Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 KonsoliFIN EA NHL 11 Ladderi -keskustelut

XShava

KonsoliFIN Alumni
KonsoliFIN EA NHL 11 1 vs 1 Ladderi on käynnissä ja tässä ketjussa käydään ladderin keskustelut.

Ladderit alla:
NHL11 Talvi 2010 (Single 1v1) (closed)
NHL11 Kevät 2011 (Single 1v1) (open)

Säännöt ja peliasetukset löytyvät täältä: http://www.konsolifin.net/bbs/competitions.php?do=viewannouncement&id=4


NHL 11 Ladder -viikon palkintojen voittajat:

Viikko 40
Voittaja: Atolmorf
Palkinto: Army of two: The 40th Day PS3-peli.

Viikko 41
Voittaja: Vutilo
Palkinto: The Saboteur PS3 -peli.

Viikko 42
Voittaja: Unikko
Palkinto: Battlefield: Bad Company 2

Viikko 43Voittaja: Shadowblack
Palkinto: Red Dead Redemption


Viikko 44
Voittaja: Wigge
Palkinto: Uncharted 2: Among Thieves

Viikko 45
Voittaja: Funky Mix
Palkinto: Battle Field Bad Company 2

Viikko 46
Voittaja: Sammug
Palkinto: 2010 FIFA World Cup South Africa + Operation Flashpoint Dragon Rising (PC – Versio)


Viikko 47 (Siirretty teknisistä syistä)

Viikko 48 (Siirretty teknisistä syistä)

Viikko 49 (Arvotaan 13.12.2010)

Viikko 50 (Arvotaan 20.12.2010)

Viikko 51 (Ei Arvontaa)

Viikko 52 (Arvotaan 3.1.2011)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Eikö kellään ole mukamaste kiinnostusta Ladderiin?
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Kyllä minua ainakin kiinnostaa. Mistäs johtuu, että näin vähän kiinnostusta. Pitäisikö laittaa juttua NHL 11-ketjuun?
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Hei

Löytyykö halukkaita lähteä pelaamaan Ladderiä NHL11 tiimoilta. Eli pantaisiin tänne sellainen pystyyn:

http://www.konsolifin.net/bbs/competitions.php

KonsoliFIN ei saanut kuin arvostelukappaleet toistaiseksi ainakaan, eli emme pääse itse peliin tutustumaan ja sääntöjä miettimään. Eli vieno toive olisi, että saisimme apuja tässä tapauksessa teiltä hyvät käyttäjät ja saisimme ladderin säännöt kasattua.

Laitettaisiin ladderi vaikka kestämään vuoden loppuun asti ensiksi ja 1 vs 1 ladderistä kyse.

Olisi kiinnostusta. En vain ihan tarkalleen tiedä, mitä ladder tarkoittaa, mutta ilmeisesti jonkinlaisesta turnauksesta on kysymys?

Eli pelaajat olisi listattuna parhaimmasta huonoimpaan ja sijoitus määräytyy voitot/tappiot?

Kertoisitko XShava (tai vaikka jokin muukin asiaan perehtynyt), että miten tämä turnaus tarkalleen ottaen toimisi KonsoliFINin kautta?
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Ainakin omalta osalta kiinnostusta löytyy. Voisin tässä hieman pohtia myös mahdollisia sääntöjäkin alustavasti jotta saataisi hommaa eteenpäin. Editoin sääntölistausta tähän viestiin hetken kuluttua...

Erän pituus: 5min
Jäähyt: On
Tappelut: On
Säännöt: NHL
Tasapelin ratkaisu: Jatkoaika maaliin asti
Loukkaantumiset: On
Vaikeustaso: Tähtipelaaja(/ammattilainen)
Asetukset: Viimeisin

Muuta:
- Haasteen tekijä on kotijoukkue
- Pelit pelataan hupipelinä, jolloin ei tule pelinsisäistä rankingia
- Haastaja tekee istunnon ja kutsuu vastustajan mukaan
- Kesken lähteminen/quittaus = tappio

Tuossa nyt jotain perussääntöä mitä tuli äkkiseltään mieleen. Kommentteja?
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Kertoisitko XShava (tai vaikka jokin muukin asiaan perehtynyt), että miten tämä turnaus tarkalleen ottaen toimisi KonsoliFINin kautta?

Ladderi on eri systeemi kuin Turnaus. Ladderi jatkuu, vaikka häviäisitkin ja siinä haastetaan toisia pelaajia, jonka jälkeen pelataan ja saadaan tulokset.

