Vastaus: PlayStation 3 Slim
Mutta toki Slimin ääni voi "häiriä" joitakin ihmisiä, enhän sellaista voi mennä kieltämään (kun voin lopulta puhua vain omasta puolestani/kokemuksesta).
Pysyttelit tekstissäsi kiitettävän objektiivisena, mutta kyllä siitä silti tuli sellainen tunne, että henkilökohtaisesti pidät tätä Slimin meluongelmaa enemmän kuuntelijan herkkyytenä kuin varsinaisena vikana. Itse olen lukenut asiasta jo niin monta kommentteja ja kokenut itsekin melu-Slimin (palautin ja otin rahat takaisin), että voin turvallisin mielin sanoa, että kyse on oikeasti ongelmasta eikä joidenkin herkkyydestä äänelle.
Ei kukaan varmasti odota, että Slim olisi täysin äänetön tai verrattavissa passiivisesti jäädytettyihin BD-soittimiin. Kuitenkin on oikeudenmukaista olettaa, ettei konsolin käyttöääni ole niin kovatasoista luokkaa, että se tunkee itsensä kuuluviin pelien ja etenkin leffojen äänimaailman alta. Minulla Slim kuului selkeästi ja ärsyttävästi katsoessani Batmania BD:ltä, vaikka kaiuttimeni oli suhteellisen kovalla. Hiljaisessa huoneessa kuulin Slimin ulvovan yli 10 metrin päähän -- ääni siis oli erittäin kuultavaa ja ärsyttävää eikä vain sitä, että juuri ja juuri erotin käyntihurinan.
Faktaa myös on, että tosiaan Slimien välillä on eroja. Eräskin tyyppi, joka on tehnyt Youtubeen vertailuvideon (jossa esiintyy vastaavanlainen meluisa Slim kuin mitä minulla oli) joutui vaihtamaan Sliminsä viidesti ennen kuin kuudes yksilö oli sopivan hiljainen. Olen vaikka kuinka monelta eri käyttäjältä (ihan Suomestakin) kuullut, että he ovat joutuneet useamman kerran tekemään tämän "osto-testaus-palautus" hulabaloon, että kohdalle on osunut laite, jonka äänet eivät häiritse käyttökokemusta.
Vaikka todennäköisesti kyse on kovelevyn kokoa lukuun ottamatta täysin samasta laitteesta, niin toivon, että nämä tulevat 250Gt:n mallit ovat tasalaatuisempia kuin nämä 120Gt:n Slimit. Toisaalta jos näin on, niin kuluttaja on aika ikävässä tilanteessa, kun joutuu turhaan maksamaan lisää myös isommasta kovosta, jolla monikaan ei tee mitään.