Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Käyhän se, kuten TT-2k jo kertoikin, mutta suosittelisin silti miettimään että kannattaisiko sittenkin investoida 1,2 kertaa (eli 20 euroa) enemmän ja saada 1,5 kertaa (eli 180 gigatavua) enemmän tallennustilaa? Aiemmin harvinaiset 500 gigan levyt kun ovat nykyään hyllytavaraa siinä missä nuo vanhemmat mallitkin.

Hyvä pointti, mut itellä on se etten tarvi 500 gigaa tilaa... En varmaan saa tota 320 gigastakaan täyteen...

Puuceelle toi olis ihan käypä peli kylläkin(tarvis vaan olla 3'5" levy)...

*edit*

Nyt on uus kovo plekussa... 263/298 gigaa näyttää järjestelmätiedot...

Hyvin kivuton oli kyl operaatio, ainoo ongelma mitä tuli vastaan niin oli yhen pikku ruuvin tippuminen lattialle/matolle... Sen perässä sai sit kontata pitkin kämppää... :D

Kummallisin juttu on se et näytti varmuuskopio vievän ainoastaan 340Mt muistitikulta tilaa... :confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Oon vaihtanut isomman kiintolevyn ja käyttäisin PS3:n vanhaa kiintolevyä ulkoisena kovona. Mutta se ei suostu toimimaan, vaan piipittää koko ajan. Mistä voi johtua? Kovo kuitenkin toimii normaalisti PS3ssa eli siis ole hajalla.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Oon vaihtanut isomman kiintolevyn ja käyttäisin PS3:n vanhaa kiintolevyä ulkoisena kovona. Mutta se ei suostu toimimaan, vaan piipittää koko ajan. Mistä voi johtua? Kovo kuitenkin toimii normaalisti PS3ssa eli siis ole hajalla.
Jotkin 40-gigaisten Pleikkojen kiintolevyt pitävät päällään tekstin "Not suitable for desktop use" tms. Tiedä sitten, mikä niissä on erilaista. Mutta jos kyseessä on jokin muu kuin 40-gigainen levy, olethan varmasti poistanut sieltä PS3:n tekemän partition, ja luonut uuden, tietokoneen ymmärtämän partitiotyypin tilalle?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Jotkin 40-gigaisten Pleikkojen kiintolevyt pitävät päällään tekstin "Not suitable for desktop use" tms. Tiedä sitten, mikä niissä on erilaista. Mutta jos kyseessä on jokin muu kuin 40-gigainen levy, olethan varmasti poistanut sieltä PS3:n tekemän partition, ja luonut uuden, tietokoneen ymmärtämän partitiotyypin tilalle?


Mulla on 60Gt PS3. Ja en oo päässyt poistamaan PS3 osiota, koska Vistan levynhallinta ja EASEUS Partition Master ei löydä sitä kovoa ollenkaan.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Mulla on 60Gt PS3. Ja en oo päässyt poistamaan PS3 osiota, koska Vistan levynhallinta ja EASEUS Partition Master ei löydä sitä kovoa ollenkaan.
Ahaa... Miten olet sen levyn tietokoneeseen kytkenyt? Jonkin USB-telakan kautta vai suoraan vaan SATA-kaapelin nokkaan?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Ahaa... Miten olet sen levyn tietokoneeseen kytkenyt? Jonkin USB-telakan kautta vai suoraan vaan SATA-kaapelin nokkaan?

Ulkoisella kotelolla minne laittaa 2,5" kovon niin siitä saa ulkoisen.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Oon vaihtanut isomman kiintolevyn ja käyttäisin PS3:n vanhaa kiintolevyä ulkoisena kovona. Mutta se ei suostu toimimaan, vaan piipittää koko ajan. Mistä voi johtua? Kovo kuitenkin toimii normaalisti PS3ssa eli siis ole hajalla.