Tässä linkki rusen ladderiin esim, niin siellä pisteet, voitot, tasapelit, hävviöt jne.

http://www.konsolifin.net/bbs/ladders.php?do=view&id=6

KonsoliFINissä tuosta ladderistä linkitämme sitten perinteisiin turnauksiin ja turnauksen voittaja saa pisteitä voitosta myös ladderiin.

Kunhan tämä ladderi saadaa pystyyn, niin tulemme arpomaan aktiivisten pelaajien kesken pelipalkintoja. Palkinto adellyttää aktiivisuutta ladderissä, tyliin peli viikossa. Ei siis väliä häviääkö vai voittaako silti osallistuu arvontaan kunhan on aktiivinen. Arvonnalla mennään, niin arpaonni voi osua useasti.
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Ainakin omalta osalta kiinnostusta löytyy. Voisin tässä hieman pohtia myös mahdollisia sääntöjäkin alustavasti jotta saataisi hommaa eteenpäin. Editoin sääntölistausta tähän viestiin hetken kuluttua...

Erän pituus: 5min
Jäähyt: On
Tappelut: On
Säännöt: NHL
Tasapelin ratkaisu: Jatkoaika maaliin asti
Loukkaantumiset: On
Vaikeustaso: Tähtipelaaja(/ammattilainen)
Asetukset: Viimeisin

Muuta:
- Haasteen tekijä on kotijoukkue
- Pelit pelataan hupipelinä, jolloin ei tule pelinsisäistä rankingia
- Haastaja tekee istunnon ja kutsuu vastustajan mukaan
- Kesken lähteminen/quittaus = tappio

Tuossa nyt jotain perussääntöä mitä tuli äkkiseltään mieleen. Kommentteja?

Itse olen ehdottomasti 10 minuutin erien kannalla. Voiko vaikeustasoa valita verkossa pelatessa, edes hupipelinä?

Pelistä kesken lähteminen, kuten jo listasit, tietysti tappio. Miten olisi järkevää toimia, jos yhteys katkeaa pelaajista riippumattomasta syystä?

Tasapelin ratkaisu jatkoajalla maaliin asti on hyvä. Rankkarit kun nyt ovat vähän niin ja näin...
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Itse olen ehdottomasti 10 minuutin erien kannalla. Voiko vaikeustasoa valita verkossa pelatessa, edes hupipelinä?

Pelistä kesken lähteminen, kuten jo listasit, tietysti tappio. Miten olisi järkevää toimia, jos yhteys katkeaa pelaajista riippumattomasta syystä?

Ei näemmä voi valita vaikeustasoa, joten se on siis ammattilainen aina. Tuosta 10min eristä en osaa sanoa, sillä en ole pelannut kuin 5min erillä. Yhden pelin kokonaisajaksi tulisi 10min erillä reilu 30min, joten se on siinä ja siinä meneekö se hieman liian pitkäksi, imo.

Yhteyden katkeamisiin pitäisi keksiä jokin ratkaisu. Voisiko kenties olla yksi ns. "revanssi"mahdollisuus yhteysongelmien aiheuttamana. Eli jos pelaajalta A katkeaa peli, voi hän vaatia pelaajalta B revanssia yhden kerran. Tosin tässä tulee se ongelma että pelaaja A (tai B) katkaisee tappioasemassa nettiyhteydensä tahallaan ja väittää sen olleen tahaton ja vaatii uutta peliä, nolla-nollasta. Joten enpä kyllä tiedä...

Mulla vain tähän kommentti. Ladderi sallii tasapelit, niin annetaa tulla tasapelejäkin.
Ok, no se on hyvä se :)
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Tuosta 10min eristä en osaa sanoa, sillä en ole pelannut kuin 5min erillä. Yhden pelin kokonaisajaksi tulisi 10min erillä reilu 30min, joten se on siinä ja siinä meneekö se hieman liian pitkäksi

Meitä pelaajia on moneen lähtöön, joten pitää miettiä myös aika kysymksiä. Siispä olen myös tuon 5min kannalla niin ei tule liian pitkiä, mutta ei liian lyhyitäkään. Eli matsi vie 15min + kaikki muut hässäkät mitä nyt eleensä verkkopeleissä on.
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Ei näemmä voi valita vaikeustasoa, joten se on siis ammattilainen aina. Tuosta 10min eristä en osaa sanoa, sillä en ole pelannut kuin 5min erillä. Yhden pelin kokonaisajaksi tulisi 10min erillä reilu 30min, joten se on siinä ja siinä meneekö se hieman liian pitkäksi, imo.

