Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xbugs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

TeRm0z sanoi:
- Valinnanvaraa näyttää siis riittävän, mutta ainakin itse jättäisin tuon 40GB:n kauppaan. 40 lisää ja saa täysin varustellun mallin.

Tosin vanhemmalla tekniikalla eli äänekkäämmän, selvästi enemmän sähköä kuluttavan ja siten myös kuumenpana käyvän mallin. 65nm:n malli tänne kiitos.
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

IBM:n sivuilta löytyi uutinen että jossain vaiheessa olis tulossa myös 45nm malli cellistä joten joskus saadaan sitten se "slim" mallikin. Nykyinen 65nm malli on muuten komponenttina kolmanneksen halvempi kuin 90nm malli. 90nm maksaa jotain 90$:n pintaan ja selvää on että tämä on PS3:n kallein yksittäinen komponentti. Jos uusi 65nm maksaa kolmanneksen, niin siitähän jo jotain laskee. 65nm ottaa sisäänsä 19% vähemmän energiaa kuin 90nm joten mitään järisyttäviä mullistuksia ei lämpörintamalla vielä tapahdu. Sisään otetusta tehosta kuitenkin suhteellisesti sama osuus päätyy lämpöenergiaksi ja se täytyy edelleen saada johdettua huoneilmaan. Ehkä mahdollistaa jonkun verran hiljaisemman jäähdytyksen..

http://www.technewsworld.com/story/56267.html

http://arstechnica.com/news.ars/post/20070313-ibm-starts-65nm-cell-production.html

http://www.betanews.com/article/New_65nm_IBM_Cell_CPU_Promises_19_Power_Reduction/1173830474´

No nyt on mulle tulossa 90nm:n malli ja kattellaan jos joskus 45nm:n malli on suhteessa samoissa hinnoissa kuin PS2:n slim malli...
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

Dr Evil sanoi:
Tosin vanhemmalla tekniikalla eli äänekkäämmän, selvästi enemmän sähköä kuluttavan ja siten myös kuumenpana käyvän mallin. 65nm:n malli tänne kiitos.

Pakko kommentoida vaikka räikeä Offtopic:
Ainakin oma PS3 on todella hiljainen ja XO:n metelistä ei voi puhua edes samana päivänä. Lä'mpöä kone puskee, mutta ahkera pelaaminen ole ainakaan sähkölaskussa näkynyt millään lailla. Pitkissäkään sessioissa lämmät eivät ole nousseet mitenkään huolestuttavasti.
Tämä tiedoksi heille, jotka näiden seikkojen vuoksi harkitsevat uutta mallia ja puntaroivat eri ominaisuuksien välillä.
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

TeRm0z sanoi:
Pakko kommentoida vaikka räikeä Offtopic:
Ainakin oma PS3 on todella hiljainen ja XO:n metelistä ei voi puhua edes samana päivänä. Lä'mpöä kone puskee, mutta ahkera pelaaminen ole ainakaan sähkölaskussa näkynyt millään lailla. Pitkissäkään sessioissa lämmät eivät ole nousseet mitenkään huolestuttavasti.
Tämä tiedoksi heille, jotka näiden seikkojen vuoksi harkitsevat uutta mallia ja puntaroivat eri ominaisuuksien välillä.

Sama homma, että tilannetta voi verrata vaikka AMD athlon prosessoreiden kehitykseen kun siirryttiin pienempään ja pienempään prosessitekniikkaan. Tehontarve saattoi laskea muutaman kymmenen prosenttia, mutta mitään dramaattista ei tapahtunut. Sirun koko pieneni, mutta samalla lämpöenergia täytyi johtaa ulos pienemmältä pinta-alalta joten pelkkä tehontarve analyysi ei korreloinut sitten lopullisen käytännöntilanteen kanssa.

