olette tilailemassa Euroopan ulkopuolelta niin mutu tuntumalla suunnileen kaikki yli 50 euron ostokset jää melko varmasti aina tulliin.

Noista kuittikopioista ja tulleista Raffi. Uskotko oikeasti, että kun tulliin tulee 8kg painava iso paketti jossa merkinnät viittaavat elektroniikkaan yli 300 euron arvosta, niin tullimiehiä tämä ei kiinnostaisi koska maahan ei kuitenkaan saa ihan mitä tahansa tilailla alvien ja tullien ohi yksityisetkään henkilöt. Myöskään myyjäfirmaa tuskin kiinnostaa väärentää tuontikuitteja sinun yhden tilauksen kohdalla, siinä ei olisi paljon järkeä heidän kannaltaan.

Ja jos sitten menet paikan päälle heiluttelemaan itse tehtyä 50-100 euron kuittia 400 euron uudesta kiiltävästä pleikasta (kyllä tullimiehet sen verran varmaan tietää), niin voit kyllä joutua enemmänkin selittelemään tekosia. Kyllä varmaan samat tullimiehet vähän taustatutkimusta tekee ja näitä samoja foorumeja lukee jos ihmiset enemmänkin tätä harrastaisi. En suosittele kokeilemaan.

Ajattelin tilata tommosenkin samalla kun tilaan ton valkosen pleikkarin. Ihan vaan varmuuden vuoksi:D... http://www.games-asia.com/stepdownconvertorfrom220vto110v-p-1709.html?cPath=82_87 Jos joku tietää mistä saa halvemmalla niin vois kertoa.

Miksi et tilaa suoraan 220V versiota niin et tarvitse erikseen mitään lisähintaista muuntajaa? :confused:

PlayStation3 PS3 Console 40GB Clear White 220V

Tulli maksuhan on pieni, 2-8% luokkaa, mutta se kirottu alvi, 22%, eli tulee extraa ainakin se 25%.
Eikä tullille nykyään juurikaan mene läpi myyjän ilmoittama hinta (kokemusta on kun olen USA:sta tilannut ajoneuvon osia 3krt viimeisen 1.5 vuoden aikana, kysyivät aina onko sulla tiliotetta kun menin tulliselvitystä tekemään) vaan tulli saattaa vaatia tiliotteesi josta näkyy euroina paljon olet oikeasti maksanut (eli Visa/Mastercard laskustasi).

Siitä summasta laskevat noi %:tit.
Eli tollainen 520USD on ~327euroa, siitä kun otetaan 25%(myös postikuluista ottavat tullin+alvin, eli kokonaishinnasta) tekee lisää 81.75e.

327e+82e=409 euroa

Eli sanoisin että jää maksamaan 405-420e.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Paolo sanoi:
Mutu: Taisi olla niin että maksuja ei peritä jos maksettava summa jää alle kymmenen euron.
Tullimaksuista löydätte tietoa ja postauksia ihan tarpeeksi vähän etsimällä. Jos elektroniikka olette tilailemassa Euroopan ulkopuolelta niin mutu tuntumalla suunnileen kaikki yli 50 euron ostokset jää melko varmasti aina tulliin.

Tarkistin ja mutuni osui oikeaan. Tullin lasku muodostuu seuraavista:

Tavaran arvosta lasketaan tullimaksu, joka vaihtelee tuotteen tyypin mukaan.
Tavaran arvosta + toimituskuluista lasketaan ALV, joka on 22%.

Jos näiden yhteenlaskettu summa on alle 10, ei maksuja peritä.
Etenkin aasiasta tuleville lähetyksille tulli tuntuu vaativan todisteen
maksusuorituksesta (pankkitapahtumasta) koska monet paikat (kuten
Lik-Sang) valehtelevat automaattisesti tuotteen arvon.

Tarkistin ja mutuni osui oikeaan. Tullin lasku muodostuu seuraavista:

Tavaran arvosta lasketaan tullimaksu, joka vaihtelee tuotteen tyypin mukaan.
Tavaran arvosta + toimituskuluista lasketaan ALV, joka on 22%.

Jos näiden yhteenlaskettu summa on alle 10, ei maksuja peritä.
Etenkin aasiasta tuleville lähetyksille tulli tuntuu vaativan todisteen
maksusuorituksesta (pankkitapahtumasta) koska monet paikat (kuten
Lik-Sang) valehtelevat automaattisesti tuotteen arvon.
Eikös Lik-Sang joutunut lopettamaan toimintansa koska se hävisi Sonylle oikeudessa. Tai jotain tämmöistä.(?)