Yhteyden katkeamisiin pitäisi keksiä jokin ratkaisu. Voisiko kenties olla yksi ns. "revanssi"mahdollisuus yhteysongelmien aiheuttamana. Eli jos pelaajalta A katkeaa peli, voi hän vaatia pelaajalta B revanssia yhden kerran. Tosin tässä tulee se ongelma että pelaaja A (tai B) katkaisee tappioasemassa nettiyhteydensä tahallaan ja väittää sen olleen tahaton ja vaatii uutta peliä, nolla-nollasta. Joten enpä kyllä tiedä...

Itse en juurikaan tykkää arvo-otteluita pelata juuri noiden 5 minuutin erien takia. Pelit tuntuvat aivan liian lyhyiltä minun makuuni. Ehkäpä tässä asiassa mennään, niin kuin enemmistö haluaa.

Näihin yhteyden katkeamisiin tuli minullakin sama revanssimahdollisuus mieleen. Mitenhän näissä asioissa on ennen toimittu?
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Näihin yhteyden katkeamisiin tuli minullakin sama revanssimahdollisuus mieleen. Mitenhän näissä asioissa on ennen toimittu?
Hostin vaihto. Jos sekään ei ratkaise ongelmia, jatketaan seuraavana päivänä jos katkokset riippuvat senhetkisistä katkoksista.

Peliä jatketaan siitä tuloksesta mikä se yhteyden katketessa oli. Aluksi otetaan veskarit pois ja tehdään tyhjiin niin monta maalia kuin ennen katkosta oli. Näin ollaan menty aikaisemmin.
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Olisi todellakin kiinnostusta! Jos ladderille saadaan aktiivisia pelaajia ja se saadaan toimimaan niin mikäs siinä. Jos täältä ei tarpeeksi innokkaita löydy (ihme, koska viime nhl 10 turnauksessakin oli pelaajia joku 80~) niin melkein vois joku kirjotella muihin pohjoismaisiin nhl 11 communityihin, koska noita nhl laddereita on aika vähän, niin kiinnostusta ainakin löytyis.
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Alkaisikohan säännöt olemaan kasassa? Ja voihan noita vielä sorvailla sitten lennossa.

http://www.konsolifin.net/bbs/ladders.php?do=view&id=8

Mielipiteitä, niin voitaisiin 4.10.2010 polkaista käyntiin PS3 ja Xbox360 -puolelle. Ja kun kunnossa, niin armoton mainostus NHL 11 ketjuissa ja uutisiin myös juttua.
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Alkaisikohan säännöt olemaan kasassa? Ja voihan noita vielä sorvailla sitten lennossa.

http://www.konsolifin.net/bbs/ladders.php?do=view&id=8

Mielipiteitä, niin voitaisiin 4.10.2010 polkaista käyntiin PS3 ja Xbox360 -puolelle. Ja kun kunnossa, niin armoton mainostus NHL 11 ketjuissa ja uutisiin myös juttua.

Säännöt kaiketi ok, tuo tasapeli ratkaisu olisi itselleni mieleen.... mitä muut olisi siitä mieltä ? (ainahan sitä voi haastaa kaverin uudelleen jotta selvyys saadaan voittajasta -> tulisi enemmän pelejä kasaan siinä samalla).

Tietysti tuonkin voi ottaa ns. listalle -> sovittavissa.

- Funky Mix/Mixenated
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Itsellä ei ole kyllä tuohon paljoa enää lisättävää. Tokihan kun pelejä aletaan pelaamaan niin jotain kohtia voi huomata uupuvan, mutta sitten niitä tosiaan voidaan lisätä lennosta.
 
Vastaus: KonsoliFIN NHL 11 -ladderin suunnittelua

Säännöt kaiketi ok, tuo tasapeli ratkaisu olisi itselleni mieleen.... mitä muut olisi siitä mieltä ?

Haluan tuon tasapelimahdollisuuden, kun ladderi listaa tasapelitkin. Järjestämme sitten ladderiin liitettyjä turnauksia, joissa sitten pelataan ilman tasapelejä. Vielä pitää lisätä sellainen asia, että samaa kaveria vastaan ei saa pelata heti, vaan pitää määrätty määrä pelejä pelata uusia vastustajia vastaan. Eli saman kaverin saa haastaa vasta, kun on pelannut esim 10 muuta kaveria vastaan. Tämän jälkeen voi ottaa revanssia. Tällä estetään sopupelejä ja pääsee kaikki pelaaamaan, ettei vaan määrätyt pelaa toisiaan vastaan. Toivottavaa tietty on, että mahdollisuuksien mukaan uutta vastustajaa kehiin.
 
Ylös Bottom