Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Mistähän tuommoinen ulina voisi sitten johtua ei kai vaan laakerit menossa tuulettimesta? kohta vuoden vanha laite (80GB) ja pölyjä imuroitu aina sillon tällön.
Äänen alkuperää voi vain arvailla, mutta oletettavasti tuulettimesta se tulee. Niin kauan kuin laite kuitenkin toimii, en olisi huolissani.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

olen tässä miettinyt Slimin hommaamista kun vanha 80gb huutaa kuin viimeistä päivää, jotenkin tuntuu että se ei ostettaessa ollut noin kova ääninen. Onko tuo slim nyt niin hiljainen että se kannattaisi hommata?
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

olen tässä miettinyt Slimin hommaamista kun vanha 80gb huutaa kuin viimeistä päivää, jotenkin tuntuu että se ei ostettaessa ollut noin kova ääninen. Onko tuo slim nyt niin hiljainen että se kannattaisi hommata?

Oletko ajatellu putsaavasi konsolin tuulettimen ja vaihtaa uutta piitahnaa? Se voisi auttaa ja varmasti auttaakin tuulettimen huutamiseen.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Lämpeneekö teidän pleikat paljon? itse huomasin että kone puskee aikas kuumaa ilmaa jo noin 45 min pelaamisen jälkeen, laitoin lämpömittarin koneen taakse kun olin pelannut noin tunnin ja se näytti 45 astetta. Huone lämpö on noi 19 astetta, ainoa huono puoli ilman ototon kannalta on ettei takana ole kuin noi 10 senttiä vapaata tilaa seinään. Tuuletin tietysti huutaa täysillä. voiko olla mahdollista että lämpö ei johdu kunnolla prossusta pois, tuntuu että lämpenee aikas paljon ja aikas nopeasti.(80GB)
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Tuuletin tietysti huutaa täysillä. voiko olla mahdollista että lämpö ei johdu kunnolla prossusta pois, tuntuu että lämpenee aikas paljon ja aikas nopeasti.(80GB)
Kyllä tuo ihan normaalilta kuulostaa, etenkin olosuhteet huomioon ottaen. Suosittelen Pleikkarin siirtämistä johonkin toiseen paikkaan, koska tuollainen puolisuljettu koppikin heikentää sitä ilmanvaihtoa ihan selvästi. Se lämmin ilma jää sinne kiertämään, ja mitä lämpimämpää se ilma on, sitä heikommin se luonnollisestikin jäähdyttää.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Montakos näitä tuulettimien tasoja on, jotkut sanovat että 4 ja jotkut 6 ja jotkut 9? taitaa tuo Uncharted 2 muuten vaatia aika paljon puhtia koneesta,sen verran puhaltaa.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Montakos näitä tuulettimien tasoja on, jotkut sanovat että 4 ja jotkut 6 ja jotkut 9?
Taitaa riippua ihan Pleikkarin mallista. Julkaisupäivän laitteessani tuntuisi olevan 5. Turha noita tasoja on kuitenkin miettiä, koska toisen "kolmonen" voi olla toiselle "kakkonen", jollekin vitonen ja sitä rataa.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Montakos näitä tuulettimien tasoja on, jotkut sanovat että 4 ja jotkut 6 ja jotkut 9? taitaa tuo Uncharted 2 muuten vaatia aika paljon puhtia koneesta,sen verran puhaltaa.