Eikös Lik-Sang joutunut lopettamaan toimintansa koska se hävisi Sonylle oikeudessa. Tai jotain tämmöistä.(?)

Ja bonuksena vielä monet muutkaan nettikaupat kuten vaikka Play-Asia eivät halua toimittaa PS3 tuotteita mm. eurooppaan :(

Onko kellään tietoa, paljonko on rahtimaksu ja muut ylimääräiset kulut, kun Japanista tilaa tuon PS3 ?
Kokemuksia Play-Asia.com -nettikaupasta?

Jos PS3:n meinaa tilata Japanista, kannattaa ehdottomasti käyttää jotain Eurooppalaista bulvaania. Näitä kyllä tulee aina silloin tällöin vastaan netissä, mutta saatte itse etsiä jos niin paljon kiinnostaa. En ota mitään vastuuta nyt tässä välissä ja mainosta mitään erityistä palvelua, koska niissä nyt on aina riskinsä : ) Tällee menettelemällä ei joudu valehteleen tai kikkaileen tullin kanssa mitään.

Omasta mielestäni mitä tahansa kalliimpaa elektroniikkaa (euroopan mantereen ulkopuolelta) kannattaa vain ja ainoastaan tuoda itse / pyytää kaveria tuomaan.

Päätin rekisteröityä ja kertoa nopeasti omista kokemuksistani Japanista tuodusta PS3:sta pikaisesti. Ostokset tapahtuivat elokuussa jenin kurssin ollessa 160-169yen = 1euro. Toin laitteen siis itse raahaten lentokoneessa Suomeen. Kyseessä ei siis ole tilaus.

Ostin oman yksilöni 40gb mallin Akihabarasta Tokiosta ja hinnaksi tuli 218e ja kaupanpäälle HDMI-kaapeli. Paikanpäällä oli myös 20gb ja 60gb malleja mutta niiden kunnosta ei oikein tullut takeita. Mukaan tuli myös:

- 1kpl Dualshock ohjaimia 30e
- Kaukosäädin mallia isompi hintaan 17e~.
- GTA4 jenkkiversion 49e

Kokeilin laitetta paikanpäällä ja kaupassa näkynyt menun kielivalikko oli puutteellinen sillä Suomi löytyi heti menukieleksi. Oikeassa yläreunassa uutiset kuitenkin pyörivät japaniksi enkä Storea ole vielä kokeillut. Kotona tökkäsin laitteen vain kylmästi vanhalla tietokoneen virtajohdolla seinään ja mukavastihan se pelittää niinkuin pari sivua edeltävässä postauksessa kävi ilmi. DVD elokuvien kanssa tosiaan ongelmaksi tulee NTSC/PAL hässäkät. Suomen levyt regionista riippumatta eivät käynnisty jos ovat PAL-formaatissa. Japanista ostettu Hercules New Yorkissa :D sensijaan toimii. Täytyypi tilailla niitä Blu-Ray leffoja jenkeistä.

Näin pikaiseisti tietoa jos jollain on vielä ollut epäselvyyksiä jostain asioista. Jos tulee jotain kysyttävää niin suht uunituoreella yksilöllä voin asioita testata.

Viimeksi muokannut moderaattori:

No nyt mulla on hopea japsiversio , mutta mulla on pari pikku probleemaa sen kanssa. Ensinnäkin kuva välkkyy , syytä tähän itse arvelen siitä että mulla on käytössä kuvaputkitelkkari joka ei osaa käsitellä japsikoneen kuvasignaalia oikein ja toinen ongelma on se että kun pistää GT 5 prologuen koneen sisälle ja yrittää pelata niin se valittaa että nykyisillä¨näyttöasetuksilla sitä ei pysty pelaamaan.... Luultavasti näistä ongelmista pääsisi eroon hankkimalla lcd - television ja hdmi piuhan vai mitä mieltä te ootte?

No nyt mulla on hopea japsiversio , mutta mulla on pari pikku probleemaa sen kanssa. Ensinnäkin kuva välkkyy , syytä tähän itse arvelen siitä että mulla on käytössä kuvaputkitelkkari joka ei osaa käsitellä japsikoneen kuvasignaalia oikein ja toinen ongelma on se että kun pistää GT 5 prologuen koneen sisälle ja yrittää pelata niin se valittaa että nykyisillä¨näyttöasetuksilla sitä ei pysty pelaamaan.... Luultavasti näistä ongelmista pääsisi eroon hankkimalla lcd - television ja hdmi piuhan vai mitä mieltä te ootte?

Luultavasti. Kokeile jossain.

Ylös Bottom