Ongelma ratkaistu. Liitin kovon toiseen koneeseen ja se tunnisti kovon ja alustin sen. Ja nyt se toimii tässä koneessa.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Ny tarttis vähän apua.. Ostin ulkoisen kotelon tuolle vanhalle pleikkarin kovolle ja nyt se pitäisi saada alustettua FAT 32:seksi. Ongelma on siinä että kun kytken tuon kotelon koneeseen kiinni niin en löydä sitä mistään. Latasin tuon Super fdiskin koneelle, mutta oon ihan hukassa tuon kans. :eek:
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

250GB kovo on koneessa ja vanhojen tietojen (20GB) palautus parhaillaan menossa.

Kauanko tuo operaatio about kestää? Kone näyttää n. 35min, mutta se on näyttänyt sitä sanomaa jo 1h eikä 2% eteneminen ole liikauhtanut eteenpäin ollenkaan. Ei kun alusta?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Kauanko tuo operaatio about kestää? Kone näyttää n. 35min, mutta se on näyttänyt sitä sanomaa jo 1h eikä 2% eteneminen ole liikauhtanut eteenpäin ollenkaan. Ei kun alusta?
Jumissa se on syystä tai toisesta. Oma näppituntuma datan palautusnopeudesta on noin 30-40 gigaa tunnissa.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Hellou hellou!

Olen hankkimassa Pleikkariin uutta sisäistä kovalevyä ja kaipaisin hieman vinkkejä sekä ohjeistusta..

Tätä 12680 - Western Digital Scor - Verkkokauppa.com kovua olen tossa katsellut, ja ajattelinkin kysyä tietäviltä että onhan tämä nyt varmasti yhteen sopiva pleikan kanssa? Sen mitä luin tuolta FAQ ketjusta ja jos nyt ymmärsin oikein niin pitäis olla yhteensopiva:confused:..

Ja jos ei ole niin voisitteko suositella jotain vastaavan kokoista/hintaista:)?

Kiitoksia jo etukäteen..
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Tänään kun Socomia yritin pelata, niin pleikka väitti, ettei peli tietoja muka ole, ja se pitää asentaa. Sitten pleikka jumittui niin, että pelkkä taustakuva näkyi, ja PS näppäimellä pystyin sen silti sammuttaa. Kun käynnistin pleikkarin uudestaan, tuli teksti, jossa luki jotain tyyliin: rakennetaan tiedostot uudestaan (Jotain sinne päin) ja luulin jo että se poistaa kaikki, mutta menikin vain pari sekunttia ja kaikki oli niin kuin ennenkin. Onkos kovalevy vetelemässä viimeisiään, vai onko tuo normaalia? Socom on kyllä niin buginen, että koko homma voisi johtua pelkästään siitä. :):confused:
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Kun käynnistin pleikkarin uudestaan, tuli teksti, jossa luki jotain tyyliin: rakennetaan tiedostot uudestaan (Jotain sinne päin) ja luulin jo että se poistaa kaikki, mutta menikin vain pari sekunttia ja kaikki oli niin kuin ennenkin. Onkos kovalevy vetelemässä viimeisiään, vai onko tuo normaalia? Socom on kyllä niin buginen, että koko homma voisi johtua pelkästään siitä. :):confused:
Tiedostojärjestelmä oli syystä tai toisesta vaurioitunut, ja sen vuoksi SOCOM sekoili.
Q: Pleikkarin käynnistyksessä tuli ilmoitus tietokannan uudelleenrakentamista (Rebuilding database), onko tämä vaarallista?
A: Jos ilmoitus tuli muulloin kuin heti firmware-päivityksen jälkeen, on PS3:n tietokantapohjainen tiedostojärjestelmä mennyt sekaisin. Uudelleenrakentamisessa ei sinällään ole mitään vaarallista, mutta esim. musiikkitiedostojen tagitiedot saattavat kadota. Jos konsolisi käynnistyy aina vaan uudelleen tietokannan uudelleenrakentamisen jälkeen, on kiintolevyssä todennäköisesti vikaa ja konsoli on toimitettava huoltoon (tai kiintolevy vaihdettava itse uuteen).
Jos kaikki nyt toimii, kyseessä oli vain tilapäinen ongelma.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Tässä omat kokemukseni 60GB kovon vaihtaminen Seagate Momentus 5400 250GB 8MB.

