Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Vastaus: PlayStation 3 Slim

Slim ei ainakaan täällä paljoa puhise verraten 80G-malliin. Oikeastaan laitteesta kuuluu silloin vain ääntä, kun se pyörittää levyä.
Sen PS3 julkaisu koneen, siis 60G-mallin äänitaso oli samaa luokkaa kuin PS2:n, joten huomattavaa kehitystä on tapahtunut koneiden tekniikassa.

No huhu, oma 60 giganen ei pidä minkäänlaista ääntä ja ps2 taas hyrisi kun mikäkin, kaverin 160 giganenkin pitää kovempaa ääntä kun oma 60 gigan malli. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Täällä sama homma... 60 giganen on tosi hiljanen --> hukkuu taustaääniin kaikki äänet mitä se päästää. Mulla ei edes voisi verrata ps2 ja tota 60 gb mallia. Ps2 on mulla semmonen lehtipuhallin että huhhuh :D Toisaalta se on myös tooosi vanha ja tuuletusaukoissa näkyy pölyä. Ja oon kuullu et ne ihan julkasussa ostetut 60 gigaset on äänekkäitä, kun taas mun on ihan viimesimpiä mitä suomessa myytiin :cool: ....
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Ja oon kuullu et ne ihan julkasussa ostetut 60 gigaset on äänekkäitä, kun taas mun on ihan viimesimpiä mitä suomessa myytiin :cool: ....
Väärin olet kuullut. :) Meikunkin 60-gigainen on julkaisupäivänä ostettu, ja ihan riittävän hiljainen on. (Ja aikanaan oli vielä hiljaisempikin, mutta vuosi lähes tauotonta Folding@homen ajelua vaati veronsa.)
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Ja oon kuullu et ne ihan julkasussa ostetut 60 gigaset on äänekkäitä, kun taas mun on ihan viimesimpiä mitä suomessa myytiin :cool: ....
Oikein olet kuullut. Täällä julkaisupäivän 60gigainen ja kyllä tuo ääntä pitää. Itseasiassa löi just tuulettimen isommalle. Tässä läppärillä kun kirjoittelen ja video pyörii taustalla niin plegen ääni kuuluu silti 3 metrin päästä.

Vertaillut en kummemmin ole, mitä nyt kamujen 40gigaisia kuullut, mutta luulen, että jos uuden konsolin ostaisin niin se olisi taatusti hiljaisempi kuin tämä nykyinen.

Ilmeisesti hurja laatuvaihtelu näillä konsoleilla. Tai sitten täällä on paljon huonokuuloisia. :D Tuolla puhisijalla kuitenkin mennään kunnes hajoaa tai rikastun. :)

Onneksi tuohon on jo tottunut niin itse sitä ei enään ajattele, mutta ei tuo kyllä hiljainen ole.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

ei minullakaan tuo julkaisupäivänä ostettu 60gb mitään semmosta ääntä pidä että ilmanputsarin yli kuuluisi! ilmanputsari on pienellä vielä ja tietokone samassa huoneessa! ei kuulu mitään! ja ainakaan leffa katsoessa tai pelatessa en ole koskaan kuullut nostavan kierroksii! hyvin on toiminut monet vuodet ja toivottavasti jatkaa toimintaansa

Ps. onkohan merkitystä tuolla äänekkyyteen et joissakin maissa käytetään eri jännite ja hertsi määrää?
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Ps. onkohan merkitystä tuolla äänekkyyteen et joissakin maissa käytetään eri jännite ja hertsi määrää?
Tuskinpa. Siihen vaikuttaa nuo jo niin moneen kertaa mainitut seikat: laitteiden yksilölliset erot, huoneen lämpötila, konsolin säilytyspaikka, taustamelu, kuuntelijan omat mieltymykset, jne.