IBM:n ilmoitus 19% pienemmästä tehontarpeesta ei kyllä niin dramaattisesti muuta asioita, että pitäs puhua selvästi vähemmän sitä ja tätä tekevästä sirusta. Suurin vaikutus on datalehdessä, uutisoinnissa ja mielikuvissa.
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

40 gb PS3 citymarketin mainoksen mukaan 479 e, mutta mainoksessa ei ollut mainittu siitä että PS2-pelit ei toimi tuossa, muuten oli tiedot oikein. Huomenna varmaan joku on jo mnnyt itkemään tuosta, kun ei ole lukenut laatikon tekstejä tarkasti.

edit: 700. viesti :)
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

Nisupulla sanoi:
Stockmannilla menossa Hullut Päivät, nettitarjouksena Playstation 3, 40 Gb malli ja hinta 449 . Lähde: http://www.hullutpaivat.com/files/nettitarjoukset_pe.html

Vähän epäselvää, mitä tarkoittaa "nettitarjous". Ehkä se on vain tuon mainosvihkosen ohi menevät tarjoukset, kun pleikkari kolmosta ei vihkosesta löytynyt.

Tuli käytyä hakemassa PS3 pois kuleksimasta tän tarjouksen myötä. :p

Ja tämä oli tosiaan "nettitarjous" nimikkeellä.
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

hain äsken pleikkarin pois kuleksimasta cittarista 539e 60g starter back henkilökunta alennuksella:)
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

Nisupulla sanoi:
Stockmannilla menossa Hullut Päivät, nettitarjouksena Playstation 3, 40 Gb malli ja hinta 449 . Lähde: http://www.hullutpaivat.com/files/nettitarjoukset_pe.html

Vähän epäselvää, mitä tarkoittaa "nettitarjous". Ehkä se on vain tuon mainosvihkosen ohi menevät tarjoukset, kun pleikkari kolmosta ei vihkosesta löytynyt.
Oulussa ainakin hinta oli tuo sama ihan myymälässäkin. Tuntui vetoavan ihmisiin, koneita meni 5 sen vartin aikana jonka elektroniikkaosastolla vietin.
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

Aero sanoi:
IBM:n sivuilta löytyi uutinen että jossain vaiheessa olis tulossa myös 45nm malli cellistä joten joskus saadaan sitten se "slim" mallikin. Nykyinen 65nm malli on muuten komponenttina kolmanneksen halvempi kuin 90nm malli. 90nm maksaa jotain 90$:n pintaan ja selvää on että tämä on PS3:n kallein yksittäinen komponentti. Jos uusi 65nm maksaa kolmanneksen, niin siitähän jo jotain laskee. 65nm ottaa sisäänsä 19% vähemmän energiaa kuin 90nm joten mitään järisyttäviä mullistuksia ei lämpörintamalla vielä tapahdu. Sisään otetusta tehosta kuitenkin suhteellisesti sama osuus päätyy lämpöenergiaksi ja se täytyy edelleen saada johdettua huoneilmaan. Ehkä mahdollistaa jonkun verran hiljaisemman jäähdytyksen..

TeRm0z sanoi:
Pakko kommentoida vaikka räikeä Offtopic:
Ainakin oma PS3 on todella hiljainen ja XO:n metelistä ei voi puhua edes samana päivänä. Lä'mpöä kone puskee, mutta ahkera pelaaminen ole ainakaan sähkölaskussa näkynyt millään lailla. Pitkissäkään sessioissa lämmät eivät ole nousseet mitenkään huolestuttavasti.
Tämä tiedoksi heille, jotka näiden seikkojen vuoksi harkitsevat uutta mallia ja puntaroivat eri ominaisuuksien välillä.


IBM:n valmistama Cell ei ole sama siru jota Sony käyttää PS3:ssa ja siten IBM:n tiedot eivät myöskään suoraan päde Sonyn valmistamaan Celliin. Uusi PS3 kuluttaa ilmeisesti noin 25% vähemmän sähköä kuin vanhempi malli. Raportit monin paikoin kertovat myös, että uusi malli on selvästi hiljaisempi, vaikka vanhakin on melko hiljainen. Tuuletusreikiäkään uudessa mallissa ei ole niin montaa, koska niitä ei tarvita.

