Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Mulla kävi silleen että kovalevy meni rikki. eli mitenkä sellanen sisäisen kovalevyn asennus tapahtuu? mitenkä se asennetaan kun on vaihtanut se sisälle? kiitos vastanneille etukäteen
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Mulla kävi silleen että kovalevy meni rikki. eli mitenkä sellanen sisäisen kovalevyn asennus tapahtuu? mitenkä se asennetaan kun on vaihtanut se sisälle? kiitos vastanneille etukäteen
Ota konsolin mukana tullut painettu manuaali kauniiseen käteen. Siellä on kerrottu ihan kuvien kera, kuinka kiintolevyn vaihto tapahtuu. Toinen vaihtoehto on katsoa opetusvideo YouTubesta.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Ota konsolin mukana tullut painettu manuaali kauniiseen käteen. Siellä on kerrottu ihan kuvien kera, kuinka kiintolevyn vaihto tapahtuu. Toinen vaihtoehto on katsoa opetusvideo YouTubesta.

ostin vehkeen käytettynä enkä saanut mitään ylinmääräisiä lappuja mukaan pitänee kysyä jos ne vaikka löytyisi. ja tarkoitin sitä että mitä sen jälkeen kun levy on laitettu sisään. pitääkö se asentaa uudestaan jollain levyllä vai aseentako pleikkari itse itsensä kun laitan virrat päälle?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

ostin vehkeen käytettynä enkä saanut mitään ylinmääräisiä lappuja mukaan pitänee kysyä jos ne vaikka löytyisi. ja tarkoitin sitä että mitä sen jälkeen kun levy on laitettu sisään. pitääkö se asentaa uudestaan jollain levyllä vai aseentako pleikkari itse itsensä kun laitan virrat päälle?

Vastattu täälläkin jo moneen kertaan. Lue vähän taaksepäin.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Western-Digitalilta löytyy useampikin suositeltava malli:

320 Gt, 7200 rpm, 16 megaa cachea = 85,90 e
320 Gt, 5400 rpm, 8 Mt cache = 68,90 e <- tämä on monilla käytössä, ml. allekirjoittaneella
500 Gt, 5400 rpm, 8 Mt cachea, pitkä toimitusaika = 142,90 e
Tuli tilattua noisa yli (ja kuulemma paras) juuri tuolta Verkkokaupasta, kun alkuperäinen 60 GB:n kovalevy alkaa olemaan jo aika täynnä.

Toimitusaika kyllä näyttää olevan 1 - 3 viikkoa, koska niillä ei tällä hetkellä ole noita varastossa, mutta ehkä tässä pärjää vielä tuon verran parilla gigalla.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Viestin lähetti alunperin TT-2k (Näytä viesti)
Western-Digitalilta löytyy useampikin suositeltava malli:

320 Gt, 7200 rpm, 16 megaa cachea = 85,90 e
320 Gt, 5400 rpm, 8 Mt cache = 68,90 e <- tämä on monilla käytössä, ml. allekirjoittaneella
500 Gt, 5400 rpm, 8 Mt cachea, pitkä toimitusaika = 142,90 e


Tilasin tuon keskimmäisen niin onko se valmiiksi fat32 alustettu? :D
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Tilasin tuon keskimmäisen niin onko se valmiiksi fat32 alustettu? :D
Ei ole, eikä sen tarvitsekaan olla, jos sen meinaat Pleikan *sisäiseksi* kiintolevyksi laittaa. Pleikka formatoi sen omalle tiedostojärjestelmälleen (joka ei ole FAT32) joka tapauksessa.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Ei ole, eikä sen tarvitsekaan olla, jos sen meinaat Pleikan *sisäiseksi* kiintolevyksi laittaa. Pleikka formatoi sen omalle tiedostojärjestelmälleen (joka ei ole FAT32) joka tapauksessa.


Joo kiitos tiedosta:D en ite ole näitä tietotekniikan miehiä:D
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Noo, kysyisin yhtä asiaa Ps3:n kiintolevyn vaihdosta.
Eli ennenkuin otan vanhan kiintolevyn ulos, mitä minun tulisi tehdä, että profiilini ja pelitallennukseni säilyisi. Enemmän tärkeätä olisi saada tietää tuo profiili juttu.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Aloita lukemalla esim. tämä viesti.

Niin luinkin, mutta vähä-älyinen kun olen, niin eli siis. Ensin otan jonkin tallennuslaitteen esim. Memory stickin ja tökkään sen pleikkariini kiinni. Kun olen tämän tehnyt, menen ja otan varmuuskopion tälle tikulle. Sen jälkeen vaihdan levyn ja pistän uuden sisään. Sitten menen, ja laitan tikulta tiedot uudelle kovolle? Anteeksi, jos vähän epäselvästi selitin. : )
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Enemmän tärkeätä olisi saada tietää tuo profiili juttu.

Profiilisi tiedot ovat tallessa jossain kovalevyn ulkopuolella, kenties flash-piirillä. Vaihtaessani uuden kovalevyn sisään, tarjotun formatoinnin jälkeen pleikka käynnistyi ja osasi kaivaa 'sieltä jostain' koneen uumenista profiili-tiedot ja siihen sidotut asiat, kuten kaverilistan ja trophyt.

Pelitallennukset siirsin manuaalisesti usb-kovalevylle (tikku olisi riittänyt) ennen operaation varsinaista käynnistämistä. Sieltä ne oli kätevä palauttaa sitten uudelle kovolle.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Ensin otan jonkin tallennuslaitteen esim. Memory stickin ja tökkään sen pleikkariini kiinni. Kun olen tämän tehnyt, menen ja otan varmuuskopion tälle tikulle. Sen jälkeen vaihdan levyn ja pistän uuden sisään. Sitten menen, ja laitan tikulta tiedot uudelle kovolle?
Juuri noin. Muistikortin huono puoli on se, että sinne ei voi kopioida esim. demoja, pelejä tai pelien datatiedostoja. Joten jos haluat välttyä kaiken uudelleenasennukselta, on tuo täyden backupin ottaminen USB-kiintolevylle (tai 64 gigan USB-muistitikulle, heh) on ainoa vaihtoehto. Jos sen sijaan haluat vain kopioida pelitallennukset talteen, siihen muistitikku/-kortti riittää aivan mainiosti.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Juuri noin. Muistikortin huono puoli on se, että sinne ei voi kopioida esim. demoja, pelejä tai pelien datatiedostoja. Joten jos haluat välttyä kaiken uudelleenasennukselta, on tuo täyden backupin ottaminen USB-kiintolevylle (tai 64 gigan USB-muistitikulle, heh) on ainoa vaihtoehto. Jos sen sijaan haluat vain kopioida pelitallennukset talteen, siihen muistitikku/-kortti riittää aivan mainiosti.
Säilyykö nuo käyttäjäprofiilit pleikkarissa vaikkei ottaisikaan varmuuskopiota?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Hei! Suuret kiitokset TT:lle ja Nisulle! Jos nyt vielä kehtais kysyä, että säilyykö peli päivitykset kun vaihtaa kiintolevyä? Tai siis säilyykö se Ps3 päivitys, kun omani on nyt versio 2.42, niin säilyykö se sitten?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Ainakin, jos ottaa varmuuskopion X:stä (joka menee vaikka rikki) ja palauttaa sen Y:n, pelien päivitykset ja demot eivät säily, mutta pelien tallennukset säilyvät. Tämän olen (valitettavasti) joutunut kokeemaan kahteenkin kertaan.

Miten asian laita on, jos vaihtaa vain kovalevyn?
 
Ylös Bottom