60 gigan mallit ehtivät olla sen verran vähän aikaa myynnissä, että niistä ei tainnut edes olla edes mitään eri revisioita. Eli periaatteessa julkaisupäivän laite on ihan samanlainen kuin vihoviimeinenkin kaupan hyllystä poimittu 60-gigainen. Erot havainnoissa selittyvät noilla em. tekijöillä.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Eli ei olla kuultu "väärin" eikä "oikein", vaan molempia. ;)
Sen verran on pakko täsmentää, että viittasin "väärin kuulemisella" huhujen kuulemiseen, en Pleikkarin tuulettimeen. :) Eli huhussa (jonka mukaan julkkarilaitteet olisivat äänekkäämpiä kuin myöhäiset 60-gigaiset) ei ole perää sen perusteella, mitä kyseisten mallien sielunmaisemista ja raudasta tiedän.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Itse olen muutava viikko sitten ostanut PS3:n 80 gigan mallin ja voin todeta sen olevan täysin äänetön. Sijoitus on telkkarin vieressä n. 2 metrin päässä. Katsoinpa sitten leffaa tai pelasin en kuule mitään ääntä. Vaikka vehje olisi monta tuntia päällä ei ääni siitä nouse.

Toisin oli kun vielä omistin Xbox 360:sen (elite,falcon) joka puhisi kuin tapettava sika jopa ilman levyä pyörimässä.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Meikällä taas jatkuu nämä äänekkyysongelmat.

Eli tässä muutama viikko sitten ostin uuden Slimin ja se oli omasta mielestäni todella äänekäs. Laitoin koneen verkkokauppa.comin huoltoon kun olin sen verkkokauppa.comista tilannut.

No eipä siinä mennyt kauaakaan kun plege tuli takaisin lappusen kera missä luki että sen äänekkyys on normaali. No ajattelin sitten että annan olla jos se kerta niin normaalia on mutta en vain voi sille mitään että se vieläkin häritsee.

Mitä tälle asialle oikein pitää sitten tehdä? Pleikkari on kyllä semmoisessa paikassa että sillä ihan varmasti tuuletus pelaa kun sillä on oikein ihan oma tv-taso missä se lepää. Lämpötilakin huoneessani pyörii 20 asteen lukemissa.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Mitä tälle asialle oikein pitää sitten tehdä? Pleikkari on kyllä semmoisessa paikassa että sillä ihan varmasti tuuletus pelaa kun sillä on oikein ihan oma tv-taso missä se lepää. Lämpötilakin huoneessani pyörii 20 asteen lukemissa.
Voit vielä kokeilla sijoittaa sitä johonkin toiseen paikkaan ja/tai asentoon. (Huom! Slim-malli periaatteessa tarvitsee sen pystytukensa pysyäkseen varmasti pystyssä. Ilmankin sen kyllä saa seisomaan, mutta se voi siitä kyllä rämähtää alaskin.)

Jos noista ei ole apua, sitten on vaan kestettävä (tai kehitettävä sitä varten oma äänieristetty koppi, jossa kuitenkin on ilmanvaihdostakin pidetty huolta).
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Jos vain pystyy, niin kannattaa myös verrata johonkin toiseen yksilöön (kaverilla, kaupassa, tms).
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Joo, mutta jos se kerran häiritsevän kovaa meteliä pitää niin on siinä jotain erikoista. Koska omasta 40gb, kohta 2v vanhasta laitteesta ei edelleenkään kuule mitään ääntä(kesälle helteellä tuuletin alkaa toki huutamaan).

