Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 - Lapset alle 12 v. pelejä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jarith70
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 - Lapset alle 12 v. pelejä...

Täytyy tutustua Super rub'a'duckiin. Toy Homen latasin jo aiemmin päivällä Storesta.

Itse olen kyllä ehdottomasti wiin kannalla jos pelikonetta lapselle hankkia pitäisi.

Ongelmaksi saattaa koitua se, että kun muksut kokeilevat kavereitten luona gta:ta ja muita megatapposplättereitä, niin spyrot ja wii-sportsit saattavat tuntua tylsiltä. Itse ratkaisin ongelman little big planetilla ja nyt kummipoika(7v) ei muusta halua edes puhua. LBP on siitäkin ovela, että sitä voi pelata yhdessä. Ja kyllä siitä vanhemmatkin tykkäävät. Kiinnostus näyttää olevan vielä varsin pitkäkestoista.

Muuten en oikein ole löytänyt kunnon jeejee pelejä muksuille. Varsinkaan sellaisille, joille koko peli kirjo on tuttu kavereitten kautta. Nuo lapsille suunnatut pelit ovat useimmiten lapsienkin mielestä tylsiä.

Lego saagoja vois kokeilla seuraavaksi, kun tuohon lbp:hen kyllästytään.

Niin ja lbp on puhuttu suomeksi. 7v kummipoika hoksasi jutun juonen jopa minua nopeammin. Oppimiskäyrä on korkea pienestä iästä huolimatta, niin hyvin pelissä on otettu huomioon myös pienet pelaajat. Ja täytyy allekirjoittaneenkin todeta peli hauskaksi ajanvietteeksi.

Toy Home:lle voisin antaa suositukset.

Peli ei ole lainkaan väkivaltainen. Se on myöskin riittävän helppo sille, että 4-vuotias tyttö pystyy yksin pelaamaan osaavamman pitämän lyhyen opastuksen jälkeen. Itse pelasin pelin hujauksessa läpi, mutta tytölle tuossa riittää pelattavaa hamaan tulevaisuuteen asti.

Pienet miinukset annan siitä, että vakiokontrollit asettavat kallistuksen kanssa tarvittavat peruutuksen ja kaasutuksen L1 ja R1 napeille, joille pikkutytön sormet eivät oikein yletä, sekä sille, että suuri osa pelattavista kulkuneuvoista ja pelitiloista ei aukea muulla kuin rahalla (muistaakseni n. 4 EUR).

.

LBP... on vienyt täälläkin tyttäret aivan mennessään - etenkin tuntuu olevan kiva kun laite on nettiyhteydessä ja siellä on muiden tekemiä, mitä ihmeellisempiä kenttiä, ties kuinka paljon - minkä lisäksi niissä voi pelata muitakin samaan aikaan. Ei ole läpi kahlattu ihan lähi aikoina ;)
Toki chattailyt ja kaikki muukin kommunikointi on rinsessoilta estetty - eivät kyllä moisten päälle vielä älyäkkään.

Madagascar 2 on myös kovassa huudossa.

Lego-sarja on osoittautunut hitiksi...
Eli Starwars ja Batman jo koettu, hauskaa tuntuu olevan - nyt on tulossa Indiana Jones - kunhan posti kerkeää kuskata.
Play.com:ista tilaillaan melkeensä.

Aikansa kutakin... joutavat taas kaikki aiemmat divariin tai myytäväksi muuten vaan.
Ei se lapsikaan loputtomiin samoja pelejä tahkoja.

Nyt menossa Ice Age 3 - valitettavasti suomeksi, ainakaan tässä versiossa, ole edes valikkotekstit.

Olen ostamassa pojalle cars race-o-rama ps3:lle. Nettikaupoissa katselin että on pelejä varustettuna suomenlipulla ja ilman. Mitä eroa näillä mahtaa olla. Siis kenties valikot suomeksi vai myös puhuttu suomeksi.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Taas vaihteeksi asialla...
En ole kerinnyt peleihin itse perehtymään "viitsinytkään".
Mikä se on lasten tämän hetken hitti - mieluusti kaksin pelinä, yksinkin kelpaa, suomeksi puhuttu on aina hieno ?
Legot on koluttu, Harry Potter ei heitä kiinnosta "ehkä hiukka pelottvava elokuvan jälkeen" ;)
Ice Aget on pelattu.
Huh ???

Omalla ostoslistalla on ainakin Mini Ninjas.
ModNation Racers vaikuttaa myoskin houkuttelevalta.

Taas vaihteeksi asialla...
En ole kerinnyt peleihin itse perehtymään "viitsinytkään".
Mikä se on lasten tämän hetken hitti - mieluusti kaksin pelinä, yksinkin kelpaa, suomeksi puhuttu on aina hieno ?
Legot on koluttu, Harry Potter ei heitä kiinnosta "ehkä hiukka pelottvava elokuvan jälkeen" ;)
Ice Aget on pelattu.
Huh ???

Riippuu vähän lastesi iästä.

Ratchet and Clank: Tools of Destruction, Quest for booty ja A Crack in time on ns. trilogia, mitä voi ihan hyvillä mielin suositella yhdeksästä ikävuodesta eteenpäin. Piirosmaista seikkailua ja mielikuvituksellisia aseita + Täysin suomeksi puhuttu. Tosin, kyseiset pelit on yksinpelattavia ainoastaan. Traileri TODista: http://www.youtube.com/watch?v=eoBMXz6eMBo&feature=related

ModNation Racers on ns. Autopelien LittleBigPlanet. Pääsee ajamaan hauskoissa ympäristöissä, omaa hahmoaan ja autoaan voi muokata millaiseksi haluaa ja omia ratojaan voi luoda. Tietysti myös muiden ratoja voi ajella, ja kisoja pelataan myös netissä. Täysin suomeksi. Tätä voisi suositella vähän nuoremmillekin. On myös moninpelimahdollisuus. Traileri: http://www.youtube.com/watch?v=_M2m7JFylgA&feature=related

Nämä nyt ensimmäisenä tuli mieleen. Kannattaa myös odottaa LittleBigPlanet 2 peliä, joka tulee loppuvuodesta. Siinä voi luoda omien kenttien lisäksi omia pelejä esim. Autopelin, ja muuta.