On selvää, että monille edellä mainituilla asioilla ei ole kovinkaan paljon merkitystä, mutta minulle ne korvaavat helposti esim. 2:n USB-portin tai parin julkaisupelin puuttumisen, jotka kuitenkin saan lainattua kavereilta, jos niin haluan. Minulla myöskin on PS2, jos tekee sen pelejä mieli pelata. Eli uusi 40GB:n malli on hieman hienostuneempi ja sen saa myös selvästi halvemmalla, eli yksi tulossa tänne lähiaikoina.:)
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

Itse olen vielä vähän kahden vaiheilla, hankkiako 40GB-malli vai Starter Pack. 20 gigan levytilaerolla ja puuttuvilla/vähentyneillä liitännöillä ei ole minulle mitään merkitystä, vaan vastakkainasettelu on muotoa PS2-pelien tuki vs. mahdollisesti hiljaisempi konsoli/elokuvakone :) Olen aika tarkka laitteiden hiljaisuuden suhteen, mutta toisaalta olisi kiva säilyttää mahdollisuus myös mm. vanhojen GTA-pelien pelailuun... Myös Starterin mukana tulevat pelit kiinnostavat jonkun verran, vaikka niitä saakin varmaan käytettynä jo suht edullisesti :confused: :confused:
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

Tomppa- sanoi:
Itse olen vielä vähän kahden vaiheilla, hankkiako 40GB-malli vai Starter Pack. 20 gigan levytilaerolla ja puuttuvilla/vähentyneillä liitännöillä ei ole minulle mitään merkitystä, vaan vastakkainasettelu on muotoa PS2-pelien tuki vs. mahdollisesti hiljaisempi konsoli/elokuvakone :) Olen aika tarkka laitteiden hiljaisuuden suhteen, mutta toisaalta olisi kiva säilyttää mahdollisuus myös mm. vanhojen GTA-pelien pelailuun... Myös Starterin mukana tulevat pelit kiinnostavat jonkun verran, vaikka niitä saakin varmaan käytettynä jo suht edullisesti :confused: :confused:
Minulla on tämä sama ongelma.... Onko 40 gb malli sitten jotenkin kehittyneempi 60 gb malliin verrattuna?



Ja missä muuten 40 gb bundlet? :)
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

Ludson sanoi:
Minulla on tämä sama ongelma.... Onko 40 gb malli sitten jotenkin kehittyneempi 60 gb malliin verrattuna?

60GB laitteissa on tunnetusti yksilökohtaisia eroja äänekkyydessä. Osa on todella hiljaisia, osa taas vähän äänekkäämpiä. Toistaiseksi kaikki 40 gigasen ostaneista on hehkuttanut laitteen hiljaisuutta, eli ilmeisesti ainakin saa varmasti hiljaisen laitteen ostamalla 40 gigasen.
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

Tomppa- sanoi:
Itse olen vielä vähän kahden vaiheilla, hankkiako 40GB-malli vai Starter Pack. 20 gigan levytilaerolla ja puuttuvilla/vähentyneillä liitännöillä ei ole minulle mitään merkitystä, vaan vastakkainasettelu on muotoa PS2-pelien tuki vs. mahdollisesti hiljaisempi konsoli/elokuvakone :) Olen aika tarkka laitteiden hiljaisuuden suhteen, mutta toisaalta olisi kiva säilyttää mahdollisuus myös mm. vanhojen GTA-pelien pelailuun... Myös Starterin mukana tulevat pelit kiinnostavat jonkun verran, vaikka niitä saakin varmaan käytettynä jo suht edullisesti :confused: :confused:

Noille Starter Packin peleille ei tosiaan kannata laskea juurikaan arvoa, niitä ovat käytettyjen pelien laarit jo pullollaan. Muilta osin tuo dilemma on nykyvaihtoehdoilla aika lailla ratkaisematon. Jos kantti kestää, niin osuvin vaihtoehto taitaisi olla odottaa sitä huhujen mukaan lähiaikoina tulossa olevaa PS3-"ökymallia", joka täyttäisi nuo molemmat vaatimukset.
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

Tomppa- sanoi:
Itse olen vielä vähän kahden vaiheilla, hankkiako 40GB-malli vai Starter Pack. 20 gigan levytilaerolla ja puuttuvilla/vähentyneillä liitännöillä ei ole minulle mitään merkitystä, vaan vastakkainasettelu on muotoa PS2-pelien tuki vs. mahdollisesti hiljaisempi konsoli/elokuvakone :) Olen aika tarkka laitteiden hiljaisuuden suhteen, mutta toisaalta olisi kiva säilyttää mahdollisuus myös mm. vanhojen GTA-pelien pelailuun... Myös Starterin mukana tulevat pelit kiinnostavat jonkun verran, vaikka niitä saakin varmaan käytettynä jo suht edullisesti :confused: :confused:

