Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n kiintolevyt (Lue FAQ: PlayStation 3:n kiintolevyt ja varmuuskopiointi ensin!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

karpaasi sanoi:
Eli mitään ongelmaa ei oikeastaan ole?

Olisihan se ollut mukavaa, jos käyttäjä saisi ihan itse päättää, miten levynsä osioi, mutta onneksi Linux osaa kiertää tämän sisäänrakennetun rajoituksen.

Siinä mielessä tämä voi edelleen olla ongelma, että jos esimerkiksi edellä asiaa kommentoinut Kadaj haluaa isomman kiintolevyn juurikin Linux-käyttöä varten, PS3-käyttöön ei silloin jää kuin 10 gigaa.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Perjantaiksi tulee mulle Western Digitalin 2.5" S-ATA 5400rpm/8Mb cachella oleva 160Gb kovalevy, 129.5.
Ei paha hinta paikallisesta liikkeestä täällä Joensuussa.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Hiikeri sanoi:
Perjantaiksi tulee mulle Western Digitalin 2.5" S-ATA 5400rpm/8Mb cachella oleva 160Gb kovalevy, 129.5.
Ei paha hinta paikallisesta liikkeestä täällä Joensuussa.

Huomiseks saan 120Gb vastaavan 95 euroon duunipaikalle tuotuna. Kaippa sen Bdogista olisi saanu 86e öpaut, mutta yritettyäni koko päivän sinne soittaa (eivät vastanneet) soitin kaverille joka töissä toisessa puljussa, lupasi tuoda mulle kyseisen kapistuksen kuitit valmiiksi tehtyinä, rahat kaverille, kovis mulle.
Vaivatonta & aikaa säästyy :) .
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Rixa sanoi:
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0501408902120
Eikös tuo käy? Mimmoinen maine Western Digitalilla on?

Western Digital 2.5inch Scorpio WD1600BEVS 160GB SATA
12.0ms, 5400rpm, 8MB, SATA150

Laitteella 36kk takuu kaiken lisäksi.

WD-HDD:t ovat ihan OK laitteita. Päädyin itsekin tuohon malliin ja se tuntuu toimivan varsin mainiosti myös 1.60-firmwaren kanssa, ja hintaa oli hiukan alle 120 euroa.

PS3:n oma kiintolevy oli tosin kiinni asennuskehikossa niin onnettoman heikkolaatuisilla ruuveilla, että katsoin parhaaksi asentaa uuden levyn ilman kehikkoa ja pistää hieman mattoa ilman maakosketusta SATA-liittimessä törröttävän kiintolevyn alle resonointia poistamaan. (Ei kuitenkaan liikaa, ettei ilmankierto vaarannu ja levy kuumene turhaan.)
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Hmm... Minun 150Gb ulkoinen kovo ei toimi PS3:ssa ainakan omilla kokeilemillani keinoilla.
Haittaakohan se, että kovo on jaettu kahteen osioon (105Gb ja 44Gb)?

Kovo kyllä pyörähtää käyntiin kun laitan sen koneeseen kiinni, mutta miten voin hyödyntää sitä?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Pibe sanoi:
Hmm... Minun 150Gb ulkoinen kovo ei toimi PS3:ssa ainakan omilla kokeilemillani keinoilla.
Haittaakohan se, että kovo on jaettu kahteen osioon (105Gb ja 44Gb)?

Kovo kyllä pyörähtää käyntiin kun laitan sen koneeseen kiinni, mutta miten voin hyödyntää sitä?

Onko se formatoitu NTFS vai FAT32 levyksi? PS3 ymmärtää vain FAT32:n päälle.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Osaakos PS3 formatoida sen niin, että tyhjentäisin koko kovon, heittäisin PS3:een kiinni ja formatoisin sitten oikeanlaiseksi?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Pibe sanoi:
Osaakos PS3 formatoida sen niin, että tyhjentäisin koko kovon, heittäisin PS3:een kiinni ja formatoisin sitten oikeanlaiseksi?

Ei taida osata ulkoisia formatoida, pelkästään oman sisäisen. Mikset laita sitä tietokoneeseen kiinni, ja katso mikä tiedostojärjestelmä siellä on?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Olen päivittämässä ps3:n mukana tulleen kiintolevyn (60Gt) seuraavaan : Hitachin TRAVELSTAR 5K160 160GB SATA 2.5IN 8MB 5400RPM ja kysyisinkin:

Mahtaakohan kellään olla kokemusta kyseisestä kovosta ja onko tämä käypä ps3:n kanssa?
Pitääkö kovolle tehdä jotakin ennen sen liittämistä ps3:een?

Kiitos etukäteen
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

KryomiX sanoi:
Olen päivittämässä ps3:n mukana tulleen kiintolevyn (60Gt) seuraavaan : Hitachin TRAVELSTAR 5K160 160GB SATA 2.5IN 8MB 5400RPM ja kysyisinkin:

Mahtaakohan kellään olla kokemusta kyseisestä kovosta ja onko tämä käypä ps3:n kanssa?
Pitääkö kovolle tehdä jotakin ennen sen liittämistä ps3:een?