Youtube-videoiden ja tämän palstan rohkaisemana päätin vaihtaa kovon ilman muuta apua. Nopeuttaakseni palautusta, rutistin turhat ohjelmat pois kovolta ja sain sisällön 20GB.

Kunnon ruuvari kannattaa hankkia kovoa poistaessa, eikä mitään kellosepän pikkuruuvareita.

Itseltäni tietojen siirtäminen uuteen kovoon vei kaikkein eniten aikaa. Jostain syystä homma eteni juoheasti aina johonkin pisteeseen, kunnes pysähtyi täysin. 4 pysähdyksen jälkeen rutistin kovosta vielä 7GB pois ja sain homman toimimaan. Viimeinen palautus kesti n. 40min.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Mulla on 320gb kiintolevy sisässä ("Western Digital Scorpio" - 2.5" SATA-300 5400rpm) ja hyvin on toiminut. Vaihtokin sujui aika hyvin (tein tosin kunnon formatoinnin uuteen kiintolevyyn, joten se kesti aika kauan). Mulla oli varmaan 50gb kamaa jotka siirsin, ja ei ongelmia siirron kanssa.

Kaverilla on taas 500gb kiintolevy ("Western Digital - Scorpio Blue" - 500GB 2.5" Internal SATA) ja sekin toiminut tosin hyvin.

Eli Western Digitalin Scorpiot tuntuvat ainakin olevan luotettavia valintoja.

Suosittelen kyllä vaihtamaan kiintolevyn heti kärkeen jos vähänkin enemmän latailee pelejä, katselee kuvia, yms. Kerralla joku 500gb sisään, niin ei tarvitse vähään aikaan ihmetellä onko tilaa vai ei.. ;)

Se on hienoa, että Sony on tehnyt homman noin helpoksi.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

rutistin turhat ohjelmat pois kovolta ja sain sisällön 20GB.

Kunnon ruuvari kannattaa hankkia kovoa poistaessa, eikä mitään kellosepän pikkuruuvareita.

Oman neuvoni on täsmälleen toisin päin. Autoasentajan meisselisarjalla saa varmasti ruuvien kannat pyöreiksi, varsinkin levykelkan ruuvit.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Itse ostin ekaksi tuollaiset pienet kellosepänruuvarit, mutta vaikka kärjen koko oli oikea en saanut tarpeeksi voimaa vääntääkseni sormilla ruuveja auki. Tämän jälkeen otin saman kokoisella kärjellä varustetun ruuvarin, jota sain puristettua kunnolla nyrkissä, että homma alkoi pelittämään.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Itse ostin ekaksi tuollaiset pienet kellosepänruuvarit, mutta vaikka kärjen koko oli oikea en saanut tarpeeksi voimaa vääntääkseni sormilla ruuveja auki. Tämän jälkeen otin saman kokoisella kärjellä varustetun ruuvarin, jota sain puristettua kunnolla nyrkissä, että homma alkoi pelittämään.

Tiukkoja ruuveja varten noissa sarjoissa on mukana se erillinen tappi, joka laitetaan ruuvarin varressa olevaan reikään. Sen avulla saa momenttiin väännetyt ruuvit auki ilman "voimaa". Kyllähän nuo tavallisillakin ruuvareilla aukeaa jos ruuvarin pää on täsmälleen oikean kokoinen. Jos ruuvari lipsahtaa urasta, on ruuvin kanta melkeinpä kerrasta pyöreä.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi

Jos ruuvari lipsahtaa urasta, on ruuvin kanta melkeinpä kerrasta pyöreä.

Itse käytin lopulta Leathermanin pihtejä, joilla pyöritin ruuvit irti. Unohtui sen verran sanoa aiemmin, että mullakin oli aika tiukat ruuvit. Moni muukin on pihdeillä saanut ruuvit pois (parhaiten?). Ei kannata väkipakolla murjoa ruuvarilla jos ei lähde (kaverilla kyllä lähti käsittääkseni hyvin silläkin).
 
Ylös Bottom