Tuon hiljaisuuden kanssa voit olla huoleti, hiljaisia nämä ovat kaikki - joitain poikkeusyksilöitä lukuunottamatta. Itsellä on julkaisussa hankittu 60 Gb malli ja hiljainen on. Paras on kun haet tuon Starter Packin, saat sen kaipaamasi PS2 -tuen sekä heti alkuun muutaman hyvän pelin jolla lähteä tälle taipaleelle. Nyt vielä kun niitä kaupasta löytyy.
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

TeRm0z sanoi:
Pakko kommentoida vaikka räikeä Offtopic:
Ainakin oma PS3 on todella hiljainen ja XO:n metelistä ei voi puhua edes samana päivänä. Lä'mpöä kone puskee, mutta ahkera pelaaminen ole ainakaan sähkölaskussa näkynyt millään lailla. Pitkissäkään sessioissa lämmät eivät ole nousseet mitenkään huolestuttavasti.
Tämä tiedoksi heille, jotka näiden seikkojen vuoksi harkitsevat uutta mallia ja puntaroivat eri ominaisuuksien välillä.

Tähän on kyllä pakko kommentoida kahdelta eri käyttäjältä saamaani palautetta 60gt versiosta.
Kumpikin suositteli ehdottomasti ostamaan 40gt version koska heidän ostamansa 60gt laitteet olivat elokuvakäytössä aivan liian äänekkäitä.:mad: Toinen sanoi, että ääni on niin kova, että se vatuttaa aivan. Näissäkin on kai yksilöeroja sitten.

Harkitsen Eliten vaihtamista Ps3:een. Hiljaisuus elokuvia katsoessa on minulle tärkeää ja Elite on hiljainen dvd-toistossa. Hiljaisempi kuin Premium boksi.

En ole vieläkään päättänyt kumman ostan. Odotellaan desibelimittarilla tehtyjä testejä ensin.
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

Jay Ar sanoi:
Tähän on kyllä pakko kommentoida kahdelta eri käyttäjältä saamaani palautetta 60gt versiosta. Toinen sanoi, että ääni on niin kova, että se vatuttaa aivan. Näissäkin on kai yksilöeroja sitten.

Niin itsellä Sony Bravia 50" taustaprojun tuuletin pitää isompaa ääntä kuin 60gt Euroopan julkaisussa ostettu PS3. PS3 on sijoitettu telkun alle tv-tasolle. Joten kai toi hurina ja äänekkyys riippuu sijainnista.:rolleyes:
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

Rixa sanoi:
Niin itsellä Sony Bravia 50" taustaprojun tuuletin pitää isompaa ääntä kuin 60gt Euroopan julkaisussa ostettu PS3. PS3 on sijoitettu telkun alle tv-tasolle. Joten kai toi hurina ja äänekkyys riippuu sijainnista.:rolleyes:
Itselläni PS3 on sijoitettu vajaan kahden metrin päähän katselupaikasta, pään tasolla. Ei haittaa ääni kovolla, DVD:llä, streamatessa tahi BD:llä.
PS3:sta pitää muuten sanoa vielä sen verran, että jos käytössä on HD-kuvaa suoltava laite, niin skaalain on aivan omaa luokkaansa. Itse ainakin annan PS3:n hoitaa kaiken skaalailun. Parempaa skaalausta olen nähnyt vain erillisskaalaimilla, jotka lähtevät hinnoiltaan liikkeelle sieltä tuhannesta eurosta...
Samoin äänituet ovat mainiot.
MULTIMEDIAKESKUShan se on. Ei siitä pääse mihinkään. Kivaa tosin, että onpa vielä hiivatin tehokas pelikone... ;)
 
Vastaus: PS3-konsolin ja -tarvikkeiden hintaseuranta

Oulussa Kärkkäinen myy starterpackia 569. Jos packin pelit kiinnostaa, niin ihan hyvä tarjous ainakin näillä leveysasteilla.
 
Ylös Bottom