Kiitos etukäteen

Koskaan ei kannata koskea Hitatchi/Fujitsu kovalevyihin. 5 on käytössä ollut, 3 niistä on hajonnut.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Janus sanoi:
Koskaan ei kannata koskea Hitatchi/Fujitsu kovalevyihin. 5 on käytössä ollut, 3 niistä on hajonnut.

totta turiset, itselläni samallaisia kokemuksia, nykyään kierrän kaukaa.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Janus sanoi:
Koskaan ei kannata koskea Hitatchi/Fujitsu kovalevyihin. 5 on käytössä ollut, 3 niistä on hajonnut.

hmmm....kiitos vastauksista! Näyttäisi siltä että seuraava järkevä vaihtoehto olisi tämä: Western Digitalin SCORPIO 160GB SATA 5400RPM 8MB. Kyseinen kovo löytyy Multitroniciltä hintaan 111,81 + 9 pk:t
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

KryomiX sanoi:
hmmm....kiitos vastauksista! Näyttäisi siltä että seuraava järkevä vaihtoehto olisi tämä: Western Digitalin SCORPIO 160GB SATA 5400RPM 8MB. Kyseinen kovo löytyy Multitroniciltä hintaan 111,81 + 9 pk:t

WD ja Seagate on kummatkin hyviä, niin pitäisi olla IBMkin. :)

Itse olen katsellut 200GB kovoja, tuntuu olevan heikosti nuita. Kesällä pitäisi saada 3 niitä. 2 läppäriin ja 1 PS3een. :)
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Uusi kiintolevy saapui tänään ja asennusprosessi oli nopeaa ja vaivatonta! PS3 toimii moitteettomasti, mutta yhtä asiaa ihmettelen...

Levy jonka asensin on: WD SCORPIO 160GB SATA 5400RPM 8MB.

Formatoin levyn heti koneen käynnistyttyä, jonka jälkeen siirsin ensimmäisen musiikkialbumin siihen. Albumin koko on 104MB. Kun katsoin levyllä jäljellä olevaa tilaa näen "free space 130GB / 149GB". Käsittääkseni PS3:n käytikselle on varattu 10GB, mutta mihin vajaat 20gigaa katosivat?:confused: Onko tämä normaalia?
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

KryomiX sanoi:
Formatoin levyn heti koneen käynnistyttyä, jonka jälkeen siirsin ensimmäisen musiikkialbumin siihen. Albumin koko on 104MB. Kun katsoin levyllä jäljellä olevaa tilaa näen "free space 130GB / 149GB". Käsittääkseni PS3:n käytikselle on varattu 10GB, mutta mihin vajaat 20gigaa katosivat?:confused: Onko tämä normaalia?

Kyse on harhaanjohtavasta markkinoinnista, eli tilanne on tässä yhteydessä täysin normaali.

Kiintolevyn valmistaja on ilmoittanut levyn koon ns. japaninmegoina, ja aiheeseen voi perehtyä tarkemmin vaikka tämän viestin lukemalla.
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Xbugs sanoi:
Kyse on harhaanjohtavasta markkinoinnista, eli tilanne on tässä yhteydessä täysin normaali.

Kiintolevyn valmistaja on ilmoittanut levyn koon ns. japaninmegoina

niinpä tietysti ...:D
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Jep jep, vanha kunnon kilotavu on 1024 tavua paitsi kovonvalmistajien mukaan ;)

Eli oikean koon saa kun jakaa kovalevyn ilmoitetun koon 1,024^3:lla

Esmes.

160GB / 1,024^3 ~ 149GB

Ja potenssia sitten voi aina kasvattaa tai vähentää riippuen minkä kokoisista tavuista puhutaan (mega = 2, giga = 3, tera = 4 jne.)
 
Vastaus: PS3:n kiintolevyt

Karvapallo sanoi:
Jep jep, vanha kunnon kilotavu on 1024 tavua paitsi kovonvalmistajien mukaan ;)

Eli oikean koon saa kun jakaa kovalevyn ilmoitetun koon 1,024^3:lla

Esmes.

160GB / 1,024^3 ~ 149GB

Ja potenssia sitten voi aina kasvattaa tai vähentää riippuen minkä kokoisista tavuista puhutaan (mega = 2, giga = 3, tera = 4 jne.)
Ovela kaava, kiitti. :)

Selvisipä tuokin kun olena aina miettinyt, minne esimerkiksi MP3-soittimen ja PSP:n gigasilta tikuilta puuttuu kapasiteettiä, koneelta katsottaessa kun kansioiden yhteiskokokaan pääse tarpeeksi lähelle tavoitetta, ettei ihmetyttäisi.
 
usb-kovalevy PS3:een

Yritin liittää seagaten valmiiksi fat-32 formatoituta usb-kovoa PS3:een eikä homma toiminut. Pleikka ei tunnistanut laitetta ollenkaan. Ulkomaisilta forumeilta olen lukenut että kovalevy pitäisi formatoida fat32-muotoon, mutta jos se kerran on (windowsin mukaan) jo valmiiksi fat32 niin auttaako uudelleen formatointi enäämitään?

Kertokaapa omia kokemuksia usb-kovalevyjen ja pleikka kolmosen osalta.
 
Ylös Bottom