Ainoa, jonka olen nyt huomannut niin tuntuu tuo blu-ray pitävän kovempaa "hakemis"-ääntä, kun olen tuon pystyyn vaihtanut. Onko mahdollista vai onko vain pään kuvitelmaa?
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Omien koneideni hiljaisuusjärjestys:
1. 40 GB
2. Slim
3. 60 GB
Pakko myöntää, että Slimin ääni tuntuu voimakkaammalta, desibeleistä kun ei ole tietoa. Tosin ainoastaan 60 gigaisen pöhinät ovat olleet häiritseviä. Kaikki ovat olleet samassa hyllyssä lasiovellisessa videotasossa. Jo 60 gigaisen aikoina kesähelteillä asensin sen takaseinään plesen kohdalle 120 millisen tuulettimen toimimaan n. 7 voltilla (lähes äänetön). Nuo lasiovet kyllä vaimentavat hyvin PS3:n äänen, yläpuolellani oleva Sanyo PLV-Z5 tykki vie äänissä "voiton".
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Itselläni suhteellisen äänekäs yksilö. noin tunnin pelaamisen jälkeen tuulettimet hurisee aika kovalla. kylmäkäynnistyksen jälkeen huomaa myös ääntä. istun noin 1-2 metrin päässä televisiosta. tällä hetkellä pelityksessä MCLA joten autojen äänet ja tausta musiikki tekevät pelistä suht äänekkään, mutta jos jotain rauhallisempaa pelattavaa tai elokuvaa katsoo niin kyllähän tuon äänen alkaa pikkuhiljaa kuulemaan. ilman vaihdon pitäisi olla suht hyvä.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Mulla on julkkarissa ostettu pleikka. ja on mahottoman hiljanen. yritin tässä yks päivä alkaa boxilla kattoon elokuvaa. nii aika äkkiä lens levy pleikkariin.:D
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Mulla oli julkasussa ostettu 60 giganen joka oli hiljaisempi kun uusi Slimi. Koneet oli sentilleen samassa paikassa, joten mitään muuta eroa ei ole kun se itse pleikka.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Itselläni suhteellisen äänekäs yksilö. noin tunnin pelaamisen jälkeen tuulettimet hurisee aika kovalla. kylmäkäynnistyksen jälkeen huomaa myös ääntä. istun noin 1-2 metrin päässä televisiosta. tällä hetkellä pelityksessä MCLA joten autojen äänet ja tausta musiikki tekevät pelistä suht äänekkään, mutta jos jotain rauhallisempaa pelattavaa tai elokuvaa katsoo niin kyllähän tuon äänen alkaa pikkuhiljaa kuulemaan. ilman vaihdon pitäisi olla suht hyvä.
pitäisikiö konsolista kuulua käytännössä mitää ääntä kylmäkäynnistyksen jälkeen? olen tässä yrittänyt kuunnella ja testata vähän kaikkea. itse en mitään suurta eroa huomaa tuulettimien nopeuden muuttumisessa. kysytään näin: kylmänä kun käynnistätte koneen niin kuinka monen metrin päähän ääni kuuluu, ilman että mitään muuta tausta melua on?
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Itselläni on 40 GB malli ja sen melutaso nousee kunnon puhinaksi pitkän pelisession aikana. Laite ei pidä juurikaan ääntä laitettuna "kylmänä" päälle. Tällä hetkellä konsoli on sijoitettuna keskelle TV-tasoa TV:n alapuolelle ns. "vcr lokeroon". Tilaa on ympärillä riittävästi ilmanvaihtoon. Ennen se oli TV:n vieressä vaakatasossa ja samanlaista puhinaa konsoli piti siinäkin.

Leffojen aikana ääni nousee myös jonkin verran, mutta ei siinä määrin, kuin pelien aikana. Toisaalta mitä sitten vaikka se nyt vähän puhiseekin? Kuuluu asiaan ja en ole jaksanut tuosta herneitä vetää.

Ja sitten vähän off topic:

Slimin ajattelin hommata sitten, kun siitä julkaistaan versio missä myös RSX-piiri (näytönohjain) valmistetaan 45 nm tekniikalla. Nykyisessä 120 GB:n ja 250 GB:n slim mallissa RSX valmistetaan vielä vanhalla 65 nm:n tekniikalla. Tehonkulutus on silloin arviolta n. 30 W pienempi ja sitä mukaa myös lämmöntuotto pienenee. Tuo arvio perustuu aiempaan vertailuun siirryttäessä RSX-piirissä 90 nm -> 65 nm. Tällöin PS3:n tehonkulutus pieneni n. 30 W.

Oma veikkaus on, että pihimpi slim julkaistaan ensi kesän aikana. Toivottavasti laatu on silloin tasaisempi kuin nykyisessä slimissä. Periaatteessa hintakin voisi tippua, koska laite on halvempi valmistaa, mutta sen kun näkisi.

Tuo julkaisu arvio taasen perustuu edelliseen aikatauluun milloin siirryttiin RSX:n osalta 90 nm -> 65 nm. Aikaa meni 10 kk.

Asiasta kiinnostuneet voivat tsekata taulukot täältä:
PlayStation 3 Secrets
 
Ylös Bottom