Itselläni on vanha PS3 2½ V vanha ja ei kertaakaan ole menny 2 tasoa ylemmäksi, pitempi aikasemmassakaan pelaamisessa.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Ja meikäläinen heitti hanskat tiskiin:mad:.
Koko syksy ja alkutalvi lähetelty konsolia takaisin NF:lle milloin minkäkin vian takia. Alkuperäinen 80gb meni takuuseen Bluray-aseman rikkouduttua ja tilalle tuli aina meluavia, valmiiksi rikkinäisiä (vakava virhe tapahtunut.....ota yhteyttä huoltoon) ja viimeisimmässä oli runko vääntynyt :confused::eek::confused: Nyt sitten kyllästyivät NF:llä meikäläiseen ja lähettivät uuden 120gb Slimmin. Alkuperäinen konsoli oli tosi hiljainen mutta sen jälkeen tullet olivat meluavia. Ja ei tämä Slimmi tee poikkeusta. Hetken aikaa päällä niin alkaa puhina, onneksi tässä ei ole niin kova ääni kuin paksukaisessa.
Nyt jään odottelemaan milloin maailmalle ilmestyy korvaustuulettimia Slimmiin, vanhaan kyllä löytyisi noita hiljaisempia.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Hetken aikaa päällä niin alkaa puhina, onneksi tässä ei ole niin kova ääni kuin paksukaisessa.

Joo, meillä oli sama ongelma mutta saimme takaisen rakkaan vanhan paksun pleikkari 3 ja nytten oon tyytyväinen vaikka en omista slimiä =)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Eilen kiinnitin huomiota tämän oman Slimin ääniin kun oli aivan hiljaista ja pelasin myöhään yöhon .
Totesin että tuo meidän lcd-telkkarikin pitää kovempaa ääntä.
Mun Ps3:n on 250gb malli joka oli bundlattuna Uncharted2:lla.
Joltain foorumilta muistan lukeneeni että kyseiset laitteet olisi varmuudella jotenkin hiljaisempia yksilöitä mutta en sitten tiedä...
Tyytyväinen joka tapauksessa ainakin tohon oman Slimin äänitasoon olen.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Joltain foorumilta muistan lukeneeni että kyseiset laitteet olisi varmuudella jotenkin hiljaisempia yksilöitä mutta en sitten tiedä...
Kyllä ei ole. Eroa 120 ja 250 gigan Slimeillä ei ole muuten kuin kiintolevyn koossa. Sen sijaan yksilöllisiä eroja löytyy laidasta laitaan niin itse laitteissa kuin niiden sijoituspaikoissa kuin ennen kaikkea "melun" kuulijoissakin.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Miettikää konsolin sijoittamista myös tilan kannalta eikä pelkästään ilmankierron näkökulmasta. Sopivasti esim. hyllyyn sijoitettuna vanerinen taustalevy tai muut rakenteet saattaa vahvistaa ääntä merkittävästi. Muutenkin itse huoneella on valtava merkitys siihen kuinka melun kuulet. Puutalo/kivitalo vaikuttaa jo paljon ja lisäksi matoilla tms vaimentavilla materiaaleilla voi vähentää kaikua ja melua jo huomattavasti. Kaverin pleikka voi siis kuulostaa tilasta johtuen hiljaisemmalta/äänekkäämmältä vaikka todellisuudessa ne olisivat yhtä äänekkäitä.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Pakko pistää tähän, että oma 250GM slimini on todella hiljainen. Laitteen päällä oloa ei huomaa mistään muusta kuin valoista. :D Siksi kuulostaa vähän oudolta, että joidenkin mielestä slim pitäisi törkeää meteliä. :confused:
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Siksi kuulostaa vähän oudolta, että joidenkin mielestä slim pitäisi törkeää meteliä. :confused:
Selitys on tuossa, mitä aiemmin päivällä sanoin:
Sen sijaan yksilöllisiä eroja löytyy laidasta laitaan niin itse laitteissa kuin niiden sijoituspaikoissa kuin ennen kaikkea "melun" kuulijoissakin.
Ei voi sanoa mitenkään universaalisti, että "Slim-PS3 on äänekäs" tai "Slim-PS3 on hiljainen", koska siihen vaikuttaa niin monta tekijää. Sama laite sijoitettuna eri paikkaan voi vaikuttaa tuohon (koska ilmanvaihto on parempi ja/tai huoneen lämpötila viileämpi). Toisaalta eri ihmiset reagoivat laitteen päästämiin ääniin eri lailla. Toisen "melu" on toisen "ihan normaalia pientä hurinaa".
 
Ylös Bottom