Riippuu vähän lastesi iästä.
ModNation Racers on ns. Autopelien LittleBigPlanet. Pääsee ajamaan hauskoissa ympäristöissä, omaa hahmoaan ja autoaan voi muokata millaiseksi haluaa ja omia ratojaan voi luoda. Tietysti myös muiden ratoja voi ajella, ja kisoja pelataan myös netissä. Täysin suomeksi. Tätä voisi suositella vähän nuoremmillekin. On myös moninpelimahdollisuus. Traileri: YouTube - ModNation™ Racers Official Trailer

Toisaalta uusien ratojen aukaisemiseksi täytyy ajaa uraa eteenpäin, ja varsinkin kun vaikeusastetta ei ole valittavissa niin tämä voi olla suuri kynnys pelin ostamiselle. Pelin "tietokonekuskit" ovat sen verran taitavia, että haastetta riittää jopa vanhemmillekin pelaajille. Jos kuitenkin kahdestaan pääasiassa ajetaan ja joku muu pelaa uran läpi niin mikäs siinä, loistava vaihtoehto silloin.

Olen ostamassa pojalle cars race-o-rama ps3:lle. Nettikaupoissa katselin että on pelejä varustettuna suomenlipulla ja ilman. Mitä eroa näillä mahtaa olla. Siis kenties valikot suomeksi vai myös puhuttu suomeksi.

Onko jossakin listattu millaisia versioita PS3 peleistä on olemassa? Onko kaikki EU versiot samanlaisia kansia lukuunottamatta?

Toivottavasti Move:n mukana PS3:lle tulisi myös lisää lasten ja kokoperheen pelejä. Bileet Pystyyn! (Start The Party!) voisi olla lasten peli vaikka onkin saanut huonoja arvosteluja aikuisilta.

MotorStorm Pacific Rift on K-16, mikä ikävästi blokkaa käynnistyksen lapsilta ainakin meidän konsolissa.

Noi ikärajat on perseestä, ei siksi, että niitä ei pitäisi olla, vaan siksi että ne on epäloogisia. NHL on K16 pegi, mutta K7 VAT?! Tuon pegin K16 rajan takia pitäsi sitten antaa lapsille K16 pelien käynnistysoikeus ja siinä listassa on kuitenkin sellaisia pelejä, jota meitin alle 12v:t ei pelaa.

t. Mäky

Lapsilukkoa voi säätää sieltä asetuksista toisella käyttäjällä.

Suosittelen kyllä Katamari Foreveria. Pelissä pyöritellään romupalloa ja kerätään vastaan osuvia esineitä kasvattaen pallon kokoa. Pelin ilme on varmasti monelle naperolle mieluinen: hyvin värikäs ja mielikuvituksellinen. Toki tästäkin löytyy pari melko kinkkistä kohtaa, jossa perheen nuoremmilla voi tulla avuntarve. Pelissä on myös jonkin sortin yhteispelitila, jota en ole kuitenkaan itse vielä testannut.

6,5-vuotiaan pojan suosikkeja on olleet Lego -sarjan pelit (Star Wars, Indiana Jones + Batman) ja nyt Joulupukilta saatu Little Big Planet.

Disney-pelit ovat oikeastaan järjestäen olleet pettymyksiä konsolista riippumatta niin kauan kun niitä on tehty. Tuntuu siltä, ettei niihin panosteta pelinä ollenkaan, vaan luotetaan siihen että elokuvan voima kantaa pelissäkin.

Disney-pelit ovat oikeastaan järjestäen olleet pettymyksiä konsolista riippumatta niin kauan kun niitä on tehty.

Leffapelit tuntuvat olevan aina vähän rahastuksia, mutta Toy Story 3 on ihan jees. Veikkaan, että toimii pojalle (en tosin tiedä dubeista tai tekstityksistä).

Leffapelit tuntuvat olevan aina vähän rahastuksia, mutta Toy Story 3 on ihan jees. Veikkaan, että toimii pojalle (en tosin tiedä dubeista tai tekstityksistä).

Toy Story 3 on laadukas leffapeli, ja se on myös täysin suomeksi lokalisoitu, joten sitä voin suositella muksuille varauksetta.

Toy Story 3 on laadukas leffapeli, ja se on myös täysin suomeksi lokalisoitu, joten sitä voin suositella muksuille varauksetta.

Vähän off-topicia, mutta osaatko suositella tätä myös aikuisemmalle , jos on ollut Toy Story -fani pennusta asti? :D Tämä kiinnostais jonkun verran.

Vähän off-topicia, mutta osaatko suositella tätä myös aikuisemmalle , jos on ollut Toy Story -fani pennusta asti? :D Tämä kiinnostais jonkun verran.

Itse olen sitä itse myös pelaillut :) Sopii myös vanhemmille, jos aihepiiri muuten kiinnostaa.

Täällä ei move urheilupelit lyöneet itseään läpi - paitsi aikuisten saunaillassa ;)

Kokeillaas siis neidoillekin tuota Toy Story 3:sta.

Ylös Bottom